Joi,
05.12.2024
Innorat
Acum
1°C

Organizarea de șantier de pe tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș se face pe terenul Bisericii Ortodoxe Turnu Roșu. Suprafața închiriată de turci este de peste 3 hectare

Organizarea de șantier de pe tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș se face pe terenul Bisericii Ortodoxe Turnu Roșu. Suprafața închiriată de turci este de peste 3 hectare

Turcii de la Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi Instambul, compania ce va constru autostrada Sibiu – Făgăraș a închiriat 3,3 hectare de teren arabil de la Biserica Ortodoxă Turnu Roșu pentru a ridica organizarea de șanter de pe tronsonul 1 dintre Boița – Mârșa, conform documentației depusă de constructor la Agenția pentru Protecțiua Mediului.

Tronsonul 1 trece pe teritoriile localităților Boița și Avrig și are o lungime de 14,25 kilometri.

”Organizarea de șantier propusă cuprinde, pe lângă echipamentele tehnologice (stația de beton, platformă combustibil), clădiri industriale cu rol tehnologic și anexe tehnico-sociale, provizorii, care vor fi utilizate pe durata desfășurării lucrarilor de execuție la autostradă. Acestea nu sunt clădiri publice, ele deservesc strict personalul implicat în lucrările de execuție ale autostrăzii (maiștri, muncitori și ingineri)”, se precizează în document.

Terenul este alătura DJ 105 N și se află pe malul râului Cibin, iar suprafața totală este de 33.284 de metri pătrați.

Aici vor fi amplasate, confprm documentului containere pentru birouri, o sală de mese, clădire pentru ingineri, o alta pentru recreere destinată inginerilor, clădiri pentru muncitori și maiștri, spălătorie, dar și parcări, o stație de betoane și stație de alimentare cu combustibil pentru autovehicule.

Se precizează, de asemenea că locația va fi deservită de aproximativ 400 de persoane și că nu va exista alimentare cu apă potabilă.

”Amplasamentul nu va fi alimentat cu apă potabilă, asigurarea apei pentru personalul angajat se va realiza din alte surse. Numărul de angajați preconizați sunt în jur de 400”, se arată în documentul depus la Mediu. Pentru alimentarea cu apă se are în vedere forarea în subteran, iar apele uzate menajere vpr fi duse la o stație de epurare, iar de acolo vor fi deversate în Cibin.

”Apele uzate menajere, vor fi colectate de o rețea externă de canalizare de unde vor fi dirijate catre statia de epurare mecanico biologica. Efluentul epurat este evacuat prin intermediul unei conducte in cursul de apa Cibin”, se precizează în document.

La finalul lucrărilor, toate clădirile vor fi demolate, iar terenul va fi redat proprietarului în stadiul inițial: teren agricol.

Citește și:

VIDEO Au început primele lucrări de la autostrada Sibiu – Făgăraș: organizarea de șantier. ”Am început construcțiile pentru partea de dormitoare, pentru muncitori, circa 400 de oameni”

Organizarea de șantier de la Cârța e cea mai avansată

Deocamdată utilajele lucrează la amenajarea primei organizării de șantier, din cele patru de pe traseu, în zona comunei Cârța, județul Sibiu, anunță compania.

Aici vor fi cazați peste 400 de muncitori, la fel ca la Tălmaciu, dar vor exista și birouri pentru personalul tehnic.

Adiacent va exista și o zonă de producție unde au fost aduse deja câteva zeci de utilaje și se lucrează la asamblarea stațiilor de producere a asfaltului și a betonului necesar pentru construcția autostrăzii.

”În curând constructorul din Turcia urmează să între efectiv în teren și să înceapă amenajarea drumurilor tehnologice de pe culoarul lotului 3 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care se întinde pe 17,5 km între Arpașu de Jos și Sâmbăta de Sus”, precizează DRDP Brașov.

”Am început construcțiile pentru partea de dormitoare, pentru muncitori, circa 400 de oameni, personal TESA, cât și zonele de recreere, după lucru oamenii să se simtă bine.

Partea de jos avem partea de producție, stații de asfalt, o stație de betoane, o parte de mecanizare. Cele două spații sunt bine separate, astfel încât tot ce înseamnă producție să fie în partea de jos, iar partea de proiectare, tehnic, management va fi în partea superioară a organizării”, spune ing. Norbert Tătar, reprezentantul constructorului.

Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS este în faze avansate de proiectare pentru construcția întregii secțiuni Sibiu - Făgăraș a A13, pe o lungime totală de 68 de km, care se împarte în următoarele loturi:

- Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu - Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km;

- Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km;

- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km;

- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Pe traseul acestei secțiuni de autostradă urmează să fie construite:

- 7 noduri rutiere;

- 90 poduri;

- 12 viaducte;

- 2 Centre de întreținere și coordonare și un punct de sprijin;

- 4 parcări;

Lucrările trebuie finalizate în 3 ani și au o garanție de 10 ani.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Xxx

Acum 1 lună

De vreo doua luni cred ca saptaminal cind se spune ceva despre autostrada asta cele mai importante si nelipsite sint...dormitoarele! Repet dupa 35 de ani de asteptari in ceea ce priveste reteaua de autostrazi sa scri n articole despre dormitoare pare...suprarealist ca sa nu zic altfel! Nu m ar mira ca nu peste mult timp sa citim ca totusi sint niste prob cu licitatia...cu niste pirsi...cu un virf de sageata de acum citeva sute de ani si ca pt mom ..raminem in dormitoare

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus