Miercuri,
04.12.2024
Innorat
Acum
2°C

Grupul Schaeffler anunță desființarea a 4.700 de locuri de muncă la nivel european. Compania a cumpărat recent Vitesco Technologies Engineering, cu trei puncte de lucru în Sibiu

Grupul Schaeffler anunță desființarea a 4.700 de locuri de muncă la nivel european. Compania a cumpărat recent Vitesco Technologies Engineering, cu trei puncte de lucru în Sibiu

Producătorul german de mașini și piese auto Schaeffler, care a achiziționat recent Vitesco Technologies Engineering Românie, companie ce are trei puncte de lucru în Sibiu a anunțat  că intenționează să concedieze 4.700 de persoane în Europa și să închidă două unități, după ce profitul său operațional s-a redus aproape la jumătate în trimestrul al treilea, subliniind provocările din industria auto europeană, scrie Reuters, citat de Economedia.

Acțiunile sale au scăzut cu 3% marți și cu aproape 20% până acum în acest an.

Schaeffler a declarat că cea mai mare reducere de personal va avea loc în Germania, cu planuri de concediere a aproximativ 2.800 de persoane de la zece unități.

Restul reducerilor de personal se vor face în întreaga Europă, inclusiv închiderea a două unități, a precizat Schaeffler, fără a numi locațiile.

Aproximativ 1.000 de locuri de muncă vor fi reduse prin strămutări, ceea ce va aduce concedierile nete la 3.700 de persoane, sau 3,1% din numărul total de 120.000 de angajați ai Schaeffler, care a crescut după fuziunea cu Vitesco, specialist în sisteme de propulsie electrică.

Concedierile au loc în timp ce compania finalizează fuziunea, despre care a declarat anterior că va duce la reducerea unor posturi administrative.

Specialistul german în rulmenți cu bile se așteaptă să economisească aproximativ 290 de milioane de euro pe an până la sfârșitul anului 2029 prin planul de eficiență, care va costa aproximativ 580 de milioane de euro.

Compania se alătură altor furnizori auto, precum suedezii SKF și francezii Valeo, care au raportat rezultate trimestriale slabe și au dat vina pe vânzările slabe din Europa și China.

Sectorul auto european a fost pus la încercare de multiple obstacole, de la costurile ridicate de producție și gestionarea trecerii la vehiculele electrice până la scăderea cererii și creșterea concurenței din partea Chinei.

Cel mai mare producător auto european, Volkswagen, ia în considerare pentru prima dată închiderea unor fabrici în Germania, unde costurile forței de muncă și ale energiei sunt printre cele mai ridicate din Europa, și este blocat într-o luptă cu sindicatele cu privire la o reducere salarială de 10%.

Citește și:

Ce reprezintă industria auto pentru Sibiu: Peste 20% din economia județului. Se anunță val de concedieri și restructurări la multinaționale. Ciolacu: ”Fără industria auto în România, economia României se prăbușește”

Angajați din România, trimiși în șomaj tehnic

În septembrie, Schaeffler România, parte a grupului german care este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a trimis o parte din angajați din Cristian, de lângă Brașov, în șomaj tehnic, conform informațiilor obținute în exclusivitate de Economedia. Compania a confirmat situația pentru Economedia, fără a detalia numărul de angajați și perioada implementării măsurii. Schaeffler este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu aproape 5.000 de angajați.

„În contextul provocărilor globale de pe piață care afectează diverse sectoare, Schaeffler România a fost nevoită să implementeze măsuri temporare, inclusiv șomaj tehnic. Deși aceste decizii sunt dificile, ele au ca scop asigurarea capacității competitive pe termen lung a operațiunilor noastre și protejarea unui număr cât mai mare de locuri de muncă în această perioadă. Colaborarea strânsă cu angajații și părțile interesate pentru a gestiona cele mai bune rezultate posibile este esențială pentru noi, în special în aceste momente. Suntem optimiști cu privire la viitor și așteptăm cu interes realizarea fuziunii planificate cu Vitesco Technologies, care ne va face „mai puternici împreună”, inclusiv în România”, au transmis atunci reprezentanții Schaeffler România, la solicitarea Economedia.

Schaeffler deține locații de producție și în România. Din 2002 compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale, cu aproximativ 5.000 de angajați.

Vitesco Technologies deține trei puncte de lucru în Sibiu

Schaeffler a fuzionat în acest an cu producătorul bavarez de sisteme de transmisie Vitesco Technologies, care are de asemenea afaceri în România. Mai precis, compania are trei puncte de lucru în județ, două în municipiul Sibiu, pe străzile Lyon și Salzburg, în Zona Industrială Vest și un altul în Șelimbăr, pe strada Mihai Viteazu.

Schaeffler România a avut anul trecut afaceri de 3,9 miliarde lei (plus de 11%), un profit de 36,3 milioane lei (scădere de 61%) și, deși numărul de angajați a scăzut cu circa 200 de persoane, compania este în continuare printre cei mai mari (aproximativ) 30 de angajatori din România, cu 4.905 de angajați.

Vitesco Technologies România, companie care de asemenea va fi integrată în grupul Schaeffler, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de lei, în 2023 (creștere de 19% față de 2022), cu un număr mediu de 1.457 angajați și un profit net dublu, de 6,1 milioane de lei.

Grupul german Schaeffler a avut afaceri globale de 16,3 miliarde de euro şi peste 84.000 de angajaţi în 2023. Grupul Schaeffler este deținut de bogata familie cu același nume care îi are ca principali reprezentanți pe Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann și fiul său, Georg F. W. Schaeffler.

Sursa foto: Depositphotos

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 4 săptămâni

Vine iarna de la munte... sau de la ruși...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus