Joi,
20.11.2025
Innorat
Acum
4°C

CJ Sibiu pune la vot al treilea studiu pentru centura ocolitoare sud. „În acest moment are în curs de realizare un audit de siguranță rutieră”

CJ Sibiu pune la vot al treilea studiu pentru centura ocolitoare sud. „În acest moment are în curs de realizare un audit de siguranță rutieră”
Centura ocolitoare sud a Sibiului tocmai împlinește șase ani de când este la stadiul de documentații. Sursa foto: arhiva TS

1,5 miliarde de lei, cu tot cu TVA, este valoarea pe care consilierii județeni sunt chemați să o dezbată pentru o variantă ocolitoare sud a Sibiului redimensionată de la două benzi pe sens, la una singură. Este al treilea rând de documentații care ar urma aprobate pentru acest proiect: în 2020 a fost elaborat un studiu de prefezabilitate, iar în 2023 – unul de fezabilitate, care este supus acum votului pentru a fi modificat.

Principala modificare adusă studiului de fezabilitate este redimensionarea proiectului de la patru la două benzi de circulație (câte una pe sens). Modificarea a fost solicitată în toamna anului trecut de către reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „În cadrul ședinței Comisiei tehnico-economice – CNAIR din data de 5 septembrie 2024, convocată pentru aprobarea studiului de fezabilitate, s-a propus actualizarea acestuia luându-se în considerare elementele geometrice reglementate pentru trafic mediu – drum de clasa tehnică III – drum cu două benzi de circulație, amenajarea intersecțiilor la nivel și o eventuală etapizare / lotizare în vederea implementării”, justifică președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, într-un răspuns transmis în atenția senatorului Luminița Păucean Fernandes.

În varianta din 2023, drumul era proiectat cu patru benzi (două pe sens), separator median de trei metri și platformă de 21,5 metri. În forma propusă acum, șoseaua are două benzi (una pe sens) și platformă de nouă metri, cu acostamente de câte un metru. Viteza proiectată rămâne de 80 km/h. „Valoarea estimată a investiției scade la 1,28 miliarde lei (fără TVA), adică la mai puțin de jumătate față de cea stabilită în 2023, care a fost de 2,80 miliarde lei (fără TVA)”, transmit, acum, reprezentanții CJ Sibiu, într-un comunicat remis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.

Noua variantă de studiu de fezabilitate va fi supusă votului consilierilor județeni în ședința programată în după-amiaza zilei de joi, 27 noiembrie.

Centura ocolitoare sud Sibiu

Lungime drum: 21,41 km

Noduri rutiere: 3 buc.

Sensuri giratorii: 4 buc.

Poduri și pasaje: 14 buc.

Sursa datelor: comunicat CJ Sibiu

Se lucrează la un audit

Reprezentanții CJ Sibiu mai anunță că, în acest moment, au „în curs de realizare un audit de siguranță rutieră adaptat noilor indicatori ai investiției”. Totodată, reprezentanții administrației județene mai anunță că banii pentru întocmirea studiului de fezabilitate provin din fonduri europene nerambursabile. Până acum, pentru întocmirea și actualizarea SF-ului variantei ocolitoare sud, CJ Sibiu a semnat contracte de 4,1 milioane de lei, la care se adaugă TVA.

Cât privește execuția, aceasta ar urma realizată în baza unui contract pentru care fondurile ar trebui alocate prin intermediul CNAIR. În 2020, când au semnat parteneriatul cu CNAIR pentru această centură, autoritățile locale spuneau că vor fi atrase fonduri din cele alocate în perioada 2014 – 2020 (cu termen de absorbție până în 2023). Mai apoi, au anunțat că pentru noua centură ocolitoare a Sibiului vor atrage fonduri din cele alocate în perioada 2021 – 2027.

Modificarea studiului de fezabilitate a costat aproximativ 717.000 de lei, fără cu TVA, lucrările fiind realizate în baza unui act adițional semnat în cadrul contractului din iulie 2021, încredințat asocierii firmelor bucureștene Beta Cops și Total Road. Ca urmare a semnării acestui act adițional, valoarea contractului pentru întocmirea studiului de fezabilitate a ajuns la 4,1 milioane de lei, la care se adaugă TVA.

Care sunt principalele modificări aduse la centura ocolitoare sud a Sibiului puteți citi aici: Centura ocolitoare sud a Sibiului reintră în consultări de mediu: nu va mai avea patru, ci două benzi de circulație și mult mai puține poduri. Exproprierile s-ar înjumătăți

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 929

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Decat asa, mai bine NU!!

Acum 7 ore

risipa banului public in forma continuata ! De atatia ani se vorbeste despre ocolitoarea asta absurda - dar nici acum NU exista un studiu de trafic pentru ea. Fiind proiectata stupid pana la Rasinari si inapoi (doar sa traga la kil/ km pentru unii ca NSA) un astfel de drum nu va atrage traficul din cartierele sudice sibiene (Turnisor, Strand, Calea poplacii, V. Aurie, Cl. Dumbravii) acestea fiind situate la min. 8 km doar de intrarea pe ineptia asta de drum. In Sibiu o sa pierdem aiurea in continuare 9 zile/an blocati in trafic (studiu google)
Raspunde

Stropinel

Acum 7 ore

Pai nah, ce să facă un lucru bun din start. Zic că merge și o banda in total pt ambele sensuri, cu alveole la fiecare 200m. Faptul ca e rupt de orice nod de autostradă e tot un plus... :)))
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus