Vineri,
06.12.2024
Parțial Noros
Acum
4°C

Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani va intra în circulaţie pe 20 noiembrie

Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani va intra în circulaţie pe 20 noiembrie

Trenul Coradia Stream, prima garnitură cumpărată de România în ultimii 20 de ani, a început probele de anduranţă şi va intra în circulaţie cu călători pe 20 noiembrie, scriu jurnaliștii de la Agerpres. 

Potrivit lor, trenul a plecat sâmbătă din Bucureşti în prima cursă fără călători spre Braşov, efectuând probele necesare utilizării în serviciul comercial. Duminică a continuat programul de parcursuri de probă, pe ruta Bucureşti - Braşov, fiind „botezat” de prima zăpadă din acest an.

„Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulaţie cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare", a declarat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.

Probele vor fi efectuate timp de 10 zile pe două dintre cele mai importante destinaţii: Bucureşti - Braşov şi Bucureşti - Constanţa.

Noul tren va continua testele luni şi marţi pe aceeaşi rută Bucureşti - Braşov, iar de miercuri, 13 noiembrie, timp de patru zile, pe ruta Bucureşti - Constanţa, urmând să revină alte două zile pe ruta Bucureşti - Braşov.

Trenul nou va fi operat de CFR Călători şi va circula pe ruta Bucureşti - Braşov.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Sursa foto: Facebook Ramele electrice Alstom Coradia Stream în România

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

5 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 3 săptămâni

Va disparea la fier vechi precum sagetile albastre fabricate de tot de ciuma rosie sovietica. https://www.curentul.info/economic-financiar/sageata-albastra-se-fabrica-de-azi-in-romania/

Raspunde

ELA

Acum 3 săptămâni

Sibiul tot de troace neincalzite si imputite e "deservit". Si mai trebuie sa petreci si ore intregi in ele, pe distante care in alte tari se parcurg demult in mai putin de jumatate din acest timp. Rusine statului roman ca nu a facut nimic de 35 de ani ca sa imbunatateasca infrastructura feroviara si rusine CFR, o capusa in plus pentru contribuabili.

Raspunde

VOX

Acum 3 săptămâni

Sunt curios in cat timp de la punerea in circulatie o sa fie vandalizat. Fac pariu ca nu trece o saptamana!!!

Raspunde

Emil

Acum 3 săptămâni

Il pun degeaba ca au vandalizat garile dupa normele UE. Ciumele au vandut pana si dalele peroanelor construite de comunisti pastrand doar cat lungimea unei sageti. Calatorii sar 1,5m direct in sant cand vin doua sageti atasate ori trenuri cu doua sau mai multe vagoane,
Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

In anii de "trista amintire", Romania producea trenuri. In loc sa produca acum unele moderne, conform cerintelor actuale, Romania a ajuns sa cumpere trenuri. Si ne mai miram ca exista oameni carora le pare rau dupa comunism. De-asta le pare rau, nu din cauza magazinelor goale si a cozilor la paine, oua,.....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus