Sâmbătă,
11.10.2025
Light Intensity Drizzle
Acum
9°C

Regimul de înălțime, suprafața spațiilor verzi și depozitarea deșeurilor: temele sesizate la consultările pentru proiectul noii clădiri de pe Calea Dumbrăvii

Regimul de înălțime, suprafața spațiilor verzi și depozitarea deșeurilor: temele sesizate la consultările pentru proiectul noii clădiri de pe Calea Dumbrăvii

Consultările publice pentru proiectul de demolarea unor construcții vechi și construirea unei clădiri de locuințe și spații de servicii pe Calea Dumbrăvii nr. 91 s-au încheiat, iar proiectantul a venit cu o serie de explicații la chestiuni ce țin de regimul de înălțime, suprafața spațiilor verzi și depozitarea deșeurilor.

Beneficiarul proiectului este compania MAX Development SRL, iar proiectantul - SIC Design SRL, care a oferit răspunsuri detaliate la câteva sesizări depuse de locuitori și înregistrate la Primărie.

Una dintre sesizări s-a referit la amplasarea bovindourilor (construcții ieșite în afara fațadei unei clădiri, ca un balconaș închis, prevăzută cu una sau cu mai multe ferestre) și respectarea aliniamentului. Proiectantul a precizat că elementele constructive se conformează Regulamentului Local de Urbanism aferent PUG Sibiu, având o lățime de 1,20 m și înălțimea minimă de 3,60 m față de sol. În plus, spune că situația comparată cu alte blocuri din oraș nu este relevantă, fiind vorba despre condiții diferite.

„Observaţia se referă la aliniament, respectiv la limita dintre proprietatea privată şi domeniul public. Situaţia menţionată de dl. Olteanu Gheorghe, respectiv cea a blocurilor de pe Aleea Seviş, nu se referă la amplasarea balcoanelor blocului faţă de aliniamentul stradal, ci înspre o proprietate privată, din acest motiv nu pot fi comparate cazurile, iar noi nu suntem în măsură să formulăm un răspuns în cazul respectivelor blocuri”, se menționează în raportul consultării.

În ceea ce privește regimul de înălțime, pentru imobilul respectiv acesta este propus de P+3E+M, cu o înălțime totală de 16,40 m. Proiectanții au subliniat că valorile respectă limitele impuse pentru această zonă urbanistică (UTR RrM - Parcelar riveran bulevardelor, destinat restructurării), unde se permite o înălțime maximă de 20 m la nivelul coamei.

În răspuns se mai menționează că dimensiunea parcelei și retragerile succesive ale clădirii asigură respectarea procentului maxim de ocupare (POT) de 60% și a coeficientului de utilizare a terenului (CUT) de 2,4. Totodată, suprafața verde propusă depășește cerințele minime, incluzând 79 mp și trei copaci plantați în curtea din spate.

Una dintre îngrijorările exprimate a vizat și tema gestionării deșeurilor. Răspunsul proiectanților a fost tranșant: platforma subterană propusă este considerată cea mai eficientă soluție, asigurând etanșeitatea și estetica zonei. Aceasta va include un sistem de ridicare mecanizat, acceptat de Primăria Sibiu. Răspunsul conține și o imagine reprezentativă pentru sistemul propus.

Amintim că proiectul face parte dintr-un proiect privind intenţia de elaborare a unui Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru „demolare de construcții existente şi construire de locuinţe şi spaţii servicii”, propus pe Calea Dumbrăvii, la numărul 91.

Potrivit memoriului justificativ, pe parcela studiată există o clădire amplasată la stradă, cu funcţiunea de locuire şi două clădiri de dimensiuni reduse situate în partea posterioară a parcelei, având funcţiunea de locuinţă, respectiv de grajd. În același timp, construcţiile aflate pe parcelele învecinate au funcţiuni mixte ce cuprind locuinţe, spaţii de servicii şi comerţ. Parcela care a generat studiul se află în proprietatea privată a companiei MAX Development SRL. Compania a fost înființată de Max Schweizer, un om de afaceri elvețian, care s-a stabilit la Sibiu.

„Tema de proiectare prevede realizarea unui imobil cu funcţiuni mixte, de locuire şi servicii, cu regim de înălţime P+3E+M, funcţiuni (...) Amplasarea construcţiei se va face acordându-se maximă importanţă orientării faţă de punctele cardinale şi faţă de elementele valoroase ale peisajului natural. Datorită suprafeţei reduse a parcelei şi ţinând cont de regulile pentru asigurarea însoririi şi respectarea retragerilor impuse faţă de limitele terenului, în zona posterioară volumul clădirii este format din terase retrase succesiv, astfel încât să existe permanent o distanţă faţă de limita posterioară a parcelei egală cu înălţimea clădirii propuse”, scrie în memoriul justificativ de prezentare a viitorului proiect imobiliar.

În document, beneficiarul promite că noua construcţie va urmări ca prin soluţia volumetrică şi materialele folosite la exterior „să exprime caracterul programului, să asigure integrarea obiectivului în ambientul zonei, (însă nu prin mimetism şi ţinând cont de premiza restructurării întregii zone), folosindu-se la maxim deschiderea la bulevard şi propunându-se o expresie arhitecturală modernă şi contemporană. Se va acorda maximă atenţie respectării regulilor de însorire şi relaţionării cu peisajul înconjurător, atât urban cât şi natural”.

„Clădirea va fi astfel orientată încât să beneficieze de deschidere către punctele de interes ale peisajului urban (silueta centrului istoric), cât şi către peisajul natural (Munţii Făgăraş, Munţii Cindrel, etc.), etajele retrase permiţând crearea unor terase de pe care perceperea acestora să fie optimă”, mai scrie în memoriu.

Mai multe detalii despre proiect puteți găsi în articolul Încă o casă de pe Calea Dumbrăvii propusă pentru demolare: proiect pentru o clădire cu terase retrase succesiv și parcare supraetajată „smart”

Foto principală: captură din memoriul justificativ publicat de Primărie în cadrul consultărilor publice

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 2571

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

Dan

Acum 10 luni

Aceste tipuri de platforme subterane de gunoi nu sunt utile. Se poate vedea practic in Cisnadie, chiar si in Cluj am vazut. Se foloseste o platforma de tabla sub forma de cabina de lift, in care se vor introduce pubele de pastic sau metal. Cand aceasta va fi lasata in pamant gunoiul se va arunca printro gaura de deasupra platformei (aruncarea gunpoului prin aceste gauri poate duce ca gunoiul sa fie aruncat in afara pubelelor. Mecanimsmul de ridicare, cat si componentele metalice, vor fi ruginite, pline de lichide provenite din gunoiul menajer si mirosuri. Exists un sistem bine implementat vazut in Franta, Germania, Olanda unde recipientul introdus in pamant este dintro singura bucata cu gura de alimentare a gunoiului, iar golierea lui se face prin scoaterea lui de o macara si deschiderea fundului recipientului (cum sunt deja pubelele existente amplasate la suprafata si folosite la reciclarea hartiei, plasticului, etc). Nu inteleg de ce incercam sa reinventam roata cand deja altii au facut asta si au ajuns la solutia optima (difera doar materialele din care sunt construite pubelele, si formatul ai izolare gropii in care sunt scufundate. Cine doreste filmari, le pot oferii.

Raspunde

Asdfasdf

Acum 10 luni

si locurile de parcare? pe strada ca doar asa se obisnuieste la Sibiu nu?...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus