Sâmbătă,
13.09.2025
Cer Senin
Acum
20°C

8,8 milioane litri de motorină, consumul pentru construirea tronsonului 3 din Sibiu – Făgăraș. Va fi nevoie de 1,6 milioane de kW și 62 de mii de tone de ciment. Amprentă de CO₂ de 92.000 de tone

8,8 milioane litri de motorină, consumul pentru construirea tronsonului 3 din Sibiu – Făgăraș. Va fi nevoie de 1,6 milioane de kW și 62 de mii de tone de ciment. Amprentă de CO₂ de 92.000 de tone

Peste 5,8 mii de tone de bitum, 12,4 mii de tone de nisip, 1,64 milioane de kW, 62 de mii de tone de ciment, aproape o mie de tone de vopsea și peste 8,8 milioane de tone de motorină.

Aceasta este doar o parte din lista de cantități necesare pentru construcția tronsonului 3 din autostrada Sibiu – Făgăraș.

Memoriul de prezentare al investiției a ajuns la Agenția de Mediu, iar datele arată cum vor fi cheltuiți cele 1,28 de miliarde de lei fără TVA pentru cei 17,61 kilometri de autostradă, între Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B).

”Perioada pentru execuţia lucrărilor pentru tronsonul cuprins între km 34+175 – km 51+785 este de 36 de luni. Perioada pentru notificarea defectelor este de 60 de luni, până la 120 de luni. Perioadele de execuţie vor fi similare pentru toate tronsoanele autostrăzii, acestea nefiind modificate faţă de Acordul de mediu. Planul de execuţie nu va fi modificat faţă de Acordul de mediu”, se arată în raport.

Cantitățile impresionante de resurse folosite pentru construcția tronsonului (5,8 mii de tone de bitum, 33 de mii de tone de apă, 904 tone de vopsea) indică și o amprentă de CO₂ impresionantă: 92 de mii de tone.

O companie canadiană care ajută companiile și administrațiile locale să gestioneze în mod responsabil consumul resurselor arată că 90 de mii de tone de emisii de gaze cu efect de seră pot fi neutralizate cu aproximativ 36 de mii de hectare de pădure, într-un singur an. Asta ar însemna 0,5% din totalul pădurilor din România. Conform datelor INS, fondul forestier al României este de 6,6 milioane de hectare.

Tot ca o comparație, efectul asupra mediului pentru construcția acestui tronson echivalează cu 20 de mii de autoturisme conduse timp de un an.

Amplasamentul lucrărilor acestui tronson de autostradă se află în județul Sibiu, de la km 34+175 la km 38+300, în comunele Cârța și Arpașu de Jos, precum și în județul Brașov de la km 38+300 la km 51+785, în comunele Voila, Viștea, Ucea, Drăguș și Sâmbăta de Sus.

Au fost autorizate aici:

* Lucrări de drum (autostradă; drumuri de întreținere; noduri rutiere – nod rutier Arpașu; intersecții cu drumuri publice clasificate (DJ 105D; DJ 104E; DJ 105H Nod Arpașu km autostradă 34+175; DJ 103D, km 2+288 (km autostradă 44+950), DJ 102, km 2+067 (km autostrada 45+950); DJ 102F, km 3+297 km autostradă 49+578));

– restabiliri legături rutiere (DC48 km autostradă 35+279; DJ105H km autostradă 35+741; DL km autostradă 36+568.00; DL km autostradă 38+563; DL km autostradă 39+960, stânga; DL km autostradă 39+711.00; DL km autostradă 39+960, dreapta; DC83 km autostradă 40+874; DL km autostradă 46+550.00; DC76 km autostrada 48+678; DJ102F km autostradă 49+578.00);

– lucrări de drenaj și scurgerea apelor;

– lucrări pentru siguranța circulației);

* Lucrări de poduri, viaducte și pasaje (Pod peste râul Arpaș, km 36+050; Pod peste afluent Gostaia, km 36+928; Pod peste pârâul Gostaia, km 37+230; Viaduct peste afluent Ghirloțelul Sec, km 37+850; Pod pe autostradă peste pârâul Gârlățel, km 38+300; Pod pe autostrada peste râul Racoviță, km 39+522; Pod peste afluent Ucea, km 39+910;

Pod peste râul Ucea si DC 83, km 40+780; Viaduct pe autostrada peste DJ 105C și vale fără nume, km 41+314; Pod peste CF și pârâul Corbul Ucei, km 42+242; Pod peste valea lui Ban, km 43+260; Pod peste pârâul Corbul Viștei, km: 43+990; Pod peste râul Viștea si DJ 103D, km: 45+150; Pod peste DJ 102 și valea Izinilor, km: 45+963; Pod peste pârâul Hotarului, km: 46+872; Pod peste pârâul Crângul, km 47+270; Pod peste pârâul Drăguș, km 48+270; Pod pe autostradă peste pârâul Racoviță, km: 50+992; Pod pe autostradă peste pârâul Sâmbăta, km: 51+486);

* Lucrări de consolidări;

* Sistem ITS;

* Lucrări pentru iluminatul pe autostradă;

* Lucrări de mediu.

 Sursa foto: Pixabay

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Newman

Acum 9 luni

In acea statistica nu sunt prinse materialele cu ponderea cea mai mare, adica argila si piatra cocasata pentru fundatia drumului (sper ca nu folosesc balast)

Raspunde

Kukuruku

Acum 9 luni

So what? Stim ca costa. A, sau sa fim curcubei care se gandesc la amprenta de carbon si alte scam-uri?

Raspunde

Gheo

Acum 8 luni

Ts, sunteti atat de "utili" narativului si foarte predictibili. Va aliniati la ordin fara sa cerneti informatiile, fara sa maceti efectiv munca de jurnalism, anchete, etc. , sunteti slugile perfecte. Sunt curios daca va aliniati si la urmatoarea gogorita ca pina acum ati bifat pandemia, schimbarile climatice, votul si aberatiile cu amprenta de carbon. Atata timp cat promotorii aberatiilor de genul asta, la nivel mondial, umbla cu jet-urile private din stanga iin dreapta si au iahturi pe care petrec o saptamana pe an, nu au cum sa fie credibili. Mizeriile sunt pentru pleava iar voi sunteti cozile de topor.

Raspunde

Lexus

Acum 8 luni

Hai sa n o mai facem, decât sa murim asfixiatI cu CO2, sau sa punem taxa de carbon 100eur/auto/km, sa fie bine...sa nu fie rău.
Raspunde

Un cetatean

Acum 8 luni

Sa se facă cat mai ieftin posibil, calitate și viteza maxime ! La fel și celelalte autostrazi, peste tot pe unde este nevoie in tara. Cat despre codoi ... poa' sa fie și mai mare, noua nu ne pasa!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus