Marţi,
25.03.2025
Innorat
Acum
11°C

Primăria Sibiu va cumpăra noi autobuze electrice lungi de 18 metri pentru Tursib. Înainte de asta cumpără cu 83.000 de lei hârtiile pe baza cărora să ceară banii

Primăria Sibiu va cumpăra noi autobuze electrice lungi de 18 metri pentru Tursib. Înainte de asta cumpără cu 83.000 de lei hârtiile pe baza cărora să ceară banii

Primăria Sibiu a alocat 83.300 de lei, cu tot cu TVA, pentru întocmirea unui studiu de oportunitate pe baza căruia, mai apoi, să solicite finanțare europeană nerambursabilă în vederea achiziționării de autobuze electrice. Acestea urmează a fi concesionate societății Tursib.

FIP Consulting SRL este societatea cu care administrația locală a demarat procedura de cumpărare directă a serviciilor de întocmire a unui studiu de oportunitate în vederea „modernizării sistemului public de călători” prin achiziția de „autobuze nepoluante electrice dedicate transportului public local de persoane”. 

„Obiectul contractului ce face obiectul prezentei proceduri de achiziție este de elaborare a unui studiu de oportunitate pentru fundamentarea soluțiilor de modernizare a transportului public de călători din Municipiul Sibiu, prin achiziționarea de mijloace de transport electrice. În contextul obiectivului general de creştere a calităţii vieţii prin reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, a fost identificată ca direcție prioritară asigurarea unui transport public modern și durabil, prin modernizarea flotei de vehicule electrice”, scrie în caietul de sarcini, atașat documentației de atribuire a contractului. Documentație în care nu este amintit vreun număr de autobuze electrice care să fie avut în vedere.

Studiul de oportunitate va trebui să pornească de la datele Planului de mobilitate urbană durabilă, un alt document pe care tot FIP Consulting l-a întocmit și a cărui rol este tot acela de a oferi suport scriptic care să fie atașat dosarelor prin care se solicită fonduri europene nerambursabile. „Consultantul trebuie să studieze în amănunt Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru a-și adapta și fundamenta soluțiile propuse în directă concordanță cu acest document strategic”, se mai arată în caietul de sarcini.

Frecvență de 20 de minute la orele de vârf

Conform datelor rezultate din analiza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu, viteza medie de deplasare pentru transportul public urban este de 19 km/h-24 km/h.

Transportul public este asigurat de firma TURSIB S.A., operator de transport în subordinea Consiliului Local Sibiu, pe un număr de 38 de trasee:

Trasee principale: 1, 2, 3, 5 pe care se circulă cu o frecvență între 7 și 10 minute la orele de vârf.

Trasee secundare: 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 pe care se circulă cu o frecvență de 20 minute la orele de vârf.

Trasee profesionale: 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 211, 213, 214, 215, 217 care deservesc în principal agenții economici din zonele industriale.

Trasee școlare: E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8 care deservesc anumite unități de învățământ.

Suplimentar, există un traseu turistic: 22, între Sibiu și Păltiniș.

Sursa datelor: Caietul de sarcini elaborat al procedurii

 

Reprezentanții Primăriei Sibiu enumeră și detaliile pe care va trebui să le includă soluția care va rezulta prin studiul de oportunitate care se cere a fi elaborat: achiziția de autobuze ecologice de 18 metri pentru „extinderea rețelei și mărirea capacității de transport, menținându-se în același timp frecvența la orele de vârf”, dar și achiziția de stații de alimentare. 

Studiul de oportunitate va trebui să mai aibă în vedere și sisteme care, de fapt, au devenit parte din rutina Tursib: de ticketing, de informare prin panouri electronice, de monitorizare și management a flotei, de comunicații sau de asigurare a accesului la internet pentru călători.

Trei luni

Pentru toate acestea (de la autobuze, la stații de încărcare, sisteme etc), studiul de oportunitate va trebui să includă de la descrieri și caracteristici tehnice, la „arhitecturi de soluții și sisteme, inclusiv reprezentări grafice” sau „descrieri de fluxuri de operare”.

Documentația pentru care este alocat bugetul de 83.300 de lei mai trebuie să includă și propuneri de trasee noi, dar și tot felul de scenarii și descrieri care să servească – mai apoi – pentru a justifica atragerea de fonduri europene nerambursabile pentru achiziția autobuzelor.

Trei luni de la semnarea contractului este termenul maxim de întocmire a studiului de oportunitate în discuție. 

Finanțarea va fi solicitată în cadrul Programului Regiunea Centru, se arată în caietul de sarcini, program în cadrul căruia Sibiul are alocări financiare neconcurențiale.

83.300 de lei, cu tot cu TVA, este și valoarea ofertată de bucureștenii de la FIP Consulting, pentru acest contract, oferta lor urmând a primi un răspuns în cursul zilei de mâine, cel mai târziu. Societatea a devenit una din companiile de consultanță tot mai des contractată de Primăria Sibiu, printre contractele încredințate acesteia fiind cel de proiectare a pistelor de biciclete de pe malul Cibinului (atât cele realizate, cât și extinderile viitoare ale acestora) sau cel de amenajare a parcului Sub Arini.

În acest moment, Tursib utilizează nouă autobuze electrice cu o lungime de 12 metri. Autobuzele circulă pe traseele 5 și 13 și au fost achiziționate din fonduri europene nerambursabile în cadrul unui program derulat la nivel național. Alte cinci microbuze electrice sunt utilizate pentru Linia verde, cea care asigură transportul călătorilor în jurul centrului istoric al Sibiului. Recent au mai fost semnate contractele pentru furnizarea a șase autobuze electrice de zece metri și a altor 30 de autobuze lungi de 12 metri, care vor fi utilizate în viitoarea rețea metropolitană de transport.

Citește și Primăria: În luna aprilie vor ajunge primele șase autobuze electrice destinate transportului metropolitan Sibiu

Sursa foto: Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Xxx

Acum 3 luni

F bine! Dar sper sa nu fie tot turcesti! Si ...circotasi cum sintem...oare cum se incadreaza prin giratorii la lunginea aia???
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Newman

Acum 3 luni

Cele de 18m nu sunt adecvate pentru strazile si sensurile giratorii din Sibiu.Noi nu avem bulevarde cu 4 benzu pe sens ca in Brasov ,Craiova sau Bucuresti. Cele de 12m sunt mult mai potrivite. La microbuzele scolare au adus de alea scurte cu 8 locuri(inutile) in loc de 16 locuri si acum aduc autobuze foarte lungi care nu pot circula pe strazile inguste ale orasului.Nu-i inteleg pe acesti decidenti habarnisti.

Raspunde

Xxx

Acum 3 luni

Asta cu vot negativ...zici tu ca se incadreaza la lungimea aia in giratorii??? Sa vedeti blocaje! Dar se gindeste cineva din primarie la asta? Bineinteles ca nu!

Raspunde

Andrei

Acum 3 luni

Schimbati directorul Tursib, ia decizii in defavoarea cetatenilor.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus