Primăria Sibiu a alocat 83.300 de lei, cu tot cu TVA, pentru întocmirea unui studiu de oportunitate pe baza căruia, mai apoi, să solicite finanțare europeană nerambursabilă în vederea achiziționării de autobuze electrice. Acestea urmează a fi concesionate societății Tursib.
FIP Consulting SRL este societatea cu care administrația locală a demarat procedura de cumpărare directă a serviciilor de întocmire a unui studiu de oportunitate în vederea „modernizării sistemului public de călători” prin achiziția de „autobuze nepoluante electrice dedicate transportului public local de persoane”.
„Obiectul contractului ce face obiectul prezentei proceduri de achiziție este de elaborare a unui studiu de oportunitate pentru fundamentarea soluțiilor de modernizare a transportului public de călători din Municipiul Sibiu, prin achiziționarea de mijloace de transport electrice. În contextul obiectivului general de creştere a calităţii vieţii prin reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, a fost identificată ca direcție prioritară asigurarea unui transport public modern și durabil, prin modernizarea flotei de vehicule electrice”, scrie în caietul de sarcini, atașat documentației de atribuire a contractului. Documentație în care nu este amintit vreun număr de autobuze electrice care să fie avut în vedere.
Studiul de oportunitate va trebui să pornească de la datele Planului de mobilitate urbană durabilă, un alt document pe care tot FIP Consulting l-a întocmit și a cărui rol este tot acela de a oferi suport scriptic care să fie atașat dosarelor prin care se solicită fonduri europene nerambursabile. „Consultantul trebuie să studieze în amănunt Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru a-și adapta și fundamenta soluțiile propuse în directă concordanță cu acest document strategic”, se mai arată în caietul de sarcini.
Frecvență de 20 de minute la orele de vârf
Conform datelor rezultate din analiza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu, viteza medie de deplasare pentru transportul public urban este de 19 km/h-24 km/h.
Transportul public este asigurat de firma TURSIB S.A., operator de transport în subordinea Consiliului Local Sibiu, pe un număr de 38 de trasee:
Trasee principale: 1, 2, 3, 5 pe care se circulă cu o frecvență între 7 și 10 minute la orele de vârf.
Trasee secundare: 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 pe care se circulă cu o frecvență de 20 minute la orele de vârf.
Trasee profesionale: 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 211, 213, 214, 215, 217 care deservesc în principal agenții economici din zonele industriale.
Trasee școlare: E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8 care deservesc anumite unități de învățământ.
Suplimentar, există un traseu turistic: 22, între Sibiu și Păltiniș.
Sursa datelor: Caietul de sarcini elaborat al procedurii
Reprezentanții Primăriei Sibiu enumeră și detaliile pe care va trebui să le includă soluția care va rezulta prin studiul de oportunitate care se cere a fi elaborat: achiziția de autobuze ecologice de 18 metri pentru „extinderea rețelei și mărirea capacității de transport, menținându-se în același timp frecvența la orele de vârf”, dar și achiziția de stații de alimentare.
Studiul de oportunitate va trebui să mai aibă în vedere și sisteme care, de fapt, au devenit parte din rutina Tursib: de ticketing, de informare prin panouri electronice, de monitorizare și management a flotei, de comunicații sau de asigurare a accesului la internet pentru călători.
Trei luni
Pentru toate acestea (de la autobuze, la stații de încărcare, sisteme etc), studiul de oportunitate va trebui să includă de la descrieri și caracteristici tehnice, la „arhitecturi de soluții și sisteme, inclusiv reprezentări grafice” sau „descrieri de fluxuri de operare”.
Documentația pentru care este alocat bugetul de 83.300 de lei mai trebuie să includă și propuneri de trasee noi, dar și tot felul de scenarii și descrieri care să servească – mai apoi – pentru a justifica atragerea de fonduri europene nerambursabile pentru achiziția autobuzelor.
Trei luni de la semnarea contractului este termenul maxim de întocmire a studiului de oportunitate în discuție.
Finanțarea va fi solicitată în cadrul Programului Regiunea Centru, se arată în caietul de sarcini, program în cadrul căruia Sibiul are alocări financiare neconcurențiale.
83.300 de lei, cu tot cu TVA, este și valoarea ofertată de bucureștenii de la FIP Consulting, pentru acest contract, oferta lor urmând a primi un răspuns în cursul zilei de mâine, cel mai târziu. Societatea a devenit una din companiile de consultanță tot mai des contractată de Primăria Sibiu, printre contractele încredințate acesteia fiind cel de proiectare a pistelor de biciclete de pe malul Cibinului (atât cele realizate, cât și extinderile viitoare ale acestora) sau cel de amenajare a parcului Sub Arini.
În acest moment, Tursib utilizează nouă autobuze electrice cu o lungime de 12 metri. Autobuzele circulă pe traseele 5 și 13 și au fost achiziționate din fonduri europene nerambursabile în cadrul unui program derulat la nivel național. Alte cinci microbuze electrice sunt utilizate pentru Linia verde, cea care asigură transportul călătorilor în jurul centrului istoric al Sibiului. Recent au mai fost semnate contractele pentru furnizarea a șase autobuze electrice de zece metri și a altor 30 de autobuze lungi de 12 metri, care vor fi utilizate în viitoarea rețea metropolitană de transport.
Sursa foto: Primăria Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: fonduri europene nerambursabil , procedura licitatie , achizitie publica , autobuze electrice tursib , transport public Sibiu , Primăria Sibiu , Tursib Sibiu
Vizualizari: 2437
Ultimele comentarii
Acum 31 minute
Sparrow
Acum 42 minute
Gogu
Acum 57 minute
Kopeika Duttu
Acum 1 oră
Sandokan
Acum 2 ore
Care prohibiție?