Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor pe lotul Cornetu-Tigveni, care include cel mai lung tunel rutier din România. „Vârful de mobilizare va fi în primăvara anului viitor”

Ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor pe lotul Cornetu-Tigveni, care include cel mai lung tunel rutier din România. „Vârful de mobilizare va fi în primăvara anului viitor”

Constructorul italian WeBuild face ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor la cel mai lung tunel rutier al României, „unul din cele mai importante șantiere pe care le deschide România, 37 de km in zona montană, multe viaducte, tunel, poduri, pasaje.” Este vorba despre secțiunea 3 Cornetu - Tigveni a Autostrăzii Sibiu Pitești, transmite Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor, printr-un material video postat vineri pe pagina sa de Facebook. 

„Sunt pe șantierul Secțiunii 3 Cornetu- Tigveni a Autostrăzii Sibiu-Pitești unde antreprenorul execută ultimele pregătiri necesare înainte de demararea lucrărilor și pe acest lot de autostradă.

La acest moment sunt finalizate organizările de șantier, inclusiv laboratorul de calitate; echipamentele de lucru şi utilajele sunt pregătite; sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel și a zonelor de acces a instalației TBM pentru tunel,” spune Scriosteanu.

Potrivit acestuia, până în toamnă, pe șantier mobilizarea va fi în jur de 1.000 de oameni, vârful fiind atins în primăvara anului viitor, când aici vor munci 2.500 de oameni.

Autorizația de Construire a fost emisă la finalul anului trecut. Lucrările de pe această secțiune prevăd și construirea celui mai lung tunel rutier utilizând tehnologia TBM (Tunnel Boring Machine), și anume Tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,7 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens.

Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului).

Lucrări de executat pe acest tronson:

– Peste 12 km. de poduri, pasaje și viaducte;

– Peste 25 km. de lucrări de consolidare;

– 2 noduri rutiere;

– 1 ecoduct.

Date tehnice:

Lungime: 37,40 km.;

Durată contract: 57 de luni (12 luni proiectare, 45 de luni execuție);

Valoare contract: 5,323 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Autostrada Sibiu-Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

CRISTIAN

Acum 6 luni

singura sansa de a elibera traficul de pe DEALU NEGRU si-a distrus oricum pana va fi gata pitest tigveni va fi cea mai mare autostrada muzeu pentru ca incapabilii de la CNAIR minister etc nu au prevazut mai intai o legatura cu rm valcea deci vom asista la o mare fasss i-am spus dl-ui scriosteanu de sute de ori ca nu asta era solutia si hai sa zicem ca webuild pana prin 2030 ar fi gata cu tr 3 dar turcaletii de la MAPA haida de ciubuc sacaz ilerim uzun arak de-abia misca un pod la boita si auzi ca in 2028 vor gata aolooooooooo deci teapa majora !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus