Primăria Sibiu va scoate la licitație un contract pentru elaborarea unei strategii de marketing turistic, în urma căreia să rezulte și modul în care administrația poate colabora cu operatorii HoReCa pentru promovarea orașului.
În contextul în care tot mai multe voci din industria turistică a Sibiu au început să vorbească despre scăderea numărului de turiști, primarul Sibiului, Astrid Fodor, a anunțat că dorește schimbări, dar acestea vor fi stabilite în urma elaborării unei strategii.
„Eu cred că ar trebui ceva schimbat, din acest motiv o să contractăm o strategie de marketing turistic, elaborată de o firmă specializată. Nu facem prin încredințare directă contractul, noi am studiat piața și vom face o procedură de achiziție. Când vom avea bugetul lansăm procedura și, după cum am prevăzut în caietul de sarcini, să ne spună în ce direcție trebuie lucrat, ce trebuie îmbunătățit pentru a atrage mai mulți turiști la Sibiu”, a arătat primarul Sibiului.
Astrid Fodor arată că, prin această strategie, se va încerca și cooptarea operatorilor din domeniu. „Strategia pentru marketingul turistic va însemna nu numai implicarea administrației. Pentru că în marketing trebuie să se implice și cei din industria HoReCa, cei care au hoteluri și restaurante și vor mai multă publicitate, trebuie să se implice. Administrația, într-adevăr, înfrumusețează orașul, face infrastructură, autobuze, locul de petrece a timpului liber, dar restul mai trebuie să facă și alții. Așa văd eu lucrurile, dar vom vedea, specialiștii să se pronunțe nu să preia ideile mele și să mi le pună pe hârtie. Eu vreau să lucrăm profesionist: să ne spună, cât și ce ar trebui să facem și după vom face o analiză cât ne putem permite noi, cât își vor putea permite alții”.
Un exemplu de implicare a celor din zona privată a fost dat referitor la taxa hotelieră. Primăria Sibiu a suspendat plata acestei taxe la bugetul local, în contextul pandemiei. Încasarea acestei taxe ar urma reluată, iar banii colectați vor avea o destinație clară: promovarea. „Am discutat și cu reprezentanții hotelurilor, care ar trebui să plătească o taxă hotelieră. Cu cei care am discutat, cei mai reprezentativi, au considerat că este normal să plătească o astfel de taxă. Și le-am garantat că vom hotărî, prin hotărâre de Consiliu local, ca această taxă hotelieră să fie folosită pentru marketing turistic, nu pentru altceva. Tot pe ei îi vom ajuta, dar într-un mod mai organizat, într-o formă de colaborare, cred că este o idee bună”, a mai spus Astrid Fodor.
Primarul Sibiului nu consideră că numărul turiștilor a scăzut în oraș. Iar în ceea ce privește impactul Agendei culturale, Astrid Fodor apreciază că este limitat în atragerea de turiști. „Oferta culturală este bogată, dar nu este neapărat interesantă pentru turiști”.
Sursa foto: Silvana Armat / Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2046
Ultimele comentarii
Acum 35 minute
@
Acum 52 minute
Sibian
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Alzara 1918
Acum 1 oră
Der Konig