Vineri,
03.10.2025
Innorat
Acum
7°C

Sibienii subvenționează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar cu 930 de lei pe bucată. „Dacă am lua toate mașinile ridicate, costurile cresc”

Sibienii subvenționează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar cu 930 de lei pe bucată. „Dacă am lua toate mașinile ridicate, costurile cresc”

1.381 de lei cheltuie Poliția locală Sibiu pentru ridicarea fiecărei mașini parcată neregulamentar. Șoferul care vine să-și ridice mașina ridicată în aceeași zi plătește 450 de lei. Consilierii locali au aprobat majorarea tarifelor de ridicare a mașinilor începând cu 1 martie 2025, dar aceasta tot nu acoperă costurile.

Activitatea de sancționare a șoferilor care parchează neregulamentar generează costuri mult mai mari decât amenzile încasate de la cei care nu respectă legea. Situația a devenit publică în ședința Consiliului local Sibiu de joi, în care pe ordinea de zi a fost introdus un proiect de hotărâre pentru creșterea cu cel puțin 50% a tarifelor de ridicare, de transport și de depozitare a vehiculelor parcate neregulamentar.

Consilierii locali din partea PSD au propus ca indexarea tarifelor să fie făcută cu un procent mai mic, de 25%, propunere la care primarul Astrid Fodor a arătat că nu achiesează. „Eu nu îmi pot însuși acest amendament, l-am văzut acum 20 de minute, am discutat cu domnul secretar și conducerea Direcției economice, motiv pentru care eu voi menține proiectul în forma prezentată”, a replicat primarul.

Secretarul Dorin Nistor a opinat și el că reducerea propusă de consilierii social-democrați la creșterea tarifelor nu este avenită. „ Trebuie să aibă un caracter descurajant, nu doar să acopere costurile”.

Subvenții între 930 și 1.410 lei pentru fiecare mașină ridicată

Doar că, după cum avea să arate mai apoi șeful Poliției locale Sibiu, Adrian Aldea, costurile nu sunt deloc acoperite din tarifele pe care le plătesc cei care parchează neregulamentar. „Calculele făcute de Poliția locală, arată că, anul trecut ,1.381 de lei s-au cheltuit în medie pentru o mașină ridicată: de la pază, la combustibil, salarii”, a declarat Aldea în fața consilierilor locali.

Șeful Poliției locale, instituția responsabilă de ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Sibiu, arată că, de fapt, sibienii subvenționează mult mai mult această activitate. Și asta deoarece cele două autospeciale sunt folosite și pentru ridicarea unor alte mașini decât cele parcate neregulamentar. „Dacă am lua în calcul nu doar mașinile ridicate care au încălcat regulile, ci și cele mutate în interes public (de exemplu în cazul unui șantier sau a unor intervenții punctuale ale Electrica sau E-On Gaz care nu pot avea loc din cauza mașinilor parcate) atunci costurile ar fi la 1.860 de lei pentru fiecare mașină ridicată”, a adăugat Aldea.

Adrian Aldea, directorul general al Serviciului public de poliție locală Sibiu. Sursa foto: Silvana Armat / Turnul Sfatului

El a mai arătat că 94% dintre șoferii cărora li se ridică mașinile în Sibiu vin să și le recupereze în aceeași zi, plătind prin urmare cel mult 450 de lei: 350 de lei pentru ridicarea vehiculului și 100 de lei pentru transport, fără a mai plăti și taxa zilnică de depozitare. „Taxa de depozitare reprezintă taxa plătită de cel care a încălcat regula după ora 00:00 a zilei în care a fost ridicată mașina. Sunt 6% aceste cazuri, care ajung să plătească și această taxă, din ce am observat”, a mai completat Aldea.

Tarifele cresc cu 50%. Intervenția subtilă a fostului viceprimar

Chiar dacă cei patru consilieri locali ai PSD s-au abținut deoarece nu le-a fost luat în calcul amendamentul, proiectul de majorare a tarifelor de sancționare a fost adoptat. Astfel, de la 1 martie 2025, tariful de ridicare a fiecărui vehicul parcat neregulamentar va fi de 550 de lei, cel de transport până la locul de depozitare – 150 de lei, iar tariful zilnic de depozitare a vehiculului va fi de 230 de lei. Acest din urmă tarif se calculează începând din ziua următoare celei în care a fost ridicat. Chiar și cu aceste majorări, costurile de ridicare și transport a mașinilor parcate neregulamentar tot nu sunt acoperite din tarifele încasate de la șoferii indisciplinați.

Tarifele aflate acum în vigoare au fost stabilite din 2017 și sunt de 350 de lei pentru ridicare, 100 de lei pentru transport și, respectiv, 150 de lei pentru fiecare zi de depozitare.

Interesantă este și intervenția Corinei Bokor, care a fost viceprimar din partea FDGR timp de zece ani, înainte să se înscrie în PSD, partid sub sigla căruia votează acum în Consiliul local Sibiu. Ea încercat să justifice amendamentul depus – cel de creștere a tarifelor cu 25%, în loc de 50% - prin faptul că sunt ridicate mașini parcate neregulamentar și de pe trotuarele din cartierele aglomerate ale orașului. „Nu am dorit să venim cu o propunere care să vină în sprijinul nerespectării legii. Tocmai pentru că sunt anumite zone din cartiere, care sunt foarte aglomerate, și oamenii, negăsind locuri de parcare… au fost situații în care au fost ridicate mașinile, da, erau parcate parțial pe trotuar, probabil, dar normal că nu suntem pentru parcarea pe locurile interzise, adică pe trecerile de pieton sau zone hașurate sau zone care blochează efectiv traficul rutier”.

Corina Bokor. Sursa foto: Silvana Armat / Turnul Sfatului

O medie de nici șase intervenții pe zi

Conform raportului de activitate pe anul 2024 întocmit de Poliția locală Sibiu, „echipajul de ridicări auto a avut 2.051 de intervenții” – o medie de 5,6 intervenții pe zi. „În 1.321 de cazuri autoturismul a fost ridicat și transportat la locul de depozitare, în 56 de cazuri autoturismul a fost restituit la faţa locului, utilizatorul autovehiculului fiind de acord cu plata contravalorii taxei de ridicare, în 279 cazuri utilizatorul autovehiculului s-a prezentat până la inițerea operaţiunii de ridicare, acesta fiind sancţionat contravenţional fără măsura complementară de ridicare auto, în 330 de cazuri, autovehiculele au fost mutate pentru a pernite executarea unor lucrări de utilitate publică, iar în alte 65 de cazuri au fost ridicate autovehicule abandonate pe domeniul public. Taxele încasate pentru operaţiunile de ridicare auto au fost în valoare de 631.250 lei”, se arată în raportul citat.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

34 comentarii

Bataie de joc marca fdgr+ciuma galbena

Acum 7 luni

carevasazica primaria dupa ce-a marit peste noapte tarifele cu peste 50% !!! se asteapta acum sa-i multumim ca nu le-a scumpit mai mult. Cum poate creste peste noapte tariful de depozitare al masinilor cu peste 50%, in conditiile in care acesta presupune zero costuri, masinile ridicate fiind depozitate pe terenul primarie ?
Raspunde

@

Acum 7 luni

Pai nu-i vb doar de depozitare, ci de salariile(imense pentru ce fac sau mai bine zis ce nu fac) lor, costul mașinii si te miri ce mai baga pe acolo. Organigrama PLS e mare, asta dacă ne raportam ce servicii aduce orașului(o grămadă la birouri) .
Raspunde

@@

Acum 7 luni

iti dai seama ca au facut un memoriu justificativ pe baza caruia sa-si "motiveze" scumpirea. Un argument din memoriu e scumpirea tarifului de depozitare peste noapte al masinilor ridicate - pe terenul primariei.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 săptămâni

Ar trebui mărite tarifele până să nu le mai merite ceafalaților să-și parcheze cazanele 2.0 tdi aiurea, ca să nu-și rupă piți tocurile la pantofii din Dragonul Roșu
Raspunde

Claudiu

Acum 7 luni

Dacă intreaga activitate contrazice logica simplă, nu își poate acoperi costurile totale/ridicarea unei mașini și are nevoie de subvenție, de ce se mai face? Deja sunt destule "găuri negre" in care se pompează bani de la buget fără multe explicații sau vreo mare răspundere. De ce ar mai fi nevoie de încă una ? Calculele nu sunt complexe iar întreaga idee e simplă deasemenea. Nu poți acoperi costurile? Fie eficientizezi, fie renunți. Să prestezi ceva in pierdere la infinit e absurd.
Raspunde

A

Acum 7 luni

1. eficienta este apanajul domeniului privat, la stat nu se aplica :) 2. credeti ca au personal capabil sa faca niste calcule de eficienta? ma indoiesc!
Raspunde

Claudiu

Acum 7 luni

Sunt perfect conștient și am înțeles ironia. Doar că, deja, prea se fac toate la misteaux și prea sunt tratați plătitorii de taxe și impozite (plus tot ce mai mișcă în orașul asta și aduce bani la buget) cu un dispreț jignitor. Citez: "Chiar și cu aceste majorări, costurile de ridicare și transport a mașinilor parcate neregulamentar tot nu sunt acoperite din tarifele încasate de la șoferii indisciplinați." Păi în aceste condiții , până la urmă , cine plătește diferența până se iese pe zero ? Și de ce câtă vreme nu cel în buzunarul căruia se bagă mâna (chit că se numește buget local) a parcat aiurea. S-a ajuns până acolo încât se spune în gura mare cum nu se reușește acoperirea unor costuri care mai apoi sunt (chipurile) subvenționate din banii proștilor de plătitori și toată lumea e bine, merci. Mulțumită . Cu salariile la zi. Fără vreo apăsare !!! Poate n-ar fi rău să acceseze și niște fonduri europene pentru acoperirea acestor găuri care există chiar și când se majorează tarife
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 7 luni

Ca sa poata trece salvarea, pompierii si jandarmeria. Daca n-ai o problema ca-ti moare copilul, iti arde casa sau intra interlopii peste tine, aduna semnaturi sa se desfiinteze, ipocritule!
Raspunde

Vrajeala

Acum 7 luni

Hai ca ma faci sa rad! Ei nu pentru asta folosesc serviciul. Mi-au ridicat masina de pe o strada infundata de la periferie. Nu incurca pe nimeni masina si dau asigurari ca pe absolut ori ce strada din Sibiu gasesti masini care sunt parcate prea aproape de colt. Fara nici o notificare facuta inainte au ridicat direct masina. Si eu credeam ca serviciul de ridicare se refera in primul rand cazurilor periculoase unde nu pot sa intre salvarea sau pompierii sau unde sunt strazi cu trafic ridicat. M-am convins ca nu e asa.
Raspunde

Claudiu

Acum 7 luni

Nu e vorba de ipocrizie nici pe departe. Cel puțin nu din direcția mea. Și mă îndoiesc că în 12 luni dintr-un an doar asta fac; loc pentru autoutilitare de intervenție Dar, desigur, e inutil să intru într-o polemică cu un fanatic auto suficient asemeni ție, totalmente mulțumit de cum se administrează servicii și bani publici în Sibiu
Raspunde

Eu

Acum 7 luni

Mizerie. De unde naiba scoateți aceste sume. Lăsați serviciul privat și să vedeți câți bani câștigați. Sunteți dezastru, la fel că și cu stadionul. Cum naiba puteți dormi noaptea.? Aduceți specialiști odată în sistem și dați la o parte mizeria politica!
Raspunde

Constantin

Acum 7 luni

3,7 este media zilnica de mașini ridicate în 2024 este raportul poliției locale Sibiu.Deci plata salariilor și întreținere mașinilor de ridicate este foarte puțin pentru cine lucrează 8 ore s-au ture de 12 ore.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mariana Deacu

Acum 7 luni

Pai angajeaza-te tu, sa vezi cum e, nu mai sta pe ajutor
Raspunde

A

Acum 7 luni

Zic sa renuntati la acest ”serviciu”. Scapati de toate cheltuielile mentionate (nejustificat de mari / abuziv de mari, chiar daca intentia declarata e de descurajare) si, totodata puneti agentii politiei locale sa dea amenzi fara numar pentru cei indisciplinati. Asa aveti doar venituri. Vor fi invocate probleme cu colectarea amenzilor? Cred ca este cea mai mica problema in etapa actuala de dezvoltare a societatii.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 7 luni

Adik nu conteaza ca nu poate trece salvarea ca parcheaza ceafa groasa cum vrea?
Raspunde

John

Acum 7 luni

Este incredibil cat de ineficienți pot sa fie. Pe toate străzile se parchează neregulamentar, este un haos total și politia locala nu isi face datoria. Doar pe strada Mitropoliei la o trecere in timpul zilei minim 20 de autoturisme parcate neregulamentar. Dar ei lucrează pe pierdere. Rușine
Raspunde

Ghita Pristanda

Acum 7 luni

@John Ai dreptate. Și pe Tribunei e la fel. Chiar și în fața Farmaciei Catena de la intersecția str. Tribunei cu str. N. Bălcescu, pe locurile de persoane cu disabilități parchează permanent niște mașini mari, ai căror șoferi nu au nici cea mai mică problemă cu mersul, iar Poliția Locală, parcată exact lângă, nu face absolut nimic! De câte ori sunt solicitați pentru o mașină parcată neregulamentar vin (foarte greu) și, dacă mai găsesc mașina acolo, se plimbă agale în jurul ei, doar-doar apare proprietarul și îl ”conving” să plece de acolo, ca să poată raporta că nu au găsit făptașul la locul cu pricina. În loc să facă scurt pozele necesare, apoi să transmită datele respective on-line la sediul PC și, de acolo, un operator să întocmească rapid procesul verbal și să-l trimită proprietarului. Cum să fie eficienți, cu stilul acesta de lucru?
Raspunde

Grogu

Acum 7 luni

Experiența mea cu ridicarile e ca au venit cam in 30 de minute de la momentul reclamatiei.
Raspunde

Liviu

Acum 7 luni

5-6 ridicări pe zi ? Dar ce, aveți gravide angajate pe autospeciala de transport mașini ridicate ? Păi la câte mașini sunt parcate neregulamentar în Sibiu, s-ar putea ridica lejer între 10-20 mașini pe zi. Tocmai de aceea iese tariful mare pe ridicare, salarii babane din ridicări puține ! Dar ce să facem ? Trăim în România ! Suntem bugetari, ne facem că lucrăm, oricum ne luăm banii. Și nu salariul minim pe economie ! Trist !
Raspunde

Marius

Acum 7 luni

sa ne intelegem, care este rostul acestui serviciu ? Sa faca profit pentru a fi impozitat sau reinvestit ? Nu as vrea sa ma gandesc cum sunt priviti in general personalul care lucreaza acolo excluzand situatiile care chiar impun in mod imperativ ridicarea autoturismelor. Parcari regulamentare pentru toara lumea in zonele de interes clar nu sunt si nu vor fi, deci strategia ar trebui radical schimbata. Fara legatura cu subiectul as propune viteza maxima in oras 30 km/h ! Macar se calmeaza traficul si se scot calamitatile de obstacole de pe carosabil !
Raspunde

Newman

Acum 7 luni

Politia locala foloseste masinile din dotare sa faca lectii de soferie cu nevestele(sau prietenele) pe drumul hotilor si sa-si transporte membrii familiei la scoala, gradinita sau la servici.Atunci nu calculeaza aceste costuri facute din banii nostrii!
Raspunde

Andrei

Acum 7 luni

Adica dna Fodor in loc sa scada costurile serviciului de ridicari prin eficientizare, unde ar putea intra costuri cu personalul mai mici, mai putine masini de ridicat, arunca tot asupra cetatenilor ineficienta ei ca administrator. Daca nu sunt destule " ridicari " sa justifice numarul prea mare de " agenti ridicatori " atunci sa mai desfiinteze posturi, sa pastreze o singura masina cu personalul aferent. Ei din 2 sau 3 masini pe stoc pentru doar 6 interventii pe zi. Aici e problema. Si domnul acela " cumsecade " Nistor - secretarul lui Johannis, partas la toate celea ce s-au facut in Sibiu din anii 2000 vine si zice ca nu e suficient 800 de lei cat era pana acum ( 350 amenda, 450 ridicare, 100 transport ) sa aiba efect de descurajare... Din simplul fapt ca e nevoit sa minta prin omisiune ( sa ascunda cei 350 de lei amenda ) ne arata ce om este.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 7 luni

Faceti 5.000 amenda, sa se gandeasca bizonul cu 2.0 TDI daca mai prcheaza in gura cladirii, sa nu cumva sa-si strice piti tocurile. Hai ca se poate. La 1 leu benzina, ce mai conteaza amenda?
Raspunde

Flo9

Acum 7 luni

Sa ridice mai multe, ca sa scada costul pe masina ridicata. Dar inainte de asta primaria sa creeze locuri de parcare.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 7 luni

Din fericire, primaria reduce locuri de parcare. Ce-ai vrea, sa darame din cladiri sa-ti faca tie parcare?
Raspunde

Razvan

Acum 7 luni

Experienta mea cu "profesionistii" de la domeniul public si gardienii publici: In urma cu multi ani, intru in Piata Mica, cu tichet de parcare. Afisate vreo 15 locuri disponibile. Caut loc de parcare dar era cam ocupat. BMW avea expozitie Parchez masina unde gasesc liber, adica undeva prin fata terasei Cramei Sibiene, langa alte auto. Revin dupa cca 30 min , noci nu ajung la masina,si un gardian public ,de-al lui Aldea, imi striga ca am ceva pe parbriz. Era o nota de constatare a contraventiei. Cica am blocat accesul in parcare. Care parcare? Ma duc sa vb la sediul din Piata Mica, unde era Serviciul Domeniul Public, dar functionarii de acolo nici macar nu vor sa stea de vorba. Se pare ca tov Iohanis nu putea iesi cu bembeul din expozitie.Imi vine amenda, si cu fotografie. Fraier, ca sa scap de umblaturi, o platesc dar merg la "gardienii publici" si o arat. Mi se da totusi dreptate. Deci amenda aplicata era abuziva. Nu fac plangere pt abuz si peste cativa ani constat ca gardianul public care ma sanctionase a devenit politist la rutiera. Si cum exista dreptate divina, in cativa ani , acest individ e condamnat pt spaga luata la drumul mare. Dupa cativa ani de la acest eveniment, vin din Bucuresti si ma opresc in Sibiu pt a lua niste documente.Nu puteam sa ma opresc acasa pt ca aveam soacra la ATI la Cluj. Se "sapa" de zor prin Sibiu si eu aveam treaba pe Magheru. Caut loc de parcare sa pot deplasa bagajul de la masina . Peste tot ba ocupat, ba sapat, ba parcare închisă. Inchisa era parcarea de la Biserica Ursulinelor, care era asa, de vreo un an si ceva. Ma risc, gandindunma ca in 10-15 min nu o fi foc, ca e seara, noiembrie, si parchez langa scuarul cu statuie de la intersectia A. Iancu cuMagheru. Revin in cca 20 min si constat ca masina e ridicata.erg pe str. Aries, explic problema, arat documente, le spun ca parcarea de pe Magheru e blocata aiurea de ani de zile. Nu am sanse. Platesc 800 lei in noiembrie 2012, imi iau masina si plec la Cluj.Ah, sa nu uit. Am fost pazit mai ceva ca un hot in biroul unde am platit amenda. Asta e...si f... de soarta si cu banii luati! Am facut insa un lucru, mai tarziu. Am dat in judecata Primaria pt ca punea cetatenii sa plateasca taxa de 100 lei pt eliberarea unor duplicate a actelor de stare civila. S au suparat rau atunci dar am demonstrat cat de abuzivi si de limitati sunt unii functionari ai primariei. Dar stiti vb aia...cum e stapanul, asa e si sluga!
Raspunde

Ion Roata jr.

Acum 7 luni

Ar putea domnul Aldea să detalieze foarte exact calculele făcute? Probabil că nu, la fel cum nu a putut nici domnul Popa cu taxa de salubrizare. Dacă vor să fie eficienți ar trebui să înceapă să se gândească la optimizări și nu la creșteri regulate de taxe.
Raspunde

Petrica

Acum 7 luni

Și când stam în trafic sa ridice o mașină cine plătește combustibilul timpul șoferilor care așteaptă sa ridice asa spuse mașini care incurca ca nu toatr incurca? Iar dacă acest serviciu nu mai este rentabil de ce nu se renunta la el????
Raspunde

Zzz

Acum 7 luni

in tarile civilizate se dau amenzi si atat. doar in cazuri grave si exceptionale se fac ridicari. dar aici in Sibiu, o sleahta de jmecheri si acoliti politic fac legea si fura legal banul public. Ai parcat pe trotuar? Iei o amenda de 100-200 lei si data viitoare te gandesti de 2 ori daca mai parchezi asa. La mai multe amenzi neplatite, daca te prinde iar ca ai parcat neregulamentar, ti-o ridica. Aaa si un lucru tare interesant: masina lui ZEN, marele giudoteca de sibiu, e tot timpul parcata neregulamentar la intrarea pe filarmonicii si niciodata nu e ridicata. De investigat ce pile are la politia locala de nu ii ridica niciodata masina. Este o mare bataie de joc ce se intampla in Sibiu.
Raspunde

Claudiu

Acum 7 luni

Sunt 3 masini si un ATV cu ZEN la numar, pe coltul ala de strada. Si de multe ori chiar pe locul rezervat salvarii. In curte are loc de cel putin 2; dar curtea e frumos mochetata in verde :-))))
Raspunde

Vasile Vasile

Acum 7 luni

Niște consilieri ipotenți care nu știu să calculeze un preț de cost, dar cască gura la inepțiile unor angajați cu minte de milițian și care nu au altceva în cap decât să încaseze cât mai mari sporuri din munca grea
Raspunde

Marius

Acum 7 luni

Hoții de ei ar vrea să mărească salariile și nu aveau bani destui. Atunci pac se măresc taxele și nu puțin exact cu 50%. Niște hoți ordinari!!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 7 luni

Prostea, te-ai gandit ca ai putea parca regulamentar?
Raspunde

Eu

Acum 2 săptămâni

Cu 1500lei transporti o masina de la un capat la celalalt al tarii. Inutilii locali "cheltuie" 1381 sa o mute maxim 10km ?? Politia locala este una din cele mai inutile si tocatoare de bani publici, fara sa produca ceva util socetatii. Este normal sa fie ridicate atunci cand blocheaza o intrare, o rampa, hidrant, sunt oprite pe treceri de pietoni sau zone hasurate INSA nu doar cand trebuie sa-si faca norma de ridicari.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus