Prezent la inaugurarea magazinului Selgros, primarul Sibiului, Astrid Fodor, a anunțat că dacă procedurile decurg conform planului, în toamnă ar putea începe lucrările de modernizare și lărgire a Căii Șurii Mari.
Astrid Fodor a vorbit despre acest proiect porind de la investiția Selgros, care a oferit o porțiune de teren și a amenajat noul sens giratoriu prin care se face accesul în parcare. Totodată, Selgros a lăsat spațiu pentru creare unei piste de biclete care va trece prin fața magazinului.
”Va fi mai greu cu circulația în zonă. Știu problemele care sunt aici. Dacă reușim să parcurgem toate procedurile, din toamnă începem lucrările. Sper că vom putea extinde și podul la trei benzi de circulație și atunci accesul va fi mai simplu”, a declarat Astrid Fodor, la deschiderea oficială a noului centru comercial.
Geiger constructor
Proiectul de lărgire la trei și patru benzi a Căii Șurii Mari va fi finanțat parțial din fonduri europene nerambursabile. În cadrul proiectului, estimat la peste 41 de milioane de lei, vor fi tăiați peste 100 de copaci, despre care Primăria spune că sunt bolnavi, iar documentația incipientă prevede și betonarea unei porțiuni din pârâul Hamba.
Contractul de proiectare și execuție a fost semnat cu Geiger Transilvania SRL & GG Tehnic Proiect SRL. Conform caietului de sarcini, proiectarea trebuie realizată în decurs de patru luni, iar execuția lucrărilor ar urma finalizată în termen de șase luni de la emiterea ordinului de începere. Ultima lună este alocată recepție la terminarea lucrărilor.
Fără bandă reversibilă, mai puțin spațiu verde
Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) elaborată pentru acest proiect a scos la iveală faptul că reprezentanții administrației locale au avut de ales între mai multe scenarii.
Unul dintre acestea propunea ca întreaga Cale a Șurii Mari să aibă trei benzi de circulație, cea mediană fiind propusă cu sens reversibil de circulație, reglementată prin semafoare (dimineața să se circule înspre oraș, iar după-amiaza, invers).
Scenariul – care ar fi lăsat mai mult spațiu disponibil pentru verdeață, dar și pentru traficul pietonal și velo – nu a fost acceptat de administrația locală, care a decis în schimb varianta cu patru benzi de circulație, mai puțin în zona de vizavi de Târgul Obor. Aici, circulația pe sensul de intrare în oraș se va restrânge la o singură bandă pentru a permite amenajarea a aproximativ 57 de locuri de parcare.
Cu toate acestea, reprezentanții Primăriei Sibiu au arătat că soluția adoptată la faza DALI s-ar putea modifica în funcție de proiectul de modernizare a viaductului de la Gara Mică. Aici, Primăria are în vedere să renunțe la trotuare, pentru a crea trei benzi de circulație pe viaduct, traficul pietonal și velo urmând să se desfășoare pe sub pod.
„Traficul rutier poate fi îmbunătățit în funcție de soluția tehnică adoptată în proiectul de modernizare a viaductului Gara Mică, care se află în prezent în etapa de elaborare DALI și proiect tehnic. În orice moment, soluția aleasă în cadrul proiectului „Modernizarea Căii Șurii Mari” poate fi reconfigurată în sensul de a avea o bandă reversibilă, fără modificări structurale, doar prin marcaje, daca soluția tehnică ce va fi adoptată pentru Viaductul Gara Mică o va permite”, arătatu reprezentanții Primăriei Sibiu într-o replică transmisă redacției Turnul Sfatului.
Citește și:
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3531
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Vlad
Acum 8 ore
Vlad
Acum 8 ore
FLOD
Acum 8 ore
Constantin
Acum 9 ore
FLOD