Duminică,
26.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Salvamont închide baza Negoiu și reduce activitatea cu 2 zile pe lună, Spitalul Județean are bani doar pentru salarii, iar DGASPC are un minus de 9 milioane de lei. Directorii din Sibiu, despre solicitarea de reducere a cheltuielilor

Salvamont închide baza Negoiu și reduce activitatea cu 2 zile pe lună, Spitalul Județean are bani doar pentru salarii, iar DGASPC are un minus de 9 milioane de lei. Directorii din Sibiu, despre solicitarea de reducere a cheltuielilor
Sus: Robert Fotache, Dan Popescu, Ciprian Ștefan. Jos: Cristian Roman, Liliana Agârbiceanu, Florin Munteanu

Majoritatea instituțiilor din subordinea Consiliului Județean (CJ) Sibiu sunt în proces de analiză a situației legate de cheltuielile bugetare, salarii și angajați, în contextul măsurilor financiare luate la nivel național. Unii dintre directori au transmis deja propuneri, alții - spun că nu au probleme sau că nu au primit solicitarea CJ. Cert este că bugetul de salarii rămâne în acest moment cel mai afectat, între 1,8 și 3 luni fiind perioada care nu este acoperită. La sfârșitul lunii iunie, președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, le cerea directorilor să vină cu soluții de reducere a cheltuielilor de personal.

Județului îi lipsesc 16,5 milioane de lei, în condițiile în care volumul de cheltuieli cu salariile pe o lună la nivelul întregului județ este de 15 milioane de lei, anunțau reprezentanții CJ în ajunul ședinței în care au aprobat prima reorganizare serioasă la Sibiu – reducerea posturilor la Filarmonică.

Scandalul de la Filarmonica de Stat Sibiu - unde managerul a tăiat o parte din posturile ocupate de sindicaliștii care îl contestă de ani buni, arătând lipsa fondurilor pentru salarii – s-a dovedit a fi doar vârful aisbergului în ceea ce privește bugetele pe care instituțiile județene le administrează. După ce Turnul Sfatului a relatat că societatea de Drumuri și Poduri a trecut la programul de lucru de patru zile pentru a reduce din cheltuielile cu salariile, în ședința CJ Sibiu de pe 26 iunie a ieșit la iveală că aproape toate instituțiile și societățile din subordine nu au, de fapt, bani de salarii pentru tot anul.

Turnul Sfatului a contactat mai muți directori de instituții din subordinea CJ Sibiu pentru a-i întreba dacă li s-a solicitat o analiză a cheltuielilor în ultimele două săptămâni și care e situația plăților pentru salarii până la sfârșitul acestui an.

Spitalul Județean: Analizăm cheltuielile și personalul. Bani avem doar pentru salarii

La Spitalul Clinic Județean Sibiu, managerul interimar Robert Fotache confirmă că există o astfel de solicitare din partea CJ, dar spune că spitalul este deja în proces de evaluare cu ajutorul unei firme contractate. „Noi am primit o notă informativă din partea Consiliului. Deocamdată, nu cred că se aplică reorganizarea, pentru că noi nu am dat drumul la angajări pe posturile vacante (...) Dar la noi se face acum o analiză, de către o firmă contractată de CJ, atât pe partea de cheltuieli, cât și pe partea de personal. Când se finalizează, atunci vom ști dacă și ce hotărâri vom lua”, a precizat Fotache pentru Turnul Sfatului.

Acesta a precizat că spitalul are nevoie de personal, plecările din instituție fiind „destul de multe”, amintind despre legile anterioare care au avut efecte negative, precum „ordonanța trenuleț” sau angajările prin memorandum. „După aceasta, am scos la concurs punctual anumite posturi, acolo unde era maximă nevoie pe parcursul anului, încât să acopere plecările din cadrul spitalului, care sunt destul de multe”.

Întrebat dacă bugetul instituției este suficient pentru a achita salariile până la sfârșitul acestui an, managerul Spitalului județean a răspuns că „pe partea de salarii ne descurcăm până la sfârșitul anului”. „Doar pe partea de salarii”, a punctat el. În rest, Fotache adaugă că situația e ca peste tot. „Chiar am făcut o analiză acum, care nu e finală, legată de creșterea TVA. E clar că n-o să fie prea roz situația (...) Deocamdată, ca anvelopă salarială, suntem un pic sub 70%, adică suntem, zic eu, foarte echilibrați”, ne-a mai spus managerul Spitalului Județean Sibiu.

Salvamont Sibiu: Am transmis propuneri – închiderea bazei de la Negoiu, reducerea cu 2 zile pe lună a activității

Directorul Salvamont Sibiu, Dan Popescu, ne-a răspuns la telefon la scurt timp după o intervenție în zona Vârfului Măgura, în Munții Cindrel, pentru acordarea primului ajutor unui bărbat în vârstă de 46 de ani, cetățean israelian, aflat într-o tură organizată de enduro, alături de un grup și un ghid. „Venim dintr-o intervenție pe care am făcut-o cu o parte din echipa care era de serviciu și o parte pe care a trebuit s-o aduc din zilele libere”, a declarat Dan Popescu pentru Turnul Sfatului, intuind întrebarea noastră.

Și el a confirmat că i s-a cerut o analiză despre cum pot fi reduse cheltuielile, menționând că a și depus-o deja la CJ: „Noi la fel nu ne încadrăm în prevederile bugetare și am transmis câteva propuneri; trebuie să vedem care vor fi soluțiile finale și agreate de către CJ”. 

Popescu precizează că Salvamont Sibiu e un serviciu de utilitate publică, un serviciu social, care oricum funcționează la limită cu personalul. „Orice măsură am lua, de reducere a personalului sau a zilelor de serviciu/patrulare, afectează clar activitatea de intervenție și de prevenire”, precizează Popescu. Potrivit lui, în prezent, instituția are 18 salvatori montani angajați și șase posturi vacante neocupate, în timp ce pentru a activa la capacitate operațională maximă, ca la carte, e nevoie de peste 60 de salvatori montani.

Chiar și așa, Popescu spune că, în lipsa unor măsuri, bugetul actual de salarii va ajunge până în luna septembrie. 

Printre măsurile propuse este închiderea Bazei de la Negoiu: „Acolo aveam doi salvatori montani, se lucra pe ture. Dar nemaiavând buget, una dintre măsuri a fost moment să oprim acea bază de la Negoiu, care era o bază sezonieră; acum pe timpul verii, din iunie-septembrie aveam 85 de zile de activitate acolo. Și am oprit acea bază, că nu ne mai permiteam să avem cheltuieli”.

Directorul Salvamont Sibiu precizează însă că „orice măsură pe care o luăm e în detrimentul victimei. Să nu avem echipă la Negoiu întârzie foarte mult timpii de sosire la o victimă aflată în zona respectivă ca să-i acordăm ajutor”.

O altă propunere transmisă CJ a fost reducerea cu două zile pe lună a activității fiecărui salvator montan. Dar Popescu punctează că „cheltuieli neprevăzute vor exista de fiecare dată unde trebuie să chemi echipă suplimentară, din timpul liber”. Așa cum s-a întâmplat și astăzi.

„Am încercat, în primă fază, să reducem zona de permanență. A doua măsură a fost să încercăm să reducem salariul cu 2 zile și activitatea fiecărui salvator montan; nu am mai acordat voucherele de vacanță, nu am mai acordat diurna de efort care se alocă salvatorilor montani când sunt în intervenții și patrulare, prin reducerea postului de la Negoiu. Unde s-a putut noi am venit cu niște măsuri și acum așteptăm să vedem decizia colegilor noștri de la CJ, care au imaginea de ansamblu a bugetului”, a mai explicat Dan Popescu pentru Turnul Sfatului.

Muzeul ASTRA: Ca manager, trebuie să caut soluții

Ciprian Ștefan, directorul Muzeului ASTRA, cel mai mare muzeu în aer liber din Europa, spune că identificarea de soluții este treaba managerilor, ceea ce încearcă să facă în această perioadă. Soluțiile la care se referă sunt cele legate de acoperirea cheltuielilor, inclusiv ale salariilor.

„Facem o analiză, e aproape gata, vizavi de cum ne încadrăm în alocările bugetare în contextul ultimelor constrângeri financiare. Sincer, treaba noastră ca manageri este să găsim soluții. CJ nu ne-a impus și n-o să ne impună niciodată nimic, adică să facem ceva ce nu trebuie să facem. Eu încerc să găsesc soluții în așa fel încât să aduc bani în instituție. Și să n-am probleme”, ne-a spus Ștefan.

Acesta insistă că „nu vreau să mă duc pe cea mai simplă cale” și explică la ce se referă: „adică faci reorganizare, dai oameni afară și așa mai departe”. „Deocamdată, eu mă străduiesc să-mi asigur resursele de funcționare fără să renunț la niciun post sau angajat. Asta e treaba mea ca director general. În ultimă instanță, dacă nu reușesc, atunci văd ce decizii iau”, a adăugat Ștefan.

Întrebat când va avea o situație clară, directorul Muzeului ASTRA a răspuns „după Astra Multicultural”: „E în funcție și de cum se așază anumite proiecte la care încă n-am răspuns. În funcție de asta vedem ce măsuri luăm”.

În ceea ce privește plata salariilor în cadrul instituției, Ciprian Ștefan spune că „nu avem asigurate toate salariile până la finalul anului”. „Nu va veni nicio rectificare, din câte am înțeles, tocmai de asta va trebui să acopăr toate cheltuielile cumva. De asta, sunt în căutare de soluții, de proiecte, în așa fel încât să aduc resurse în instituție”, a mai explicat el.

Spitalul TBC: Noi nu avem probleme

În schimb, la Spitalul de Pneumoftiziologie, managerul Cristian Roman susține că instituția nu a primit oficial nicio cerere de reorganizare. Acesta precizează că instituția nu are probleme financiare. 

„Încă nu a apărut vreun act normativ care să ne ceară măsuri de reorganizare. Prin urmare, nu avem o solicitare în acest sens din partea Consiliului Județean. În funcție de modificarile legislative care vor urma, le vom analiza și vom lua măsurile care se impun”, ne-a spus Roman.

Managerul spitalului ține să precizeze că „și în ultimii doi ani, legislația națională a prevăzut măsuri restrictive privind recrutarea de personal sau achiziționarea de bunuri și servicii. Întotdeauna ne-am încadrat în bugetul aprobat. 

În prezent, Spitalul nu are probleme financiare întrucât și până acum am fost atenți cu toate cheltuielile. Dimpotrivă, excedentul consistent pe care îl avem ne va permite să ne continuăm activitatea în condiții de normalitate", a mai declarat Cristian Roman pentru Turnul Sfatului.

DGASPC Sibiu: Nu ajung salarii pentru aproape 2 luni. O reducere a posturilor nu poate fi luată în calcul

La Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Sibiu situația salarială din acest an este următoarea: lipsesc fonduri pentru 1,8 luni de salarii, suma necesară fiind de aproximativ 9,5 milioane lei. Este și informația pe care conducerea instituției a transmis-o CJ Sibiu, potrivit Lilianei Agârbiceanu, directoarea DGASPC Sibiu. 

Agârbiceanu a explicat pentru Turnul Sfatului că la această dată nu s-au luat în calcul reduceri de posturi în cadrul Direcției, care ar periclita activitatea și calitatea serviciilor sociale oferite:

„Având în vedere că numărul de posturi ocupate raportat la număr posturi aprobate, în perioada 2022-2024 este în continuă scădere, motivat de  pensionarea  angajaților și de restricțiile de ocupare a posturilor vacante, cu respectarea actelor normative în vigoare, condiționat de aprobarea prin memorandum dar și de specificul activității de asistență socială, până la această dată, nu s-au luat în calcul reduceri de posturi. 
O reducere de posturi ar periclita asigurarea standardelor de calitate și a continuității în cadrul serviciilor sociale din cadrul DGASPC Sibiu”.

Totouși, directoarea DGASPC SIbiu spune că a structurat pentru perioada următoare măsuri generale de reducere a cheltuielilor cu bunuri și servicii, de optimizare a achizițiilor prin „achiziționarea doar a bunurilor și serviciilor esențiale strict necesare, reducerea utilizării hârtiei prin digitalizarea documentelor, controlul și monitorizarea consumurilor de energie electrică, apă, materiale de birotică, oprirea funcționării echipamentelor în afara programului, reducerea cheltuielilor cu deplasările și transportul, limitarea deplasărilor fizice în favoarea procesului online, optimizarea traseelor și a utilizării autovehiculelor”.

Aceasta a atras atenția că majorările de prețuri la utilități și materiale, de până la 40%, accentuează presiunea asupra bugetului, în timp ce standardul de cost per beneficiar nu a mai fost actualizat din anul 2022.

„Dorim să subliniem că, în pofida aplicării măsurilor de reducere și eficientizare a cheltuielilor menționate anterior, există o presiune semnificativă și o constrângere reală asupra bugetului generată de creșterea generalizată a prețurilor față de anul anterior. Costurile cu utilitățile, materialele, serviciile contractate au înregistrat creșteri între 15%-40% în funcție de categorie, în timp ce costul standard per beneficiar uilizat ca bază pentru alocarea bugetului nu a fost actualizat din 2022”, a punctat LIliana Agârbiceanu.

Evidența Populației: Digitalizarea a dus la scăderea taxelor și implicit a bugetului

Directorul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor (DJEP) Sibiu, Florin Munteanu, spune că una dintre cele mai mari dificultăți pe care o are instituția este generată de „imposibilitatea realizării de venituri proprii în sumele estimate la începutul acestui an”. Acesta ne-a confirmat că a avut discuții cu conducerea CJ Sibiu cu privire la execuția bugetară, căreia i-a transmis o analiză.

„Am avut mai multe momente pe parcursul lunii iunie în care am purtat corespondență cu conducerea CJ Sibiu pe tema execuției bugetare la zi a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu pe care o reprezint de mai bine de 10 ani. Mai mult, pe data de 30 iunie am avut un dialog foarte bun la sediul CJ Sibiu cu conducerea autorității publice locale în care am expus situația la sfârșitul semestrului I al acestui an. De asemenea, cele precizate la acea discuție s-au regăsit într-un material de analiză/evaluare scris adresat CJ Sibiu”, ne-a spus Florin Munteanu.

„Din păcate, una dintre cele mai mari dificultăți pe care o are instituția noastră este generată de imposibilitatea realizării de venituri proprii în sumele estimate la începutul acestui an, asta în condițiile în care de pe data de 29 mai a.c. emitem cărți electronice de identitate, cu precizarea că primele 5 milioane de cărți electronice de identitate sunt gratuite - asta pe linie de evidență a persoanelor. Totodată, și pe linie de stare civilă, odată cu implementarea SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă) toate procesele în această materie au fost digitalizate, cetățeanul putând obține, la solicitare, certificate de stare civilă electronice, și aici înregistrând scăderi ale taxelor și implicit o diminuare a bugetului. 

În privința aceasta s-a concentrat, în mare măsură, discuția noastră”, a mai explicat Munteanu pentru Turnul Sfatului.

Întrebat despre bugetul de salarii, directorul DJEP Sibiu ne-a spus că „aici încercăm să gestionăm cât mai bine situația prin măsurile/politica de personal în sensul în care Direcția funcționează cu aproximativ 75% din personalul pe care îl putem avea potrivit organigramei instituției noastre stabilit prin raportarea la populația județului Sibiu, respectiv de 1 funcționar la 15.000 locuitori ai județului - potrivit OUG nr. 63/2010”.

El crede totuși că în urma măsurilor anunțate la nivel național vor fi anumite „așezări” în zona de administrație publică locală în pachetul II de măsuri al Guvernului Bolojan: „Structurile noastre sunt, în prezent, subdimensionate (cunosc acest sistem din anul 2006), un exemplu elocvent fiind faptul că astăzi când vorbim, cu extrem de mari dificultăți facem față valului de solicitări de carte electronică de identitate, respectiv volumului de cereri ale cetățenilor români din diaspora de transcriere a evenimentelor de stare civilă din străinătate în registrele de stare civilă românești”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

24 comentarii

Asigurare daca faci sport.

Acum 3 luni

Enduro e kegal!? Si in Isdrael? Sa plateasca toti aventuririi interventiile si ar avea CJ bani.
Raspunde

Alzara 1918

Acum 3 luni

Soluția există în UE ( cea adevărată ) : asigurare pentru sporturile cu risc ; accidentul sportiv nu este o boală !
Raspunde

Sibian

Acum 3 luni

Niciodata bugetul pentru salarii nu a fost asigurat pentru tot anul. Din acest motiv la sfarsitul anului era o rectificare bugetara. Ceea ce se poate observa este ca niciuna dintre institutii nu ia in calcul sa isi concedieze personalul in afara de Filarmonica unde orgoliul madamei a fost ranit si a actionat in consecinta. Ce se mai poate observa este ca Consiliul Judetean nu are nicio problema financiara in conditiile in care are cei mai inutili angajati cum ar fi: doi vicepresedinti, un administrator al judetului si exemplele pot continua. Poate se poate raspunde la intrebarea: la ce e necesar un administrator al judetului , aparut asa peste noapte, platit cu un salariu imens sau doi vicepresedinti, tot la fel de bine platiti? Si daca tot veni vorba de salarii: din declaratia de avere recent publicata reiese ca madama a avut un salariu in anul 2024 de 19. 000 lei pe luna ( net, nu brut) adica aproape 4 000 euro. Acest salariu este din banii nostrii. Si ne tine noua cu nesimtire lectii de morala cum trebuiesc economisiti banii cetatenilor. Pai incepe cu tine nesimtito si cu toate marionetele din jurul tau care taie frunza la caini
Raspunde

Newman

Acum 3 luni

Am vazut mana de gospodar la spitalul TBC , cladiri bine intretinute, curatenie si in primul rand asistenta medicala de calitate si fara spagi.Acum se confirma ca managerul Roman este printre singurii din judet care a cheltuit chibzuit banii si spitalul nu are probleme.Restul, adica cei care se plang ca nu mai au bani irebuie sa plece de la conducerea acelor institutii.Situatia financiara dezastroasa li se datoreaza doar lor, plus proasta functionare a acestora.
Raspunde

Sibian

Acum 3 luni

Asa este! Reorganizarea trebuie sa înceapă cu cei care au adus aceste instituții în incapacitate de plata. Din cauza managementului defectuos s-a ajuns în aceasta situatie
Raspunde

Alzara 1918

Acum 3 luni

Doar cei responsabili de acolo știu ce eforturi fac pentru un DRG mai consistent pentru a putea primi o finanțare mai costisitoare de la CJAS ; după ce spunea dl Bolojan săptămâna trecută s-ar putea ivi schimbări / raționalizare în aprecierea gravității cazurilor rezolvate . La Oradea primarul Bolojan a unificat toate spitalele din oraș beneficiind de un grad profesional mai ridicat pentru toate ( toate au devenit “ universitare și de urgență “ - cu un management / administrație centralizată și redusă ; cu toată opoziția , funcționează . Cam așa s-a născut un Bolojan , pe lângă altele .
Raspunde

Rady

Acum 3 luni

Deșteptul de la buletine vrea tot cu dosarul cu sina ca e bine pt el taxa. Pune mana și baga și sâmbătă și atunci mrtge treaba!
Raspunde

Emil

Acum 3 luni

Debandada organizata de spagarii PNL-PSD, sugestiv intitulata austeritate.
Raspunde

CCR

Acum 3 luni

Unul din cei carora le place sa se pozeze a infiintat servicii de “salvare” dublate,?fara buget. A bagat in faliment Primarii. Cine raspunde?
Raspunde

Cozma

Acum 3 luni

Catre domul de le Evidenta populatiei - domnule Digitalizarea nu a dus la scăderea taxelor, ci la scaderea spagiilor pe care subalternii tai le luau in a rezolva cazurile urgente. In toata lumea asta, DIGITALIZAREA a fost si va ramana singura solutie in a distruge infractionalitatea din institutii, in toate domeniile!
Raspunde

Nu mai cumpărați petarde

Acum 3 luni

Cumpărați rachete Mistral
Raspunde

Inchideti muzeul !

Acum 3 luni

spitalul ne trebuie, MUZEUL Astra NU. Si asa sibienii si romaniii au interzis de cand PNL si stefan practica cel mai nesimtit pret la bilet din tara: 35lei/pers.
Raspunde

Emil

Acum 3 luni

Bolojan vrea pentru romanii cu boli grele tratamente empirice cu medicamente generice, nu mai vrea tratamente tintite cu medicamente cu inteligenta inglobata.
Raspunde

Uzi

Acum 3 luni

Muzeul Astra se va închide singur când vor rămâne doar oile și măgarul să lucreze acolo.
Raspunde

Nelu

Acum 3 luni

Poate mai reducem din subventiile pentru toate parangheliile incluse in asa zisa agenda comunitara/sportiva/culturala.
Raspunde

Adrian

Acum 3 luni

Bugetul e un sac mare de unde se servește fiecare cum poftește dacă se dă cu porția toată lumea sare. Poate o să fie mai responsabil cei care urcă pe munte în sandale și maieu. Salvarea e mai departe sau s‐a plătească cine nu e echipat
Raspunde

Macapagals Impromptu Speech

Acum 3 luni

Tie iti trebuie Spitalul 3 . Muzeul Astra atrage turisti din toata lumea . Biletul e cat un pachet de tigati si te poti plimba pe acolo toata ziua.
Raspunde

Tu esti Mezei??

Acum 3 luni

megadotatul (ca sa nu-i spunem arogantul) Mezei, in sedinta de CL in care acestia au majorat (nejustificat) taxa de salubrizare cu 51%, a motivat ca taxa e cat un pachet de tigari. Sunt unii cetateni (nebugetari-nespeciali) ce nu fumeaza, si nici nu-si permit bai impertinentilor!
Raspunde

CX

Acum 3 luni

Pentru mine care nu fumez pachetul de tigari poate sa fie si 1000 RON. Asa ca termina cu exemplele stupide!
Raspunde

Mangalitza Intotero_Trifoi

Acum 3 luni

Se pot plimba gratuit IN JURUL MUZEULUI.
Raspunde

Cornel Sibianu

Acum 3 luni

O întrebare adresată public managerului interimar al Spitalului Clinic de Urgență al Județului Sibiu Robert Fotache: În cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu activează din anul 2014 în funcția de șef serviciu administrativ numitul Constantin Sofrone( n. 1957). Deși a depășit în 2022 vârsta legală de pensionare, este menținut în funcție pe criterii necunoscute. Înainte de angajarea sa la SCJU a lucrat intre 1980 și 2014 la fosta fabrică de cântare Balanța din Sibiu( În calitate de fost salariat la fosta Balanța, afirm că intre 1982-1989 a fost chiar responsabil cu propaganda vizuală comunistă în cadrul fostei fabrici). După 1990 și până în 2019 a fost membru activ în partidele FDSN, PDSR, PSD, PC și ALDE( in legislatura 2012-2016 a deținut funcția de consilier județean ALDE și președinte al Autorității Teritoriale de Ordine Publică). Chiar nu se sesizează nimeni de acest caz clar de căpușare a banului public?
Raspunde

Psiholoaga eficientă

Acum 3 luni

Foarte haios comentariul doamnei Agarbiceanu Liliana de la DGASPC. Oare știe cu adevărat ce fac subalternii săi? Bugetarii doamnei au venituri din tot felul de alte activități pe care le desfășoară inclusiv de la biroul oficial. Mai mult sau mai puțin fiscalizate. Că așa e în tenis. Manageri, nu aveți performanță și pentru că acceptați duplicitatea în ograda voastră. Să vi acum și să ceri înțelegere este chiar forma supremă de tupeu. Cum să spui că reduci consumul de hârtie, apă, etc în condițiile astea?? Este chiar o sfidare pe față. Trezirea la realitate nu produce pagube, dimpotrivă.
Raspunde

Alzara 1918

Acum 3 luni

Soluția pentru muzeul Astra ( din aer liber ) este un abonament modic pentru sibieni ( individual , familie ) și unul consistent pentru n-o localnici . Stimulăm astfel mișcarea în natură a localnicilor ; măsura luată de CJ în sesiunea 2000-2004
Raspunde

Suetoniu Vitruviu Arpacas ( ecologist ilegal, fara cazier )

Acum 3 luni

Exista reducere 50 % pentru seniorii 65 + Aceiasi reducere ar trebui aplicata celor care dovedesc CA S-AU NASCUT LA SIBIU [ deci nu Bucuresti , Costanta ( ! ) sau Corabia . Sau Poplaca ! Poplacenii sa-si achite integral biletul ,cu sudoarea fruntii ]. Eu m-a plimbam pe acolo inca din 1957, cand Muzeul nici nu exista...deci am .,,dreptul primului venit,,
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus