Vineri,
15.08.2025
Cer Senin
Acum
26°C

Un sibian și-a montat panouri solare, iar după doi ani a primit 6 facturi deodată: ”Nu includeau și energia produsă de instalația mea”. Electrica îi transmite să aibă răbdare

Un sibian și-a montat panouri solare, iar după doi ani a primit 6 facturi deodată: ”Nu includeau și energia produsă de instalația mea”. Electrica îi transmite să aibă răbdare
Foto Ilustrativă depositphotos.com

Un prosumator din satul Scoreiu, comuna Porumbacu de Jos, susține că a primit facturile de energie electrică cu o întârziere de aproape doi ani, fără ca acestea să reflecte și energia produsă și livrată în rețea, conform prevederilor legale. Mai mult, totalul facturii trebuie plătit în 15 zile, suma nefiind una tocmai mică. Într-un răspuns transmis redacției Turnul Sfatului, Electrica Furnizare, invocă proceduri complexe și promite îmbunătățirea procesului de facturare.

Sibianul deține o instalație de producere a energiei electrice (panouri solare fotovoltaice) și, în baza contractului încheiat cu SC Electrica Furnizare Sibiu, are statutul de prosumator, adică produce energie electrică pentru consum propriu, iar surplusul îl livrează în rețea.

Conform contractului bărbatul spune că furnizorul este obligat să emită lunar facturi pentru prosumatori, în care energia produsă este dedusă din energia consumată, iar eventualul surplus se plătește după doi ani. Totuși, spune el, de la momentul semnării contractului și până în vara anului 2025, nu a primit nicio factură.

În data de 31 iulie 2025, situația s-a schimbat și sibianul a primit simultan șase facturi, acoperind perioadele anterioare, în valoare totală de 967 de lei, cu termen unic de plată de doar 15 zile.

Documentele transmise ar fi conținut doar consumul de energie din rețea, fără a include energia produsă de instalația proprie, contrar prevederilor legale invocate de client.

„Factura nu includea energia produsă de instalația mea, care ar fi trebuit scăzută din energia consumată. Practic, îmi este facturat doar consumul din rețea, fără compensarea legală”, afirmă acesta.

Tratat „nepoliticos și brutal” de angajații de la Sibiu 

Nemulțumit, la începutul lunii august, bărbatul s-a prezentat la sediul SC Electrica Furnizare Sibiu pentru a solicita explicații. Spune că a fost primit de o angajată care nu purta ecuson de identificare și care i-ar fi transmis să își depună solicitarea doar online, refuzând orice discuție pe fondul problemei.

Când a cerut o audiență la directorul filialei, aceasta i-a fost refuzată, fiind ulterior redirecționat către un alt punct de lucru, din cartierul Vasile Aron.

Bărbatul reclamă că modul în care i-a fost tratată solicitarea a fost nepoliticos și lipsit de disponibilitate pentru dialog. În aceeași zi, susține că a discutat cu alți doi clienți prezenți în sediu, care au declarat că se confruntă cu situații similare: primirea simultană a 10–15 facturi aferente unei perioade de doi ani, cu sume considerabile și termene scurte de plată.

„Pe lângă modul nepoliticos și brutal în care mi s-a refuzat orice clarificare, am constatat că și alți clienți prezenți acolo se confruntă cu aceeași problemă. 10–15 facturi pe doi ani, cu sume mari și termene imposibil de respectat”, spune Roatiș.

Bărbatul afirmă că problema este una generalizată în rândul prosumatorilor, deoarece facturile emise includ doar energia consumată, iar surplusul de energie produsă nu este scăzut din consum la momentul facturării așa cum ar fi trebuir.

Potrivit acestuia, furnizorul motivează că surplusul va fi achitat abia după doi ani, fără a respecta mecanismul de compensare prevăzut de lege.

Sibianul spune că a transmis mai multe sesizări online către Electrica Furnizare, însă susține că nu a primit niciun răspuns până la momentul redactării sesizării către redacție.

„Facturile conțin doar energia consumată, nu și energia produsă. Ni se spune că surplusul va fi plătit peste doi ani, dar legea prevede clar compensarea lunară. Dacă operatorii refuză orice discuție, cu cine putem negocia o eșalonare a plăților”, întreabă el.

Electrica Sibiu

Foto: Turnul Sfatului

Răspunsul Electrica Furnizare

Electrica Furnizare recunoaște într-un răspuns acordat redacției Turnul Sfatului că au existat întârzieri în emiterea facturilor pentru prosumatori, explicând că situația este legată de modul în care sunt colectate și procesate datele despre energia produsă și consumată.

Compania precizează că „procesul de facturare pentru această categorie de clienți este complex, implicând colectarea și procesarea datelor de măsurare primite de la operatorii de distribuție a energiei electrice”.

Cu alte cuvinte, furnizorul nu poate emite facturile, până când nu primește toate informațiile oficiale despre câtă energie a fost consumată din rețea și câtă a fost produsă și trimisă înapoi.

Reprezentanții companiei afirmă că această întârziere este influențată și de schimbările legislative. „Facturarea prosumatorilor a fost tratată ca parte integrantă a procesului de adaptare la reglementările aplicabile întregului portofoliu de clienți, într-un context legislativ aflat într-o continuă dinamică”, se arată în răspuns.

Reprezentanții Electrica susțin că lucrează la îmbunătățirea sistemelor informatice și a modului de lucru.

„Emiterea facturilor pentru prosumatori reprezintă o prioritate pentru compania noastră. Asigurăm toți clienții prosumatori ce au întâmpinat întârzieri de întreaga noastră disponibilitate pentru a soluționa cât mai rapid aceste aspecte”.

În ceea ce privește cazul bărbatului din Scoreiu, compania transmite că acesta „a sesizat furnizorul său de energie și a fost informat în mod direct cu privire la demersurile inițiate de Electrica Furnizare pentru clarificarea situației”.

Se poate solicita plata eșalonată

Electrica mai reamintește că orice client, inclusiv prosumatorii, poate solicita o eșalonare a plății facturilor dacă nu le poate achita integral la termenul stabilit în contract. „Solicitarea se poate face online, prin secțiunea dedicată din formularul de contact, fără a fi nevoie să vă deplasați la sediu”, subliniază compania.

Astfel solicitare de eșalonare a plății este disponibil la link-ul: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/.

În plus, furnizorul detaliază metodele de contact puse la dispoziția clienților. Portalul și aplicația MyElectrica, formularele de contact online și linii telefonice dedicate. Atât linia dedicată comunicării indexului autocitit (0800 800 048, Telverde, apel gratuit, non-stop), cât și linia de Call center pentru informații comerciale (0244 406 006, apel taxabil, tarif normal, de luni până vineri) sunt disponibile pentru a contacta furnizorul.

De asemenea se precizează că, în cazul în care clienții preferă să se deplaseze într-un punct de prezență Electrica Furnizare, le este recomandat să își programeze în avans vizita prin intermediul platformei E-programare, disponibilă la link-ul www.electricafurnizare.ro/e-programare.

„Astfel, aceștia pot evita timpii de așteptare și pot beneficia de consultanța solicitată la ora pentru care au realizat programarea. Ne asigurăm clienții, și pe această cale, de toată deschiderea pentru soluționarea oricărei situații apărute în relația cu furnizorul”, încheie cei de la Electrica Furnizare. 

Fotografia principală ilustrativă:depositphotos.com

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

1 comentarii

Adrian

Acum 1 oră

Domnul din Scoruri are dreptate. Electrica furnizare nu mi a trimis facturi din septembrie 2023 și mi a trimis un email cu ce am de plată. Din 30.06.2025 port o corespondență cu Electrica furnizare ptr a mi trimite facturile ca să văd efectiv dacă situația lor corespunde cu realitatea și nici până azi nu mi au trimis!!! Singura șansă să ne mutăm la un interval de timp la un alt furnizor și atunci sunt obligați in max.42 de zile să facem compensarea. ANRE nu face nimic!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus