Duminică,
16.11.2025
Cer Senin
Acum
5°C

Trotinete electrice: Primăria Sibiu a solicitat Lime și Bolt limitarea vitezei încă din anul 2022. Operatorii au impus limita de 5 km/h în parcuri și zonă centrală și 25 km/h în rest

Trotinete electrice: Primăria Sibiu a solicitat Lime și Bolt limitarea vitezei încă din anul 2022. Operatorii au impus limita de 5 km/h în parcuri și zonă centrală și 25 km/h în rest
Foto arhiva Turnul Sfatului

Trotinetele Lime și Bolt, disponibile pentru închiriere în municipiul Sibiu, au viteza limitată încă din anul 2022, la solicitarea municipalității, confirmă reprezentanții Primăriei Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului. 

„Trotinetele electrice aparținând operatorilor Lime și Bolt, închiriate de către utilizatori din Sibiu prin intermediul unor platforme online, în regim self-service, sunt limitate ca viteză prin intermediul aplicațiilor proprii. Ambii operatori au impus limita maximă de viteză de 25 km/h. În anumite zone din oraș s-au aplicat reduceri suplimentare ale vitezei maxime,” spune Mirela Gligore, șef Serviciu Comunicare, Sănătate Publică și Tineret din cadrul Primăriei Sibiu. 

Primăria a solicitat celor doi operatori limitarea automată, din aplicație, a vitezei de circulație a trotinetelor în principalele parcuri din Sibiu încă din anul 2022, aceștia răspunzând pozitiv,precizează sursa citată.

Astfel, trotinetele Bolt sunt limitate la viteza maximă de 5km/h în parcurile Sub Arini, Astra, Tineretului, Ștrand și Terezian. În restul zonelor, operatorul recomandă utilizatorilor, prin intermediul aplicației, limitarea vitezei la maxim 15 km/h în perioada în care utilizatorii învață să meargă cu trotineta.

Trotinetele Lime sunt limitate și ele automat la 5 km/h în Parcul Sub Arini, Parcul Astra, Parcul Tineretului, Parcul Ștrand și pe str. Cetății și la 
13 km/h în Parcul Terezian, precum și în centrul istoric, limitare aplicabilă în afara zonelor pietonale unde reglementările interzic circulația vehiculelor, inclusiv a trotinetelor, cu excepția celor aparținând rezidenților și celor care prestează servicii din poartă în poartă.

În ceea ce privește vâsta utilizatorilor, potrivit legislației în vigoare, pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani.

Propunerile consilierilor PNL, PSD și AUR

Precizările au fost făcute în contextul în care trei consilieri locali cer reglementarea mai strictă a utilizării trotinetelor, după decesul baiatului de 13 ani. Acesta nu se deplasa pe o trotinetă închiriată, ci pe una proprietate personală, împrumutată de la un prieten.

Astfel, Adrian Bibu (PNL) aduce în discuție interzicerea totală a trotinetelor care nu au limitare de viteză sau interzicerea lor doar în zona centrală. 

„În ultima vreme, am văzut câteva acțiuni ale unor utilizatori de trotinete electrice care îi pun în pericol pe ceilalți. Ori, cu astfel de lucruri nu pot fi de acord. Libertatea cuiva se oprește la limita libertății celuilalt. Unii utilizatori de trotinete electrice circulă cu viteză foarte mare, poartă căști de protecție care sunt dedicate sporturilor extreme sau celor care folosesc motociclete de teren și manifestă un comportament agresiv în orașele noastre. Inclusiv în Sibiu am observat acest tip de comportament. Sunt de părere că aceste lucruri trebuie să înceteze. Nu putem tolera astfel de abordări, care nu au nicio justificare. Deja au fost câteva accidente, au apărut și postări pe acest subiect”, spune Bibu.

Laura Barac (PSD) și Constantin Dincă (AUR) propun mai ales reglementări pentru trotinetele Lime și Bolt.

„În Sibiu, trotinetele închiriate în regim stradal sunt operate comercial; modelul există și a funcționat ani la rând. Nu mai putem lăsa siguranța publică la bunul-simț al fiecăruia - avem nevoie de reguli locale ferme, peste cadrul național existent,” arată Barac.

Aceasta propune o limită de 16 ani+ pentru utilizatori, confirmarea printr-un selfie a purtării căștii de protecție, precum și parcarea acestora doar spațiile dedicate, în caz contrar utilizatorii fiind amendați. Barac mai vorbește despre limitarea vitezei la 10 - 12 km/h în centru istoric, piețe, pietonale și în jurul școlilor și spitalelor, precum și impunerea unei interdicții de circulație în „zonele ultra-aglomerate”, la orele de vârf. De asemenea, trotinetele să aibă o „oră de stingere” - o oprire automată între 22:00–06:00, în cartierele rezidențiale.

„Municipiul Sibiu trece printr-un moment extrem de greu: decesul unui adolescent cauzat de utilizarea trotinetei electrice. De aceea se impune adoptarea unor măsuri urgente pentru protejarea tuturor participanților la trafic, indiferent de faptul că utilizează sau nu trotinetele electrice. Dacă utilizarea trotinetelor electrice închiriate are o reglementare impusă prin HCL Sibiu nr. 229/2021, prin care au fost aprobate condițiile de utilizare a trotinetelor electrice în regim self-service, cele proprietate personală sunt ocolite de această hotărâre. Se impune o reglementare clară și a regimului de utilizare a acestora”, transmite și Constantin Dincă.

Consilierul local anunță că va propune în ședința Consiliului local de joi interzicerea utilizării trotinetelor electrice în zonele pietonale centrale și în parcuri, cu excepția pistelor special amenajate, limitarea vitezei de circulație la 5 km/h în zonele critice (unități de învățământ, zona spitalelor, intersecții). De asemenea, va propune obligația de a purta cască pentru toți utilizatorii sub 18 ani, interzicerea utilizării acestora în intervalul orar 22:00 - 6:00, precum și înregistrarea voluntară pentru trotinetele personale (etichetare/FAQ + recomandare de inspecție tehnică), chiar dacă înmatricularea nu este prevăzută la nivel național. 

Trotinele, interzise în parcurile din Buzău. Primăria pregătește extinderea interdicției și în zona centrală

După ce Primăria Piatra Neamț a interzis în oraș trotinetele închiriate, autoritățile din Buzău pregătesc o decizie prin care trotinetele electrice să fie interzise în centrul orașului, în curtea școlilor și în parcuri, relatează Digi24.

Primăria Buzău a interzis trotinetele electrice în parcurile mari ale municipiului, ca urmare a unei propuneri a biroului rutier, iar acum zona cu interdicții s-ar putea extinde. „Lucrăm acum la un proiect de hotărâre de Consiliu Local prin care să interzicem accesul în permanență în toate parcurile din Buzău și în zona centrală”, spune Constantin Toma, primarul municipiului, potrivit sursei citate. 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

Dan

Acum 1 lună

Dar ceva ordine de bun simt nu le solicitati? sa isi faca ceva parcari pt trotinete sa nu ne mai impiedecam de ele prin tot orasul pe motiv ca utilizatorii le lasa ca bovinele in mijlocul trotuarelor.
Raspunde

Ionut

Acum 1 lună

Bun și dacă ați cerut limitarea vitezei ați urmărit ce se intampla??? De fiecare dată noi reacțIonam dupa ce se intampla tragedii! La ce au ajutat cele 500 de sancțiuni despre care ne spunea zilele trecute poliția??? Poliția care este condusă de niște diletanți și incompetenți atât știe să ne spună… am aplicat sancțiuni multe! Dar ce face poliția rutieră în afară de a ne spune câte amenzi dau! Ce face biroul de prevenire? Ce face poliția de proximitate și cea de ordine publică! Unde este structura de comunicare publică??? Sunt multe răspunsuri care dacă ar fi date ar explica aceata situație fără precedent! Barac, Bibu si ceilalți s au trezit acum ca sunt trotinete în oraș??? Când au apărut ați aplaudat cu toții ce frumoase sunt! Voi ați auzit de civilizație, de educație rutieră și campanii de prevenire? Voi habar nu aveți ce se întâmplă în lumea occidentală cu privire la aceste concepte inteligente de reducere a traficului auto! Numărați amenzi, gândiți interdicții și ziceți ca așa rezolvați problema! O ce nefericită și nenorocita corcitură între poliție și politic!!! Acum 2 ani unul din adjuncții șefului poliției mun Sibiu era filmat cum circula pe Calea Gusteritei conducând un ATV neînmatriculat și fără pc corespunzător categoriei cu fetița minoră în brațe!!! Un exemplu bun de dat a acestui individ umflat de prafuri de făcut mușchi ca puii de ferma poate să rezolve probleme de acest fel???? Mai vreți exemple??? Cine sunt factorii de decizie în materie de siguranță rutiere - șefii poliției rutiere? De ce îi țineți ascunși??? Vă este rușine cu ei??? Nu au autoritatea și pregătirea necesară să iasă și să vorbească? Ieșiți cu ei public și explicați comunității ce se întâmplă și ce vreți să faceți! Șefa serviciului cabinet de la poliție este doctor în comunicare! Șeful Biroului Drumuri Naționale e doctor în ordine publică! Șefa de la prevenire este sociolog de profesie! Ceilalți sunt toți noi numiți în funcție… Iesi domnule Ivancea din bârlog la interval și vorbiți cu comunitatea și răspundeți la întrebările reale ale acesteia! Nu mai fugi si nu te mai ascunde în spatele ușilor închise! Explicați de ce s a ajuns în această situație ! Ieși și răspunde la problemele comunității ptr ca ai salariu de 18.000! Asta e obligația ta în calitate de șef, manager sau cum te mai poți numi!
Raspunde

Dincă Constantin

Acum 1 lună

Vă rog să nu uitați! Copilul care a murit avea trotineta electrică proprie, nu închiriată! Pentru așa ceva trebuie gândită reglementarea unei viitoare HCL! Cum putem determina proprietarii de trotinete electrice să respecte regulile. Nu uitați de mesajul acestor adolescenți către polițiști (https://www.turnulsfatului.ro/2025/08/18/politia-catre-adolescentii-pe-trotinete-nu-ne-ldquo-fraieriti-rdquo-pe-noi-politistii-sibieni-ci-pe-voi-este-genul-ala-de-ldquo-distractie-rdquo-care-lasa-urmari-222137)
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

Nu poți da HCL pentru trotinetele proprietate privată, trebuie lege votată de parlament.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus