Lipsa de lichidităţi a acestor vremuri determină mulţi şoferi să apeleze la "service-urile" de cartier, la meşterul din colţul străzii. Cei care aleg aceste variante mai ieftine îşi expun maşinile la anumite riscuri, spun reprezentanţii service-urilor autorizate. Care nu exclud o asociere pentru a reduce acapararea pieţei de "mecanicii de cartier".
Printre cele mai importante este lipsa garanţiei, atât a reparaţiilor efectuate, cât şi a maşinii în ansamblu. "Nu ai garanţie nici la piesele de schimb, chiar dacă proprietarul maşinii este cel care le-a cumpărat. Dacă acestea nu sunt montate de un service autorizat, nimeni nu oferă garanţie. Şi oricum, nu cred că piesele sunt mai ieftine", spune Christian Fuchs, director al Schunn Service.
El avertizează şi asupra situaţiilor ce apar în special la maşinile mai noi. "Am avut cazuri în care au venit clienţi ce şi-au făcut diferite reparaţii sau revizii la astfel de mecanici neautorizaţi. Care nu aveau toate echipamentele necesare. Prin urmare, aceştia nu au putut reseta parametrii maşinii, care, chiar dacă are uleiul schimbat tot semnala o eroare. Au venit la noi pentru resetare, au plătit şi, până la urmă, au ajuns la acelaşi preţ. Dacă nu cumva mai mult decât dacă ar fi venit de la început la noi".
Christian Fuchs atrage atenţia şi asupra încrederii care merită acordată unora dintre mecanicii de cartier. "Am avut o situaţie în care a venit un client cu maşina direct de la un astfel de atelier clandestin. La verificare a rezultat că injectoarele şi pompa de combustibil sunt stricate, deşi tocmai pe acelea le schimbase. A plătit de două ori reparaţia: o dată la mecanic, a doua oară la noi. Nimeni nu poate fi sigur că piesele cerute să fie schimbate sunt într-adevăr înlocuite cu unele bune". În plus, au apărut şi situaţii în care reparaţii de mii de lei nu au fost garantate de mecanici. "Ştiu un caz concret, în care un vechi client a ales să meargă la un astfel de service. A plătit mai multe zeci de milioane de lei vechi, după care s-a dus să îşi recupereze maşina. Cei care au efectuat reparaţiile i-au cerut proprietarului să semneze că nu are pretenţii la garanţie. Evident, proprietarul nu a vrut, după ce a plătit atâţia bani. Nu şi-a putut ridica maşina, a fost nevoie de intervenţia poliţiei, reclamaţii, probleme multe".
Angajaţii unui service autorizat, în plus, sunt obligaţi să participe la diferite cursuri de pregătire, care costă şi care nu prea sunt urmate de "mecanicii de cartier".
Pentru a recunoaşte un service autorizat, şoferii sibieni trebuie să ceară Autorizaţia tehnică a respectivei firme, eliberată de RAR. Aceasta conţine informaţii referitoare la tipul de reparaţii mecanice, electrice şi electronice pentru care este autorizat service-ul, precum şi informaţii despre reparaţiile autorizate pentru caroserie. Alături de autorizaţia tehnică este necesar şi Certificatul de atestare a capacităţii profesionale.
Reprezentanţii service-urilor autorizate din Sibiu iau în calcul şi posibilitatea unei asocieri, în vederea combaterii "pirateriei" din domeniu. "O asociere ar fi bună, am auzit că astfel de lucruri au fost făcute şi în alte oraşe", adaugă Christian Fuchs.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Christian Fuchs , Schunn Service
Vizualizari: 500
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
V.
Acum 2 ore
Coste s
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Emil
Acum 3 ore
Sibian