Miercuri,
03.03.2021
Cer Senin
Acum
11°C

Tursib-Incompetenta la extrem!

M-am hotarat sa scriu al doilea articol dat fiind faptul ca ar mai fi multe de zis despre Tursib.De multe ori ne intrebam de ce nu putem atinge un nivel inalt in ceea ce priveste transportul public.In Sibiu putem gasi raspunsul imediat:rea vointa este tot ceea ce trebuie spus. Troleibuzele au circulat timp de aproape 26 de ani in Sibiu,fiind mandria acestui oras superb,alaturi de faimosul tramvai care leaga Sibiul de Rasinari.Nu cred ca exista un om care sa nu fi auzit de aceasta linie de tramvai,renumita in toata Europa.Din cate se poate vedea si aceasta linie este cam abandonata,nu i se mai acorda atentia de alta data. Pacat ca din 2005,de cand a venit la conducere actuala echipa ,am mers in regres in loc sa mergem spre progres in ceea ce priveste transportul in comun.S-au casat o multime de troleibuze si tramvaie din care se putea pastra macar un exemplar pentru un muzeu,care trebuia sa nu lipseasca din peisaj.Daca imi amintesc bine acum 1-2 ani ,,directorul,, Popa a promis ca se vor repara tramvaiele,inclusiv faimosul troleibuz din toata Europa denumit :"Marele Alb".Au fost doar vorbe in vant care au menit doar spre publicitate.Se puteau pastra troleibuze,inclusiv romanesti de tip DAC care au circulat o data in acest oras pentru a face cunoscuta si copiilor ce se vor naste in anii urmatori ce a fost in Sibiu.Ne puteam mandri cu vechicule din Elvetia care puteau sa mai ,,traiasca,,daca ar fi existat un om cu suflet mare caruia sa ii fi pasat de un transport electric. Puteam gasi macar 3 zile pe an in care sa fi avut o comemorare a transportului electric si numeroase festivitati.Vi-l amintiti pe directorul firmei de transport public din Salzburg,cand a venit in Sibiu sa puna in valoare si sa il convinga pe Primarul Iohannis ca Sibiul detine un sistem unic in Europa?Degeaba...Trebuie sa vina altii sa ne convinga de ceea ce avem... Sper sa nu se supere dar am sa scriu aici cateva din cuvintele lui Radu Coica,si ii multumesc pe aceasta cale,de ce Sibiul este unic in Europa atunci cand vorbim de troleibuze si tramvaie!

,,Din ciclul "CE AM AVUT SI CE AM PIERDUT" daca ar fi sa facem o evaluare trebuie luat in calcul faptul ca suntem primul oras din Romania care a avut troleibuz (Omnibuzul). Sibiul a fost orasul care avea "sub acelasi acoperis" atat autobuze cat si troleibuze si tramvaie. Am fost orasul cu cea mai lunga retea de troleibuz la numarul de locuitori, am fost orasul care a introdus pentru prima data in Romania retea "Kummler Matter". Am fost orasul care avea aproape toate sistemele de prindere de retea folosite in Romania (izolatori, element curba dublu sau simplu,etc.) dar si singurul din tara cu macaze atipice. Am fost printre primele orase din tara care am avut DAC 117E si nici un Roman(exceptand ungatorul brasovean) sau TV! Am fost primul oras care a avut troleibuze de origine straina(1990- marele alb si apoi cele 4 FBWuri) dar si printre primele care au schimbat alimentarea din 820 in 600V. Totodata am fost printre primele orase care au trecut din 2004 doar la troleibuze scurte si am fost primul oras care am introdus semnificativul "T" la traseu! Am fost al 6. oras din Romania cu un astfel de sistem si am avut in anii de glorie peste 3 soferite, ultima fiind Filomita (inca din 1985)! Am avut printre cele mai longevive troleibuze (219 adus in anul 1992 si care a activat pana in acest an(17 ani de Romania dupa alti 37 de ani de Elvetia). Am fost singurul judet cu 2 orase cu sistem de troleibuz!,,

Sper sa citeasca cineva acest articol si sa ia masuri..pentru ca am fost prea mult inselati de niste vorbe aruncate in vant!Eu unul sper la vremuri mai bune...

Comentarii

21 comentarii

Danny

Acum 11 ani

Felicitari Bogdan pentru acest articol. Sper ca cineva din administratia locala sa il citeasca si sa isi dea seama de greselile facute...poate intr-o buna zi vom revedea troleibuze pe strazile Sibiului
Raspunde

Transira

Acum 11 ani

Era de ajuns primul articol. Problema e ca troleibuzul reprezinta un sistem ECONOMIC si ECOLOGIC de transport. In plus, motorina o furi din autobuz, dar curentul electric din troleibuz, nu. Masinile si autocarele scolii de soferi "Prima" a directorului Tursib functioneaza cu motorina nu cu curent electric. Aveam 30 de troleibuze la trasee, am incheiat cu 8. Avem retea de contact in stare foarte buna (80% din totalul retelei) si infrastructura pt. montarea retelei pe Milea si Stefan cel MAre - Balea. Autobuzele nu sunt suficiente ca numar pt. noile trasee iar troleibuzele zac in garaj! Corecturi: ungatorul e posibil sa fi fost din Cluj. Primele trolee straine au fost Skoda aduse din Weimar. 219 a fost adus in 2001 nu in 2002. Cea mai "densa" retea de troleibuz raportata la nr. de locuitori a avut-o Brasovul si Suceava.
Raspunde

Bogdan Avram

Acum 11 ani

Da,asa e.Curentul nu se poate fura.Eu sper sa iasa Popa o data la pensie...poate doar atunci mai exista o sansa sa circulam si noi decent...Sunt curios acum ce fel de autobuze vin!Poate a descoperit si Popa apa!
Raspunde

radu

Acum 11 ani

Cand am scris acele randuri nu am verificat exact. Intr adevar Brasovul a avut o retea mai extinsa insa acolo s a desfiintat f mult fir. La suceava la fel. Brasovul are 285000 loc. si o retea de aprox 21km. Suceava are 105.000loc. si retea demontata. Deci ma refer ca actualmente Sibiul inca are lugimea Timisoarei si este cred peste Cluj. 219 a sosit undeva in primavara lui 1991. Aici are Silviu dreptate. Am facut urmatorul calcul: familia mea a cumparat prima masina in nov.91 si avea nr 5 SB 5852. Daca ne aducem aminte ca si acestor troleibuze i au fost alocate nr de inmatriculare de genul 5 SB 99x sau asa ceva atunci asa este. Ele au sosit in 1991
Raspunde

Transira

Acum 11 ani

1991 am vrut sa scriu, nu 2001. Scuze!
Raspunde

calatorul

Acum 11 ani

Sustin initiativa. Pentru un Sibiu mai curat!
Raspunde

sibian de rand

Acum 11 ani

da? troleibuzul mergea cu 20 la ora in conditii de trafic, incurca circulatia ori de cate ori cadea un brat de ala. de multe ori am avut drumuri cu troleubuzul, si am preferat sa merg pe jos, de fiecare data cand ma urcam intr-unul. de ce? pentru ca pe jos ajungeam mai repede! Apropo, costul consumului de curent, raportat la numarul de calatori per kilometru, este fezabil din punct de vedere economic??? Ma indoiesc!!! asa ca, mai bine cu autobuzul. Asa ca, hai pa, troleule!
Raspunde

Bogdan Avram

Acum 11 ani

Nu mai zi!Intai informeaza-te de ce mergea cu 20 km/h si apoi mai sa mai ai tupeul si nesimtirea sa mai afirmi niste lucruri neadevarate!Ti se face scarba cand vezi ca unii cu un singur neuron in cap de trezesc si fac pe desteptii!
Raspunde

sibian de rand

Acum 11 ani

m-am mai informat (din cel putin trei surse independente), apoi am verificat credibilitatea surselor si trebuie sa spun ca troleibuzele mergeau cu viteza medie de 23,16 km/h deoarece in interiorul vehicolului tu, Bogdan Avram, sugeai puIa calatorilor ca sa-ti castigi existenta.
Raspunde

cristi

Acum 11 ani

Fa bine si mai informeaza-te sibianule de rand..nu e usor sa ghicesti k faci parte din tursib..oameni incompetenti...ce sa-i faci...
Raspunde

sugus

Acum 11 ani

23,16 km/h e viteza comerciala EXCEPTIONALA! Autobuzele au viteza comerciala de 12-15 km/h. Sibiene, stai la rand la supt.
Raspunde

radu

Acum 11 ani

pentru 'sibian de rand' considerand ca aberatile cu suptul sunt de nivelul ridicolului, revenim la subiect. ai si tu dreptatea ta. Dar acum nu am fost noi ultimul oras cu troleibuz ci acest sistem exista si inca f performant. E drept ca trebuie investit mereu insa aici la noi la Tursib a fost interes sa se distruga acest mijloc de transport.in loc sa se atraga ceva fonduri nerambursabile si sa se reabiliteze reteaua, mai bine aruncam si ceea ce exista. Exista troleibuze care circula independent de retea pt o distanta mai mare, insa asa e, sibiene de rand, in sibiu vina a fost a conducerii trusib ca...iarta ma...si a bagat ***a in ea investitie si sistem
Raspunde

Pt. trolee

Acum 11 ani

Sunt pt. trolee. Sunt ecologice si economice. Daca nu ar fi asa, alte orase din Uniunea Europeana le-ar desfiinta.
Raspunde

sibianca

Acum 11 ani

frumos articol, si eu sunt pentru troleibuze
Raspunde

mihai

Acum 11 ani

Cel care-si zice de rând este doar un trancalau care se ascunde în spatele a nenumarate IP - când în Bucuresti, Spania, Berlin, etc, etc - un fel de pierde vara, al carui mod de gândire nu depaseste nivelul centurii. Revenind la subiect, o plimbare cu tramvaiul între gara si Rasinari era o adevarata aventura pentru copilul ce eram la aceea vreme. Si sigurul mod de acces convenabil la poalele muntilor. Alte vremuri... Evident, viitorul transporturilor colective este tramvaiul. Chiar si o metropola precum Parisul, dotat cu o vasta retea de metrou si autobuze, a facut pasul "înapoi" la tramvai. Când e vorba de avansat cu spatele, România e fruntasa. Totul se rezuma la furt.
Raspunde

cip

Acum 11 ani

t4 si t8 mi sau parut cele mai utile linii...Oare de ce a trebuit chemata o firma straina sa ne faca noua "schimbarea cea mare a tursibului"?/
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 7 ani

Asa este! desfiintarea retelelor electrice de troleibuz este un mare jaf din avutul public si al transportului public urban si ca ei care au facut acest mare jaf trebuie sa raspunda penal, iar domnul bogdan a gresit tensiunea standard care o avea reteaua electrica de troleibuze dupa 1983 pana in 2001 avand tensiunea stndard de 825Vc.c. si ulterior s-a optat pt. standardul de tensiune di Germania si Elvetia din unele orase cu tramvai si troleibuze sub tensiunea retelei la 635Vc.c. dat fiind faptul ca tensiunea minima standard pt. vecchiile DAC-uri romanesti care era necesara pt. motorul acestei marci romanesti de troleibuz cu valorea min. medie de 750Vc.c., iar la noi in tara se foloseste si la tramvaie si metrou incaa la ora actuala la reteaua electrica de contact tensiunea standard de 825Vc.c in Bucuresti cat si la vechile tramvaaie cu remorca si vagon motor, maraca cehoslovaca Tatra ce atins in linie dreapta o viteza de 120Km/h daca linia este la parametrii super-ok cum e in Germania cand se retrag la depou ca au aatins chiar pe podul Grand 120Km/h ca viteza record si mai ales c de tramvai din capitala s-au modernizat cu standardul normal al distantei de ecartament al C.F.R-ului si nu ccu cel al ecartamentului ingust cum este la Sibiu si Arad,si mai ales eu le recomand cretinilor si debusolatiilor mintali ca sibianul de rand sa isi mai tina pliscul daca este de partea talharilor de sefi de la Tursib si primaria Sibiu si consiliul local care sunt toti complici la marele jaf de interes public al sibienilor si ca va veni timpul sa dea raportul in fatza instantelor de judecata pt. marele jaf si la puscaarie cu ei si banii inapoi! Mie imi pare sincer si ca sunt de meserie electrician si am terminat cu media notei mx. 7 la lic. ind. Independenta Sibiu liceul in vara anului la zi , promotiaa anului 1989. Eu voi mai scrie pe acceasta pagina si in viitor daca este necesar si ca pup pe suflet pe toti sibienii si sashii de buna credinta si mai aales ca sunt si eu de origine nascut in Sibiu si de etnie germana,(sas) dupa tatal meu, la revedere.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 7 ani

Sunt perfect deacord si sunt de partea domnului Bogdan si il felicit ssii eu pt. comentariile facute pt. criticarea borfasilor si traadatorilor jefutori de neam si tara, inca o data felicitari si dumneceu sa ii dea sanatate multa si viata lunga si fericire multa si saa stie ca si in Constantza s-au demontat si furat conductoarele din cupru al retelelor de troleibuz de catre nemernicul de primar Mzare si cloaca lui de borfasi din consiliul local si dinconducerea R.A.T.C, si cu consilierul Nicusor Constaantinescu care doarme la volan la fiecare semafor! Eu va spun din nou la revvedere si ca ne vvom mai auzi daca este chiar necesar.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 7 ani

Corectez si spun ca este vorba de Radu Mazare care se si inteapa in vene si da nesfarsite bairame si parnghelii mari de terorizeaava orasul cu multa poluare fonica locuitorii orasului Constantza si ca transportul total cu autobuze de la R.A.T.C sunt aceleasi marci poluante fumegande de autobuze ca si la sibiu de pute in ele groaznic a motorina de iti versi matzele in ele cat si in afara lor si deasemenea si liniile de tramvai s-au desfiintat, dar bine, bine s-au desfiintat ca nu s-u mai putut intretine deoarece calea lor de rulare,(sinele) au devenit deformate ca funia in sac deoarece dupa tehnologia veche a terasmentului aestor vechi dupa proiectul sovieto vomunist cu placi de beton turnate peste niste traverse de platbanda de otel din 2 in 2m si c in locul lor trebuia fiindca este mai ieftin pe vechiile trasee de tramvai sa se monteze conductorul negativ pt. retelele linilor de troleibuz si ca nici aceasta nu s-a dorit. Iar la sibiu cam pana prin 73 Tramvaiele cirvulau si prin Piata Cluj si gara Turnisor si cred ca unii sibieni isi aduc perfect aminte de aacele remuri si mare pacat si ccu demolarea abuziva pe vreme comunismului a vechii cazarmi de la Piata Cibin de pe vremea Mariei Terezea care ulterior au devenit blocuri de locuinte si apoi demolate pt. fabrica 13decembrie de inaltaminte,mai ales ca se simte o groaznica poluare in oras de miros de aadeziv de lipire la tocurile si staifurile de la incaltamintele de piele cat si acizii de traatare si vopselele toxice pt. piele naturala si sintetica, sa luati aminte caa si aesta a constituit un mare abuz si jaf inca in timpul echiului regim comunist si ca si acum acele lepre din fostul gulag comunist ne mai contucc si astazi prin noile lor esaantioane de beizadele fatate cu masini de lux dintre cele mai scumpe si mai fac si accidente prin orase si beti sau drogati soldate cu pierderi chiaar de vieti omenesti si nu aluat nimeni dintre autoritati nici o masura drastica impotrica acestor bestti ucigase fara suflet cu chip de om si adevarati monstrii sadici, si va de fapt ne bbine meritam soarta fiindca le-am permis sa faaca ce vor dupa revolutie incoace si isi permit si manipularea justitiei si s-au infiltrat ca plosnitele prin toate structurile institutiilor si autoritatilor ale statului si se dau si bat cu pumnii in piept cine sunt ei si ca ei sunt dumnezeii nostri si au totalul drept de viataa si moarte asupra noastra si ca trebuie o data si o data sa spunem stop acestor bestii si lepre spurccate si ordinare si sa iesim cu totii la revolta in toaata tara sa dam cu ei de pamant de sa nu se mai vada si stie si ca a fost doar un vis urat de cosmar care s-a spulberat de la fata focului ca fumul din cosul sobei!,la revedere si treceti dragi romani la acctiuni imediate ca vine o iarna foarte grea si extrem de geroaasa in acest an, treziti-va, ajunge 23 de ani de jaf si minciuna ordinara!, nu se mai poate, ajungeeeee!,la revedere.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 7 ani

Imi cer scuze ca am facut greseli la scris datorita oboselii la tastat tastele laptopului, la revedere.
Raspunde

o alta sibiana de rand

Acum 5 ani

Da sunt si eu de parere ca erau mai ecologice troleibuzele dar problema care ma deranjeaza acum este urmatoarea: Pe traseul autobuzelor 1 dimineata de la ora 7,35(Piata Rahova), in masina 401(cea mare cu burduf) cine urca in acest mijloc de transport are neplacuta surpriza de a asista la scene care te revolta : urlete,, batai,injurii, comportament necorespunzator si necivilizat.Cine sunt autorii? Un grup de 10 -15 tineri din RASINARI care urca in statia CIMITIR.Nimeni nu ia atitudine(spiritual civic a disparut),nici adultii care se afla la accea ora in masina ,nici chiar soferii care ar purtea chema acele echipe de control de la TURSIB.. Si aceasta nu este o situatie singulara ci cam asa se intampla de la inceputul anului de invatamant din luna septembrie. Va rog domnilor de la TURSIB, de la Politia locala si media locala sa va uniti eforturile si sa starpim acest fenomen care dupa parerea mea este scapat de sub control. Sa redevenim un oras cu oameni civilizxati , invidiat de altii
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus