La șase ani de când au început lucrările la centura ocolitoare a Sibiului, autoritățile centrale au ajuns la o nouă concluzie: varianta de ocolire a Sibiului trebuie dotată cu centrale eoliene.
Anunțul a fost făcut de Adrian Ionescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Care, indirect, a recunoscut că în momentul de față lucrările de ocolire a centurii ocolitoare a Sibiului sunt într-un real impas: și anume contractul adițional necesar reabilitării porțiunilor ridicate de Todini, dar deteriorate din lipsa conservării.
”Știu că săptămâna trecută a fost o ședință pe această temă, a lucrărilor necesare în plus și s-a discutat despre aceasta. S-au discutat inclusiv soluțiile care trebuie adoptate pentru iluminatul nodurilor de pe centura Sibiului, căci și aici trebuie să găsim o soluție. Le-am dat o temă de lucru constructorilor să vină cu niște soluții care să ne aducă o factură la curent mai mică, altfel ajungem ca la CFR să nu mai putem plăti curentul. Soluții sunt, fie cu panouri solare fie cu elice, cu centrale eoliene de mai mici dimensiuni”, a declarat Adrian Ionescu.
Secretarul de stat spune că fiecare zi de întârziere în semnarea contractului pentru actul adițional necesar lucrărilor la centura Sibiului ridică nivelul presiunii. ”Aveți foarte mare dreptate în ceea ce privește acest lucru, săptămâna aceasta ar trebui predat proiectul pentru refacerea acelor porțiuni. Acesta trebuie aprobat și de un consiliu tehnic, după care trebuie semnat. Acum, să sperăm că va fi gata centura anul acesta, în sensul că se deschide traficului. Deoarece sunt și lucrări care mai pot fi efectuate sub trafic, cum ar fi înierbarea taluzurilor, de exemplu”.
Secretarul de stat spune că nu ia în calcul faptul că, dacă anul acesta nu vor fi terminate lucrările, fondurile ISPA prin care sunt plătite facturile în proporție de 75% ar trebui returnate. ”Presiunea cea mai mare este cea publică, dacă pot să spun așa. Eu sunt din 1996 în minister și se tot discută despre centura Sibiului. Chiar trebuie terminată”.
Cât privește Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, beneficiară a lucrărilor, deocamdată niciun un răspuns oficial edificator. Directorul general, Dorina Tiron, spune că nu știe exact despre ce este vorba. ”Credeți că eu știu tot? Sunt 1.000 de acte adiționale care trebuie semnate. Când ajunge cel referitor la centura Sibiului în fața mea o să știu despre ce e vorba. Întreabă-mă în scris”, a cerut Dorina Tiron. Până la sfârșitul săptămânii trecute, solicitarea trimisă acum o săptămână, nu a primit niciun răspuns.
La revenirea în funcția de director al CNADNR, în martie 2009, Dorina Tiron a promis că centura Sibiului va fi o prioritate pentru ea. Și a și dat un termen, legat mai ales de fondurile ISPA care pot fi folosite... ”...până în 2010. Până atunci centura Sibiului trebuie terminată, până la finele anului. Avem încă doi ani, este timp”, declara Dorina Tiron, în 18 martie 2009.
Surse oficiale din apropierea proiectului susțin, însă, că șansele ca centura să mai fie terminată în acest an sunt tot mai slabe.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Compania Naţională , Dorina Tiron , ministerul transporturilor , Drumuri Naţionale , Adrian Ionescu
Vizualizari: 423
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Alte natiuni erau demult reunite - noi lucru slab
Acum 4 ore
HBomb
Acum 4 ore
Q
Acum 4 ore
Q
Acum 4 ore
Q - erau limacși