Sâmbătă,
20.07.2024
Partial Noros
Acum
30°C

Italienii au inundat cu oferte licitatia pentru autostrada Sibiu – Orastie. Vezi cine sunt toti ofertantii

Pentru cele două loturi care măsoară în total 38,2 km și care traversează teritoriul județului Sibiu au depus oferte 12 companii sau asociații, majoritatea fiind din Italia. Printre ofertanții lucrărilor aproximate, în total, la peste 330 de milioane de euro, se numără și compania sibiană Concefa (participă în asociere), dar și o firmă din Azerbaidjan.

Lotul ce poartă numărul patru din viitoarea autostradă Sibiu – Orăștie și care va fi construit în continuarea centurii ocolitoare a Sibiului măsoară 16,105 km, iar valoarea totală a lucrărilor a fost aproximată de CNADNR la 652,86 de milioane de lei, fără TVA (aprox. 155,44 milioane de euro).
Pentru acest lot au depus oferte asocierea Tirrena Scavi – Condotte – Cossi, asocierea Secol-STE-Toto, J&P Avax, asocierea Copisa-Aprivia, asocierea Astaldi-Euroconstruct-AstalRom și compania Eureca.
Cele trei companii din asocierea Tirrena Scavi – Condotte – Cossi sunt toate din Italia. Tirrena Scavi lucrează deja în România, fiind angajată pentru construcţia tronsonului de drum Bucureşti-Moara Vlăsiei, din viitoarea autostradă București – Brașov, tronson care ar fi trebuit finalizat de anul trecut, dar a fost blocat din cauza proceselor care au blocat exproprierile.
Condotte este firma cea mai puternică din joint-venture, fiind înființată de 131 de ani. Are lucrări, în afară de Italia, pe continentul asiatic, cel sud-american și cel nord-american. De altfel, multe din podurile suspendate impresionante ale americanilor au fost construite de italienii de la Condotte. Îm fine, Cossi Costruzioni este înființată în 1976, bifând multe lucrări publice de infrastructură din Italia, de la tuneluri, până la autostrăzi.
Și cea de-a doua asociere (Secol-STE-Toto) înscrisă în cursa petru construirea celor 16 km de autostradă este formată numai din companii de construcții originare din Italia. Mai mult, Secol SpA este firma în cadrul căreia a lucrat și actualul ministru al Trannsporturilor, Anca Boagiu. Secol SpA tocmai ce a primit un contract de 31 de milioane de euro, pentru modernizarea a 36 de km din DN6, Alexandria – Craiova. Toto Costruzioni are, de asemenea, o listă impresionantă de autostrăzi construite, fiind o firmă de construcții rutiere, feroviare sau civile cu o istorie de peste 50 de ani. S.T.E., pe de altă parte, este o firmă mai recent apărută.
J&P Avax, care participă singură la licitație, este printre cele mai mari grupuri de companii de construcții din Grecia. Sub J&P Avax funcționează nu mai puțin de 16 firme din țara serios afectată de criza financiară. Lista lucrărilor de drumuri finalizate de greci este imensă, incluzând proiecte din țara de origine, dar și din Albania și Polonia. Din Polonia provine și Aprivia, o companie care face parte dintr-un imens consorțiu ce numără firme de consultanță, care activează în domeniul energiei sau al imobiliarelor. Cei de la Aprivia participă la licitația pentru lotul patru din viitoarea autostradă Sibiu – Orăștie alături de spaniolii de la Copisa Copisa Constructora Pirenaica. Aceștia ar trebui să termine în acest an și centura Caransebeșului, un contract în valaore de 30 de milioane de euro, fără TVA.
”Regii asfaltului”, după cum au fost botezați în presa națională, nu lipsesc nici de la această licitație. Celebra companie Astaldi (Italia) și Euroconstruc t 98 (România) participă la licitația pentru lotul patru alături de o altă companie din România, AstalRom (fosta Întreprindere de Utilaj Greu pentru Construcţii Galaţi).
În fine, ultima ofertă depusă în cadrul licitației aparține Eureca, un consorțiu italian format din trei firme (CMB, UNIECO și CLF), dintre care două au aproape câte 100 de ani de funcționare. Cifra de afaceri a consorțiului în 2008 a fost de aproape 1,3 miliarde de euro.

Și Concefa s-a asociat cu italienii

Numele Impresa Pizzarott, firma asociată cu cei de la Concefa Sibiu, nu este străin de România. Alături de una din firmele care a depus ofertă pentru lotul 4 (Tirrena Scavi), cei de la Impresa Pizzarott lucrează la viitoarea autostradă București – Brașov. Acum, participă alături de Concefa la licitația pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie. Acesta măsoară 22,11 km lungime, iar CNADNR a aproximat valoarea lucrărilor la 762,2 milioane de lei, fără TVA (aprox. 181,4 milioane de euro).
Nici cel de-al doilea consorțiu ofertant nu aduce nume tocmai străine. Spaniolii de la FCC au multe proiecte (inclusiv pentru autostrada Timișoara – Arad, alături de Astaldi, sau o serie de pasaje aflate acum în construcție în Capitală). Asociații celor de la FCC, austriecii de la Alpine Mayderer, au participat, tot alături de italieni, și la licitația pentru Deva – Orăștie, câștigată în cele din urmă de Strabag (deși cele 150 de milioane de euro cerute de FCC-Alpine reprezentau cea mai bună ofertă financiară).
Ideconsa-Peyber Hispanica-OHL, consorțiul care a depus cea de-a treia ofertă este format numai din companii spaniole. OHL este cea mai veche, cu o istorie de aproape 90 de ani și un portofoliu de lucrări pe măsură pe aproape toate continentele. Cei de la Idencosa lucrează din 1963, Peyber Hispanica fiind cei mai ”fragezi” din asociere, compania lor fiind formată acum 14 ani.
Probabil cea mai exotică asociere este cea a azerilor de la Azvirt, alături de societatea românească Delta ACM. Dacă cei de la Azvirt se pot lăuda mai mult cu lucrări din capitala Azerbaidjanului, Baku, în cazul celor de la Delta ACM 93 (deținută în acte de inginerul Florea Diaconu) lucrările de ordinul zecilor de milioane de euro au fost obținute în ultimii ani în București.
Impregilo participă singuri la licitația de față. Grupul provine din Italia și are la bază alte patru companii de construcție care au devenit una în 1990. 20.000 de ingineri angajați și un profit net estimat la peste 100 de milioane de euro sunt câteva din datele companiei care activează pe mai multe continente.
Ultima asociere care a depus ofertă pentru autostrada care va traversa 22 de km din Sibiu este formată tot din companii italiene. FIP Industriale este, iarăși, una din companiile cu zeci de ani în spate, fiind înființată în 1945. În ceea ce-i privește pe cei de la Balzola, aceștia au anunțat pentru 2009 o cifră de afaceri de 210 milioane de euro.

Celelalte loturi: Max Boegl, tot alături de Geiger. Dar fără Comtram

Celelalte două loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie aduc printre ofertanți și pe cei de la Max Boegl și Geiger, tot în asociere, după cum au participat și la centura ocolitoare a Sibiului, secțiunea întâi, lucrare pe care o vor termina în această primăvară. De data aceasta, însă, cei de la Max Boegl și Geiger nu mai participă în asociere cu Comtram-ul controlat de sibianul Ilie Carabulea, ci de alte două firme, tot din România – Tancrad (firmă de drumuri din Galați, fondată inițiat ca distribuitor al produselor combinatului Arcelor Mittal Steel) și Primacons (firmă de proiectare).

Lotul 1 - 24,11 km, valoare aproximată la 814,12 milioane de lei fără TVA (aprox. 194 de milioane de euro)
Ofertanți:

1.    Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis
2.    SBI International Holdings
3.    Strabag Romania

Lotul 2 - 19,745 km, valoare aproximată de CNADNR la 707,99 milioane de lei fără TVA (aprox 168,56 milioane de lei)

Ofertanți:
1.   Straco-Studio Corona
2.    UMB-Tehnostrade-Carena
3.    Razel-Egis
4.    Porr-Hidroconstrucţia
5.    Doprastav-Cominco-Alfa 04
6.    Shapir-Aktor
7.    Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons
8.    MonteAdriano-Romstrade

Autostrăzi de terminat în 30 de luni

Deschiderea ofertelor în cadrul licitației pentru cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie a avut loc în după-amiaza zilei de miercuri. Urmează analiza ofertelor din punct de vedere tehnic și economic, după care desemnarea câștigătorilor. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 30 de luni de la semnarea contractelor. Din cele 30 de luni, primele șase sunt alocate proiectării celor patru loturi de autostradă, după care în următoarele 24 de luni ar trebui finalizate și lucrările propriu-zise.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

un sibian

Acum 13 ani

eu n-am intilnit inca un italian care sa fi venit in Romania, sa fie un om decent, educat si sa aiba intentii serioase de-a face afaceri / constructii / etc.
Raspunde

liu

Acum 13 ani

dar un roman deasta... ai intalnit?
Raspunde

as

Acum 13 ani

lucrarile statului trebuie facute de stat nu de tot felul de firme. in final pretul este mult mai mare cu privati dar nu este interes ca lucrarile sa fie facute pe bune
Raspunde

@liu

Acum 13 ani

nu foarte multi dar mai sunt...un motiv in plus sa nu prea ne dorim italieni pe aici...
Raspunde

ioio

Acum 13 ani

Concord cu 1 si 4 !
Raspunde

@as

Acum 13 ani

Daca sti cum lucreaza DPC-ul care este companie de stat nu ti-ai dori sa-i ai ca si constructori de autostrazi. Merg mai bine pe mana italienilor (nu Todini) decat pe mana unei compani de stat (mai este vreo companie de stat care construieste autostrazi?).
Raspunde

Jay

Acum 13 ani

lol, da tare speriati sunteti de italieni. Ai dreptate ba sibiene fiindca tu n-ai incredere in ei mai bine hai sa facem contracte cu regii asfaltului de la noi sa vezi atunci calitate. Cat despre Todini, cei care au fost trasi pe la spate de stat pentru ca nu vroiau sa faca subcontractari catre firmele fantoma ale liderilor locali...va anunt ca o duc foarte bine, la ei acasa in Italia au primit un proiect de 3 miliarde de eur sa construiasca o autostrada care e 85% in regim de tunel prin muntii Apenini in timp ce noi nu suntem in stare sa le facem nici pe campie (cautati pe google Variante di Valico). Asa ca sa traiti bine.
Raspunde

lucian

Acum 13 ani

italieni sunt foarte seriosi,isi respecta angajatii le platesc salariile la timp,ore suplimentare si tot ce prevede contractul.As vrea sa vad cati romani sunt dinastea ,ei nu stiu cum sa le dea la angajati bani putini si lucru foarte mult, asa ca pana nu cunoasteti nu vorbiti.
Raspunde

harry

Acum 13 ani

ne spargem in figuri care sa ne faca autostrazi da numa vorbe goale de la BOC si clica lui de fraieri
Raspunde

Alex

Acum 12 ani

@harry Tine-ti gura, mai bine te-a bucura ca a fost acceptat si finantat proiectul, in loc sa urli despre frustrarile tale.
Raspunde

un inginer cfdp

Acum 12 ani

Strabag este de departe cea mai serioasa firma.
Raspunde

strabag

Acum 12 ani

pe dracu, strabag si-au batut joc de piata garii, de a iesit pavajul dupa doi ani de trafic pietonal!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus