Gândit ca o alternativă la marile supermarketuri, lanţul de chioşcuri Mic.ro, controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu, a ajuns deja la patru unităţi în Sibiu. Magazinele de cartier se află pe străzile Ludoş, Şureanu, Oţelarilor şi pe bulevardul Victoriei. Acesta este doar începutul, potrivit proprietarilor lanţului Mic.ro, reţeaua urmând să se extindă în ritm alert şi în parteneriat cu proprietarii de alte buticuri de cartier. Franciza Mic.ro a fost lansată spre finele anului trecut şi este condiţionată de depunerea unei garanţii de 7.000 de euro, sumă care va fi returnată în momentul în care partenerii vor ieşi din afacere. Conform ”reţetei”, fiecare partener ar putea câştiga o sumă direct proporţională lunar cu vânzările pe care le realizează magazinul său, între 10 şi 20% din rulaje.
Conform informaţiilor de pe site-ul, propriu, Mic.ro oferă potenţialilor asociaţi conceptul de magazin şi promite să rezolve toate problemele operaţionale, respectiv, cele legate de marfă, utilităţi, chirii, cheltuieli de promovare, marketing sau logistică.
Retailerul Mic.ro a lansat primul magazin în luna aprilie a anului trecut şi îşi propune să ajungă la 3.000 de unităţi, la nivel naţional. Acum, numărul unităţilor din cadrul lanţului Mic.ro încă nu trece de 100. Compania Mic.Ro are sediul în Bucureşti, în sectorul 1 şi este deţinută de firma Mercadia Holland, înregistrata in Amsterdam, controlată indirect de către omul de afaceri român Dinu Patriciu. Scopul lanţului de magazine nu este să facă o concurenţă buticurilor de cartier ci să facă front comun cu acestea pe o piaţă controlată de lanţurile străine de supermarketuri, după cum a afirmat în repetate rânduri Dan Ionescu, CEO al companiei Mercadia.
Mic.ro nu este singurul care apelează la sistemul micilor magazine de cartier pentru a răzbate pe piaţa alimentară din România. O reţetă similară este aplică de ceva vreme de către proprietarii norvegieni ai reţelei R-Kiosk. Aceştia au dezovltat şi deschis deja 30 de unităţi în România, unde au 150 de angajaţi.
Micii antrepenori, la mare ananghie
Magazinele mici de cartier se aflau la mare ananghie în perioada aceasta, în urmă cu un an, potrivit unui studiu al companiei MEMRB. Astfel buticurile, majoritatea deţinute de antreprenori locali, au pierdut în primele patru luni ale anului trecut peste un sfert din volumele de vânzări din perioada similară a lui 2009, pe o piaţă care s-a contractat cu circa 16% în acelaşi interval, conform studiului amintit. În tabăra lanţurilor mari de magazine, scăderile în termeni comparabili (fără expansiune) au fost de circa două ori mai mici, potrivit datelor MEMRB, ceea ce arată că retailerii străini şi-au majorat cota de piaţă în detrimentul micilor magazine.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Mercadia Holland , Compania Mic , Dinu Patriciu , Franciza Mic , Retailerul Mic , Dan Ionescu
Vizualizari: 481
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Semeon
Acum 4 ore
Nicolae Săliștean
Acum 5 ore
Un cititor
Acum 5 ore
Adina
Acum 13 ore
Vlad