Marți,
19.08.2025
Cer Senin
Acum
12°C

Domnule director, va rog sa demisionati

Domnule  director al E.On Gaz Sibiu. Nu știu cum vă numiți, deși, fiind ziarist, ar trebui să știu. Aș putea să caut, să întreb, să aflu. N-o să o fac pentru că nu mă interesează. La fel cum nici dumneavoastră nu știți cum mă numesc și nici nu vă interesează.
Domnule director al E.On Gaz. Prin intermediul acestui articol doresc să vă transmit o arzătoare dorință proprie. Vă rog să demisionați. Să luați o coală albă de hârtie și prin ea să vă încheiați raportul de servici cu E.On Gaz România sau E.On Gaz Germania, sau cărei filiale europene vă subordonați. Știu că n-o să o faceți. Nu v-a interesat nici cât negru sub unghie când ați distrus străzile Sibiului, n-o să vă intereseze nici acum părerea oamenilor.
Domnule director al E.On Gaz Sibiu. În cazul în care refuzați să demisionați, după cum v-am solicitat respectuos, vă rog să îl concediați pe directorul de investiții al firmei pe care o conduceți. Este un incapabil. Are mari șanse să fie numit cel mai incapabil angajat din România și știți, la fel de bine ca și mine, că e o luptă acerbă în țara asta pentru titlul acesta.
Domnule director al E.On Gaz Sibiu. În cazul în care directorul de investiții vă e văr, cumnat, nepot sau vreo rudă mai îndepărtată și nu vă interesează respectuoasa mea rugăminte, faceți un forward acestui articol către șeful dumneavoastră de la Mureș. Că în curtea lor tot aruncați găinațul pe care îl lăsați în urmă pe străzile acestui frumos oraș. Și transmiteți-i din partea mea că poate să își bată joc de Mureșul lui cât îl țin baierele. Dar să lase Sibiul meu în pace.
Domnule director al E.On Gaz Sibiu. În ultimii ani v-ați pișat pe banii mei investiți în fiecare centimetru de asfalt turnat în oraș. E o lipsă totală de respect față de calitatea mea de contribuabil. Nu-mi permit să vă tratez la fel pentru că am fost învățat să mă port respectuos și cuviincios. Dar toate au o limită, domnule director. Nu ne forțați să o trecem.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

18 comentarii

#

Acum 12 ani

Si daca nu o sa primesti raspuns de la domnul \"director\" ar trebui sa umpli cateva pungi cu rahat si sa le arunci la intrarea in sediul lor din Sibiu. O punga pe ora.
Raspunde

Ema

Acum 12 ani

Niste nenorociti ce saboteaza Sibiul, banii si nervii nostri ! Bravo Bogdan !
Raspunde

oleriho

Acum 12 ani

corect, dar limbajul...
Raspunde

alex

Acum 12 ani

domnule director demisionati va rog frumos nu se poate sa va bateto joc de banii nostri si de tot ce inseamna strazi si asfaltare. Stricati sticati spargeti de atata sunteti buni ar trebui sa plecati toti si sa vina alti angajati mai responsabili. Si dvs domn director aurevoir ne este lehamite de dvs de angajatii dvs si de firma dvs.
Raspunde

Bogdan

Acum 12 ani

sunt de acord cu tine, numai ca limbajul tau este putin fortat
Raspunde

adi

Acum 12 ani

eu zic sa lasati limbajul omului in pace...imaginati-va doar cam ce limbaj a avut domnul director cand a citi articolul...si sigur l-a citit!!!
Raspunde

Bravo

Acum 12 ani

Toata tara e la fel!!!
Raspunde

mihai

Acum 12 ani

DAAA chiar asa domnule director...pt incompetenta aratata dati-va demisia. Faptele din teren(gaurile din asfalt) va arata incompetenta dumneavoastra si a celorlalti sefi de la E.ON.GAZ. Felicitari BOGDAN pt atitudine. Haideti sa luam toti atitudine... asa cum putem fiecare.
Raspunde

#

Acum 12 ani

Ia uitati-va ce se zambaresc astia la noi: eon-gaz-romania.ro/cps/rde/xchg/SID-C91C4BC9-75B41EC6/eon-energie-romania/hs.xsl/2427.htm
Raspunde

#

Acum 12 ani

incomemagazine.ro/articol_15244/e-on-gaz-face-afaceri-de-partid-cu-forumul-germanilor-din-romania.html
Raspunde

Ala

Acum 12 ani

\"Nu-mi permit să vă tratez la fel pentru că am fost învățat să mă port respectuos și cuviincios\" parca nu prea are loc in acelasi articol cu \"În ultimii ani v-ați***pe banii mei investiți în fiecare centimetru de asfalt turnat în oraș\"
Raspunde

blegu

Acum 12 ani

raporturi de serviciu, nu de servici.. esti ziarist si macar gramatica trebuie sa stii, daca nu ai habar de numele omului...nu baga corecura la inaintare, ca nu tine.
Raspunde

Capitalist

Acum 12 ani

Mai bine intereseaza-te si scrie-ne cum putem schimba furnizorul de gaz. Si daca nu putem, de ce nu? Numai asa ii lovim acolo unde ii doare... in capital.
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

bv bogdan,in sfarsit ia cineva atitudine....
Raspunde

sibianul

Acum 12 ani

toti ar trebui sa luam atitudine.....
Raspunde

mia

Acum 12 ani

De ce sa demisioneze? Pentru ca a schimbat tevile de gaz . Eu una ma bucur ca a schimbat deoarece din canale iesea un miros ingrozitor iar pivnitele oamenilor erau inudate iar tevile vechi erau tot peticite . Cred ca la sfarsit vor face si drumul daca nu sunt nesimtiti sa lase masinile iar ei sa nu poata face cum trebuie . Deja treaba asta sa intamplat deja .
Raspunde

anda

Acum 12 ani

Asta e sesizarea facuta de mine catre ANRE, ANPC, Ministerul muncii, MAI, FACIAS, ANCER. Daca aveti probleme cu furnizorul sau distribuitorul de gaz sau electricitate, nu stati ca niste maligi si va plangeti fara sa faceti nimic: ACTIONATI. Luati creionul in maini, cititi legislatia, faceti calcule si ACTIONATI. Sesizarea de fata poate ajuta pe cineva, ca model: contract de furnizare gaze naturale in sistem reglementat nr. xxxxx/01.10.2009 punct de consum: xxxxxxx – adresa xxxxxxxxxxxxxxxxx cod abonat: xxxxxxxxxxxxxxxx furnizor gaz: E.ON Energie Romania SA str. Justitiei nr.12 Tg.Mures titular contract de furnizare gaz: xxxxxxxxxxxxxx beneficiar OUG 70/2011 (chirias): xxxxxxxxxxxxx decizia primar xxxxxx nr. xxxxx / 24.11.2011 (cuantum ajutor incalzire) contract de inchiriere nr. xxxxxx / 18.10.2011 Catre ANRE, In atentia departamentului de reglementare piata de gaze naturale, - d-lui presedinte Niculae Havrilet - d-nei director general Alina Tache In atentia departamentului de control si protectia consumatorului - d-lui director general Florin Radoi Subsemnata xxxxxxxxxxx, domiciliata in xxxxxxxxxx, beneficiara a serviciului de furnizare gaze naturale a E.ON Energie Romania SA Tg.Mures, in calitate de consumator vulnerabil, beneficiara a OUG 70/2011, va aduc la cunostinta urmatoarea sesizare: Semnalez modul fraudulos, abuziv, incorect de determinare si facturare a consumului de gaz aferent ultimei luni din trimestru si a ajutorului de caldura aferent acelui consum, aplicat de catre E.ON Energie Romania SA Tg.Mures tuturor consumatorilor vulnerabili, beneficiari ai OUG 70/2011, mod de calcul interpretat in detrimentul consumatorilor. Va descriu succint situatia mea, respectiv a tuturor beneficiarilor de ajutor de caldura care se incalzesc cu gaz, pentru ca este o situatie, cred, generalizata la nivelul intregii tari (suspicionez ca furnizorii de gaz s-au inteles intre ei asupra acestui mod de facturare si, de aceea, sugerez ca ar trebui sesizat si Consiliul Concurentei). La punctul de consum specificat in antet exista un contract de furnizare a gazului, cu autocitire. La respectivul punct de consum s-au inregistrat, in trimestrul 4 al anului 2011, urmatoarele consumuri de gaz: - factura 10109821880 / 24.10.2011 25 mc ( 259,325kwh) - factura 10309372796 / 30.11.2011 40 mc ( 417,040 kwh) - factura 10608369406 / 30.12.2011 206 mc (2147,034kwh), consumuri reale care nefiind reflectate corect in facturile emise, afecteaza valoarea ajutorului de caldura. Potrivit informatiilor publicate pe site-ul furnizorului www.eon-gaz-romania.ro > produse> intrebari si raspunsuri> care sunt conditiile si modalitatea de obtinere a ajutoarelor de incalzire, “clientul va avea de platit doar diferenta dintre valoarea gazului consumat si valoarea ajutorului de incalzire. Daca valoarea gazului consumat este mai mica decat valoarea ajutorului de incalzire, factura de consum in acea luna va avea valoarea 0”. Potrivit acelorasi informatii de la www.eon-gaz-romania.ro > produse> intrebari si raspunsuri> cand se emite factura de gaze naturale, este specificat ca “factura reprezentand contravaloarea consumului de gaz se emite lunar , cuprinzand intotdeauna acelasi interval de facturare. Conform noului contract cadru de furnizare reglementata a gazelor naturale (introdus prin ordinul ANRE nr.77/2009), baza emiterii facturii lunare o reprezinta programul de consum prevazut in contractul de furnizare, care precizeaza cantitatile lunare estimate a fi consumate in anul urmator. Astfel, timp de 2 luni consecutive, facturarea se face pe baza programului de consum, iar in fiecare a treia luna, consumul se factureaza in baza citirii contorului de catre personalul EON. Diferentele de consum dintre cantitatile estimate si cele realizate sunt evidentiate in factura trimestriala de citire, fie ca diferenta de plata, fie ca plata in avans, dupa caz. Contractul cadru mentionat prevede si posibilitatea autoitirii lunare a indexului contorului de gaze naturale.” In plus: - conform HG 920/21 septembrie 2011 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece, Sectiunea 2 art. 20 (4) pe baza consumului defalcat, prevazut la art.1, furnizorul stabileste cuantumul ajutorului efectiv, dupa cum urmeaza: b) la valoarea consumului daca acesta este mai mic decat cuantumul ajutorului stabilit prin dispozitia primarului. art. 21 (1) furnizorii de gaze naturale transmit lunar asociatiilor de proprietari/ locatari, precum si consumatorilor vulnerabili, titulari de contracte individuale, factura reprezentand consumul de gaze naturale, cu respectarea prevederilor art. 23 alin 3) si 4) din ordonanta de urgenta, in care se evidentiaza ajutorul pentru gaze naturale calculat in condittiile art. 20 alin 4) si 5). - conform OUG 70/2011, Sectiunea a3-a art. 23 (1) pe baza situatiilor centralizatoare prevazute la art.17 alin 3) si la art.20 4), respectiv a consumului efectiv inregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, lunar, furnizorii de gaze naturale calculeaza cuantumul efectiv al ajutorului pentru gaze naturale, cu respectarea prevederilor art.10. art.23 (4) furnizorii de gaze naturale transmit lunar facturile reprezentand consumul de gaze naturale care vor contine, defalcat, ajutorul pentru gaze naturale, acordat in conditiile art.9, precum si suma individuala de plata stabilita ca diferenta intre contravaloarea consumului si ajutorul efectiv calculat in conditiile art.1. - conform legii 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti (comercianti) si consumatori (republicata in 2012) CAP. I Dispozitiii generale art.1 (1) orice contract incheiat intre profesionisti si consumatori pentru vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fara echivoc, pentru intelegerea carora nu sunt necesare cunostinte de specialitate. (2) in caz de dubii asupra interpretarii unor clauze contractuale, acestea vor fi interpretate in favoarea consumatorului. - conform Ordinului 77/2009 CONDITII-STANDARD pentru furnizarea reglementata a gazelor naturale la consumatorii casnici: IV. Determinarea consumului de gaze naturale art.5 regularizarea contravalorii serviciului de furnizare reglementata, facturata lunar, se face pe baza indexului echipamentului de masurare, citit o data la 3 luni. V. Drepturile si obligatiile furnizorului de gaze naturale art. 7 (1) furnizorul are urmatoarele obligatii: b)sa factureze lunar contravaloarea serviciului pentru furnizarea reglementata a gazelor naturale si, dupa caz, a majorarilor de intarziere si sa transmita consumatorului factura lunara; VI. Drepturile si obligatiile consumatorului casnic de gaze naturale art. 8 Consumatorul are urmatoarele drepturi: c) sa transmita indexul echipamentului de masurare, determinat lunar prin autocitire, in conditiile si la termenele precizate de furnizor, consumul de gaz efectiv, real, aferent perioadei 15.11.2011-15.12.2011 si care trebuie obligatoriu reflectat in factura de regularizare nr. 10608369406 / 30.12.2011 este: 369 (index nou citit de EON) minus 98 (index vechi citit de EON)-------------------------------------- rezulta 271 mc (consumati in perioada 16.09.2011-15.12.2011) minus 65 mc (25 mc+40mc) rezulta 206 mc. Acesti 206 mc reprezinta consumul efectiv, real, al ultimei luni din trimestru. Contravaloarea acestor 206 mc este 206 x 0.09620 (pret unitar fara TVA)= 19.8172 x 10.417 (pcs)= 206.44 + 49.54 (TVA)= 255.98 ron. Valoarea 255.98 ron fiind mai mica decat cuantumul ajutorului de caldura acordat in conditiile legii, in valoare de 262 ron/luna, factura trebuia sa aiba valoarea 0, si nu 111.65 ron. Descriu modul de calcul netransparent, incorect, care nu reflecta realitatea unor consumuri efective, mod de calcul condamnat de majoritatea consumatorilor, clienti ai E.ON Energie Romania SA Tg.Mures, beneficiari ai OUG 70/2011, asa cum mi-a fost explicat de catre directoarea centrului de relatii cu clientii Sibiu (mod de calcul care s-ar regasi , dupa spusele dumneaei, intr-o nota interna sau regulament intern al EON, regulament care incalca reglementarile cuprinse in Contractul cadru) si de catre call centerul Tg.Mures, asa cum reiese de altfel si din factura 10608369406 / 30.12.2011: pentru calcularea ajutorului de caldura, aferent consumului din ultima luna din trimestru, in volum de 206 mc, EON face urmatorul calcul incorect: 369 minus 98= 271 mc 271: 90zile (distribuirea uniforma pe intreaga perioada de regularizare a consumului de gaz dintre doua citiri)= 3.01 mc/zi (desi in perioada 16.09.2011-15.10.2011 s-au consumat 25: 30 zile= 0.83 mc/zi si in perioada 15.10.2011-15.11.2011 s-au consumat 40: 30 zile= 1.3 mc/zi, nicidecum 3.01 mc/zi, pe perioada 1.04.2011-31.10.2011 neconsumandu-se niciodata mai mult de 1 mc/zi). 3.01 x 1.25 (pret cu TVA) = 3.76 ron/zi. 3.76 ron/zi x 45 zile (1.11.2011-15.12.2011= perioada de acordare a ajutorului de caldura)= 169 ron. Este gresita stabilirea unei medii zilnice incluzand si perioada in care nu se acorda ajutorul de caldura, pentru ca sunt consumuri diferite, in luni cu temperaturi diferite. Stabilirea unei medii zilnice pe intreaga perioada de regularizat nici nu-si are rostul , deoarece consumul de gaz, din factura de regularizare, nu se calculeaza ca medie zilnica (uniformizand un consum care, in mod real, este diferit de la luna la luna, daramite de la un anotimp la altul), ci ca diferenta intre cantitatea consumului realizat (determinat prin diferenta indexurilor citite trimestrial de catre reprezentantul furnizorului) si cantitatile facturate pentru consumurile estimate/ consumurile rezultate din autocitire din perioada aferenta, iar valoarea ajutorului de caldura are ca baza de calcul aceasta diferenta si trebuie determinat tot printr-o diferenta intre valoarea consumului si valoarea ajutorului de caldura. In contextul determinarii valorii ajutorului decaldura pe baza unui consum mediu zilnic, desi nu are ce cauta conceptul de consum mediu zilnic pentru determinarea lunara consumurilor de gaze, este necesara reglementarea unei clauze contractuale obligatorii: citirea indexului echipamentului de masurare de catre personalul autorizat la inceputul (1 noiembrie) si sfarsitul (31 martie) perioadei de acordare a ajutorului de caldura. Cu atat mai mult cu cat EON, profitand de reglementari neclare si insuficient redactate, prin omitere (chiar si intentionata) a unor detalii clare cu privire la modul de calcul atat al consumului de gaz din ultima luna din trimestru, cat si al ajutorului de caldura aferent acelui consum, face regularizari peste regularizari, efectuand citiri ale indexului cand nu este imperios necesar, asa cum a facut si la sfarsitul lunii mai, desi urmatoarea citire trebuia facuta pe 15 iunie, rezultand facturi incarcate nejustificat, EON furand la propriu cu fiecare regularizare, obligand consumatorii vulnerabili la plata unor facturi cu consumuri care nu reflecta realitatea. EON determina si factureaza consumul de gaz din prima luna din trimestru , determina si factureaza consumul de gaz din a doua luna din trimestru, iar consumul efectiv al ultimei luni din trimestru EON il distribuie uniform pe toata perioada de regularizat, rezultand astfel un consum cu mult diminuat fata de cel real, la un consum mai mic de gaz, revenind un ajutor de caldura la fel de diminuat. Astfel ajutorul de caldura s-a diminuat cu contravaloarea aferenta cantitatii de gaz scazuta din consumul ultimei luni din trimestru si redistribuita pe celelalte doua perioade anterioare de facturare. Daca ne luam dupa acest mod de calcul, in perioada 16.09.2011-14.11.2011 (primele doua luni din trimestru) s-au consumat 3.01 mc /zi x 60 zile = 180 mc, de fapt consumandu-se in mod real doar 65 mc, conform autocitirii, si in perioada 15.11.2011-15.12.2011 s-au consumat 3.01mc/zi x 30 zile= 90 mc, ori s-au consumat efectiv 206 mc, cum e si normal in plina iarna. Acest mod de determinare si facturare a consumului de gaz se regaseste si in celelalte trimestre din an, emitandu-se 8 facturi cu consum determinat si facturat corect pe o perioada de 30 zile si 4 facturi cu perioada de facturare pe 90 zile in care sunt determinate consumurile de gaz pe o perioada de 90 zile, si nu pe 30 de zile asa cum ar fi corect (deci consumul este determinat lunar doar pe 8 luni din an). In toate cele 4 facturi de regularizare nu este evidentiat, in vreun fel, consumul de gaz din ultima luna din trimestru. Din discutiile purtate cu EON nu am putut afla ce consum de gaz am avut in perioada 15.11.2011-15.12.2011, evitand de fiecare data un raspuns clar. Intrebandu-i ce reprezinta cei 206 mc (din factura de regularizare 10608369406/ 30.12.2011), consumati efectiv in perioada 15.11.2011-15.12.2011, rezultati ca diferenta dintre citire EON minus suma consumurilor primelor doua luni din trimestru, mi-au raspuns ca reprezinta consumul din perioada 16.09.2011-15.12.2011, si nu din perioada 15.11.2011-15.12.2011, ceea ce nu este corect. EON nu determina consumul de gaz aferent ultimei luni din fiecare trimestru, nici in baza programului de consum, nici in baza autocitirii date de consumator, nici in baza istoricului de consum si nici macar in baza citirii indexului echipamentului de masurare de catre personalul autorizat al EON. O alta factura cu probleme este factura de regularizare nr. 10410363325 / 29.06.2012, emisa in urma citirii EON in data de 15.06.2012. Intrucat: - pe perioada 15.03.2012-13.04.2012 s-a emis factura de autocitire nr.10310245031 / 27.04.2012 in care a fost determinat si facturat consumul de gaz, in cantitate de 91mc, si ajutorul de caldura aferent perioadei 15.03.2012 -31.03.2012, pentru un consum de 45.5 mc (91:2), in valoare de 63.5 ron (desi daca EON citea indexul la sfarsitul perioadei de acordare a ajutorului de caldura (31 martie) ar fi constatat ca in perioada 15.03.2012- 31.03.2012 s-au consumat 82mc si in perioada 31.03.2012-13.04.2012 doar 9mc, deci ajutorul de caldura aferent unui consum de 82 mc ar fi avut o valoare mai mare decat 63.5 ron), - pe perioada 14.04.2012-15.05.2012 s-a emis factura de autocitire nr.10808819844 / 25.05.2012 in care a fost determinat si facturat consumul de gaz, in cantitate de 3mc, - a fost efectuata citirea indexului, de catre personalul autorizat al operatorului de distributie, la data de 31.05.2012, pe perioada 15.05.2012-31.05.2012 consumul de gaz fiind practic de 0mc, consumul care mai ramanea de facturat in urma citirii EON la data de 15.06.2012 trebuia determinat ca diferenta intre consumul realizat intre citirile EON =105 mc (index nou citit de EON la data de 15.06.2012 =1097 minus index vechi citit de EON la data de 14.03.2012 =992) si consumul determinat si facturat deja de 3mc+91mc=94 mc din perioada anterioara 15.03.2012-15.05.2012, rezultand o diferenta de doar 11mc consumati efectiv in perioada 15.05.2012-15.06.2012. Deci, factura de regularizare nr. 10410363325 / 29.06.2012 trebuia sa factureze doar un consum de 11 mc si trebuia sa aiba valoarea de: 11 x 0.09620 = 1.06 x 10.391 (pcs) = 11.01+ 2.64 (tva) = 13.65 ron (perioada 15.05.2012-15.06.2012) si nu o valoare de 51.99 ron. Ca si in cazul facturii de regularizare nr. 10608369406 / 30.12.2011, EON uniformizeaza consumul din perioada 15.03.2012-31.05.2012 de 94 mc, rezultand un consum de gaz cu mult diminuat in perioada 15.03.2012-31.03.2012 fata de cel real, se poate vorbi astfel de regularizare la regularizare. EON face urmatorul calcul incorect, pe perioada 15.03.2012-31.05.2012: 1086 minus 992 = 94 mc 94 : 75 zile (75 zile = numarul de zile din 15.03.2012-31.05.2012, distribuirea uniforma pe intreaga perioada de regularizare a consumului de gaz dintre doua citiri) = 1.25 mc/zi 1.25 mc x 1.25 (pret cu TVA) = 1.56 ron/zi 1.56 ron/zi x 16 zile (perioada de acordare ajutor caldura 15.03.2012-31.05.2012) = 24.96 ron (ajutor de caldura acordat pentru un consum si mai diminuat fata de cel acordat prima data in factura de autocitire nr.10310245031 / 27.04.2012 = ajutor acordat doar pentru 21mc, fata de 45.5 mc cum au hotarat, in prima faza, in factura de autocitire nr. 10310245031/ 27.04.2012, practic consumul diminuandu-se cu fiecare regularizare) Adunand sumele nejustificate pe care am fost obligata sa le scot din buzunar 111.65+ (51.99-13.65) rezulta o valoare de 149.99 ron, inmultita cu cati consumatori vulnerabili sunt, rezulta valori extraordinar de mari pe care EON le obtine prin furt de la beneficiarii ajutoarelor de caldura, si asta numai intr-un an. Consumatorii suspicioneaza ca EON factureaza in mod gresit consumurile lunare si ajutoarele de caldura aferente acestor consumuri,dar neintelegand modul deloc transparent si incurcat de calcul, si izbindu-se de ignoranta si atitudinea persiflanta a personalului EON, nu pot reclama nimic. Odata cu modificarea contractului cadru de furnizare a gazelor naturale, in 2009, s-a dat posibilitatea furnizorilor de energie sa interpreteze aceeasi clauza (regularizarea la 3 luni – art.5 din contractul-cadru) in mod diferit. Daca luam ca exemplu factura de regularizare nr. 176398242 / 26.04.2012, emisa de furnizorul de electricitate, SC Electrica Furnizare SA, diferenta rezultata intre citire Electrica minus suma consumurilor determinate si facturate (prin estimare) din primele doua luni din trimestru (711 kwh), este inregistrata ca si cosum pe o perioada de ~30 zile (21.03.2012-25.04.2012), consum atribuit ultimei luni din trimestru, evidentiindu-se clar si diferentiat atat consumurile estimate din primele doua luni din trimestru, cat si consumul din ultima luna din trimestru si perioadele (care nu depasesc ~30 zile) in care s-au consumat acele cantitati de electricitate. O alta ‘inginerie’ prin care EON incarca factura nejustificat este decalarea zilelor din perioada de facturare. Desi EON a stabilit ca la punctul de consum 5000982513 str. gen.gh.magheru nr.35 Sibiu, autocitirea sa fie data in perioada 8-14 ale lunii (mail raspuns EON 14 iunie 2011) EON a intocmit factura 10907986906 / 27.01.2012 pe perioada 16.12.2011-16.01.2012 si factura 10708395081 / 27.02.2012 pe perioada 17.01.2012-14.02.2012, desi consumatorul a transmis autocitirea in mod corect (in perioada precizata de furnizor) in data de 14.01.2012, respectiv 13.02.2012, deci perioada de facturare ar fi trebuit sa fie 16.12.2011-14.01.2012., respectiv 15.01.2012-13.02.2012. Prin necorelarea (nerespectarea art.8, lit c) datei de transmitere a autocitirii (14.01.2011, respectiv 13.02.2011) cu perioada de facturare mi s-a adus un prejudiciu de 8,23 ron (8,41-0,18=8,23), intrucat prelungindu-se perioada de facturare cu 2zile din factura 10907986906 / 27.01.2012 si scurtandu-se perioada de facturare din factura 10708395081 / 27.02.2012 cu 3zile, ajutorul de cladura s-a diminuat. Daca ar fi respectat perioada de transmitere a indexului, asa cum a stabilit EON, factura 10708395081 / 27.02.2012 ar fi avut valoarea 0.00 ron. I-am rugat sa corecteze facturile cu datele corecte, respectiv refacerea calculelor conform datelor corecte, transmitand, la rugamintea lor, printscreen-urile cu autocitirile date in data de 14.01.2012, respectiv 13.02.2012, dar fara nici un rezultat. Potrivit informatiilor de la www.eon-gaz-romania.ro > produse> intrebari si raspunsuri> cand se emite factura de gaze naturale, “factura reprezentand contravaloarea consumului de gaz se emite lunar , cuprinzand intotdeauna acelasi interval de facturare. Desi, prin instiintarea din luna iunie, EON asigura ca “citirea realizata la sfarsitul lunii mai 2012 precum si emiterea prezentei facturi nu vor influenta facturile ulterioare si nici procesul normal de facturare lunara pe baza citirii trimestriale a contorului” si desi in 14.09.2012 EON trebuia sa efectueze citirea trimestriala, s-a emis o factura de estimare pe perioada 15.08.2012-17.09.2012, suspiciunea mea fiind ca, din nou, vor recurge la ‘inginerii’ de facturare care contravin reglementarilor ANRE si care vor incarca nejustificat facturile la gaz. Timp de 2 ani am relatat verbal (telefonic) si in scris (e-mail) aceste nereguli, absolut fara nici un rezultat, neluandu-se nici o masura de corectare a situatiilor relatate, raspunsurile primite fiind evazive, evitandu-se un raspuns clar de fiecare data, inclusiv la OPC Sibiu care mi-a dat un raspuns mediocru: din cauza ca nu am contract direct cu furnizorul de gaz nu fac obiectul vreunei protectii din partea institutiei respective, desi sunt un consumator caruia i s-au incalcat grosolan niste drepturi, si inca unul vulnerabil. Este inadmisibil un astfel de comportament, cu atat mai mult cu cat s-a cerut in mod repetat gasirea unei solutii corecte, solutie care mi-a fost sugerata absolut intamplator de o firma de furnizare gaz din alta localitate, si anume: o adresa catre operatorul de citire a indexului echipamentului de masurare a consumului de gaz EON in care sa-i rog sa citeasca indexul la inceputul si sfarsitul perioadei de acordare a ajutorului de caldura, sugerandu-mi totodata ca asa procedeaza ei cand au o problema similara cu un consumator, beneficiar al OUG 70/2011, dar cand m-am prezentat la sediul centrului de relatii clienti Sibiu, personalul de acolo m-a informat ca nu este posibil asa ceva. EON mizeaza pe lipsa de informare a consumatorilor, pe reglementari in care sunt prevazute penalizari, contraventii insignifiante pentru profiturile acestor companii de energie si in raport cu prejudiciile cauzate unor cetateni nefamiliarizati cu o legislatie destul de greu de asimilat si cu o situatie materiala si baneasca precara, si nu in ultimul rand pe lipsa de vigilenta a autoritatilor care nu controleaza cum sunt aplicate reglementarile in vigoare si prevederile ordonantelor de urgenta cu privire la acordarea ajutoarelor de caldura, rezervandu-i-se astfel dreptul unui comportament abuziv fata de aceste categorii sociale si la interpretarea legii in detrimentul acestora, dar favorabil in sensul obtinerii unor venituri nejustificate. Va rog sa dispuneti luarea de masuri si tragerea la raspundere a E.ON Energie Romania Sa Tg.Mures care interpreteaza grosolan clauze contractuale in detrimentul consumatorilor si reglementarea clara a modului cum trebuie determinat consumul aferent ultimei luni dintr-o perioada mai mare de 30 zile si a modului cum trebuie calculat ajutorul de caldura aferent acelui consum, pentru a nu mai permite furnizorilor interpretarea diferita, si uneori abuziva si frauduloasa, ca in cazul EON Energie Romania SA Tg.Mures, a aceleiasi clauze. PS: informatiile regasite in sesizarea de fata vor face obiectul unor sesizari catre : ANPC ANCER FACIAS MAI Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale Anexez: -copie dupa facturile emise de E.ON Energie Romania SA Tg.Mures: - factura nr. 10109821880 / 24.10.2011 - factura nr. 10309372796 / 30.11.2011 - factura nr. 10608369406 / 30.12.2011 (citire) - factura nr. 10907986906 / 27.01.2012 - factura nr. 10708395081 / 27.02.2012 - factura nr. 10708577431 / 28.03.2012 (citire) - factura nr. 10310245031 / 27.04.2012 - factura nr. 10808819844 / 25.05.2012 - instiintare citire index la 31.05.2012 - factura nr. 10410363325 / 29.06.2012 - factura nr. 10709427332 / 28.08.2012 - factura nr. 10211251462 / 26.09.2012 -copie dupa factura de regularizare emisa de SC Electrica Furnizare SA: - factura nr. 176398242 / 26.04.2012 - printscreen site EON > care sunt conditiile si modalitatea de obtinere a ajutoarelor de incalzire - printscreen site EON > cand se emite factura de gaze naturale - printscreen raspuns EON Energie Romania SA Tg.Mures perioada transmitere autocitire - printscreen transmitere autocitire 14.01.2012 - printscreen transmitere autocitire 13.02.2012 - copie raspuns OPC - copie decizie primar Sibiu nr. xxxx / 24.11.2011 (cuantum ajutor incalzire) Data ________________ Semnatura ________________
Raspunde

anda

Acum 12 ani

E.ON > mars din Sibiu. EON Tg. Mures distribuie uniform, pe toata perioada de regularizat=90 zile, consumul aferent ultimei luni din trimestru. Reducandu-se consumul se reduce si ajutorul de caldura aferent respectivului consum, diminuat INTENTIONAT, prin acea distribuire uniforma. Furnizorii de nergie interpreteaza in mod DIFERIT regularizarae la 3 luni, dar EON e singurul care o interpreteaza in detrimentul consumatorilor: degeaba incearca sa-si faca o imagine de \'sustinator social\', cine-i mai crede? Daca statul roman acorda aceste ajutoare pentru familiile nevoiase, de ce o firma straina, fie si germana, isi permite sa interpreteze in mod INTENTIONAT eronat clauze contractuale, e adevarat, insuficient redactate?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus