În vederea asigurării unui cadru fiscal propice redresării întreprinderilor mici şi mijlocii aflate în situaţii dificile datorate crizei actuale şi lipsei de lichidităţi, pentru creşterea vitezei de circulaţie a banilor în economie şi colectarea mai eficientă a TVA, prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost introduse prevederi privind implementarea unui sistem de plată a TVA, la încasarea facturilor, cu intrare în vigoare la data de 1 ianuarie 2013.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor Ministerul Finanţelor Publice a elaborat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare. Ghidul reuneşte într-un singur document toate prevederile legale din Codul fiscal, din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal precum şi din normele procedurale, necesare în cazul operaţiunilor care intră sub incidenţa sistemului TVA la încasare.
Ghidul este un instrument util oferit contribuabililor întrucât este structurat astfel încât să ofere, pe lângă selecţia şi gruparea coerentă a prevederilor referitoare doar la TVA la încasare existente în Codul fiscal şi în normele metodologice, şi explicaţii, comentarii, exemplificări, în situaţia în care înţelegerea textelor legale este mai dificilă sau necesită coroborări între diferite articole din cod şi din norme.
Având în vedere caracterul de noutate al acestor prevederi, în toate judeţele ţării, în zilele de 27 noiembrie, respectiv 4 decembrie 2012, vor fi organizate acţiuni de instruire a contribuabililor cu privire la modul de aplicare TVA la încasare.
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Sibiu va organiza instruiri cu privire la modul de aplicare TVA la încasare la sediul din municipiul Sibiu, precum şi la sediile administraţiile finanţelor publice teritoriale, respectiv Mediaş, Avrig, Agnita şi Sălişte.
Persoanele vizate pentru participarea la aceste instruiri sunt toţi contribuabilii din judeţul Sibiu interesaţi de aplicarea sistemului TVA la încasare.
Accesul contribuabililor va fi gratuit.
Participarea la aceste instruiri organizate de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Sibiu se va realiza pe baza înscrierii contribuabililor interesaţi la adresa de e-mail [email protected]. Pentru înscriere sunt necesare următoarele date de identificare (nume, societate, asociaţie, telefon, e-mail, fax, etc.) Totodată, avem rugămintea ca agenţii economici să fie reprezentaţi la aceste instruiri de o singură persoană, astfel încât să participe cât mai mulţi agenţi economici interesaţi din judeţul Sibiu. Termenele limită pentru înscriere la instruirile organizate la sediul Fiscului din Sibiu, sunt 23 noiembrie 2012, respectiv 30 noiembrie 2012.
Informaţiile cu privire la instruirile organizate la sediile Administraţiilor Finanţelor Publice Mediaş, Agnita, Avrig şi Sălişte vor fi communicate contribuabililor interesaţi de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Sibiu printr-un comunicat de presă ulterior.
Biroul de Presă al DGFP Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Codul Fiscal , Ordonanţa Guvernului , Ministerul Finanțelor Publice , Direcția Generală , Direcției Finanțelor Publice
Vizualizari: 548
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Stat de drept
Acum 3 ore
Ciobanul
Acum 3 ore
@Asdfasdf
Acum 3 ore
Luca
Acum 3 ore
Conceptul de calitate a vietii in Sibiu - ce e ala ??