Primăria Sibiului a investit în ultimii șase ani zeci de mii de euro în achiziționarea și amplasarea de infodesk-uri turistice. Dintre cele 15 astfel de aparate montate în ultimii ani, mai puțin de jumătate funcționează în prezent. Acum, municipalitatea caută un sistem wireless, pentru informarea turiștilor direct pe telefoanele mobile sau pe tablete.
Primăria Sibiu a început să monteze aparate pentru informarea turiștilor încă din 2004, când trei infodesk-uri au fost achiziționate și amplasate în fostul sediul, de pe Bulevardul Victoriei. Primul mare proiect de acest gen a fost dezvoltat în 2007, cu ocazia Capitalei Culturale Europene, când cinci aparate au fost cumpărate cu 44.000 de euro. Acestea au fost montate în Piața Mică (lângă Casa Luxemburg), Piața Mare (lângă Turnul Sfatului și lângă F.D.G.R), pe strada Nicolae Bălcescu (în aproprierea fântânii arteziene) și lângă Farmacia 24, în fața panourilor de afișaj. Niciunul dintre acestea nu mai funcționează în prezent. ”Sistemul informatic al acestor infodesk-uri este unul complex (hardware, software și comunicații) ce permite conectarea lor în rețea, având o bază de date comună. În acest fel, în momentul în care administratorul va opera o modificare pe server, informația va fi actualizată la nivelul tuturor terminalelor, cei care accesează aceste infodeskuri beneficiind astfel de informații corecte și actualizate”, transmitea la momentul respectiv municipalitatea.
La jumătatea anului 2008 primăria a mai montat alte șase infodesk-uri, îmbunătățite cu informații despre evenimentele culturale din oraș. Prețul acestora a fost unul apropiat de cele montate cu un an înainte. Astăzi, dintr-un total de 15 aparate, doar șapte mai funcționează, în special cele montate în interior. ”Instalarea acestor info-desk-uri a început în 2004, până în 2008 fiind achiziţionate 15 astfel de aparate. Dat fiind faptul că perioada de garanţie a acestor aparate este de doi ani şi că vorbim despre echipamente IT, un domeniu foarte dinamic şi cu o dezvoltare accelerată, info-desk-urile sunt în prezent depăşite moral şi tehnic. Prin urmare, cele care prezintă defecţiuni minore sunt reparate şi repuse în funcţiune, însă cele care prezintă defecţiuni mari, din cauza uzurii tehnice sau din cauza actelor de vandalism nu mai sunt reparate, costurile acestor lucrări fiind prea mari. În prezent mai funcţionează şapte astfel de info-desk-uri, două dintre ele fiind amplasate în sediul Primăriei Sibiu şi unul la Cimitir”, a răspuns solicitării Turnul Sfatului, Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al primăriei Sibiu.
Reprezentanții primăriei mai spun că, pe viitor, ideea achiziționării de noi astfel de aparate nu prea mai este practică. Acum se încearcă găsirea unei modalități de transmitere a informațiilor către turiști prin metode wireless, direct pe telefoanele mobile sau pe tablete. ”Dată fiind durata lor de funcţionare, aceste unităţi sunt amortizate ca investiţie. Primăria lucrează în prezent la identificarea celei mai bune soluţii pentru informarea turiştilor prin mijloace wireless”, au mai spus reprezentanții primăriei Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Piata Mare , Primăria Sibiu , Piața Mică , Bulevardul Victoriei , Turnul Sfatului , Primăriei Sibiu , Mirela Gligore , Casa Luxemburg , Capitalei Culturale Europene , Bulevardul Nicolae Bălcescu , Primăria Sibiului
Vizualizari: 532
Ultimele comentarii
Acum 30 minute
Baubau
Acum 1 oră
Un oarecare
Acum 1 oră
Cornel Sibianul
Acum 1 oră
Mioara
Acum 1 oră
HBomb