Luni,
15.09.2025
Ceata
Acum
13°C

Johannis, dupa accidentul in care a murit ciclistul ”Mosu`”: nu vom hiper-reglementa sensurile giratorii

Modul de implementare a pistelor pentru bicicliști în municipiul Sibiu nu va fi modificat, după accidentul în care unul dintre veteranii mersului pe bicicletă în Sibiu a murit lovit de un camion-școală. Primarul Klaus Johannis spune că din moment ce pentru bicicliști circulația în sensurile giratorii este periculoasă este și va fi încurajată traversarea acestor intersecții pe trecerile pentru pietoni din apropiere, pe lângă biciclete.
”Este foarte trist și am fost foarte afectat de această știre. Dar nu vom veni cu hiper-reglementări în sensurile giratorii. Am mai discutat această chestiune: sensurile giratorii funcționează atunci când toată lumea are foarte mare grijă. Sensurile giratorii reprezintă zone periculoase pentru bicicliști, iar din acest motiv acolo unde am considerat că este chiar foarte periculos am desenat pistele pentru bicicliști pe trecerile de pietoni și i-am rugat pe aceștia să se dea jos de pe biciclete. Și după intersecție să își continue drumul”, a declarat azi primarul Klaus Johannis.

”Cel vinovat să suporte întreaga rigoare a legii”

Faptul că, în continuare, mersul pe bicicletă poate fi văzut ca un lucru ce include pericole se datorează și atitudinii șoferilor, consideră primarul. În Sibiu, pistele au fost amenajate în special la marginea părții carosabile, soluția delimitării acestora pe trotuare nefiind agreată. Motivul ține, în acest ultim caz, de siguranța pietonilor.
În ceea ce privește amenajarea pistelor la marginea părții carosabile, această soluție implică mai multă responsabilitate din partea șoferilor.  ”Trebuie să fie conștienți și șoferii că nu sunt singuri nici în sensul giratoriu, nici în oraș și nici în altă parte. Responsabilitatea cea mai mare le revine șoferilor. Întotdeauna cel mai vulnerabil trebuie mai bine protejat. O atitudine pe care o regăsim la puțini șoferi. Mai ales șoferii de mijloace de transport mai mari dezvoltă o atitudine proporțională cu mărimea vehiculului pe care îl conduc, lucru care este fundamental greșit. Cu cât mai mare este vehicul condus cu atât mai mare să fie grija față de ceilalți participanți în trafic”, a mai spus Johannis.
 

  • Nu știu cum și de ce s-a întâmplat acest accident. Dacă biciclistul s-ar fi dat jos și ar fi trecu pe trecerea de pietoni nu s-ar fi întâmplat nimic. Dacă șoferul camionului – mai ales că am înțeles că a fost instructori – putea foarte ușor să evite accidentul. Nu sunt eu cel care va stabili cine este vinovat. Este o tragedie și sper ca acel vinovat să suporte întreaga rigoare a legii”, Klaus Johannis

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

unu\'

Acum 12 ani

\'\'Cu cât mai mare este vehicul condus cu atât mai mare să fie grija față de ceilalți participanți în trafic” Acum am inteles de ce a renuntat la 7Series:Era prea mare,prea busita si necesita prea multa atentie!
Raspunde

FONDURI EUROPENE

Acum 12 ani

2013 este anul in care Fondurile Nerambursabile Europene se acorda si la noi la fel de usor ca in statele member ale Uniunii Europene ! Detalii pe site-ul www.fondurieuropenenerambursabile.ro
Raspunde

sasofilul

Acum 12 ani

Ia uite cum il vad altii pe Klaun al nostru prin comentarii in presa nationala: Iohannis ăsta este un Bulă de altă naţionalitate al politicii româneşti şi funcţionează cu noul motoraş liberal, care-i asigură autonomie 45 de minute, după care trebuie tras din nou de cheie. L-am urmărit din curiozitate la mai multe emisiuni televizate, crezând că e ceva de capul lui, din moment ce-l curtează Antonescu de patru ani. Individul este total şters, repetă aceleaşi platitudini care se vede că-s învăţate pe de rost. Are nişte şabloane pe care le spune ca un patefon stricat şi dacă moderatorul face \"greşeala\" să-i pună o întrebare, Iohannis se pierde, îşi roteşte ochii în cap cu diperare şi dă nişte răspunsuri monosilabice, lipsite de substanţă, ezitante şi întotdeauna netranşante. Conştient de faptul că este incult şi stăpâneşte un vocabular redus, neamţul balcanizat, Klaus Iohannis, vorbeste rar, ca să dea impresia că este un om cumpătat, înţelept, dar de fapt el nu este capabil să lege două fraze între ele.
Raspunde

unu\'

Acum 12 ani

@3:\'\'Soferii de mijloace de transport mai mari dezvoltă o atitudine proporțională cu mărimea vehiculului pe care îl conduc\'\' Ce zici,e teoria matematica a proportiilor sau forma elevata de exprimare a principiului 2 al mecanicii?Sa nu-mi raspunzi ca e doar un banc cu Bula ca ma supar(credeam ca le stiu pe toate!).
Raspunde

despre alte comentarii

Acum 12 ani

Comentariul din presa nationala e foarte bine scris din punct de vedere stilistic, bine structurat si foloseste un joc de cuvinte interesant, plin de haz. Probabil autorul s-a luat dupa zisa:\"Romanii trebuie crestinati prin umor\". In rest e teoria hegeliana; teza-\'\'e un Bula\'\', apoi in antiteteza \'\'e total sters, repeta aceleasi platitudini...\'-caci Bula nu e asa, el e eroul bancurilor si nu are cum sa fie asa. Apoi fac o sinteza la ce vreau eu si urmeaza concluzia care e aia de o zic eu:\'\'ca nu e capabil sa zica doua fraze si e incult...\'\'. Era de inteles ca daca se baga in politica asa zis mare, asta i se va intampla, pentru ca mai sus taberele sunt cel putin doua.
Raspunde

unu\'

Acum 12 ani

@5:Ai dreptate:Bula e Bula,dar inca nu stie!
Raspunde

@ 5

Acum 12 ani

Da, este deosebit de inteligent comentariul tau pe marginea altui comentariu la fel de inteligent. Faina analiza!
Raspunde

io

Acum 12 ani

este vorba de omenie si respect , tu nu ai rude cu bicicleta , citi ani ai de acasa ?
Raspunde

unu\'

Acum 12 ani

@8:Cui se adreseaza intrebarea?Sper ca lui Iohannis-Primarul nu lui Iohannis-Prin-Vicepresedintele PNL!
Raspunde

ana

Acum 12 ani

Pt sasofilul, mi se pare ca esti un frustrat din nastere. Sa-ti fie rusine cum pui probleme.
Raspunde

cas 13

Acum 12 ani

klaus johannis este principalul vinovat prin faptul ca a aprobat proiectele de sensuri giratorii fara a respecta legislatia privind dimensiunile si razele de incadrare minime din standardele de drumuri. In lipsa lui de respect fata de legile romane a obligat proiectantii sa realizeze sensuri giratorii pe amplasamente unde nu se pretau prin micsorarea dimensiunilor sensuli si a razelor de curbura de acces in sens. Sensul cu pricina a fost realizat prin incalcarea standardelor si urmare autocamionul nu avea cum sa se inscrie in curba fara sa inchida unghiul cu spatele pana la limita bordurii. Ce spune politia rutiera cum a avizat proiectele de sensuri giratorii, daca le-a avizat. Cat despre aroganta raspunsului acestui individ si in cazul acesta limita cat si in alte cazuri este raspunsul sau la increderea cetatenilor si spune totul despre caracterul sau.
Raspunde

@ cas 13

Acum 12 ani

Ai perfecta dreptate, cat despre explicatia absurda ca nu s-au trasat pistele de biciclete pe trotuar pentru siguranta pietonilor, este o prostie totala! Pai, din confruntarea bicicleta-pieton, ultimul se poate alege cu o vanataie sau un cucui, dar impactul masina-biciclist s-a vazut cu ce se soldeaza, iar in cazurile mai \"fericite\" fracturi sau \"doar\" rani deschise.
Raspunde

vlad

Acum 12 ani

Bucurestenii se plang ca au pistele pe trotuar iar sibienii ca au pistele pe sosea.
Raspunde

tot despre piste

Acum 12 ani

Problema pentru biciclisti este siguranta. Daca de la trasarea pistelor din 2011 pana inainte de tragicul accident biciclistii incepeau sa fie acceptati in trafic, acum foarte multi soferi au inceput sa vocifereze ca nu ii mai vor pe sosea. Acum nu umbla nimeni cu masina sa ii loveasca, dar nici priviti cu simpatie nu sunt. Rapunsul ca nu se va schimba nimic este frustrant atat pentru unii cat si pentru altii. Sensurile giratorii daca pentru soferi inseamna ca trebuie sa aiba mai multa grija, pentru biciclisti ele sunt o provocare. Daca giratoriul cu cea mai mare raza a dat erori, eu sunt pentru revenirea la intersectii semaforizate, eventual si cu semafoare cu biciclisti. Cand pleaca biciclistii stau masinile care vor sa schimbe directia. Nu poate fi loc si pentru asa zisa fluidizare a traficului si pentru transport alternativ. Pentru ca transportul alternativ sa fie viabil si functional, asa cum am spus, el trebuie in primul rand sa fie sigur. Pistele pe aceeasi directie de mers nu au nici o problema.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus