18 luni de la autorizarea proiectului este noul termen de execuție al lotului III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, lot care pornește de la Cunța (județul Alba) și se încheie în dreptul Amnașului (județul Sibiu). Proiectul în discuție este cel de implementare a unor noi soluții tehnice pentru evitarea alunecărilor de teren dintr-o parte și alta a viaductului de la Aciliu (cel de un km lungime – foto). În partea dinspre Sebeș va trebui construit un viaduct lung de aprox. 900 de metri, iar în partea dinspre Sibiu a viaductului va trebui amenajat un nou tunel, lung de aprox. 800 de m.
Autoritățile au confirmat, oficial, pentru presa centrală ceea ce anunța Turnul Sfatului la mijlocul lunii trecute: de la Sibiu la Deva, prin Orăștie, nu se va circula în totalitate pe autostradă nici anul viitor. Toate cele patru loturi de pe Orăștie – Sibiu, care ar fi trebuit date în exploatare la începutul lui aprilie 2013, conform contractelor inițiale, sunt în întârziere. În cele mai optimiste scenarii, primele bucăți de autostradă vor fi terminate vara aceasta, iar asta în condițiile în care plata lucrărilor ce trebuie făcute în plus (consolidări de terenuri) nu este un subiect închis între constructori și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Lotul IV, Sibiu – Amnaș (Săliște)
16,61 km, valoare inițială 484,83 mil. lei fără TVA
Constructor: asocierea Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL (România) – Astalrom SA
Termen nou de finalizare: noiembrie 2013
Lotul III, Amnaș – Cunța (județul Alba)
22,11 km, valoare inițială 604,7 mil. lei fără TVA
Constructor: Impregilo Spa
Termen nou de finalizare: aprox. martie 2015
Lotul II, Cunța – Sebeș (inclusiv centura ocolitoare a municipiului)
19,74 km, valoare inițială 377,78 mil. lei fără TVA
Constructor: asocierea Straco Grup SRL (România) – Studio Corona
Termen nou de finalizare: noiembrie 2013
Lotul I, Sebeș – Orăștie
24,11 km, valoare 551 mil. lei, fără TVA
Constructor: Strabag SRL
Termen nou de finalizare: august 2013
Merită precizat faptul că Sibiu – Orăștie face parte din coridorul IV paneuropean (care va lega Sibiul de Nădlac), traseu împărțit în mai multe loturi contractate sau scoase la licitație și care nu vor fi gata în întregime mai devreme de 2015. Iar 2015 este un termen asumat de autorități și, după cum o dovedesc absolut toate proiectele de până acum, estimările inițiale ale oficialităților nu sunt niciodată respectate.
Șova nu prea știe ce și cum
Beneficiarul lucrărilor pe autostrada Orăștie – Sibiu este CNADNR, dar ”responsabilul” politic pentru acest proiect este Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine. ”Sunt niște alunecări de teren pe tronsoanele trei și patru. Se vor rezolva și acestea, probabil până în primăvara anului viitor”, declara Dan Șova pentru Ziarul Unirea luna trecută. ”Nu știu amănunte”, recunoștea ministrul, în legătură cu unul din puținele șantiere de construcție de autostrăzi din România.
Foto: forum.peundemerg.ro
Utilizator: iachi_da
Citește și Autostrada nu va mai fi terminată nici anul viitor
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Dan Sova , Studio Corona , Drumuri Naţionale , Turnul Sfatului , Asocierea Straco Grup , Astaldi Sp , Euro Construct Trading , Ziarul Unirea , Salini Impregilo Spa , Interes Național , Investiții Străine
Vizualizari: 534
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
QWERTY
Acum 8 ore
A
Acum 8 ore
Sibian
Acum 9 ore
Un sibian vero
Acum 9 ore
Rob