PSD îşi doreşte un Sibiu cât mai slab şi necompetitiv. Aceasta este concluzia deputatului PDL Raluca Turcan după ce a analizat lucrările de infrastructură începute în județ. ”În judeţul Sibiu trebuiau inauguraţi 82 de km de autostradă şi cam tot atâţia de drum naţional reabilitat. Însă, guvernul USL a decis să taie de pe lista de priorităţi infrastructura din Sibiu. Unui judeţ, fără drumuri şi autostrăzi, i se reduc şansele dezvoltării economice la zero. De cinci luni de zile trebuia finalizată autostrada Orăştie–Sibiu, începută pe bani europeni de pe Coridorul IV pan european, cheltuieli aprobate și finanțate de Comisia Europeană. Această autostradă este "finalizată" pe tronsoanele Lot1-Lot4 în proporţie de 2% şi 4,5%. În acelaşi stadiu este şi reabilitarea DN 14, Sibiu–Mediaş-Sighişoara. Banii pentru construcţia de drumuri şi autostrăzi sunt direcţionaţi către alte şi alte studii de fezabilitate. Este timpul să spunem lucrurilor pe nume: sibienii n-au nevoie de noi studii de fezabilitate, ci de drumuri practicabile, reale 100%.”, susține Turcan într-un comunicat de presă.
Turcan nu este prea optimistă nici în ceea ce privește lucrările planificate în viitor: ”Guvernul USL anunță că în 2020 vom avea autostradă de la Sibiu la Brașov, pe bani europeni. O altă minciună a telepremierului Ponta, deoarece aceasta nu poate primi finanțare europeană câtă vreme nu se regăsește pe coridorul pan european. Noile autostrăzi anunţate de Guvernul "Pinocchio" sunt doar jocuri politicianiste, nu soluţii viabile pentru judeţ. Concluzia este una singură: nici până în 2020 nu vom avea autostradă care să ne lege de Europa”, mai spune deputatul.
Analiza deputatului PDL:
JUDEȚUL SIBIU
Proiecte în valoare totală de 5,07 miliarde euro
Proiecte în executie de 1,4 miliarde euro
79 km drumuri naționale în executie
82 km autostradă în execuţie
1. RUTIER – ÎN EXECUŢIE
• Autostrada Orăştie – Sibiu (Lot 1) cu o lungime de 24 km şi cu o valoare totală de 132 MEURO finanţat prin Fond Coeziune și buget de stat. Termen finalizare – aprilie 2013. Stadiu fizic – 2%.
IPC Avans: 19,2 MEURO
IPC nr. 2: 5,09 MEURO
• Autostrada Orăştie – Sibiu (Lot 2) cu o lungime de 20 km, şi cu o valoare totală de 91 MEURO finanţat prin Fond Coeziune și buget de stat. Stadiu fizic – 3,5%. Termen finalizare – aprilie 2013.
IPC Avans: 13,1 MEURO
IPC nr. 2: 3,8MEURO
• Autostrada Orăştie – Sibiu (Lot 3) cu o lungime de 22 km, şi cu o valoare totală de 147 MEURO finanţat prin Fond Coeziune și buget de stat. Stadiu fizic – 2%. Termen finalizare – aprilie 2013.
IPC Avans: 19,2 MEURO.
IPC nr. 2 (Aferent perioadei 20.06.2011 – 25.11.2011) în valoare de 2,8 MEURO a fost respins din cauza documentelor justificative lipsă.
• Autostrada Orăştie – Sibiu (Lot 4) cu o lungime de 16 km, şi cu o valoare totală de 116 MEURO finanţat prin Fond Coeziune și buget de stat. Stadiu fizic – 4,5%. Termen finalizare – aprilie 2013.
IPC Avans: 16,9 MEURO
IPC nr. 2: 1,4 MEURO
IPC nr. 3 : 1,16 MEURO
• Reabilitare DN 14, Sibiu – Mediaş - Sighişoara, cu o lungime de 79,4 km (din care jud. Sibiu 71,4 km), în valoare de 47 MEURO, finanţat prin BEI şi de la bugetul de stat. Termenul de finalizare este 2013. La momentul actual, se află în stadiul de execuţie, în data de 09.12.2011 a fost obţinută Autorizaţia de Construire.
2. RUTIER – ÎN PREGĂTIRE
• Autostrada Sibiu-Piteşti cu o lungime de 116 km şi o valoare estimată de 2,8 miliarde euro. Se desfăşoară licitaţia pentru “Asistenţă tehnică pentru elaborare specificaţii tehnice pentru Studii de teren în vederea întocmirii Caietului de Sarcini pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate Autostrada Sibiu – Piteşti”. Perioada estimată de execuție a lucrărilor: august 2013 – august 2016.
• Autostrada Braşov - Cluj – Borş, Tronson 1B, Făgăraş – Sighişoara . În urma renegocierii contractului cu Bechtel (august 2011), acest tronson nu mai face obiectul contractului cu firma Bechtel, putând fi finanţat din fonduri europene în programarea financiară a UE 2014-2020, odată cu revizuirea reţelei TEN-T.
• Drum expres Sibiu - Făgăraş cu o lungime de 72,57 km şi cu o valoare estimată la 527 MEUR. Fără finanţare pentru execuţia lucrărilor. Stadiul actual: SF/H.G. nr. 235/05.03.2008.
• Modernizare DN 14 B, Teiuş - Copşa Mică cu o lungime de 52,4 km (din care 16,7 km pe raza judeţului Sibiu). Proiect finanţat prin bugetul de stat - fără alocaţie bugetară 2012 cu o valoare estimată la 19 MEUR. Stadiul actual: SF/HG 889/05.08.2009.
• Reabilitare DN 7C, Piteşti - Curtea de Argeş – Bâlea Lac cu o lungime de 116,8 km şi o valoare estimată de 197 MEUR, cu finanţare de la bugetul de stat pentru faza de proiectare. Stadiul actual: pregătire documentaţie elaborare SF.
• Reabilitare DN 7C, Bâlea Lac - Cârţişoara cu o lungime de 35,15 km, valoare estimată la 42 MEUR, şi cu finanţare de la bugetul de stat pentru faza de proiectare. Stadiul actual: pregătire documentaţie elaborare SF.
• Reabilitare DN 14A, Mediaş – Iernut, cu o lungime de 18 km, valoare estimată la 20 MEUR şi fără sursă de finanţare. Stadiul actual: proiect în pregătire.
• Varianta de ocolire Mediaş pe DN 14, cu o lungime de 8,43 km, valoare estimată la 21 MEUR şi finanţată de la bugetul de stat. Stadiul actual: SF/HG 648/27.05.2009.
3. FEROVIAR – ÎN EXECUŢIE
• Reabilitarea liniei c.f. Sighişoara – Coşlariu pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h cu o valoare de 910 MEUR finanțat din FC și buget de stat. Termen de finalizare: trimestrul IV 2015.
• Consolidare terasament linia 210, Sibiu-Vinţu de Jos cu o valoare de 302 mii euro, pentru 0,2 km, cu finanţare de la bugetul de stat. La momentul actual proiectul este terminat în proporţie de 80% şi are ca termen de finalizare anul 2012.
• Pod Braşov-Podu Olt (expertiză, proiectare, execuţie) cu o valoare de 945 mii euro, cu finanţare de la bugetul de stat. La momentul actual proiectul este terminat în proporţie de 100%, mai sunt de încasat facturi restante.
4. FEROVIAR – ÎN PREGĂTIRE
• Modernizarea a 4 treceri la nivel cu calea ferată, cu o valoare de 1,1 MEUR şi cu finanţare de la bugetul de stat, în pregătire pentru trim II 2014. Stadiul actual: cererea de finanţare în evaluare la AM POST.
4. SĂNĂTATE – ÎN EXECUŢIE
• Consolidare şi mansardare corp clădire Ambulator de Specialitate cu o valoare de 308 mii euro cu finanţare de la bugetul de stat. S-a executat etapa I de consolidare şi amenajare a subsolui şi faţadelor clădirii.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri:
Fezabilitate Autostrada Sibiu ,
Raluca Turcan ,
Podu Olt ,
Copșa Mică ,
Comisia Europeană ,
Autostrada Braşov ,
Bâlea Lac ,
autostrada Sibiu - Pitești ,
Fond Coeziune ,
Pod Braşov ,
Autostrada Orăștie
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Dragan Cristina
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Hermannstädter
Acum 3 ore
Valentino Versace
Acum 4 ore
John