Joi,
24.09.2020
Partial Noros
Acum
21°C

Adevarata politica: Actiune pentru un zbor

27 Octombrie 2013 20:53

Nu contează cât e venitul minim, cât va fi anul viitor cota unică de impozitare sau dacă se mărește TVA-ul. Adevărata problemă pe care toate forțele se bat în ultimele săptămâni să o resolve este cursa aeriană Sibiu - București. Și neapărat luni și vineri, adică zilele în care parlamentarii ar trebui să plece și să se întoarcă din București.
Interpelări parlamentare, cu un caz unic de asociere a parlamentarilor din toate partidele, intervenții publice, comentarii pe facebook, declarații politice, comunicate de presă, totul s-a organizat pentru ca Tarom să nu-i uite pe politicieni. În final, cel mai probabil se va putea zbura în continuare din Sibiu spre București.  
 
Ministerul Transporturilor: Nu avem cum…
 
Totul a început cu petiția perlamentarilor de Sibiu care au cerut Ministerului Transporturilor să nu renunțe la cursa aeriană Sibiu – București. Ministerul le-a transmis deputaților de Sibiu, săptămâna trecută, că nu îi poate ajuta cu ruta aeriană Sibiu – București, dintr-un motiv foarte simplu: la această companie există management privat. ”În cazul companiei Tarom a fost desemnat management privat conform OUG nr. 109?2011 privind gurvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Respectiuvul act prevede (…) că autoritatea tutelară nu poate interveni în activitatea de administrare și conducere a întreprinderii publice, competența luării deciziilor de administrare a deciziilor de conducere, în condițiile legii, pentru efectele acestora revenind consiliului de administrație și directorilor”, scrie ministrul Ramona Mănescu în răspuns. 
Aproape toți parlamentarii de Sibiu au semnat o interpelare către ministrul Transporturilor pentru menținerea curselor aeriene Sibiu – București (și retur). Deși parlamentarii au gratuitate pe cursele Tarom, deputatul care a inițiat interpelarea, liberalul Ioan Tămâian susține că inițiativa la care au aderat, în premieră, atât politicienii opoziției, cât și cei ai puterii, are alte motive decât cele personale. ”Noi ne-am gândit să nu pară că, iarăși, parlamentarii vor binele lor. Nu cred că despre asta ar trebui să vorbim în cazul acesta. Cursa Sibiu – București cred că privește pe toată lumea”, a declarat alesul liberal. În petiția adresată ministrului Transporturilor, parlamentarii de Sibiu susțin că anularea cursei Tarom ce face legătura cu Capitala ar avea ”efecte negative în special în ceea ce privește mediul economic din zona Sibiului”. Ioan Tămâian susține că interpelarea lui a trezit și interesul parlamentarilor de Hunedoara. ”Și ei folosesc această cursă. Dar, când m-au contactat era prea târziu, eu depusesem deja interpelarea”, mai spune alesul liberal.
 
UDMR: un management privat nu înțelege unele decizii strategice
 
Nici parlamentarii UDMR nu au rămas indiferenți față de această problemă și au simpatizat cu initiative liberalilor, la care au subscris și democrat-liberalii și social-democrații. Tot săptămâna trecută, în cadrul ședinței de plen a Camerei Deputaților, vicepreședintele politic al UDMR, Borbély László, a făcut o declarație politică împotriva anulării de către TAROM a curselor interne dintre București și trei mari orașe din țară: Sibiu, Suceava și Târgu Mureș. Borbely a afirmat în intervenția sa, că decizia abuzivă a companiei TAROM ar influența peste trei milioane de cetățeni din Transilvania.  ”Trag un semnal de alarmă, deoarece am aflat în urmă cu trei săptămâni de intenția Taromului de a-și suspenda toate zborurile de pe aeroporturile din Sibiu și Târgu Mureș, pe o perioadă nedeterminată. Vorbim aici despre două aeroporturi importante din țară, iar în opinia mea este inadmisibil ca un management privat, oricât de privat ar fi să nu înțeleagă unele decizii strategice”, a formulat Borbély, citat de Mediafax. Argumentând cu date concrete, deputatul UDMR a relatat că, pe aeroportul internațional din Târgu Mureș, numai în anul 2010 s-au înregistrat 1940 de operări de aeronave, în anul 2012 numărul acestora dublându-se la 3.168. În privința numărului de pasageri aeroportul mureșean a avut rezultate bune: în anul 2010 au fost înregistrați 74 de mii de călători, în 2012 numărul lor a crescut la 300 de mii, în timp ce anul acesta, in primele 9 luni au fost înregistrate cu 40 de mii mai mulți pasageri decat în anul anterior. Fără a vorbi în mod concret de cursa Mureș – București. ”Lăsând la o parte aceste cifre, compania Tarom se comportă tot mai mult ca un stat în stat, și decide că deoarece sunt 600 de dolari pierderi pe cursă, nu acceptă continuarea efectuării zborurilor numai dacă aeroportul din Târgu Mureș se angajează să cumpere în fiecare zi 15-20 de bilete în valoare de 200 de euro, în caz contrar suspendă cursele din acest oraș. E inacceptabil!” a declarat Borbély în intervenția sa, și a făcut un apel la reprezentanții ministerului transporturilor și toți cei implicați să adopte o poziție clară în asemenea decizii de importanță strategică. 
 
Presiune pentru 25 de pasageri
 
Conducerea Tarom a decis în vara acestui an, pentru a eficientiza compania, ca, din 27 octombrie 2013, să anuleze cursa Sibiu – București și retur. Motivul este evident: majoritatea zborurilor aveau între 25 și 35 de pasageri, dispuși să plătească 90 de euro pentru un drum de o oră, cu plecare de la șase dimineața din Sibiu și la zece seara din Capitală. Cât timp a fost interimar la Transporturi, Ponta a anunțat că va cere Tarom-ului să nu desființeze această cursă. Noul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a explicat acum că ministerul nu poate cere nimic conducerii Tarom atâta timp cât există un contract de management.
 
Final: Victorie la Mureș
 
Conducerea Consiliului Judeţean Mureş a anunţat la sfârșitul săptămânii trecute printr-un comunicat de presă, că în urma negocierilor cu compania Tarom, s-a decis că aceasta nu numai că nu va sista zborurile între Târgu Mureş şi Bucureşti, ci va avea cinci curse săptămânale în loc de trei, câte sunt acum. "Până în prezent, Tarom opera de pe Aeroportul Transilvania trei curse pe săptămână. În acest context, mărirea numărului de zboruri către şi dinspre Capitală este un element de recunoaştere a potenţialului economic, dar şi turistic pe care îl reprezintă judeţul Mureş şi întreaga Transilvanie. În acest fel, Aeroportul Transilvania şi-a atins o ţintă din planul său de management", se arată în comunicat. Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că noile curse vor fi operate în zilele de luni, marţi, joi, vineri şi duminică, faţă de luni, joi si vineri, cum circulă acum. Dobre nu a putut preciza, însă, de când va fi operat noul program.
În ce privește Sibiul, secretarul general adjunct din cadrul Ministerului Transporturilor, Cristian Marinescu a scris pe pagina sa de facebook că ”TAROM nu anulează zborurile Sibiu-Bucuresti și retur”. Sfârșit. Parlamentarii au rezolvat ceva.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

40 comentarii

off topic

Acum 6 ani

iata o stire de Sibiu ........templulmasonic.blogspot.ro/2013/10/mergand-pe-al-luminii-drum-sibiul-este.html
Raspunde

Sibian

Acum 6 ani

Asa sa se uneasca parlamentarii si pentru bugetul sibiului .Sa se faca ceva!
Raspunde

Sibian

Acum 6 ani

Asa sa se uneasca parlamentarii si pentru bugetul sibiului .Sa se faca ceva!
Raspunde

@Sibian

Acum 6 ani

o sa se faca un cācat, pofta mare sibieni.
Raspunde

siby

Acum 6 ani

Mai bine sa se anuleze cursa si sa se chinuie si parlamentarii pe soselele patriei cu o viteza medie de 65-70 km/h, sau pe calea ferata cu CFR-ul unde viteza medie ajunge la 45-50 km/h!!!!
Raspunde

@3

Acum 6 ani

Mi-e mila de voi mai sibianule.. Adica dupa ce Romania v-a dat bani sa faceti un aeroport ..acum va milogiti sa va dea bani si sa zburati..vai de capul vostru cum ati ajuns.... Deci Joseph profetia mea de ieri s-a adeverit...Tg Mures are curse zilnice..bravo lor ..convingatori.. Voi cu Atlassib 5 ore pana la periferia Capitalei.. Mai vrei o profetie....uite o intrebare.. Cam cat de bucuros esti pentru listarea si vanzarea pachetului de la Romgaz... Ce crezi ca va hotari noul CA.... Ghici ghicitoadea mea?
Raspunde

x

Acum 6 ani

Desi privat, managementul Tarom este extrem de pagubos. Exista un avion trimis zilnic din Bucuresti pentru cursa Tarom Sibiu-Muenchen, dar stupoare, avionul vine gol. Bineinteles ca el se intoarce tot gol dupa ce vine de la Muenchen. De ce? Nu sunt destui clienti platitori? Pai nu sunt pentru ca pentru multi zborul era extrem de matinal respectiv foarte tarziu. Dar oare din cele 5 curse zilnice Bucuresti Cluj nu se putea face escala cu o cursa si pentru Sibiu? Dar daca ai face Bucuresti-Sibiu-Arad? ca si asa Aradul nu mai este legat de Bucuresti. Sau poate un Bucuresti-Sibiu-Oradea. Se pot face multe dar nu se doreste. Iar faptul ca nu exista niste curse vineri dupamasa respectiv duminica dupamasa pentru retur Bucuresti pentru a face citybreakuri este inexplicabil. Asta este.
Raspunde

@7

Acum 6 ani

Daca manegementul lui Tarom e asa de pagubos...de ce nu fac profit alte firme pe destinatia Sibiu Bucuresti... Explicatia e simpla...25 de pasageri pe cursa...mai bine trimit o Cesna... Sa cumpere CJ Sibiu inca 50 de locuri pe fiecare cursa si sigut nu mai sunt probleme
Raspunde

joseph

Acum 6 ani

Tămâian are dreptate, politicienii nu au insistat pentru cursa de vineri, că de fapt ei pleacă joia din București, în weekend prelungit.
Raspunde

pasager

Acum 6 ani

ba ce va tot milgiti la mitici de la tarom ,sibiul nu peste mult timp va fi legat de capitala adevarata ,bruselles ,o s-a va saturati de zboruri ,si tie bai circotasule de iasov platit din interioru judetului cu date s-a denigrezi permanent sibiul ,ba prostane aeroportu sibiu s-a facut in exclusivitate din bani sibienilor spre deosebire de voi soldoveni cu foamea in git tot ce s-a facut investiti si se fac in curu vostru de oras sunt bani publici ,ba oaie tu te dai de brasov dar tu esti servitoru de serviciu a unui personaj important din sibiu ,ba s-a vada toti sibieni ca dorm si partlamentari de sibiu nu au nici o reactie la acest sabotaj permanenta asta vi se trage de la boc in perioada cind a fost pus de sibieni sef la guvernu de trista amintire ,atunci in mod discriminator a subventionat transportu aerian de la lanul de porumb din tg mures si curu de aeroport de cluj ,au furat toti pasageri prin preturi de doping ,pentru ce credeti ca a dat faliment taromu a subventionat aceste 2 aeroporturi pe bani prostilor din aceasta tara ,ba si inca o informatie aeroportu de la cluj isi trece linie regulata de zbor si elicopterele smurd si cu asta se lauda ca au mai multi pasageri ,o adevarata privatizare a eroporturilor ar fi singura solutie nu lasate pe mina unor detractori cum are sibiul ,este o rusine ca cel mai modern aeroport din ardeal cu cea mai lunga pista [2700 ] de metri s-a fie ocolita ceva este putred in danemarca ,demisia acestor sabotori trezitiva
Raspunde

@10

Acum 6 ani

Bai agramatule...uite ..te rog sa ma ierti.. Raspunsul de azi este complet... Esti un tip nemaipomenit...adica sa fi asa de incult si atat de patimas insea, man ceva.. Aia cu pret de doping e dementiala.... Adica v-au dat ceva in Sibiu..ca natural nu puteati sa va nasteti asa de prosti... Daca nu cumva redactia va sterge comentariul tau ...sincer asta va ramane in istoria ziaristicii din Romania. Acum s-ar putea sa ai ceva dreptate...si eu cred ca Sibiul e \"vandut\" Brasovului de cineva din interior..ca prea au luat aia \" caimacul\"... Tot ce tine de regionalizarea virtula e dat Brasovului...recent cineva ..nu soui cine , persona importanta..l -a sustinut la introducerea pe TEN T Vad ca si ambasadorul Germaniei si cel al Austriei il nominalizeaza..si ai sa vezi zilele urmatoare Banca Mondiala are un masterplan pentru infrastructura strict pt coridorul Dunare Bucuresti Brasov.. Deci tu ai dreptate cineva acolo \" sus\"iubeste Brasovul in dauna Sibiului..... Exista o cartita undeva in Sibiu.. Si rolul tau e sa o afli...sa o deconspiri ..si poate atunci CJ te va face alturi de pionul Nan cetatean de onoare.. Pana atunci la doping cetatene...la cat mai mult doping.... JOSEPHEEEE....ACUM INTELEGI DE CE BRASOVENII CITESC ACEST SITE.. E CEA MAI TARE REVISTA UMORISTICA DIN TARA...Sincer!
Raspunde

ocner

Acum 6 ani

Agramatul acela ar fi bun de parlamentar,gasiti-l si urcati-l in autobuzul de la transmixt si trimiteti-l in capitala,la bruxelles. :))))
Raspunde

joseph

Acum 6 ani

Ce-aveţi, bă cu omu că are dreptate, au făcut ăia de la Cluj şi Tg. Mureş preţurile atât de mici încât îţi rămân bani şi să te droghezi, un turţ, o extasy, ceva...
Raspunde

@joseph

Acum 6 ani

Pai asa da...acum am inteles si eu de unde doping
Raspunde

vasi

Acum 6 ani

aerop cluj are la zboruri...cu tot scandalul cu pista noua gara avrig(aerop mures)are zboruri min 3 pe zi cu low costuri aeroportul sibiu cu pista noua de 2,7 km are ciuciu cine-i de vina? la un trafic similar cu muresul cite locuri de munca se creaza in plus la sibiu?taxi,chioscuri,micribuze,etc la asta nu ne ginim? managenent defectuos zic eu cit pasageri au fost luna trecuta ,pe sibiu si mures,date comparative pasageri,bagaje,marfuri
Raspunde

@vasi

Acum 6 ani

Aeroportul Cluj Napoca ...are piata...piata celor cu bani din Cluj , Oradea, Satu Mare.... Aeroportul din Tg Mures are piata celor cu mobilitate mare..care au emigrat si acum au rude in strainatate.. Ia uita -te tu ce are Sibiul in afara pietei celor saraci dar fuduli... Cine sa zboare de pe Sibiu...Alba Iulia....aia la care voi le ziceti albanezi..accentuand cat de saraci sunt.. Brasovul ...pai de la Brasov la OTP faci acum daca nu e blocaj fix 100 de minute...iar cu trenul spre Bucuresti faci acum 2 ore...asa ca e clar unde merge singura piata majora ce ar putea alimenta cursele din Sibiu.. Asa ca pentru Sibiu va place sau nu ..singura speranta va fi sa se zboare spre capitala \" brusselles\" vorba agramatului vostru ..asa ca de la Capitala la Capitala.....ca in economia reala yok...( ps. Se zvoneste ca nici Lufthansa nu se simte prea bine ..si ca fara vitamine cam va raci in iarna asta). Iar daca tu crezi cavnu se poate un aeroport recent modernizat sa fie inchis...ia du -te pana la rudele din Craiova si vezi cam ce este pe acolo
Raspunde

@16

Acum 6 ani

Câteva sfaturi, pretene basovean, deși, fie vorba-ntre noi, ești tot de prin plaiurile astea sibiene. În primul rând, nu mai vorbi de agramați, atâta timp cât încă nu ai învățat punctuația. Doi, Clujul are piață, nu zic, însă este o piață bazată în primul rând pe slăbiciunea județelor amintite de tine, și, până la un punct, a Sibiului, care-a avut meritul de-a le servi pe tavă grosul curselor low-cost. Muresul are mobilitate, cum îți place matale să spui, însă e vorba de mobilitatea exilului sărăciei, a celor plecați să muncească în Spania și Italia. Poate că în Sibiu nu sunt atâția \"căpșunari\"... sau or fi? Că nu mai înțeleg... Nu spui matale, peste tot, că suntem săraci (și fuduli)? Sau te contrazici ca de obicei? La Lufthansa nu te băga că e o pălărie prea mare pt. tine. Trei, termenul \"albanez\", nu are nimic peiorativ în el. Patru, economia reală a Sibiului o vezi în alea 4 parcuri industriale majore. Ia vezi, Muresul câte are. Cinci, spune-i sursei tale de informații din Craiova că e dezinformat, sau părtinitor, sau ambele. Aeroportul Craiova este în creștere de trafic de doi ani încoace.
Raspunde

@17

Acum 6 ani

Pai si unde e potentialul Sibiului? Ca vad ca pe tine te iinteresează ce e la mures si cluj . Adica tu mergi pe ideea \" aia sunt praf si le merge , deci daca suntem si noi praf trebuie sa mearga si la noi\" Eu zic sa nu va mai comparati cu Clujul ca ei joaca in alta liga. Încercați sa aveti putin simtul ridicolului
Raspunde

@18

Acum 6 ani

Amice, nu mă interesează nici Clujul, nici Muresul, doar răspundeam gogoșilor pretenului pseudo-brașovean. Ideea, (nu ai prins-o, poate nu am fost eu clar) era că nu suntem mai praf ca alții, deci potențialul încă există, atâta timp cât nu vom mai pierde multe trenuri. Clujul e în altă ligă, însă interesant e cum au ajuns ei acolo. Nu de alta dar să nu-i lăsăm să joace singuri.
Raspunde

@17

Acum 6 ani

Piticot simpatic Unu ..nu cred ca Sibiul poate sa faca teoria agramatismului...vezi @10 Doi...Clujul are piata fiindca are populatie Trei...termenul albanez il folositi in mod peiorativ Patru..Muresul are piata celor saraci dar multi... Cinci ...Sibiul are piata celor saraci, nu multi ..dar care se cred culti...asa ca , viitor de aur se pare ca are. CINCI....ECONOMIA REALA A SIBIULUI O VEZI SCAZAND DIN PIBul TOTAL CARE PARTICIPAREA ROMGAZ SI TRANSGAZ??? VEZI CAT RAMANE SI AI SA INTELEGI DE CE ORASUL E INVOLUTIE?? Cat despre Craiova iti dau dreptate..dupa Tallin sigur va creste dpdv investitional
Raspunde

@19

Acum 6 ani

\"Clujul e in alta liga dar e interesant cum a ajuns acolo\" Banuiesc ca insinuezi ca e acolo pe spatele Sibiului. Pt cluj ,sibiul e un catun pe langa care treci cand mergi de la brasov la timisoara. NU va mai puneti numele ba lanaga new york ,berlin,bruxeles(cum am vazut) nici macar langa cluj timisoara brasov ca nu aveti nimic in comun cu orasele astea
Raspunde

@19

Acum 6 ani

normal ca ati pierdut multe trenuri pt ca nici nu aveti gara .Atat la propriu cat si la figurat
Raspunde

@19

Acum 6 ani

Clujul e in liga oraselor cu peste 250.000 locuitori ..Sibiul e in liga oraselor cu sub 150.000 locuitori..eu zic ca e simplu
Raspunde

@19

Acum 6 ani

ca sa nu mai pierdeti trenurile va sugerez sa va intindeti tot orasul pe burta cu urechea lipita de linia de tren
Raspunde

Piticotu simpatic

Acum 6 ani

Unu- rămâne cum am stabilit. Doi- populația nordului Transilvaniei nu înseamnă populația Clujului. Trei- rămâne cum am stabilit. Patru- săraci mulți, plus săracii adunați din BV. Cinci- Economia reală se vede în segmentul bussines.
Raspunde

Culae

Acum 6 ani

Mare domn\' Cristian Marinescu, s-a gasit el sa posteze pe facebook. Ne ducem de rapa cu din astia ca Marinescu pe la ministere, sora-sa de la meteo prin misiune la Viena la consulat sa ii spioneze pe diplomati...grozava familie...
Raspunde

@23

Acum 6 ani

daca dif ar fi doar de populatie ar fi simplu. dar problema e economica ,de mentalitate
Raspunde

p s

Acum 6 ani

@21 Insinuezi greșit. E acolo pe baza unei politici coerente de tarife și beneficii, pe care alții au refuzat s-o aplice. Restul corcodacelilor tale e doar can can. @22 Gara aparține de regionala Brașov. Așa ca fapt divers... @23 Un aeroport regional nu depinde strict de pasagerii din orașul respectiv.
Raspunde

joseph

Acum 6 ani

21=22=23=24=27. La 27e o formă gravă de autism. <br> Băi, acuma dacă bagă ăștia trenul ăla de mare viteză prin Sibiu, o să fie nevoit Brașovul să ne modernizeze gara, ce ziceți de asta, pițigoilor?
Raspunde

Îhâââm

Acum 6 ani

Eu \"le\" apreciez totuși dinamismul. Nu cred că e ușor să tot schimbi I.P-urile, proxy-urile, browserele...
Raspunde

fara sens

Acum 6 ani

Articolul nu are cap, coada si nici sens. Ce este absolut clar e ca, oficial, zborurile Sibiu-Bucuresti si retur nu mai exista. Punct. Faptul ca la Tg Mures este, oficial, alta situatie, dovedeste inca o data neputinta si amatorismul celor de la Sibiu, in frunte cu \"celebrii\" parlamentari.
Raspunde

Eu, sibianul

Acum 6 ani

Mai joseph, esti degeaba... cred ca tu esti cu turt-ul in bot tot timpul... ce tren de mare viteza, ce rahati visezi, ca johannis-sens-giratoriu nu te mai lasa nici cu teleguta prin Sibiu, iar la nivel national suntem varza. Cataloghezi tu pe toata lumea, aberezi, dar lucrurile sunt clare: a facut orasul praf, ne-a bagat datori pentru cateva generatii ca sa-si faca el mendrele, si-a calculat gresit pasii din politica (se va vedea cand va ramane el cu cacarau...), etc., etc. Te invit foarte politicos sa ne cam slabesti...
Raspunde

cu sens

Acum 6 ani

Ma ala nu-i agramat, ca de era agramat nu-l mai bagati in seama.Stiti care e adevaru,ala va da cu lux de amanunte hotiile care le faceti pe fata de aia sinteti asa de porniti impotriva lui.Sinteti deranjati tare,clici mafiote cu masti de politicieni.Ca nu mai este Sibiu bucuresti nu-i nici o pierdere ,sa avem legatura cu Bruxeles,stati linistiti ca o sa va vina rindu sa va rugati sa aterizati pe aeroportul sibian si atunci o sa va tiem minte ,iar voi ne faceti amatori si nepunticiosi, ba napircilor sa va spun eu ce e la mijloc-impotriva la judetul asta este o conspiratie nationala de decenii intregi nu de azi de ieri,de sabotaj si furt,da o sa va vina rindul napircilor sa platiti cu virf si indesat tot ce ati facut acestui judet.
Raspunde

@31

Acum 6 ani

Uimitor @31ma faci sa mi schimb parerea despre sibieni.. Asadar esti primul care nu crezi postarea de pe facebook?.... Formidabil.. @25...Piticot simpatic..Saracii din Brasov si sunt destui zboara de pe Henri Coanda... Bogatii din Brasov zboara o parte cu avioanl, e proprii...si o alta parte de pe Henri Coanda.. Saracii din Sibiu nu zboara..ei se plimba pe Corso ..manca saorma la Supermamma...si se cred in New York.. Bogatii din Sibiu...nu exista.... Asadar consecinta e ca zboruri yok.. Sindaca Sibiul e aeroport regional ala di Mures ce e? Crede-ma si cu Lufthansa asta ca sa nu ai un soc cand vei afla. Asa e gara apartine de Brasov, ca si Posta, ca si Regionala de drumuri, ca si Finantele, ca si Electrica, mai nou ca si BCR, ca si Raifeissen Bank... Cat despre sectorul de bussines am oarce dubii. Eu sincer cred ca e si un blestem pe capul vostru sa nu terminati nimic.. Uite Bursa merge ff prost sau mai bine zis nu exista..Carpatica a avut un zvac semestrul 1 dar acum mama mama ce greu ii e, v -a facut tara aeroport si turisti iok....eu sincer cred ca e un blestem.. Eu cred ca voi vreti cam mult ca si comunitate dar puteti cam putin...deci asa ca sa fiu pe intelesul tau..In Sibiu intre dorinta si putinta e o distanta prea mare.. Ca un exemplu ..pentru prietenul tau @30..din cauza ca e sibian ...si legat de glia sasului ca un adevarat iobag valah..nu intelege ca ai putea ..azi sa lucrezi in Bucuresti..maine in Brasov..poimaine in Sibiu..apoi in La Valetta..saptamana viitoare in Kuala Lumpur, ...apoi Singapore..un pic prin New Delhi..si in final sa te intorci acasa din ..ce sa zic Katmandu.. Pur si simplu creierul lui nu poate concepe si intelege o asemenea mobilitate...fiindca nu a vazut-o in Sibiu.. Asta face diferenta intre Cluj , Brasov , Timisoara...si satucul tau de rumani
Raspunde

@33

Acum 6 ani

Ala agramatul esti tu... Mai omule nu te mai enerva...poate ai dreptate cu hotiile....dar cauta si tu sa termini cu idea asta a conspiratiei internationale de zeci de ani impotriva Sibiului..ca incep sa ma ingrijorez.. Ce o sa-mi faci cand o sa cer sa aterizez la Sibiu...daca am copilul cu mine in avion...ce faci trimiti avioanele de vanatoare sa ma doboare...dar cu ceilalti ce ai avut.. Te rog ..nu fiiiiiiii asa de dur cu ceilalti..ce o sa zica Bruselu..ai?
Raspunde

Syka

Acum 6 ani

La ce ne trebuie noua aeroport tot nu inteleg. Avioanele cade si ne pierdem rudele si de-aia ne imputinam si ii lasam pe olteni sa ne cotropeasca.
Raspunde

brrrrrrrrrrrrrr

Acum 6 ani

na cindrea...ce lucrii?mai stii altceva inafara sa tai panglica la proiectele lui botesch?k sau cam terminat si alea
Raspunde

joseph

Acum 6 ani

36, comentariul zilei. E bun de motto.
Raspunde

Eu, sibianul

Acum 6 ani

Ptr. joseph> Prietene, nu ai citit ce am scris la 32, iar ce ai citit (36), numai tu si autorul puteati intelege... DISPARI, CU TOT CU (P)ED(OF)ILUL sef al Sibiului...
Raspunde

supersens

Acum 6 ani

Ma eu am jmpresia ca nu vrei sa vezi conspiratiile indreptate impotriva Sibiului si mobilitatea asta a voastra tine de smecherie si de hotie de ce crezi ca sintem priviti asa in exterior, sau ai impresia ca pe aia poti sa-i duci cu presu.Te lauzi ca ne furati banii legalizat prin deconcentratele subtilizate de aici.Ba asta nu-i o lauda,voi a-ti lucrat Sibiul cu ajutorul unor cozi de topor din interior si noi ii cunoastem prea bine.V-ati impartit prada pe spatele populatiei sibiene mirsavilor si acuma va dati din tabere diferite, da conlucrati impreuna mirsavilor,astia de aici va dau informatii din interior sa amagiti prostii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus