Nu contează cât e venitul minim, cât va fi anul viitor cota unică de impozitare sau dacă se mărește TVA-ul. Adevărata problemă pe care toate forțele se bat în ultimele săptămâni să o resolve este cursa aeriană Sibiu - București. Și neapărat luni și vineri, adică zilele în care parlamentarii ar trebui să plece și să se întoarcă din București.
Interpelări parlamentare, cu un caz unic de asociere a parlamentarilor din toate partidele, intervenții publice, comentarii pe facebook, declarații politice, comunicate de presă, totul s-a organizat pentru ca Tarom să nu-i uite pe politicieni. În final, cel mai probabil se va putea zbura în continuare din Sibiu spre București.
Ministerul Transporturilor: Nu avem cum…
Totul a început cu petiția perlamentarilor de Sibiu care au cerut Ministerului Transporturilor să nu renunțe la cursa aeriană Sibiu – București. Ministerul le-a transmis deputaților de Sibiu, săptămâna trecută, că nu îi poate ajuta cu ruta aeriană Sibiu – București, dintr-un motiv foarte simplu: la această companie există management privat. ”În cazul companiei Tarom a fost desemnat management privat conform OUG nr. 109?2011 privind gurvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Respectiuvul act prevede (…) că autoritatea tutelară nu poate interveni în activitatea de administrare și conducere a întreprinderii publice, competența luării deciziilor de administrare a deciziilor de conducere, în condițiile legii, pentru efectele acestora revenind consiliului de administrație și directorilor”, scrie ministrul Ramona Mănescu în răspuns.
Aproape toți parlamentarii de Sibiu au semnat o interpelare către ministrul Transporturilor pentru menținerea curselor aeriene Sibiu – București (și retur). Deși parlamentarii au gratuitate pe cursele Tarom, deputatul care a inițiat interpelarea, liberalul Ioan Tămâian susține că inițiativa la care au aderat, în premieră, atât politicienii opoziției, cât și cei ai puterii, are alte motive decât cele personale. ”Noi ne-am gândit să nu pară că, iarăși, parlamentarii vor binele lor. Nu cred că despre asta ar trebui să vorbim în cazul acesta. Cursa Sibiu – București cred că privește pe toată lumea”, a declarat alesul liberal. În petiția adresată ministrului Transporturilor, parlamentarii de Sibiu susțin că anularea cursei Tarom ce face legătura cu Capitala ar avea ”efecte negative în special în ceea ce privește mediul economic din zona Sibiului”. Ioan Tămâian susține că interpelarea lui a trezit și interesul parlamentarilor de Hunedoara. ”Și ei folosesc această cursă. Dar, când m-au contactat era prea târziu, eu depusesem deja interpelarea”, mai spune alesul liberal.
UDMR: un management privat nu înțelege unele decizii strategice
Nici parlamentarii UDMR nu au rămas indiferenți față de această problemă și au simpatizat cu initiative liberalilor, la care au subscris și democrat-liberalii și social-democrații. Tot săptămâna trecută, în cadrul ședinței de plen a Camerei Deputaților, vicepreședintele politic al UDMR, Borbély László, a făcut o declarație politică împotriva anulării de către TAROM a curselor interne dintre București și trei mari orașe din țară: Sibiu, Suceava și Târgu Mureș. Borbely a afirmat în intervenția sa, că decizia abuzivă a companiei TAROM ar influența peste trei milioane de cetățeni din Transilvania. ”Trag un semnal de alarmă, deoarece am aflat în urmă cu trei săptămâni de intenția Taromului de a-și suspenda toate zborurile de pe aeroporturile din Sibiu și Târgu Mureș, pe o perioadă nedeterminată. Vorbim aici despre două aeroporturi importante din țară, iar în opinia mea este inadmisibil ca un management privat, oricât de privat ar fi să nu înțeleagă unele decizii strategice”, a formulat Borbély, citat de Mediafax. Argumentând cu date concrete, deputatul UDMR a relatat că, pe aeroportul internațional din Târgu Mureș, numai în anul 2010 s-au înregistrat 1940 de operări de aeronave, în anul 2012 numărul acestora dublându-se la 3.168. În privința numărului de pasageri aeroportul mureșean a avut rezultate bune: în anul 2010 au fost înregistrați 74 de mii de călători, în 2012 numărul lor a crescut la 300 de mii, în timp ce anul acesta, in primele 9 luni au fost înregistrate cu 40 de mii mai mulți pasageri decat în anul anterior. Fără a vorbi în mod concret de cursa Mureș – București. ”Lăsând la o parte aceste cifre, compania Tarom se comportă tot mai mult ca un stat în stat, și decide că deoarece sunt 600 de dolari pierderi pe cursă, nu acceptă continuarea efectuării zborurilor numai dacă aeroportul din Târgu Mureș se angajează să cumpere în fiecare zi 15-20 de bilete în valoare de 200 de euro, în caz contrar suspendă cursele din acest oraș. E inacceptabil!” a declarat Borbély în intervenția sa, și a făcut un apel la reprezentanții ministerului transporturilor și toți cei implicați să adopte o poziție clară în asemenea decizii de importanță strategică.
Presiune pentru 25 de pasageri
Conducerea Tarom a decis în vara acestui an, pentru a eficientiza compania, ca, din 27 octombrie 2013, să anuleze cursa Sibiu – București și retur. Motivul este evident: majoritatea zborurilor aveau între 25 și 35 de pasageri, dispuși să plătească 90 de euro pentru un drum de o oră, cu plecare de la șase dimineața din Sibiu și la zece seara din Capitală. Cât timp a fost interimar la Transporturi, Ponta a anunțat că va cere Tarom-ului să nu desființeze această cursă. Noul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a explicat acum că ministerul nu poate cere nimic conducerii Tarom atâta timp cât există un contract de management.
Final: Victorie la Mureș
Conducerea Consiliului Judeţean Mureş a anunţat la sfârșitul săptămânii trecute printr-un comunicat de presă, că în urma negocierilor cu compania Tarom, s-a decis că aceasta nu numai că nu va sista zborurile între Târgu Mureş şi Bucureşti, ci va avea cinci curse săptămânale în loc de trei, câte sunt acum. "Până în prezent, Tarom opera de pe Aeroportul Transilvania trei curse pe săptămână. În acest context, mărirea numărului de zboruri către şi dinspre Capitală este un element de recunoaştere a potenţialului economic, dar şi turistic pe care îl reprezintă judeţul Mureş şi întreaga Transilvanie. În acest fel, Aeroportul Transilvania şi-a atins o ţintă din planul său de management", se arată în comunicat. Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că noile curse vor fi operate în zilele de luni, marţi, joi, vineri şi duminică, faţă de luni, joi si vineri, cum circulă acum. Dobre nu a putut preciza, însă, de când va fi operat noul program.
În ce privește Sibiul, secretarul general adjunct din cadrul Ministerului Transporturilor, Cristian Marinescu a scris pe pagina sa de facebook că ”TAROM nu anulează zborurile Sibiu-Bucuresti și retur”. Sfârșit. Parlamentarii au rezolvat ceva.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri:
Camerei Deputaților ,
Târgu Mureș ,
ministerul transporturilor ,
Ioan Tămâian ,
Cristian Marinescu ,
Ramona Mănescu ,
Cursa Sibiu ,
Ciprian Dobre ,
Aeroportul Transilvania ,
Borbély László ,
Ministerului Transporturilor ,
Conducerea Tarom
Politic
Telefon:
0745 590 991
alin[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 29 minute
Hell-Town
Acum 39 minute
AUR, nu lua unsurosi de la PNL!!!
Acum 39 minute
Sparrow
Acum 42 minute
Sparrow
Acum 1 oră
Unul