Vineri,
18.07.2025
Partial Noros
Acum
22°C

Ultimele cuvinte ale lui Iovan, imediat dupa Sibiu: “Nu vad nimic, e ceata"

Pilotul Adrian Iovan a avut ultima convorbire cu cei de la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian Romatsa  după ce a trecut de Sibiu, când a anunţat că va coborî la o altitudine de 2100 de metri, mai mică decât cea normală, pentru că nu vedea nimic din cauza ceţii, a declarat, pentru MEDIAFAX, preşedintele Romatsa, Aleodor Frâncu.

Acesta a precizat că aeronova condusă de Iovan a plecat în scop umanitar, pilotul având ultima convorbire cu ei după ce a depăşit zona Sibiului.
Pilotul ar fi anunţat atunci că va coborî la 2.100 de metri, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, explicând că nu vede nimic din cauza ceţii.

"A coborât pentru a vedea spaţiul. În acel moment, s-a pierdut legătura cu el. De la început, s-a ştiut că sunt condiţii meteo nefavorabile, dar au plecat în această cursă umanitară. Şi faptul că a reuşit să coboare aeronava într-o zonă extrem de dificilă din punct de vedere al reliefului şi al condiţiilor meteorologice este un succes al pilotului", a declarat preşedintele Romatsa.

Adrian Iovan a murit în urma accidentului aviatic de luni.

În aeronavă se aflau şapte persoane, majoritatea medici, care efectuau un transport umanitar. Pilotul şi o studenţă la Medicină au decedat ăn urma rănilor suferite, iar ceilalţi cinci medici au fost salvaţi, după ce au fost găsiţi de un pădurar care cunoaşte zona şi care a transmis coordonatele echipelor de salvatori. Primii care au ajuns la locul accidentului aviatic au fost Lucian Neag şi Marius Pop, cunoscuţi în lumea pasionaţilor de offroad drept Luci şi Mao, membri ai Transsylvania Off Road Club. Aceştia le-au acordat primul ajutor victimelor şi au transportat o parte dintre răniţi către ambulanţe.

Aeronava, de tip BN2, a plecat, luni după-amiază, de la Bucureşti spre Oradea, şi a fost nevoită să aterizeze forţat în jurul orei 16.00, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor.
 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

22 comentarii

joseph

Acum 11 ani

Eu nu pricep o treabă, dacă Taromul, conform legii, scoate un pilot la pensie, de ce pensionatul mai are voie să zboare? <br>Asta este sfidare, adică nu mai e bun, dar totuși zboară.
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

tu daca te pensionezi, nu mai ai voie sa lucrezi? Omul era pensionat nu declarat incapabil.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

2, eu n-am spus ca ar trebui sa i se interzica sa lucreze, ci sa ZBOARE, poate ca nu stii, dar pentru a zbura ai nevoie de niste aptitudini pe care un pensionar nu le mai are, de aceea pilotii se pensioneaza la varste mai mici decat altii.
Raspunde

UIMIRE

Acum 11 ani

Și la acest subiect săracul joseph e pe lângă,adică pe el îl doare capul de pensionarea pilotului și nu de adevărata dramă produsă în acest caz din cauza autorităților de rahat,care,deși au alocate sute milioane de euro anual nu au reușit să localizeze epava și supraviețuitorii nici după 6 ore,noroc tot cu pădurarii și localnicii că i-au găsit ca acum 40 de ani când nu era tehnică sofisticată ca acum...jenant,penibil,ne mai dăm și țară NATO cu sts,sri și alte servicii speciale ce ne ascultă doar nouă telefoanele,când e vorba de a ajuta oameni disperați ,la ananghie ca ăștia dau toți cretinii ăștia din umeri,mai pe scurt sunt indolenți,incapabili și nepermis de idioți,să plătească nemernicii pt asta și să le fie reduse drastic bugetele,pt că taie frunză la câini pe bani mulți,banii să fie alocați la sănătate,smurd,pompieri și alte instituții care chiar trebuie să ajute omul de rând,iar tu joseph văd că nu prea pricepi mai nimic din ce se întâmplă mai nou pe la noi pe aci,poate ar trb să te pensionezi și tu .
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

In lumea larga pilotii se pensioneaza la 62 de ani.... Noi I am scos la pensie pe criterii economico politice la 50... Daca esti asa de vehement ...de ce nu te revolti ca in Romania ...Ministrului Stroe ..o echipa de interventie a ajuns la locul incidentului la 6 ore dupa eveniment.....mult dupa localnici...si cel mai probabil dandu I timp postului Antena 3 sa faca exclusivitate.. Au murit doi oameni e drept...dar daca aia fac oda partidului ce conteaza
Raspunde

Q10

Acum 11 ani

de ce cand pilotul a spus ca e ceata nu7 s-a intors avionul obligatoriu pe aeroportul Sibiu pana la con- ditii mai bune???este la mijloc eroare umana:ceata este si la 3000 m????ca probabil la aceasta altitu-dine se zboara peste mtii. Fagaras.
Raspunde

@5

Acum 11 ani

Hai că nici tu n-ai înțeles mare lucru amice,văd că tu o dai cotită că maram totul a fost o diversiune făcută de ministerul lui stroe ,care a tras de timp 6 ore exact pt a face rating Antena 3,cît de penibil poți fi?aproape că îl depășești pe joseph..luați-vă de mână sau mai bine discutați de ce știți voi mai bine,de johannis,de duelul Sibiu-Brașov,de autostrăzi invizibile și de alte porcării la care sunteți”AȘI”.Acest tragic accident,în mod normal nu are nevoie de remix-urile și divagațiile voastre penibile,pe lângă subiect.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Ok, deci aici am vrut să ajung. Un pilot activ este ținut sub control medical, psihologic periodic, ritmicitatea zborurilor îi crează un antrenament continuu și un tonus pozitiv care îl menține în formă, chiar dacă are 62 de ani. <br> Un pensionar are un cu totul alt ritm, își face meseria doar cu gândul de a-și mai rotunji pensia. Rămâne întrebarea de ce li se mai permite pensionarilor să zboare? Dacă e în stare, de ce nu rămâne pilot activ? <br> 6 ore, pentru o zonă cu acces extrem de dificil și cu zăpada nu e un interval prea mare, să fim serioși. Este de lăudat cum s-au mobilizat localnicii și toate echipele salvamont din zonă. <br> Cred că unii dintre noi se uită la prea multe filme.
Raspunde

pilot

Acum 11 ani

are dreptate joseph ,mai ales ca acest pilot [iovan a avut ptobleme cardiace ]dar cind va spun ca aeroportu din cluj este impropiu pentru ca se afla intre dealuri si nu prezinta siguranta la aterizari si decolari nu ma luati in seama ,cel mai sigur aeroport este ,sibiul ce mai trebuia aeroport la cluj si tg mures ,ce nu se poate deplasa 100 de km pima la sibiu ,asa uitativa ce se intimpla
Raspunde

xl

Acum 11 ani

Poate ca ma uit la prea multe filme, dar nu trebuia sa ii localizeze macar dupa semnalul telefoanelor mobile? Sau telefoanele mobile sunt bune numai pentru ascultat, ca sa te infunde...?
Raspunde

@pilot

Acum 11 ani

Du-te jane de piloteaza oile, la sibiu nu se aterizeaza pe ceata de bun ce e aeroportul.
Raspunde

@9

Acum 11 ani

Și pe acest subiect trebuie să comentezi tu accident genetic?tu bagă-i mare cu giratorii,poduri,muzee,sensuri unice ,asfaltări și alte laude la adresa herr-ului tău,subiectul ăsta e prea complicat pt creierul tău spălat,tu faci ce faci și deraiezi tot în a lăuda ”marele” aeroport făcut în bătaie de joc sub oblăduirea celor doi ”eroi ”ai tăi-boetesch și klaus -în cârdăsie cu firme germane care au făcut o pistă de mântuială care se surpă,plus că în zona Sibiului predomină de multe ori în an ceața.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

xl,10, de unde rezultă că și asta cu depistarea după semnalul telefonului e tot o legendă, subiect de film de aventură. Cel puțin la noi, aici, în România.
Raspunde

@13

Acum 11 ani

E doar părerea ta de habarnist,ia fă tu o boacănă mare,da-i în cap cuiva ,aruncă un cocktail molotov undeva,dă o șpagă în primărie,bagă o alarmă cu bombă falsă undeva ...să vezi cum te saltă mascații până n-apuci să bagi o țigară...concluzia e ,unde se vrea se poate...unde nu...praf de ei.
Raspunde

@pilot

Acum 11 ani

Bai la comentariul tau eu cred ca tu nu ai zburat nici ca si pasager niciodata...poate esti chilot nu pilot..
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

Eu cred ca daca la locul accidentului 300 de sateni s au mobilizat si au ajuns in doua ore...iar autoritatile au ajuns in 6 ore.....Stroe trebuie sa isi dea demisia ..timpul de interventie nu a fost mare...a fost suspect de mare... Pe mine nu ma intereseaza cine a gresit ..Vodafone...STS...ISU...procedura...I au dat exclusivitate lui Gadea...chiar nu imi pasa..s a ajuns in 6 ore....in timp ce televiziunile erau acolo..au murit doi romani..deci cineva trebuie sa plateasca..ca urmatorul care vine sa actioneze corect
Raspunde

SIBIAN

Acum 11 ani

Eu zic sa nu mai polemizam,sa ne daam cu parerea daca trebuia sau nu sa mai piloteze Iovan.Cred ca cei ce au dat aviz pt zbor stiu mai bine e ce si cum au dat asemenea avize acestui \"pensionar\",pilot exceptional.Nu multi ajung sa mai si predea la scoala superioara de aviatie ,sa le fie mentori alotor generatii de piloti ..Dumnezeu sa ii ierte pe cei morti.! Si sa avem rabdare .Copilotu l e in viata asa ca o sa se afle exact ce si cum s-a intimplat .Poate ca nu toaat opinia publica o sa afle toate detaliile dar o sa se clarifice circumstantele producerii acestui nefericit caz.Oricum a fost un pilot de exceptie ...se vede ca celalti 5 sint in viata chiar daca raniti ...probabil daca se ajungea mai devreme nici el nici stagiara nu erau morti acum,din pacate .Restul sa lasam pe cei ce ancheteaza sa si faca treaba ,oricum noi astia de aci doar ne dam cu parerea noastra de nespacialisti .Dumnezeu sa ii ierte si sa-i odihneasca!!
Raspunde

de la un pilot citire

Acum 11 ani

Vinovati sunt cei care au permis decolarea avionului fara sistem de localizare in caz de urgenta. Legislatia internationala in vigoare impune ca aparatele de zbor sa fie echipate cu sisteme de localizare care se activeaza la socuri, presiuni mari (sub apa) sau manual. Aceste semnale sunt preluate direct de sateliti iar localizarea se face instant si precis.
Raspunde

sibian

Acum 11 ani

...si daca nu functiona sistemul de localizare la aparat existau 3 telefoane mobile ce puteau fi depistate cu ajutorul celor de la SRI ca au aparatura in acest domeniu
Raspunde

@sibian

Acum 11 ani

Sistemul acela se verifica periodic si cam functioneaza. Unde nu functioneaza = nu este. Am vazut toate seriile Aircrash Investigations si am vazut cum anume functioneaza , exceptie facand prabusiri in ocean unde se poate sa nu mai functioneze. Plus ca ce am scris mai sus este spus de un prieten pilot din UE. Pilotul si studenta au murit cu zile daca erau respectate cateva reguli elementare in materie de dotare ale aparatului. Cat priveste prabusirea aici sunt foarte curios si astept finalul anchetei, oricum pilotul daca cumva gresit pe parcurs a recuperat la final salvand vieti.
Raspunde

prim ajutor

Acum 11 ani

Noroc ca or fost toti doctori si s-or putut pansa unul pe altul. Ca daca nu....
Raspunde

xl

Acum 11 ani

21.prim ajutor - ai mare dreptate, mureau toti
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus