Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
14°C

Noul director al Aeroportului: ”cred ca ploaia este un semn bun”

Prima ieșire publică a lui Marius Ioan Gîrdea - de la câștigarea concursului de director general al Aeroportului Internațional Sibiu – a avut loc cu ocazia anunţării primei curse low-cost de la Sibiu ce primeşte ajutoare de stat. "Apreciez munca depusă la nivelul Consiliului Judeţean şi a conducerii Aeroportului. Cred că ploaia din această dimineaţă este un semn bun pentru începutul acestei colaborări", a făcut Gîrdea referire la contractul semnat cu cei de la Wizz Air.
Fostul director de securitate al Aeroportului Băneasa spune că s-a arătat interesat de Sibiu deoarece crede că toate ţintele stabilite aici (opt noi rute în următorii doi ani, un nou terminal Cargo) sunt realizabile. "Oferta Aeroportului Internațional Sibiu este una foarte ofertantă, din punctul meu de vedere, din punct de vedere profesional. Dacă acele ținte din contractul de management nu aș fi crezut că sunt realizabile, nu m-aș fi înhămat la această treabă. Inclusiv terminalul Cargo", mai spune noul director. Acesta îşi va prelua mandatul de director general începând de luni.


Cine este Marius Gîrdea?
(sursa: Aeroportul Internaţional Sibiu)

Marius Ioan Gîrdea este angajat al Companiei Naționale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) încă din momentul înființării acesteia, prin fuziunea celor două aeroporturi bucureștene.

Anterior, și-a desfășurat activitatea în cadrul Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AV).

Începând cu anul 2004, a ocupat pe rând următoarele funcții:
- Comandant Adjunct (februarie 2004 – noiembrie 2007 în cadrul AIBB-AV);
- Director Operațional (decembrie 2007 – iulie 2009 în cadrul AIBB-AV);
- Director Securitate Aeroportuară (august 2009 – iulie 2010 în cadrul AIBB-AV);
- Șef-Serviciu Asigurare Conformitate în Securitate (august 2010 - prezent în cadrul CNAB).

Responsabilitățile sale au vizat, pe parcursul exercitării acestor funcții, printre altele:
•    Coordonarea și supervizarea activităților aeroportuare și a departamentelor operative;
•    Dezvoltarea și implementarea Manualului de Aeroport și a Planului de Măsuri în Situații de Urgență;
•    Dezvoltarea și implementarea Programului de Securitate Aeroportuară, Planului de Management al Situațiilor de Criză, Programului Intern de Pregătire și a Programului de Control Intern al Calității;
•    Aportul la dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, ca membru în echipele de specialiști implicate.

În perioada desfășurării activității la nivelul Aeroportului Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu, a facut parte din echipa de management ale cărei eforturi s-au concretizat în:
•    Creșterea exponențială a traficului de pasageri (119 mii pasageri în 2004, 968 mii în 2007, 1.974 mii în 2009)
•    Reparația capitală a Pistei de Decolare/Aterizare, a căii de rulare “Delta” și reconfigurarea platformei de parcare a aeronavelor, cerute de dezvoltarea exponențială a traficului aerian;
•    Implementarea unui Sistem Integrat de Securitate, conform unor exigențe sporite, care asigură detecția automată a intruziunilor perimetrale și monitorizarea prin camere de supraveghere.     

Foto: Aeroportul Internaţional Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

eu

Acum 11 ani

ii doresc succes si sa demonstreze ca este capabil pentru o asemenea functie
Raspunde

REX

Acum 11 ani

\"Oferta Aeroportului Internațional Sibiu este una foarte ofertantă\" - bravo.
Raspunde

nemilosu

Acum 11 ani

Si eu cred ca e semn bun ploaia. O sa avem ceapa verde si ridichi mai devreme... In rest, legat de ploaie: ploa-v-ar pin copieris ma regatenilor, ce noi nu stim a mana airoplanu???
Raspunde

mentalistul

Acum 11 ani

Sa mai investeasca niste bani in aeroportul asta de \'2 parale\" cand e un pic de ceata in sibiu toate avioanele sunt redirectionate...Un pic de \"lumina\" in plus nu ar strica.
Raspunde

Felix

Acum 11 ani

Este si in Spania un aeroport tot asa frumos, modern, dar... far avioane. Consiliul Judetean isi da seama ca nu mai poate tine pretul sus si o sa ajunga sa dea contracte mocca. Asta da gestionare eficienta. Rezultatul: fii ploii.
Raspunde

CLD

Acum 11 ani

Succes, Marius! Eu le propun sibienilor sa aiba incredere, e un tip hotarat si bine pregatit! Totul este ca \"interesele\" zonale sa il lase sa isi faca treaba! El se va implica, cu siguranta! Siguranta aeriana nu se negociaza!
Raspunde

Doc

Acum 11 ani

@3, noul director nu e \"regatean\" cretinel mic ce esti, asa ca fa lumii un bine...du-te si desfunda santurile ca de aia nu ai semnal la telefon.
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

mult succes...
Raspunde

pop angela

Acum 11 ani

Sper ca aeroportul Sibiu -fiind International e destul de solid si pot fii infiintate si cursele ROMA-CIAMPINO-SIBIU...Aeroportul TG.MURES nu cred ca e mai solid ca la Sibiu..oricum speram in mai multe curse Roma-Sibiu. Succes d-le Gadea!
Raspunde

pop angela

Acum 11 ani

si lasati taxele de aeroport un pic mai jos.....va rugam .
Raspunde

cristian

Acum 11 ani

Doamne ajuta, sa fie bine. E o minune ca mai ajung sefi in tara asta oameni din domeniu si nu tot felul de neaveniti si incompetenti pusi politic. In ceea ce priveste obiectivele din planul de management, unele sunt aiurea. De ex Terminalul Cargo este complet aiurea si inoportun.Pt a fi profitabil un Terminal Cargo este nevoie de mii si sute de mii de tone de marfa transportate anual ceea ce e imposibil din Sibiu, pt ca nu are de unde trimite Sibiul mai mult de citeva zeci sau sute de tone de marfa cu avion pt ca e f scump si mai mult, in 2 ani va fi opearabila intreaga autostrada de la Sibiu la Nadlac. Inoportunitatea Terminalului Cargo reiese si dintr-un studiu comandat acum citiva ani unei firme germane, de catre Consililul Judetean si Conducerea de atunci a Aeroportului
Raspunde

cristian

Acum 11 ani

Tot acum citiva ani o firma italiana se oferea sa concesioneze pe 20 ani Aeroportul din Sibiu si sa-l faca profitabil si sa se ocupe de tot ca sa fie bine. Raspunsul a fost tipic romanesc si anume Consiliul judetean si conducerea de atunci a aeroportului au refuzat oferta italienilor spunind ca noi sibienii stim mai bine ce trebuie sa facem cu aeroportul. REZULTATUL: ZERO dezvoltare aeroport
Raspunde

Cristian

Acum 11 ani

Asta cu Terminal Cargo este o moda acum in Romania. Toate aeroporturile isi fac Terminal Cargo dar nici unul nu este fezabil .Sunt numai pitici si fluturi in capul tuturor. Fezabil si profitabil si necesar este de ex TErminalul Cargo in München de unde se trimit anual 800.000 tone de marfuri in toata lumea!
Raspunde

Cristian

Acum 11 ani

Aeroportul din Sibiu are nevoie de urmatoarele: - 2-3 burdufuri de acces intre terminal si avioanele mari(Airbus, Boeing). 80% din zbori sunt si se vor efectua cu avioane mari. - depozit pentru carburanti - bretele de legatura intre capetele pistei si platforma de imbarcare/debarcare si cea de stationare - garaj pentru plugul de curatat pista cu lama de 8 metri, care este nou si care zace in soare si ploaie - hangar pt una / doua avioane unde sa poata fi intretinute sau reparate la nevoie De astea are nevoie Aeroportul , NU de Terminal Cargo
Raspunde

@13

Acum 11 ani

Imi si imaginez avioane cargo pline cu branza stand la cozi interminabile pt decolare cu motoarele turate
Raspunde

vasiladi

Acum 11 ani

daca am exporta briza par avion ar cistiga multi! se poate totul e sa gindesti pina atunci trensportati pasageri pr rute cit mai diverse(dortmund,roma,valencia,milano,paris dar si viena,munchen,sttutgart etc
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus