Vineri,
12.09.2025
Ceata
Acum
16°C

Pe barba noastra

Deși pionier în drepturi pentru bicicliști, Sibiul este încă plin de accidente ce implică rutieri pe două roți. Da, de cele mai multe nu ei sunt vinovații pentru că sunt mulți șoferi care nu vor să priceapă că bicicletele au aceleași drepturi ca și vehiculele motorizate. Și lor trebuie să li se acorde prioritate, și ele trebuie depășite folosind distanța regulamentară. Și e păcat că unii șoferi trebuie să plătească această lecție cu carnetul.

Însă sunt și mulți bicicliști care sunt departe de a fi ușă de biserică. Mobilitatea acestui mijloc de transport este adesea prost tradusă în fapte. Simplul fapt că ocupă loc puțin pe șosea nu scuză mersul pe sens interzis, sub nicio formă. Indiferent dacă strada respectivă are sau nu are pistă de biciclete. Am văzut numai în ultimele două săptămâni cel puțin 10 bicicliști care pedalau agale pe pista de biciclete de pe Victoriei în sensul opus traficului. Drept, pe pista de biciclete, însă tot pe sens interzis. Am văzut un tânăr luând cu viteză maximă curba dintre Mitropoliei spre Ioan Lupaș, la fel, tot pe interzis, care mai și flutura degețelul mașinilor care îl claxonau în timp ce făcea slalom. Toți am comis-o la un anumit moment, nimeni nu-i ușă de biserică. Recunosc, uneori tai și eu Mitropoliei, pe trotuar. Că e seară și nu e mai nimeni pe trotuar nu e o scuză. Dar între a lua o amendă că mergi pe trotuar și a-ți pune viața în pericol e o diferență cât de la cer la pământ.

Și-apoi, cea mai mare problemă a bicicliștilor în trafic e că nu semnalizează aproape niciodată. Taie una, două benzi fără niciun fel de avertizare pentru șoferi. Poate trag cu ochiul și au impresia că sunt singuri pe stradă. Și dacă apreciezi incorect distanța față de mașina care vine?

E foarte adevărat, mulți șoferi din Sibiu au nevoie de educare față de bicicliștii din trafic. Dar viceversa e cel puțin la fel de valabilă. Pentru că, frați și colegi bicicliști, ei sunt într-o cușcă de metal. Între noi și bordură e doar aer și foarte rar o cască din plastic. 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Tag-uri: Ioan Lupaş

Vizualizari: 519

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

16 comentarii

Radu

Acum 11 ani

Lasa Bogdane că se construiesc piste noi acum. Aia spre Rasinari va fi numai buna de folosit, cu sens unic, ca nu-i chip sa treaca doua bicicleta una pe langa cealalta. Banii nostri pe apa Sambetei!
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

1, Ce bicicletă ai, Hummer. de nu-ți ajunge 1,5 m pe sens?
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

Joseph dragă, sunt 1,5m în total, nu pe sens! Să te văd pe tine cum faci echilibristică să treci pe lângă o bicicletă care vine din sens invers.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

pe sens e 1,5m ***turnulsfatului.ro/25749/con-a-va-construi-pista-de-biciclete-sibiu-%E2%80%93-rasinari-%E2%80%93-sibiu.html?sst=rasinari
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

Am fost zilele trecute pe acolo, am văzut-o cu ochii mei, are 1,5m în total. Am făcut poze, nu am cum să ți le trimit. Mergi și convinge-te singur! Și eu speram să fie 1,5m pe sens, dar nici vorbă. Efectiv nu au cum să treacă două biciclete una pe lângă cealaltă.
Raspunde

@5

Acum 11 ani

Se vor face pe ambele sensuri de mers deci ajunge 1.5m pe sens. Acum ma itrebuie ca biciclistii sa invete regulile de circulatie si sa nu mai fie niste incompetenti. Sincer ar trebui macar bazele teoretice predate biciclistilor care circula pe carosabil.
Raspunde

...

Acum 11 ani

...sper sa se faca pista si pe celalalt sens pentru ca actuala este foarte ingusta. Cat despre bicicleta si trafic multi biciclisti au nevoie sa inteleaga ca a face slalom printre masinile care vor sa intre in intersectie sau a intra in giratoriu pe exterior cand de fapt ei vor sa iasa la iesirea 2 sau 3 este foarte periculos si ca daca o fac nu e numai barba lor in joc ci si a nefericitului sofer care ii acroseaza...
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

Iată datele concrete despre lățimea pistei: ”Traseul porneşte din zona Hotelului Hilton şi urmează traseul DJ 106A Sibiu – Păltiniş, pe partea dreaptă, pe o lungime de 4.860 m, cu o lăţime de 1,50 m. Apoi traversează Pădurea Dumbrava şi se intersectează cu DJ 106R, Sibiu – Poplaca, la Uzina de Apă, acest tronson măsurând 5.320 m, cu o lăţime de 80 cm pe sens. Pe acest tronson pista va fi realizată din balast stabilizat și pământ stabilizat, restul zonelor fiind realizate cu asfalt. De la Uzina de Apă pista urmează traseul DJ 106R, de o parte şi de alta a drumului pe o lungime de 1.308 ml şi o lăţime de 1 m pe sens.” Deci nici vorba de pistă pe ambele sensuri. Pista va rămâne la 1,5m lățime, pentru ambele sensuri, deci nu va fi putea utilizată pentru circulație în ambele sensuri. Nu înțeleg de ce ții sus și tare să aperi o mare măgărie. Dacă era de 2m, jos pălăria, era extraordinar. Dar să arunci banii pe ceva inutilizabil e strigător la cer.
Raspunde

@8

Acum 11 ani

Nu te mai chinui sa-i explici atotstiutorului de joseph ca albu-i alb,el va sustine energic ca e negru,din gandirea lui ingusta,in sens unic nu-l scoate nimeni...never ,iar pistele astea pt biciclisti sunt alta forma de sifonare a banilor sibienilor.....ma intreb cand vin cei de la DNA la o tura cu bicicleta pe aici:)))))))))))
Raspunde

alzara

Acum 11 ani

Pe cand largirea dj. Sibiu Cisnadie cu benzi pt biciclete si plantarea de plopi?
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Băi, uite care-i treaba, ca să fii luat în serios nu contează aspectul conversației ci argumentele pe care le aduci. 8, Tu îmi dai un citat, dar nu specifici sursa, ceea ce este egal cu zero, eu ți-am dat un link la com 4 cu un articol chiar din acest ziar în care se specifică clar că e vorba de 1,5 m pe sens, iar în zonele în care sensurile se despart, lățimea variază între 0,8 și 1m pe sesns : \"Potrivit proiectului tehnic întocmit de SC Neo Plan SRL, la comanda CJ Sibiu, traseul a fost proiectat pentru o viteză de circulație de 25 de km/h și este împărțit în trei sectoare. Primul este cel care leagă zona Căii Dumbrăvii de zona Tropinii Noi (înspre Rășinari), sector cu o lungime de 4,86 km și unde pista este proiectată să aibă o lățime de 1,5 metri pe sens. Sectorul prin Pădurea Dumbrava, care va ”lega”, practic, DJ106A de DJ 106R (Poplaca – Sibiu) are o lungime proiectată de 5,32 km și o lățime cuprinsă între 0,8 metri și un metru pe sens. Pe acest sector sunt prevăzute mai multe porțiuni unde sensurile de mers se despart, șerpuind printre pomi. În fine, cel de-al treilea sector (cel paralel cu DJ106R până la intrarea în Sibiu) va avea o lungime de 1,3 km, iar pista va avea o lățime de un metru pe fiecare sens de circulație.\" Dacă proiectantul și ziarul mint, atunci mint și eu. ..............................................................................Iar papagalului de la 9 nici nu-i răspund, că e mai prost decât permite legea, dar i-aș putea aminti că proiectul nu e al primăriei ci al consiliului județean, în cel mai rău caz, prietenul lui, cindrea îi sifonează banii. .............................................................................. .Și astăzi, faceți bine și nu mă călcați prea tare pe coadă, unul din actorii mei preferați s-a sinucis și-s tare amărât, pe chestia asta.
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

fără ultima virgulă.
Raspunde

Georg

Acum 11 ani

La polemica INUTILA de mai sus: Bicicleta trebuie masiv introdusa IN ORAS, la treburile zilnice, pentru a inlatura AUTO IN ORAS, drumurile exotice sunt relativ rare........Problema este ca aici, IN ORAS esti periclitat ca biciclist mai mult decât pe Autobahn/Autostrada (unde nici n-ai avea voie sa apari)..Trecerile peste strada la intersectii, intre trotoir-si-trotoir sunt CRIMINALE....Sinucidere curata in zona magazinului Dumbrava si putin mai jos...N-ai cum sa treci ca biciclist prin masina-de-tocat-carne care paste in intersectie din toate partile...COBORI, dar si ca pieton pe trecere, te calca si apoi POLITIA da verdictul (cititi aici in TS si in Tribuna: PIETONUL E DE VINA!
Raspunde

Traian Trainenescu

Acum 11 ani

L-am vazut si pe colegul tau de pleata, Traian \"De alea nu\" era tot pe interzis tot pe Victoriei ... E in natura romanului revolutionar sa nu respecte semne si reguli, ii curge in vene nesupunerea. Regulile sunt facute sa fie incalcate, functioneaza criminal de bine selectia naturala la roman, cu cat esti mai nesimtit si mai ilegal cu atat creste exponential si succesul. Tot timpul exista in constiinta colectiva a neamului, nesupunerea si scrierea de legi proprii, de aici avem romanul neomodern monument de carcoteala si ipocrizie, el stie cum e mai bine. Si o sa se transforme si aceasta pista de biciclisti in trotuar, un covor colorat si marcat unde maretii purtatori de stomac si umbrela la gat o sa isi preumble lesul lor maret inspre culturalizare cu mici si bere la muzeu. Si intr-o mareata iubire crestina, oile domnului o sa se inteleaga si o sa se tolereze intru maretia neamului pe drumurile patriei, plini de evlaviei si intelepciune. Ion Gheorghe von Coclauri
Raspunde

michael

Acum 11 ani

ar mai fi de mentionat o abatere destul de frecventa a celor care iubesc ( si e foarte bine ca iubesc ) bicicleta : traversarea trecerilor de pietoni \"calare\" pe bicicleta ! din punct de vedere legal este ... ilegal ... da stiu ca trebuie ca soferul sa incetineasca la trecerile pietonale dar sunt biciclisti care nici macar nu se asigura ...si in astfel de cazuri legea nu prea le da dreptate .
Raspunde

@14

Acum 11 ani

Deleanu venea sau pleca de la cursurile de limba romana. Sa \"aibe\" si el o ocupatie !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus