Joi,
06.10.2022
Cer Senin
Acum
16°C

ACTUALIZARE: 6,5 milioane de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate pe Sibiu-Pitesti

ACTUALIZARE 11 februarie - Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi a anunțat astăzi câștigătorul licitației pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești. Asocierea câștigătoare de firme este din Italia și România: Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 29.075.308,91 lei, reprezentând aproximativ 6.530.000 euro.

Potrivit CNADNR, "studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km".

Durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul studiului de fezabilitate sunt studiul de trafic, studiul privind alternative de traseu, investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice), activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități), evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar și pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni, conform caietului de sarcini. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), studiul de fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, studiul de fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.


Știrea inițială:

Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.

După dezbateri a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.

Totodată, în document sunt incluse o nouă centură ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.

"După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi", arată Ministerul Transporturilor.

Ultima variantă a Master Planului recomandă investiţii în infrastructura a 14 aeroporturi, în valoare de 588 milioane euro, în timp ce suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.

Valoarea totală a investiţiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiată de cea din prima variantă a strategiei.

În septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunţa că România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, conform Master Planului de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat în ianuarie că reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016.

Master Planul General de Transport este un document strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.

Documentul de implementare a Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament.

Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

17 comentarii

sibian

Acum 7 ani

..inca 9.5 miloane lei,pierduti in acte si drumuri zero.Va veni alt ministru alt Master Plan,alti bani aruncati pe geam
Raspunde

pixul verde

Acum 7 ani

In afara de a desena autostrazi, nu se vede mai nimic, stau si ma intreb cand se vor apuca si de lucru, ca de tras linii colorate pe harta si a minti non stop vad ca au \"talent\".
Raspunde

un curios

Acum 7 ani

\"Dotori\" in master planuri. Si totusi pe Sibiu-Pitesti cand se construieste autostrada?
Raspunde

@3

Acum 7 ani

...autostrada se va incepe la data de 1 Mai - ziua internationala a muncii - veniti cat mai multi la Boita cu tarnacoape , lopeti etc !
Raspunde

@3

Acum 7 ani

Uita te pe siteul CE ! Acolo spune ca ar incepe in 2018 si se termina in 2023. Deci cam peste 9 ani daca nu se intampla ceva cu CE. Daca nu ! nu se mai face !
Raspunde

io

Acum 7 ani

Povesti , povesti , povesti , povesti
Raspunde

io

Acum 7 ani

Si-au condus Fericiți , pana la adânci tinerețe...Noapte Buna șoferi
Raspunde

master

Acum 7 ani

bai ,rus nu mai bate cimpi ,asta sibiu -pitesti este prioritatea nr 1 a europei ,cum poti s-a gidesti ca asta sibiu -pitesti s-a o faci drum expres ,cind pe asta trece tot traficu greu si usor dinspre europa de vest spre europa de sud ,ba copile trezestete ,aia turda -sebes si comarnic -brasov este inutila pe asta din urma se circula 2 zile la sfirsit de saptamina in rest poti s-a pui pe pilot automat si s-a tragi un pui de somn,si aia tirda-sebes ,o poti face drum expres ,ba voi sunteti tot pe dos ,pe unde estetraficu cel mai mare din tara vreti s-a o faceti expres ,stim ca vrei sa-ti legi cluju de a 1 ,ba cautai pe aia de la bechtel ,care a cheltuit 90 la suta din valoarea contractului si a realizat ,din 400 de km 54 ,gilau turda ,comtractu asta pagubos la-ti demnat voi astia de la psd in 2003 cind nu ai fost strain de semnarea contractului ,cind sarpele cel mare era ,bombonel [nastase ]altu care i-i statea sibiu in git ,bai asta ca ministru ,faci ce faci si te lipeste astia de la psd ,tot la butoanele cu bani multi ,ai grije ,s-a nu iei urma lui lenuta ,udrea ,aoa numita de al tau consatean [boc ] cred ca nu ai folosit banii de la contractu ,bechtel ,sa-ti construesti stadioane si sala de sport la tine la cluj ,si acum bagi mina in bani ue pentru ,sibiu pitesti sa-ti satisfaci poftele ,dupa modelu ,scornicesti ,bai cam tia spuso ,boagiu ,tea facut de bacanie ,bai baietel asta ,nadlac-sibiu -pitesti ,este aorta tari nu mai bate cimpi si vezi si de culoaru 4 cf care a fost finalizat 75 la suta de toasu ceausescu pe la vilcele ca este mai scurta varianta decit aia de merge prin nordu judetului sibiu cu vreo 200 de km ,dar comunisti vostri prin ani 70 au deviato pe acolo ,numai s-a izoleze ,sibiu ,ba parlamentari de sibiu trezitiva ,s-au nu vedeti cum va ocoleste investitile ,acum profitati ca presedinte de tara este ,johannis ,nu mai are cine s-a va puna frina ,la marile proiecte .locu sibiului ,este fruncea cum zic banateni ,trezitiva
Raspunde

@8

Acum 7 ani

Amice esti idiot? Ba nu domnule ! Sunt sibian ! Pai nu era orgasmica Boangiu in guvernul lui Boc ? Eu inteleg ca doare pentru Sibiu modul cum cum AECOM a realizat Masterplanul dar parca nenorocirea nu e la rutier sau feroviar. Nenorocirea e ascunsa in alta parte dar sibienii sunt mult prea prosti sa vada.
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Ba să știi că nu e idiot! Traficul se comportă precum fluidele, are prostul obicei de a alege calea cea mai scurtă, în momentul în care se va face autostrada Sibiu - Pitești, tot traficul înspre București, inclusiv nordul Ardealului, se va descărca pe aici. Din chestia asta vor decurge o grămadă de avantaje pentru Sibiu, de care profită la oră actuală, pe nedrept, Brașovul. De aceea, brașovenii și cei care fac lobby anticuloar Sibiu-Pitești sunt pur și simplu înspăimântați și îi apucă frisoanele numai când aud cuvântul Sibiu. Sigur că sunt multe interese în joc și mulți fraieri au investit mergând pe mâna Brașovului, eh, o să le rămână traficul spre Moldova, Basarabia, poate, în viitor, mama Rusia...
Raspunde

un cititor

Acum 7 ani

Va rog nu mai gresiti. Sunt iasoveni...nu brasoveni ...
Raspunde

Gluga Rosie

Acum 7 ani

Nu mai exista brasoveni! Traiasca iasoveniiiiiiiiii!
Raspunde

Jon Rush

Acum 7 ani

Dragii mei ardeleni (sibieni)! Daca nici aceasta ultima si totodata magistrala lucrare arhitecturala a masterplanului nu va oferit satisfactia maxima va rog sa nu disperati. In curand vom edita noul master plan care bineanteles va contine modificari esentiale si care vor tine pasul cu ultimile descoperiri in domeniul stiintei. Dar , sa va dezvalui in premiera cateva aspecte ale noului masterplan: 1. Vom construi un drum expres cu 7 benzi pe sens invers intre obloanele unui camion cu o lungime de 3,72 m liniari care va fi realizat in cel mult o saptamana si va fi deplasat prin toate catunele dni patrie pentru a beneficia de el orice cetatean cu drept de vot. 2. Vom construi si o autostrada cu 14 benzi in sens invers situata intre un trailer si altul care se va deplasa intre marile orase strategice ex: Alexandria, Botosani, Sighetul Marmatiei, etc. Aceasta va fi insa construita pentru cei mai instariti dintre romani deoarece va trebui sa taxam soferii cu modica taxa de 12345 euro pe cm. 3. Daca totul va merge conform studiilor pe care le facem necontenit , nu va dura mult si vom scoate o noua editie de masterplan. Si tot asa in continuare. 4. In final, dar nu pentru ultima data, va asteptam la vot cu cea mai mare incredere. Si nu uitati! Votati PSD si genialii sai membrii care , n-are rost sa va reamintesc, sunt unicii care-si fac semnul crucii. Nu va lasati indusi in eroare de alti parveniti.
Raspunde

@joseph

Acum 7 ani

Deci Tallin ...coridoare europene ( coridoare 4 , 9 nu mai exista) vezi siteul oficial CE. Pana in 2020 se pot folosi 1, 7 miliarde pe urmatoare rute Iasi -tg Mures, Sibiu Pitesti Centura de sud a Capitalei , Craiova Timisoara. La fel 1, 7 miliarde pt Brasov Sibiu si Brasov Bacau. Dupa 2020 conform Talin nu se mai pot folosi fonduri CE pt alte rute decat coridoarele core stabilite. Asa ca nu Brasov Buc e in competitie cu Sibiu Pitesti ci alte rute in special Iasi Tg Mures. Asadar eu iti garantez din nou ca Brasov Comarnic o sa fie prima autostrada care trece in sud Carpatii. Asa arata si MP asa arata si studiile de trafic , asa arata si a aratat harta tarii . Istoric vorbind cam de 800 de ani Brasovul profita. Ceea ce ar trebui sa dea fiori Sibiului nu este MP rutier ci cel de cale ferata, si in special cel pentru transport aerian. Dar sibienii sunt prea prosti ca sa vada ceva acolo. Uite acum cateva zile un alt Joseph intr-o criza de delir spunea despre proiectul Coresi ca este pe butuci ca si aeroportul din Brasov. FYI astazi se monteaza instalatii in zona de cinematografe 1500 locuri 8 sali patru 3D toate cu dispozitive de proiectie laser. Ieri a trecut total necunoscuta o mica stire ca Lufthansa Consulting are o ontalnire la Bv cu reprezentantii Primariei CJ BV , CV, HR Nu vrei sa stii care a fost tema ...daca as fi sibian as zice brrr. Nu era mai usor in loc sa faci asemenea afirmatii sa vi sa vezi stadiul proiectelor. Tampit sa fi cand vezi un proiect de divertisment finantat si executat de Moullinez in care familia respectiva baga atentie 80 milioane e euro sa spui ca e oprit si fara sanse de realizare. Dar am uitat voi sunteti sibieni ...si de secole ati trait numai in satucul, vostru cu alde Chiriac si etc. Asta este , iti urez succes asa cu sum esti si eu zic sa mai deschizi ciocull cand Sibiu va avea nu 2000 ci 200 de locuri intr -o sala decenta de cinema. Dupa aia discutam , pana atunci tu , analfabetu\' si madam Boagiu spaima casatoriilor luati si mestecati incetisor coridoarele Tallin si MPT .
Raspunde

@iasoveni

Acum 7 ani

In loc sa va dati cu parerea pe site-urile sibiene de ce nu mereti sa vedeti un film la unul din cele n-\'spe cinematografe X D din Bv si sa rontaiti o samanta ? Oricum n-aveti \"nici o treaba\" cu Sibiul, in afara de a arunca cu laturi si sa faceti propaganda psd-ului si marilor proiecte \"revolutionare\" imaginate de al vostru sinistru Sova (vedeti ca azi o dat cu subsemnatul) si mai urmeaza... Imi place cum \"garanteaza 14\" cum o sa fie Brasov Comarnic prima autostrada ce trece in sud Carpatii, de parca ar face-o ma-sa, probabil cum garanta si seful vost\' \"pont-osul-\" ca daca in 2016 nu o sa fie gata el isi da demisia din toate functiile :))). Dar e ceva obisnuit la voi in pesedeu sa-i dati inainte cu minciunelele... Mai ti-i tu minte \'niala de la 14, inainte de alegeri cum il vedeai castigator pe primul mincinos al tarii ? Sau cum vedeai Brasovul marea capitala regionala ? S-au fasait toate \"convingerile tale\" ca pesedeul in curand asa ca las-o jos ca macane si spune-ti parerile intre pesedeii tai la o sedinta in grup. Accesul la sedintele de partid nu te fac mai informat cu nimic, tot o unealta manipulata ramai.
Raspunde

@14

Acum 7 ani

Lasa politica si spune-mi daca ti ai platit impozitele la Capitala , sau aia din Capitala de la Brasov nu ti -au dat vreo indemnizatie de constructie, sau poate ai reclamat la sediul regional OPC ca cei de la sediul Regional Transilvania Sud ti-au luat curentul cand tundeai oile. OPPPS toate le faceai la tine la Capitala unde dai raportul si dai si banii.
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Băi, ce dracu\', ai ajuns să vorbești cu tine însuți???
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus