ACTUALIZARE 11 februarie - Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi a anunțat astăzi câștigătorul licitației pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești. Asocierea câștigătoare de firme este din Italia și România: Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 29.075.308,91 lei, reprezentând aproximativ 6.530.000 euro.
Potrivit CNADNR, "studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km".
Durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul studiului de fezabilitate sunt studiul de trafic, studiul privind alternative de traseu, investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice), activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități), evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar și pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărțit în 5 secțiuni, conform caietului de sarcini. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), studiul de fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, studiul de fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.
Știrea inițială:
Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.
După dezbateri a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Totodată, în document sunt incluse o nouă centură ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.
"După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi", arată Ministerul Transporturilor.
Ultima variantă a Master Planului recomandă investiţii în infrastructura a 14 aeroporturi, în valoare de 588 milioane euro, în timp ce suma revizuită pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.
Valoarea totală a investiţiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport până în 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiată de cea din prima variantă a strategiei.
În septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunţa că România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, conform Master Planului de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat în ianuarie că reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016.
Master Planul General de Transport este un document strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.
Documentul de implementare a Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament.
Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Master Planul General , Ioan Rus , Dan Sova , Târgu Mureș , Municipiului Pitești , ministerul transporturilor , Ministrul Transporturilor , Master Planului General , Târgu Neamț , Euro Trans , Municipiului Sibiu , Asocierea Spea Ingineria Europ , Ministerului Transporturilor , Pentru Secțiunea Sibiu , Trans Regio
Vizualizari: 554
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sibianul
Acum 1 oră
Ger
Acum 1 oră
D.M.
Acum 1 oră
B
Acum 1 oră
Da!