Sâmbătă,
25.06.2022
Cer Senin
Acum
16°C

Spatiile de servicii de pe autostrada raman pustii. Licitatia pentru benzinarii, anulata

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anulat licitația care avea drept scop întocmirea actelor care să ducă la amplasarea de benzinării în spațiile de servicii de pe autostrada Sibiu – Deva. Anularea procedurii decisă săptămâna trecută este lipsită de prea multe detalii, cei de la CNADNR rezumându-se să anunțe că ofertele depuse au fost considerate ”inacceptabile și/sau neconforme”.
În cadrul procedurii amintite, lansată la finele lunii ianuarie 2015 cu termen limită 10 februarie, a fost depusă o singură ofertă, semnată de asocierea Rațiu&Rațiu – Credinvest International Corporate Finance Ltd. – Search Corporation SRL. Potrivit procesului verbal de la deschiderea ofertei, toate documentele solicitate prin caietul de sarcini au fost depuse de către asocierea amintită. Oferta financiară a acesteia a fost de 415.690 de lei, fără TVA, față de 568.130 de lei – cât era estimarea contractului înainte de licitație.
Obiectul acestui contract era ”Realizare Studiu de Fundamentare a Deciziei de Concesionare a Spatiilor de Servicii aflate pe tronsoanele de autostrada componente ale Axei prioritare TEN-T 7 ( Nădlac – Sibiu -Pitești)".

O autostradă fără benzinării

Anularea acestei licitații prelungește – deocamdată pe un termen nedefinit – situația în care se află tronsonul de autostradă lung de 132 de km, între Sibiu și Deva, tronson pe care nu se află nicio stație de combustibili. Studiul licitat la începutul acestui an de către CNADNR ar fi trebuit să ofere justificarea concesionării spațiilor de servicii create pe tronsonul amintit, în vederea construirii de benzinării.
Licitația anulată de acum avea în vedere și restul de autostradă care ar trebui să lege Sibiul de granița de vest a țării, respectiv de Nădlac.
Pe acești viitori 300 de km de autostradă ar trebui să existe 28 stații de combustibili: 14 pe o parte a autostrăzii și 14 de cealaltă parte, amenajate în spațiile de servicii care urmează a fi concesionate. Potrivit datelor publicate de CNADNR, pe teritoriul județului Sibiu vor exista patru astfel de stații. Două vor fi în dreptul comunei Cristian (în spațiile de servicii din stânga, respectiv dreapta autostrăzii, la km 76+150), iar alte două în apropiere de Miercurea Băi (km 47+500). Acestea din urmă vor fi amplasate în spațiile de servicii care, deocamdată, nu au fost finalizate de italienii de la Impregilo SpA, constructorii care au deschis traficul pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu în noiembrie anul trecut.

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

raduradu

Acum 7 ani

=ROMANIA
Raspunde

sibian

Acum 7 ani

.....vai de noi ca ne conduc niste corupti si spagari.Benzinarii nu sunt,SOS-urile sant de decor iar indicatoarele de iesire de la sebes la deva sant facut de unu ce locuieste in varf de munte..doar deva,orastie si sebes exista in zona.La fiecare iesire e trecut orastie sau deva.De Cugir,Vintu,Geoagiu nimik
Raspunde

Sasul din Cotroceni

Acum 7 ani

Asta e Romania lucrului bine facut...bleah...sictir...lumea 3-a!
Raspunde

siby

Acum 7 ani

Nu este normal ca pe o autostrada de 300km sa fie 14 statii de benzina pe fiecare sens!!!!Cam la fiecare 40-50km era normal sa se gaseasca o statie, deci cam 6-7 statii ar fi fost de ajuns, cate una pe sectoarele: Sibiu-Sebes, Sebes-Deva, Deva-Faget, Faget-Lugoj, Lugoj-Timisoara, Timisoara-Arad, Arad-Nadlac.
Raspunde

siby

Acum 7 ani

@2 Ai dreptate prietene, cu cat te apropii de Sebes venind dinspre Deva, afli ca la prima iesire poti ajunge la ..ORASTIE sau la...BUCURESTI, nicidecum la Vintul de jos sau Alba Iulia eventual Transalpina!!La fel venind dinspre Sibiu spre Sebes la iesirea dreapta spre Cunta afli ca poti ajunge si la SEBES sau SIBIU dar nu pe autostrada..era mai interesant sa stim ca putem ajunge la Miercurea, sau la Blaj prin Cunta....Astia de la CNADR chiar sunt angajati pe criterii de idiotenie.
Raspunde

sas de gorj

Acum 7 ani

bai sifon de gorj ,la autostrada asta se lucra de vreo 15 ani ,johannis este presedinte de 3 luni ,intreabal pe sefu marilor proiecte si pe aia de la cnadr ,stai un picut ca se ocupa ,johannis si de ai-vostri ,s-au nu vezi cum va leaga ca pe balotii ,si mai lasa frustrarile ,10 ani incarcati bateriile ,si cautati un job serios de munca nu la dat din goarna pentru partidu vostru de corupti si puscariabili a romaniei rurale si a secoluli 18 ,se traieste precum iepoca feudalismului ,mai ales pe la vale de carpati si estu tarii ,c-au nu te uiti numai la ghita tv ,acum va dat prileju s-a aratati ce puteti [lunile de miere ],s-au nu stiti ca dupa ce a fost ales presedinte cu 7 000 000 de voturi a venit iarna ,asa ca rabdare si mult pop-kprn .10 ani trece repede
Raspunde

Transalpina

Acum 7 ani

Transalpina incepe de la Saliste, ce aberatie e asta cu Sebes, de acolo pina la Dobra e drum judetean, nu Transalpina.
Raspunde

tunel

Acum 7 ani

Pustiu o facut astia cu constructia autostrazii, ba de erati in Europa erati la bulau la ce dezastru ecologic ati facut. Ati excavat milioane de metri cubi de pamint, ati umplut de steril pe raza judetului in loc sa fi facut tunele,Asta e bataie de joc, un TBM si ati fi rezolvat problema in mod corect
Raspunde

siby

Acum 7 ani

@7...Transalpina (DN 67C) este o șosea din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Saliste este \"capitala marginimii\" dar nu e pe Transalpina!!!
Raspunde

dt1961

Acum 7 ani

In mod normal statiile de carburanti se amplaseaza in primul rand functie de trafic. Adica numarul mediu de autovehicule care tranziteaza tronsonul respectiv pe ora. Din cate am observat eu, in occident sunt statii per medie cam la 15-20 km distanta. Nu va lasati indusi in eroare de faptul ca inainte de o statie vedeti inscriptia ca urmatoarea statie este la...( 57 km de exemplu) deoarece anuntul este al firmei care detine statia respectiva. Deci puteti intalni urmatoarea statie si la 10 km dar va fi a altei firme. Acuma la noi ar fi normal sa se tina cont de amplasarea statiilor tot asa in functie de trafic. Dar cum la noi nimic nu este ca in tarile civilizate nu este de mirare ca se vor prea multe statii dar de fapt nu avem niciuna. Apoi in legatura cu indicatoarele de pe autostrazi, idem. Pai „desteptii” astia de la CNADNR circula numai prin aer? Ei nu stiu citii sau sunt orbi? In occident sunt indicatoare care te informeaza in primul rand despre orasele importante de pe traseu si apoi pentru toate localitatile apropiate de iesirea care urmeaza si bineanteles numarul drumurilor care sunt legate de iesirea respectiva. Asa ca... noi tot pe invers ramanem.
Raspunde

@9

Acum 7 ani

Complect gresit, e adevarat ca Transalpina pleaca din Novaci la Dobra iar de la Dobra o ia la dreapta,Jina, Poiana Saliste. Transalpina e drumul ciobanilor din vechime, e adevarat ca se confunda in mare parte cu DN 67C dar nu in totalitate. Mai informeaza-te
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus