După succesul ediției pilot, investitorii belgieni ai celui mai tânăr și în același timp celui mai important eveniment muzical al județului Sibiu, Airfield Festival, au decis să dezvolte evenimentul spre piața europeană. Cu 70 de artiști reprezentând multe genuri muzicale, cu zboruri, salturi cu parașuta și nenumărate alte modalități de distracție Airfield Festival 2015 își dorește să fie primul pas spre un eveniment important în întreaga Europă. Despre planurile de dezvoltare și competiția pe piața evenimentelor muzicale am discutat cu Herman Michiels, managerul Airfield Festival.
Reporter: De ce ați ales România și Sibiul pentru a investi într-un festival?
Herman Michiels: Două faimoase festivaluri belgiene, Rock Werchter și Tommorowland ne-au arătat că festivalurile bine manageriate sunt bune oportunități pentru o afacere. De asemenea, noi investim într-o altă afacere în apropierea Sibiului și am primit mai multe informații referitoare la posibilitățile unui asemenea festival, care ar putea fi extins. Sibiul are foarte multe posibilități de a găzdui activități internaționale. Este un oraș foarte cunoscut peste hotare datorită programului Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007 iar asta va ajuta enorm comunicarea pe întregul continent în momentul în care festivalul va deveni unul internațional. La fel, orașul Sibiu are marele avantaj de a avea aeroport internațional, unde putem primi artiști și vizitatori din toate colțurile lumii precum și legături foarte bune cu celelalte mari orașe din țară, inclusiv cu Bucureștiul prin planul viitoarei autostrăzi. Faptul că Sibiul este un important centru universitar a contat, de asemenea, foarte mult în alegerea noastră. Însă hotărâtor a fost spațiul minunat al aerodromului Măgura, priveliștea absolut superbă. Este un loc perfect pentru un eveniment muzical în aer liber.
Rep.: Ce părere aveți despre piața evenimentelor de profil din România
H.M.: La fel ca și în vestul Europei, piața românească de evenimente crește într-un mod îmbucurător. Multe festivaluri au deja loc în perioada de vară, în lunile iunie, iulie și august. Această competiție ne face să creștem standardul de calitate al festivalului nostru și să organizăm un eveniment diferit de celelalte.
Rep.: Concurați cu unul dintre cele mai mari festivaluri muzicale din acest an. Care este strategia și targetul Airfield Festival?
H.M.: Noi oferim cea mai mare varietate muzicală dintre evenimentele de acest gen din țară. Ne adresăm unor grupuri foarte variate de persoane, plecând de la tinerii fani ai muzicii electro până la domnii și doamnele care preferă muzica jazz sau ritmurile muzicii ska.
Rep.: Ce face Airfield Festival diferit față de celelalte evenimente muzicale din România?
H.M.: Airfield Festival este unic prin prisma experienței pe care o oferă publicului. Vorbim de o abordare foarte complexă și diversă și nu mă refer aici doar la partea muzicală a festivalului. Diversele activități din timpul zilei, spectacolul aviatic, zborurile deasupra acestei zone superbe, salturile cu parașuta și imensul spațiu verde pe care îl avem la dispoziție vor crea o atmosferă cu totul aparte față de celelalte evenimente de profil din țară.
Rep.: Se pare că puneți foarte mare accent pe evenimentele secundare, zboruri, distracție, etc. Cât de important este acest mix între muzică și distracție pentru dezvoltarea festivalului?
H.M.: Vom crea o atmosferă unică prin care oamenii să poată ieși din rutina zilnică, să își poată petrece câteva zile în natură, în aer curat, pe un aerodrom înconjurat de păduri și cu munți pe linia orizontului în orice direcție te-ai uitat. Este un loc în care oamenii se pot bucura de spectaculoasele activități aeriene, se pot juca, pot face sport sau se pot distra alături de prieteni.
Rep.: Cum ați descrie line-up-ul festivalului?
H.M.: Artiștii internaționali alături de cei din țară și de DJ-ii și trupele sibiene vor aduce în fața publicului o largă varietate de genuri muzicale, de la electro la hip-hop, jazz, ska, rock alternativ și funk. Putem regăsi în line-up-ul nostru aproape toate genurile muzicale ceea ce ne face să fim foarte încrezători că fiecare participant la festival va găsi muzică pe genul său.
Rep.: Pare un mix foarte îndrăzneț. Cum credeți că vor reacționa participanții la festival la aceste alăturări?
H.M.: Scopul nostru principal este să aducem în primul rând muzică de calitate. Nu prin cei mai faimoși artiști din lume ci prin muzicieni experimentați, care pot satisface gusturile muzicale pentru toate categoriile de vârstă. Deși vom avea concerte simultan pe toate cele trei scene am luat măsurile necesare ca fiecare concert să se desfășoare în condiții perfecte și ca publicul să poată să descopere toate genurile muzicale din festival fără să fie deranjat de evenimentele de pe celelalte scene.
Rep.: Ce îmbunătățiri ați pregătit pentru această ediție comparativ cu ediția pilot de anul trecut?
H.M.: Airfield Festival este un proiect extrem de tânăr, pornit anul trecut de un grup de prieteni ce au avut la dispoziție un buget foarte limitat. Începând din acest an, evenimentul este manageriat de o echipă de profesioniști care au la îndemână bugetul necesar pentru a aduce acest eveniment, pas cu pas, la un nivel foarte ridicat.
Rep.: Care sunt planurile de dezvoltare pentru anii următori?
H.M.: Ca în fiecare afacere manageriată corespunzător vom analiza fiecare pas în dezvoltarea acestui eveniment și vom lua deciziile necesare ca să îi asigurăm creșterea continuă. Ne dorim standarde cât mai ridicate în alegerea artiștilor dar ne concentrăm la fel de mult și pe restul activităților din timpul festivalului. Pot să vă garantez că ediția din 2016 va fi mai mare decât cea de anul acesta. Spațiul de desfășurare este perfect pentru a transforma permanent acest festival și pentru a-l deschide spre piața internațională.
Rep.: Vedeți festivalul un punct de interes pentru publicul din străinătate? Aveți în plan promovarea lui peste hotare?
H.M.: Dorința noastră este ca Airfield Festival să fie unul dintre festivalurile de top din Europa. Din anul 2016 cu siguranță îl vom prezenta publicului din străinătate iar promovarea va începe din Belgia. În momentul acesta studiem deja alături de agenții de turism din Belgia posibilitatea de a crea pachete turistice care să includă și abonamente pentru Airfield Festival pe lângă diverse activități turistice în Sibiu și în restul țării. Din 2016 vom începe promovarea în Belgia, Olanda, Franța, Germania și Marea Britanie. Iar din România vom promova festivalul în țările apropiate cum ar fi Ungaria și Bulgaria.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 600
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Dragan Cristina
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Hermannstädter
Acum 2 ore
Valentino Versace
Acum 2 ore
John