Miercuri,
19.01.2022
Innorat
Acum
-4°C

Pe capul vostru stă

 

Vor apărea. În curând, vor apărea din nou. Inițiale într-un buletin de presă al poliției, o cifră în statisticile negre ale autorităților. Vieți pierdute pe seama incompetenței fără margini ale instituțiilor nefuncționale care preferă să fure banii destinați autostrăzilor care ne-ar salva viața. Nu îmi aduc aminte ca în ultimele opt-nouă luni între Sibiu și Sebeș să fi avut loc vreun accident mortal, pe drumul național sau pe autostradă. În anii trecuți erau cu zecile. Curba din vârful dealului de la Săliște era botezată curba morții. Nu trecea o lună fără un accident în locul respectiv, de multe ori cu victime. Pe Hula Apoldului găseai în fiecare săptămână câte o mașină răsturnată în șanț. Îți riscai viața la fiecare drum spre Sebeș. În tot acest timp, autoritățile cheltuiau zeci de milioane de euro pe studii de fezabilitate refăcute de fiecare dată când era nevoie de o nouă șpagă. Licitațiile se amânau, constructorii se înlocuiau, toată munca se reseta și pornea de la momentul 0. Alți bani, alte studii. Kilometri de drum, zero.

Apoi s-a deschis autostrada. Drept, nu fără incidente. Au mai fost accidente, dar niciunul de o gravitate ieșită din comun. Bușeli, tamponări, incidente minore prin comparație cu carnagiul drumului național. S-a deschis cu fast, cu promisiuni de mărire. Acum se va închide din nou, cu scandal. Pentru o lună jumătate spun ei. Pentru cel puțin jumătate de an zic eu. Cred că momentul a fost ales tocmai ca să îi prindă zăpada. 45 de zile sunt mult prea puține pentru a reface întreg șantierul de la Aciliu. La primii fulgi, utilajele vor trage pe dreapta și le vom revedea la lucru în martie. Să fim fericiți dacă ne prinde vara din nou pe autostradă.

Până atunci, curba morții a deschis pentru viitorii clienți. Moartea lor în cârca Ministerului Transporturilor să cadă. A CNADNR-ului și a tuturor celor care s-au înfruptat din banii care trebuiau să facă viața pe șosele mai sigură.

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

1 comentarii

a

Acum 6 ani

CNADNR este in topul celor mai ineficiente companii....trebuie desființată si refăcută de la zero in 2 companii - una exclusiv pt construcția si întreținerea de autostrazi si alta pt alte lucruri ( Dn , centuri ocolitoare , etc ).Bineanteles cu specialiști angajați transparent din mediul privat si FARA salariu fix ci in fct de realizări.....altfel , peste 15-20 de ani vom avea aceleași discuții E aberant , ca dupa tot ce s-a întâmplat gunoiul de Neaga e tot in funcție.....dar daca pleacă si se menține actualul sistem , dupa el va venii Neaga 2 criminalilor
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus