Cătălin, șoferul de 25 de ani din Giurgiu care, cu mult noroc, a rămas blocat între două basculante, a intrat pe autostrada închisă între Săliște și Cunța nu printre balizele care obligă la părăsirea căii de rulare de mare viteză, ci după ce a ieșit de pe autostradă, s-a rătăcit pe drumul către Amnaș, apoi către cel spre Săliște, iar la întoarcere a trecut de un sens giratoriu unde balizele ”erau mutate”. Tot din cauza balizelor prost amplasate, Cătălin spune că a aflat de un incident asemănător, petrecut în urmă cu aproximativ o săptămână, când din sensul opus circula pe autostrada închisă un Porsche. ”Nu sunt nebun să cobor din mașină și să mut balize”, declară Cătălin, pentru Turnul Sfatului.
S-a rătăcit și a urmat GPS-ul
Din cele relatate de șoferul din Giurgiu, acesta era în drum spre Timișoara venind de la București. La aproximativ jumătate de oră după miezul nopții a ajuns în zona unde autostrada se închide. A urmat indicatoarele care îl obligau la ieșirea de pe autostradă, iar în primul sens giratoriu al nodului de la Săliște a greșit drumul și a părăsit sensul giratoriu la prima ieșire, cea către Amnaș. După câteva sute de metri în care drumul devenea tot mai prost, a înțeles că a greșit și s-a întors. De aici, a mers către Săliște, dar în următorul sens giratoriu, a greșit din nou ieșirea. Spune că a ajuns într-o zonă unde erau parcate mașini de poliție (o curte), de unde s-a întors din nou. ”Când am făcut din nou sensul, am văzut că GPS-ul mă ducea tot înapoi, așa că am urmat GPS-ul. Am ajuns din nou într-un sens giratoriu, unde, într-adevăr, erau două balize și un semn de circulație care indica «trecerea interzisă». Dar erau date la o parte, erau pe marginea drumului. Din celălalt sens urca un TIR, așa că eu am mers mai departe”, povestește Cătălin. Potrivit lui, nu a luat în seamă balizele care ”erau trase pe margine”, deoarece credea că aceste au fost uitate acolo. ”Știți cum e în România, nu sunt atâtea locuri unde rămân semne și după ce lucrările au fost terminate?”. Ceea ce l-a derutat cel mai mult, susține Cătălin, este faptul că odată reintrat pe autostradă nu a mai văzut niciun semn care să indice faptul că se află pe un drum în lucru sau interzis circulației. ”Am intrat iarăși pe autostradă, am mers încet o porțiune scurtă și, cum nu am mai văzut niciun semn că autostrada este în lucru, am continuat drumul. Am mers vreo zece kilometri, cred, dar nu am mai văzut niciun semn că este drum în lucru”.
Basculantele parcate: când bune, când rele
”Nu aveam 130 de km/h, dar 110-120 cred că aveam, căci tocmai am trecut de zona în care era limitată viteza la 80 de km/h”, amintește Cătălin. Spune că, într-adevăr, era mirat că nu mai vede nicio mașină în trafic, dar orice îndoială i-a fost spulberată când, în depărtare, a văzut stopurile unor mașini care i se părea că circulă și pe banda unu și pe banda doi. În realitate, cum avea să descopere imediat, stopurile erau ale unor basculante parcate înainte de groapa săpată în autostradă. ”Eu nu am călcat niciodată pe acolo, eram ghidat de GPS. Nu sunt nebun la cap, nu riscam să fac un impact frontal cu vreo mașină și să intru pe un drum închis. Dar nu era niciun semn că acel drum ar fi fost închis. Ar fi trebuit să mai existe ceva semne care arată că acolo e un drum în lucru și e închis circulației. Dar nu mai e nimic. În seara aceea erau doar patru «rabe» puse în drum. Paznicii dormeau într-o mașină, au apărut după ce am scos din mașină ceilalți pasageri și au început să țipe «cine e acolo, cine e acolo?». Eu strigam «sună la poliție, sună la poliție», nu au vrut, așa că am sunat eu”, mai amintește Cătălin. Spune că a nimerit între cele două basculante după ce a frânat puternic, dar și-a dat seama că nu va reuși să oprească la timp. ”Am tras de volan din instinct, pentru a nu mă izbi frontal”.
”Nu sunt nebun. Am fost șofer în Germania, am lucrat la firma de curierat DPD, pe o camionetă de 3,5 tone, nu am avut până acum niciun accident”, Cătălin, șofer
Nu ar fi primul incident. De aceea cere proba cu detectorul de minciuni
”Am stat de vorbă cu paznicii, care mi-au spus că pe acolo vin ei la muncă (pe unde a intrat din greșeală Cătălin – n.r.). Așa că eu am tras concluzia că ei au mutat acele balize și nu le-au mai pus înapoi. Iar GPS-ul îmi arăta că merg bine”, mai povestește șoferul de 25 de ani din Giurgiu. Tot din discuțiile cu paznicii, Cătălin spune că a mai aflat de un incident asemănător, petrecut cu o săptămână înainte. Atunci, ”un Porsche roșu” a frânat violent rotindu-se pe autostrada închisă pentru a nu cădea în groapa săpată pentru reabilitarea terasamentului autostrăzii, motiv pentru care circulația este și închisă. ”Eu am patru martori, am tot dreptul să cer în instanță și proba cu detectorul de minciuni. Să fiu testat eu, cei patru din mașină și polițistul care a venit la accident. O să cer să fie audiați și cei doi paznici care erau acolo și care mi-au povestit de evenimentul cu acel Porsche roșu și care era să cadă în râpă. Să fie testați și să se vadă dacă mi-au povestit sau nu cum chiar în seara accidentului au cerut șoferilor de «rabe» să parcheze acolo «să nu vină iar vreun nebun și să cadă în râpă»”, susține Cătălin. El spune că și poliția a ajuns la accident intrând tot pe unde a ajuns el pe autostradă și, cel mai probabil, ar fi trebuit să vadă că acele balize erau mutate de la locul lor. ”Polițistul nu trebuie să țină cu mine. Doar să spună adevărul”.
”Domnii polițiști mi-au arătat balizele, apoi, că ar fi fost la locul lor. Dar, cum poți să crezi că sunt atât de nebun că am coborât din mașină să dau niște balize la o parte. Eu nu cunoșteam drumul acela, eram ghidat de GPS, mergeam către Timișoara să semnez un contract, eram cu mai mulți prieteni în mașină”, Cătălin, 25 de ani
De unde ”circul mediatic”?
Polițiștii l-au amendat cu 630 de lei pe șoferul de 25 de ani și i-au suspendat carnetul pentru o perioadă de 60 de zile. Potrivit lui Cătălin, tot polițiștii ar fi de vină și pentru circul mediatic, deoarece el a anunțat că este decis să dea în judecată CNADNR-ul sau cine se face vinovat pentru ceea ce caracterizează drept ”insuficienta semnalizare a lucrărilor”. ”Dacă eu dau în judecată CNADNR-ul sau cine este responsabil, în instanță se arată că aceste semne au fost montate cu autorizație de la șeful Poliției. Și atunci, tu, ca șef al poliției, ce poți să îi faci unui copil de 25 de ani ca să îl scoți vinovat? Chemi presa, arunci niște minciuni și baliverne, care apar apoi în toată presa locală și națională, eu mă duc în instanță, iar acolo se arată că uite, «toată presa scrie despre ce a făcut». Eu pot să demonstrez în instanță cum un polițist a sunat un subaltern și a spus «lasă că-l scot eu pe ăla din cărți, chem televiziunea». De ce a făcut asta? Să facă un circ mediatic, pentru a-mi pierde eu credibilitatea?”.
Mașina nu era a lui
Cătălin, șoferul de 25 de ani din Giurgiu, a provocat accidentul în discuție în noaptea dinspre marți spre miercuri după ce a intrat pe o porțiune din A1 închisă circulației între Săliște și Cunța. Traficul este închis din cauza lucrărilor prost executate la terasament în zona localității Aciliu, astfel că italienii de la Salini Impregilo SpA au demolat porțiunea cu probleme, pe o porțiune de câteva zeci de metri acum fiind o imensă groapă, în loc de autostradă. Groapă în care Cătălin și cei patru pasageri din mașină riscau să cadă, dacă nu s-ar fi blocat între cele două basculante. Mașina pe care o conducea nu era a lui, ci a unei fete aflată în mașină și care a propus ca el să fie cel care conduce, deoarece are mai multă experiență. ”Eu acum trebuie să plătesc și mașina aceea. Fata mi-a cerut 3.500 de euro pe mașină”. În procesul pe care Cătălin vrea să îl deschidă împotriva celor care – consideră el – se fac vinovați de proasta semnalizare a lucrărilor, va cere atât daune materiale, cât și morale. El vrea să dea în judecată și presa care a relatat despre cazul său.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Salini Impregilo Sp , Turnul Sfatului , cel mai prost sofer al anului , autostrada A1 inchisa , Pentru Sibiu
Vizualizari: 4667
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Emil
Acum 6 ore
Un român
Acum 7 ore
Alex
Acum 7 ore
Vremcase
Acum 7 ore
Alex