Fără un comunicat sau vreun anunț oficial care să ofere mai multe detalii, Compania națională de autostrăzi și drumuri naționale din România a publicat pe site-ul propriu faptul că autostrada A1 va rămâne închisă între Săliște și Cunța până în iunie 2016. Informația apare la secțiunea ”Situația Drumurilor Naționale”, fiind publicată – cel mai probabil – în cursul zilei de miercuri, 2 decembrie. ”Se închide circulația rutieră începând de luni 07.09.2015, ora 8:00, pe Autostrada A1, Orăștie - Sibiu, sectorul cuprins între Nod rutier Săliște (km 270+020) și Nod rutier Cunța (km 292+455). Traficul rutier se va desfășura pe o rută alternativă, respectiv: DN 1 între localitățile Săliște și Cunța. Perioada de închidere a circulației va fi 07.09.2015 - iunie 2016”, este publicat pe site-ul Companiei. Care mai oferă ca ”informație” faptul că motivele acestei restricții sunt ”lucrări de consolidare a degradărilor apărute la km 275+650”, respectivul loc fiind cel unde terasamentul a fost excavat pe o porțiune de aproximativ 200 de metri.
De ce iunie 2016?
Turnul Sfatului a încercat să obțină o reacție din partea directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, pe tema informației publicată de instituția pe care o conduce. Acest lucru nu s-a întâmplat până la ora publicării acestui material. Explicațiile oficialilor sunt cu atât mai necesare cu cât, de la momentul finalizării excavațiilor la km 275+650, la începutul lunii octombrie 2015, constructorii italieni de la Salini Impregilo SpA (antreprenorul general al lucrărilor de execuție a autostrăzii acum închise) nu au mai mișcat o lopată de pământ. Motivul oficial: sunt necesare expertize ample pentru stabilirea soluțiilor de refacere. În acest context evident în care compania italiană tărăgănează lucrările în speranța că le va fi reziliat contractul, oficialii CNADNR au oprit și ei comunicarea pe tema lotului III al autostrăzii Orăștie – Sibiu (cel cuprins între Cunța și Săliște). Cu toate acestea, în cadrul unei ședințe a Comitetului de Monitorizare a Programului Operațional Sectorial Transport 2007 – 2013, care a avut loc la începutul lui noiembrie, reprezentanții CNADNR au arătat că singura opțiune viabilă este cea de reziliere a contractului cu Salini Impregilo SpA.
Citește și E oficial. CNADNR caută alt constructor pentru autostrada demolată. Să salveze bani, nu vieți
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Salini Impregilo Sp , Turnul Sfatului , Programului Operațional Sector , Situatia Drumurilor Nationale , Pentru Sibiu , Narcis Neaga
Vizualizari: 1855
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
MB
Acum 1 oră
Claudiu
Acum 1 oră
Liberal autentic
Acum 1 oră
Neli Oproiu
Acum 1 oră
Bobo