Cu doar două săptămâni înainte de sărbătorile pascale, ciobanii au apelat la site-urile de anunțuri pentru a vinde cât mai mulți miei. Prețurile sunt cuprinse între 12-30 de lei pentru un kilogram.
„10-12 lei vând 150 miei de Paște cu greutatea cuprinsă între 15 și 25 kg de rasă țurcană. Ofer și documente de producător” sună unul dintre multele anunțuri. Crescătorul povestește pentru Turnul Sfatului că lumea nu prea se mai înghesuie să cumpere miei și atunci s-a hotărât să pună anunțul pe internet.
„Am tot văzut că se face reclamă la site-urile astea și am zis să încerc și eu, dar mi-au mai spus și alții să fac așa. M-au sunat câțiva oameni până acum și au spus că vor ba un miel întreg, ba jumătate. Le dau și așa că n-am ce face, iar prețul e același ca și anul trecut”, spune ciobanul.Prețuri la fel
De vreo trei-patru ani, prețurile sunt aceleași, n-au crescut deloc și nici anul acesta nu vor crește spune Marcel Andrei, președintele Sindicatului Național al crescătorilor de ovine și caprine. „Depinde de calitatea carcasei, dar un kilogram de carne are un preț cuprins între 25-30 de lei kg”. Acesta le atrage atenția cumpărătorilor cu privire la carnea din supermarketuri despre care spune că nu provine din producția autohtonă.
„Carnea de miel pe care o vedem în supermarketuri și are un preț exagerat de mare, nu e carne românească, nu e de la noi, pentru că noi nu avem miei care să se preteze pentru tranșare. Avem efective reduse în rasele specializate de carne și ce avem, majoritatea s-a dus spre export, nu a intrat pe piața internă. Pe piața externă, la carnea tranșată prețurile sunt destul de ridicate, de exemplu, în Germania un kg de pulpă e de la șase euro în sus. Deci, e o carne care în Occident e destul de căutată, iar prețul e pe măsură, e destul de ridicat”, mai spune acesta.Nu suntem mari consumatori
În 2015, la nivelul țării au fost sacrificați 3,5 milioane de miei potrivit datelor furnizate de către membrii Asociației Române a Cărnii, dar Marcel Andrei spune că nu suntem niște mari consumatori de carne de miel, cu excepția sărbătorilor de Paști, iar cel mai căutat e mielul nostru autohton.
„Încet-încet, consumatorii au început să caute și mielul care face parte din rasele de carne. A fost la început ideea că animalele din rasele de carne nu ar avea același gust ca mielul autohton, dar nu e adevărat. Calitatea carcasei e net superioară la rasele de carne, iar gustul cărnii e dat de furajul pe care îl consumă, dar și compoziția pășunilor și fânețelor pe care le avem”.Rasa autohtonă care predomină la noi în țară, peste 80% este rasa țurcană, urmată de rasa țigaie, dar de o vreme avem și rase specializate de carne, care au mai multă carne și care prezintă un randament mai ridicat la sacrificare. În ceea ce privește alegerea ciobanilor de a-și vinde animalele pe internet, Marcel Andrei spune că nu apelează la acest gen de promovare, pentru că are deja clienți fideli care îl caută an de an.
„Fiecare alege cum să se promoveze, eu de exemplu, de săptămâna viitoare încep să onorez comenzile, consumatorul vine și îl alege fie viu, fie deja sacrificat. Cererea pentru carnea de miel scade de la an la an, iar asta se datorează faptului că puterea de cumpărare a românului a scăzut”, este de părere Marcel Andrei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Asociației Române , Turnul Sfatului , Marcel Andrei , Ministerului Economiei , Cătălin Predoiu , Sindicatului Naţional , În Mărginime , vanzare , Creație Interpretativă , ciobani , carne de miel , Pentru Sibiu , internet , Sfintelor Paşti , capre
Vizualizari: 1683
Ultimele comentarii
Acum 39 minute
Rob
Acum 51 minute
Bitt Dannman
Acum 56 minute
John Doe
Acum 58 minute
Newman
Acum 1 oră
Un sibian vero