Sâmbătă,
19.06.2021
Parțial Noros
Acum
22°C

76 de accidente și 32 răniți grav. Cât de sigur e să fii biciclist în Sibiu?

76 de accidente și 32 răniți grav. Cât de sigur e să fii biciclist în Sibiu?

30 de persoane au fost rănite grav în urma unor accidente de circulație în care au fost implicați bicicliști, pe parcursul anului 2015. Alte opt accidente au avut loc de la începutul anului 2016 și până la jumătatea lunii mai. Există tot mai multe voci care cer îmbunătățirea pistelor de biciclete și facilitățile din oraș pentru bicicliști.

Conform Inspectoratului de Poliție Sibiu, în județul Sibiu, în cursul anului 2015, bicicliștii au fost implicați în producerea unui număr de 68 de accidente, soldate cu 30 de persoane rănite grav și 43 rănite ușor. Din totalul acestora din culpa bicicliștilor au fost înregistrate 37 de accidente, soldate cu 18 persoane rănite grav și 22 rănite ușor.

Turnul Sfatului a întrebat trei bicicliști, care merg aproape zilnic prin Sibiu, cât de în siguranță se simt prin oraș?

”Parțial pe Milea și Șoseaua Alba Iulia s-a șters vopseaua care delimitează pista de biciclete de circulația auto. Sunt două dintre cele mai mari și circulate artere ale Sibiu. Ce pretenții să avem străzile din cartiere, dacă pe astea mari nu se mai îngrijește nimeni de ele?”, spune Mihai Anghel, locuitor al cartierului Vasile Aaron.
accident biciclist politie sens giratoriu (3)
”Eu mă descurc, m-am obișnuit cu ele și oricum mergeam cu bicicleta de dinainte să avem piste în oraș. Dar nu am încredere să-mi las copilul, sau soția, să meargă pe ele. Pur și simplu nu sunt sigure, peste tot sunt mașini parcate peste ele, marcajele urcă pe trotuar apoi coboară, dispar în sensul giratoriu, se termină brusc în colțul străzii”, a explicat Rareș Barbu, din Ștrand.
Reprezentanții IPJ Sibiu au mai comunicat că de la începutul anului anului 2016 și până la jumătatea lunii mai, bicicliștii au fost implicați in producerea unui număr de 8 accidente, soldate cu 2 persoane rănite grav și 6 persoane rănite ușor. Din totalul acestora 5 accidente au fost înregistrate din culpa bicicliștilor, soldate cu 2 persoane rănite grav și 3 rănite ușor.
”E în aceeași măsură o problemă a administrației, care prin niște vopsea pe șosea crede că a creat niște piste de biciclete, pe cât este o problemă a noastră, a bicicliștilor, care avem nevoie de panouri mari pentru a înțelege că e periculos să traversezi strada pe bicicletă. E o treabă românească, noi ne facem că vă ajutăm, voi vă descurcați cum puteți, pe propria piele”, a spus și Ștefan Mitu.
parc sub arini biciclist pista bicicleta (4)

Mihai Proca, biciclist și președinte al Asociației Tură în Natură, a organizat vreme de doi ani întâlniri la primăria Sibiu pe tema îmbunătățirii și dezvoltării pistelor de biciclete din Sibiu. La ședințe au participat reprezentanți ai Primăriei, Prefecturii, Poliției, Consiliului Județean, oameni care merg zilnic cu bicicleta în Sibiu și oameni care pot îmbunătăți starea actuală de fapt.

”Cifrele sunt îngrijorătoare, dat fiind că încă vorbim de mulți bicicliști răniți grav în urma acestor accidente în care sunt implicați. Este mai puțin important dacă accidentele în care au fost implicați au fost din vina bicicliștilor sau din vina șoferilor. Important este că vorbim de cetățeni ai județului Sibiu răniți grav. Normal că acest lucru trebuie să ne pună pe gânduri! Eu nu mă simt în siguranță pe pistele din oraș. Și îmi fac mai puțin griji pentru mine cât îmi fac griji pentru copilul meu pe care îl învăț să meargă acum pe bicicletă și care, într-o bună zi, când va împlini 14 ani, va ieși singură pe stradă cu bicicleta. Deci întrebările legate de siguranța deplasării cu bicicleta trebuie să ni-le punem în primul rând pentru generația tânără pe care atât noi ca asociație, cât și autoritățile o încurajează să meargă mai mult cu bicicleta”, a declarat Mihai Proca.
biciclist

”Autorităţile locale, şi în special Primăria Sibiu, vor trebui să treacă la un alt nivel atunci când discută despre infrastructura pentru biciclete şi să ia în calcul proiectarea şi executarea unor piste de biciclete sigure. A fost un început bun cu trasarea pistelor pe carosabil dar este momentul să se prevadă construirea unei infrastructuri adevărate, sigure, eficiente pentru deplasarea cu bicicletă. Trebuie să se ia cât mai mult în calcul separarea pistelor de biciclete de căile de rulare pentru maşini, retrasarea pistelor de biciclete astfel încât să nu mai treacă între parcările de maşini şi carosabil, reconfigurarea intersecţiilor şi a sensurilor giratorii astfel încât să fie sigure pentru biciclişti, conceperea unei reţele de piste de biciclete sigure care să lege toate cartierele oraşului de zona centrală şi care să asigure ieşirea uşoară din oraş spre zonele înconjurătoare, înfiinţarea unui sistem bike-sharing în Sibiu care să fie gestionat de Primărie, asigurarea unor zone de prioritate pentru biciclete (de ex. Centrul Vechi al oraşului), reconfigurarea unor străzi cu sens unic prin desfiinţarea parcărilor de pe una dintre părţile drumului şi amenajarea în locul lor a unor piste de biciclete cu dublu sens (de ex. Calea Dumbrăvii), reamenajarea pistei de biciclete din parcul Sub Arini astfel încât să fie mutată din partea de sus a alei principale în partea de jos a parcului (pe lângă pârâul Trinkbach) pentru a evita conflictele cu pietonii şi chiar accidentele care se produc la viaductul de sub stradă Argeşului” – propuneri în urma ședințelor cu autoritățile și bicicliștii din ultimii doi ani

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

11 comentarii

Bogdan

Acum 5 ani

Si pista de biciclete PE LANGA drumul Sibiu-Poplaca, asemenea celei de pe Sibiu-Rasinari. E un drum superb, se poate face o tura frumoasa pe Sibiu-Rasinari-Poplaca-Sibiu insa pe portiunea Poplaca-Sibiu e groaznic de periculos din cauza soferilor retardati care mai mareu dubleaza depasirile si te baga in sant....
Raspunde

Dă-te bă! Sunt biciclist.

Acum 5 ani

Gresit!!! Tebuie mutate masinile pe trotoar, ca sa aiba biciclisti loc. Si trebuie sa se infiinteze prioritatea de biciclist, ai bicicleta ai prioritate.
Raspunde

:)

Acum 5 ani

cu cat se vor imbunatatii pistele, tot mai mare va deveni numarul de utilizatori de biciclete, asa ca intr-un final traficul va scadea si cei care au neaparata nevoie de masina vor avea intr-un final de castigat.
Raspunde

ToTo

Acum 5 ani

Corect marcat, da biciclistii trebuie sa aibă prioritate, tin minte ca in Germania biciclistii erau stresul nr 1 si cand conduceam si cand eram pieton, dar se bucurau de prioritate si circulau ff multi cu bicicleta, eu am emotii de fie care data cand intru in sensul giratoriu si nu nu doresc sa ies la prima iesire, Ar trebui facuta o campanie la TV cu regulile de circulatie, ca mersul pe bicicleta e mai periculos decat fumatul in Romania. :-((((
Raspunde

-

Acum 5 ani

de...pinde ,domnule ,de clasificarea bicicletelor,ultima data am vazut-o la Ocna Sibiului...
Raspunde

Cosmin

Acum 5 ani

Vorbesc in calitate de sofer si de biciclist pasionat: atitudinea fata de biciclisti in Sibiu se deterioreaza pe zi ce trece! Anul acesta, din cauza indatoririlor familiale am mers mai putin cu bicicleta. Dar paradoxal, am avut parte de cele mai multe evenimente nefericite... Degeaba explic soferilor nesimtiti ca datorita mie si a altora ca mine, care alegem bicicleta pentru a merge la serviciu, sunt mai putine masini in traficul infernal de dimineata si dupa amiaza... Intr-adevar, ceva trebuie facut in Sibiu in acest domeni! Subscriu celor intervievati: niciu eu nu mai simt confortabil sa imi stiu sotia si copilul pe bicicleta in Sibiu....
Raspunde

z

Acum 5 ani

O comparatie intre biciclisti si soferi (ca tot e campionat de fotbal): 2 echipe joaca in acelasi meci, una trebuie sa respecte toate regulile, cealalta nu iar daca cea care nu trebuie sa respecte regulile greseste ceva, tot cea care respecta regulile e penalizata. Unu-i prieten ii s-a intamplat ca un biciclist sa se loveasca de masina parcata si tot el (soferul) a fost amendat si a primit sanctiune penala pentru vatamare din culpa. Chit ca masina era stationara cu motorul oprit si nici nu a deschis usa sa zici ca aia a fost vina.
Raspunde

z

Acum 5 ani

O comparatie intre biciclisti si soferi (ca tot e campionat de fotbal): 2 echipe joaca in acelasi meci, una trebuie sa respecte toate regulile, cealalta nu iar daca cea care nu trebuie sa respecte regulile greseste ceva, tot cea care respecta regulile e penalizata. Unu-i prieten ii s-a intamplat ca un biciclist sa se loveasca de masina parcata si tot el (soferul) a fost amendat si a primit sanctiune penala pentru vatamare din culpa. Chit ca masina era stationara cu motorul oprit si nici nu a deschis usa sa zici ca aia a fost vina.
Raspunde

...

Acum 5 ani

Biciclistii nu trebuie sa intre in intersectii (mai ales in giratorii) cu "piste speciale". In occident pistele sunt preponderent pe trotuar si daca traverseaza ceva intersectie, e vorba de intersectie semaforizata, nicidecum giratoriu. In giratorii biciclistii trebuie instruiti sa intre doar daca stiu exact ce fac si sa se inscrie si sa circule ca orice alt vehicul, nu sa raman pe marginea giratoriului cum gresit ii invata drumurile prost trasate in Sibiu. Stergeti de urgenta benzile rosii din giratorii sau vom avea si alte evenimente grave. Sprijin ideea de a infiinta mai multe piste de bicicleta insa nu doar cu vopsea rosie. Din pacate la noi trotuarele pe anumite strazi sunt niste glume si strazile sunt si ele foarte inguste si pline de masini parcate. Foarte greu de realizat ceva civilizat din pacate
Raspunde

J.C.

Acum 5 ani

Ba nu sant parcari destule, ba nu sunt pistele pe trotuar, ba sunt pistele pe trotuar, nici cum nu-i bine. Oricum biciclistul merge cum vrea el, pe contrasens, pe trotuar, pe trecerea de pietoni. Mult mai util ar fi un fel de permis de biclist, unde sa dai un examen din care sa reiasa ca cunosti cateva reguli de circulatie, bunul simt e problema (al biciclistilor dar si al soferilor), nu pistele de biciclisti.
Raspunde

Biciclete

Acum 4 ani

Sincer, fara un echipament de protectie adecvat, sa rulezi pe pistele de biciclete poate fi o adevarata aventura.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus