Joi,
12.09.2024
Innorat
Acum
16°C

Bilanțul morților, după închiderea autostrăzii demolate

Bilanțul morților, după închiderea autostrăzii demolate

Nu există o prevenire mai bună a accidentelor decât construirea de autostrăzi. O știu vest-europenii, dar demonstrează și statistica din România. Din păcate, această statistică rezultă ca urmare a unei lucrări prost-executate, care a făcut ca lotul Sibiu-Orăștie să fie închis, iar o porțiune din autostradă, demolată. Dinamica accidentelor devine, acum, grăitoare și de necontestat.

Autostrada a fost închisă în 7 septembrie 2015, la doar 9 luni de la inaugurare, după ce reprezentanții CNADNR și-au dat seama că fisurile din corpul carosabilului nu pot fi remediate. A devenit atunci, clar, că porțiunea trebuie reconstruită. În cele 9 luni, însă, în care autostrada a fost deschisă, numărul accidentelor rutiere a scăzut drastic.

Niciun eveniment rutier mortal nu s-a semnalat pe acest tronson și nici pe segmentul de drum național paralel. Cele 4 accidente ușoare care au avut loc pe DN1 sunt cu mult sub cifrele din anii anteriori deschiderii autostrăzii.

Potrivit unei statistici întocmite de Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu, între Săliște și limita cu județul Alba s-au înregistrat, în anul 2001, nu mai puțin de 39 de accidente, cu 14 morți. A fost cel mai "negru" an, pe un segment de drum cunoscut ca fiind unul dintre cele mai periculoase din România. Deși cifrele au scăzut în anii următori, totuși multe persoane au continuat să își piardă viața aici, în evenimente rutiere: zece morți în 2012, șapte morți în 2013 și alți zece decedați în 2014. În total, alte 88 de persoane au fost rănite grav în accidente rutiere petrecute aici.

Potrivit IPJ Sibiu, "începând cu data de 15.09.2015, având în vedere închiderea Autostrăzii A1, pe segmentul cuprins între orașul Săliște și limita cu județul Alba, gradul de risc rutier înregistrat pe DN1, pe acest tronson, a revenit la cotele anilor anteriori, fiind produse 17 accidente de circulație, soldate cu decesul a 7 persoane și rănirea altor 37 de persoane".

Tronsonul de drum național dintre Săliște și Alba este cunoscut ca fiind unul cu grad înalt de risc, și datorită faptului că este unul dintre cele mai tranzitate din România, cu o medie zilnică de 24.000 de mașini. Reprezentanții IPJ recunosc că darea în folosință a autostrăzii a redus drastic numărul accidentelor.

"Se poate desprinde concluzia că, în intervalul 2011-2014, s-a înregistrat o constanță în ce privește dinamica accidentelor de circulație, iar darea în exploatare a Autostrăzii A1 a generat reducerea semnificativă a riscului rutier și diminuarea numărului și a consecințelor accidentelor de circulație", arată un raport al Inspectoratului.

În acest moment, niciun utilaj închiriat de CNADNR pentru a executa ”în regie proprie” lucrările de refacere a autostrăzii nu mai există pe șantier. În zonă nu se mai lucrează de la mijlocul lunii trecute: utilajele au fost scoase din șantier, iar porțiunea de 200 de metri a fost înconjurată pe ici-pe colo cu o bandă de plastic alb-roșie. Reprezentanții Companiei spun că așteaptă avizele pentru noua soluție tehnică adoptată și mențin ca termen pentru finalizarea lucrărilor, luna septembrie 2016.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

6 comentarii

me

Acum 8 ani

Suntem in 13 Iulie iar termenul de finalizare sa zicem ca este sfarsit de septembrie. Cum te gandesti ca poti tremina aceasta portiune in 2 luni cand toata lucrarea este coordonata de un cnadnr IMPOTENT care nu a facut nimic timp de noua luni?
Raspunde

ra

Acum 8 ani

Cine plateste.....sigur nu cine trebuie
Raspunde

Alin Mihaita Goga

Acum 8 ani

Termenul de finalizare conform deciziei directorului general al CNADNR, Cătălin Homor, este de 15 Iulie 2016...diferența între acest termen şi termenul anunțat de ministru (adică luna septembrie), o reprezintă marja de siguranță luată de incompetentul Dan Costescu, ca să fie sigur că şi în condiții normale de imprevizibilitate va deschide autostrada...acum, incompetentul a plecat, va pleca şi incompetentul sinistru Cătălin Homor, iar noi rămânem TOT cu autostrada demolată şi fără responsabili pentru acest dezastru!
Raspunde

Vuvuzelu

Acum 8 ani

De ce este o dramă că a scăzut numărul accidentelor rutiere? Voi aveți proprietatea termenilor? Cum adică numărul accidentelor a scăzut dramatic? Jurnaliști ieftini, da' ieftini ca șosetele din târg.
Raspunde

mihu

Acum 8 ani

Din pacate confirmati ceea ce ar trebui ca fiecare victima a unui accident rutier sa solicite dpdv al unei eventuale despagubiri: Obiectivarea raspunderii unui act de munca neefectuat - angajatii CNADNR neprofesionisti. Si bineinteles politicieni care stau in spatele numirilor frauduloase ale personalului acestei macabre companii plus furturile musamalizate. Statistica prezentata nu are nevoie de explicatii sau comentarii. Va rog inaintati aceasta scurta informare - articolul sus prezentat - si altor surse media de larga audienta pentru un impact populational superior.
Raspunde

atentie

Acum 8 ani

Corectati URGENT numărul accidentelor rutiere a scăzut dramatic. Fals corect este numărul accidentelor rutiere a scăzut DRASTIC. Nu e o drama ca au scazut accidentele e o drama ca au crescut. Mare atentie!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus