În primul semestru al anului 2016 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 1.310 reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 42% mai mult fața de prima jumatate a anului trecut. Cele mai multe reclamații - 593 au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă.
Dintre toate categoriile de servicii (telefonie, internet, retransmisie a programelor audiovizuale, servicii poștale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în primele șase luni ale anului se referă la serviciile de telefonie mobilă (45% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile poștale (14%), serviciile de acces la internet fix (12%), portarea numerelor de telefon (8%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (7%), se arată întrun comunicat al ANCOM.
Calitatea serviciilor de comunicații electronice este cel mai des subiect reclamat la ANCOM, pe fondul creșterii exigenței utilizatorilor, dar și a diversificarii serviciilor, sesizarile cu acest obiect primite de Autoritate în prima parte a anului fiind în numar de 182, urmate de sesizarile referitoare la facturarea serviciilor (156 de petiții), contractele încheiate la distanța (129 de petiții) și lipsa de informare sau informarea necorespunzatoare a utilizatorilor de catre furnizori (121 de petiții).
Datele ANCOM centralizate pe primul semestru arata ca cele mai multe reclamații formulate de utilizatorii de servicii de comunicații electronice s-au referit la serviciile furnizate de RCS&RDS (272 de petiții), Vodafone România (228 de petiții), Telekom Romania Mobile Communications (207 petiții), Orange România (129 de petiții) și Telekom Romania Communications (102 petiții).
Pe segmentul serviciilor poștale, ANCOM a primit 180 de plângeri, dintre care cele mai multe s-au referit la termenul de livrare a trimiterilor (44%) și la deteriorarea trimiterilor poștale (24%).Cei mai reclamați furnizori de servicii poștale în primele 6 luni ale anului au fost Urgent Cargus cu 70 de reclamații, Fan Courier cu 38 de reclamații și Compania Nationala Posta Româna cu 27 de reclamații.
În ceea ce privește serviciile poștale, în cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competența legala de a sancționa furnizorii pentru nerespectarea contractului. În caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau parțiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii ar trebui sa se adreseze mai întâi furnizorului de servicii poștale, iardaca reclamația nu a fost soluționata amiabil sau nu a primit un raspuns în maxim 3 luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând pașii descriși aici. Autoritatea nu poate însa stabili cuantumul concret al despagubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecata, se arată în același comunicat de presă.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Vodafone România , Autoritatea Națională , Urgent Cargus , Fan Courier , Orange Romania , Telekom Romania Communications , Protecţia Consumatorilor Sibiu
Vizualizari: 2427
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Claradi
Acum 2 ore
SalimDream
Acum 2 ore
Sibian
Acum 2 ore
Eu
Acum 3 ore
Kokos