Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
19°C

Peste 3300 de închirieri de biciclete la Cazarma 90. Sibiul ar putea avea sistem bike-sharing

Peste 3300 de închirieri de biciclete la Cazarma 90. Sibiul ar putea avea sistem bike-sharing

Asociația Green Revolution, cea care a inițiat și administrează centrul de închiriere biciclete de la Cazarma 90, prospectează posibilitatea de a deschide la Sibiu un serviciu de bike-sharing. Un astfel de sistem funcționează deja cu succes în Cluj-Napoca, implementat chiar de municipalitate.

Reprezentanții Asociației Green Revolution au declarat pentru Turnul Sfatului că anul acesta centrul de închiriere de la Cazarma 90 a funcționat bine, în parametri asemănători cu cei din anii anteriori. ”Nu exista diferențe majore în comparație cu anul trecut, iar până în prezent s-au înregistrat peste 3300 de închirieri. Anul acesta, ca și în anii trecuți, turiștii sunt cei care închiriază, în special, bicicleta I’Velo”, a declarat Ioana Andreescu, din partea asociației.

Centrul I’Velo din Sibiu nu s-a confruntat anul acesta cu probleme majore, nefiind semnalate cazuri de biciclete distruse sau furate. Tocmai pentru că centrul funcționează bine, din primăvara lui 2017 aici vor putea fi închiriate modele noi de biciclete, inclusiv MTB pentru excursii în afara Sibiului. ”Centrul din Sibiu este o locație importantă pentru proiectul nostru, ne dorim să devină cât mai vizibil pentru cetățeni și turiști, iar în anul următor vom veni cu o flotă nouă de biciclete, atât de oraș, cât și MTB pentru cei care vor să descopere împrejurimile orașului”, mai spune Ioana Andreescu.

Ca planuri de viitor, Asociația Green Revolution prospectează posibilitatea de a implementa la Sibiu un sistem de bike-sharing, atât pentru turiștii care vor să viziteze și altceva în afară de centrul istoric, dar și pentru sibienii care vor să se deplaseze prin oraș cu bicicleta. ”Asociația Green Revolution a lansat la sfârșitul lunii septembrie primul serviciu de bike-sharing automatizat din București, cu stații situate în special în centrul metropolei, în principalele puncte nodale de transport, pentru a ușura deplasarea prin traficul capitalei. Momentan proiectul este pilot, se vor face studii și cercetări, dar ne dorim extinderea lui și in principalele orașe din România. Atât sibienii, cât și ceilalți locuitori ai României ar trebui să înțeleagă beneficiile utilizării bicicletei, atât în scop recreațional, cât și utilitar. De aceea ne reinventăm permanent și venim în sprijinul lor cu o umbrelă cât mai variată de proiecte de bike-sharing”, a concluzionat Ioana Andreescu.

Orașul Cluj-Napoca a inaugurat încă din luna noiembrie a anului trecut un astfel de serviciu, cu 20 de stații răspândite prin tot orașul și cu 5000 de cartele de utilizatori, pentru început. Proiectul s-a bucurat de mare succes, câteva luni mai târziu primăria Cluj-Napoca fiind nevoită să tipărească încă 15.000 de cartele de utilizator, la cererea cetățenilor. Și Timișoara a demarat un proiect similar în vara anului trecut, început cu 300 de biciclete și 25 de stații de închiriere. Primăria Iași a anunțat în vara acestui an că are în pregătire un proiect cu finanțare europeană tocmai pentru a introduce în oraș un sistem bike-sharing.

La Sibiu, grupul de lucru ”Biciclist în trafic”, care reunește bicicliști, reprezentanți ai societății civile, ONG-uri și instituții locale a propuse primăriei Sibiu implementarea unui astfel de proiect încă din 2015, însă fără nici un rezultat până în prezent.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

Sanatos

Acum 8 ani

Foarte frumos.multumim. Totuși,as zice că urgentare multor trasee tip benzi de biciclete trebuie urgent implementate si făcută.
Raspunde

alzara

Acum 8 ani

Bai idiotilor,terminati cu tampenii de genul bike-sharing! Sibiul la periferii are nspe sute de strazi de pamant ca-n 1800...si voi o ardeti aiurea cu bike-sharing...WTF!!!...trezi-ti-va draq bai incompetenti si sifonari ordinari din primaria casnicei habarniste-fodor-voi ajungeti incet-incet la nivelul Faltiseniului...nu va mai comparati cu Clujul!!!
Raspunde

ma-ta

Acum 8 ani

meri inapoi in valcea unde toate strazile sunt asfaltate
Raspunde

Vondrea

Acum 8 ani

@alzara Ce are sula cu prefectura? Pe logica ta dacă tu ești prost trebuie ca noi toți să fim proști. Străzile de pământ sunt o treabă și circulația în oraș o altă treabă. Paris, Londra, Barcelona sunt orașe model când vorbim de bike sharing. sute sau chiar mii de stații. Cu sistemul actual de la cazarma 90 nu se încurajează mersul localnicilor pe bicicletă de la punctul A la punctul B, este doar un sistem în care turistul închiriază o bicicletă de la punctul A, se plimbă și returnează bicicleta în același loc. Sper să avem un sistem similar cu cel din Cluj. Cred că pot ffi accesate și fonduri nerambursabile pentru așa ceva. Beneficiile ar fi clare pentru oraș.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus