Marţi,
13.04.2021
Parțial Noros
Acum
17°C

Ministrul Educației: Mai mult de 40% dintre elevi nu înțeleg un text citit

Ministrul Educației: Mai mult de 40% dintre elevi nu înțeleg un text citit

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, susţine că 42 la sută dintre elevii din România nu înţeleg textul citit şi au dificultăţi în efectuarea unor operaţii elementare, în condiţiile în care media europeană a analfabetismului funcţional este de 20 la sută, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Mircea Dumitru a declarat, luni, la UBB Cluj-Napoca, la o dezbatere pe tema analfabetismului funcţional, că este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă şi care să formeze aceste competenţe la nivelul înţelegerii unui text.

“Trebuie să luăm măsuri concrete pentru că fenomenul analfabetismului funcţional a luat o amploare îngrijorătoare. Faptul este că mai mult de 40% dintre elevii din România nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere, au dificultăţi să facă operaţii aritmetice elementare, au dificutăţi la nivelul unor competenţe de bază. Este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă şi care să formeze aceste competenţe la nivelul înţelegerii unui text. O strategie de reducere a analfabetismul funcţional trebuie să constituie o prioritate, după care se va face un calcul privind bugetul care trebuie alocat”, a spus Dumitru.
Potrivit acestuia, de-a lungul anilor, anumite momente au fost ratate, astfel încât deciziile care ar fi putut să ducă la adoptarea unor strategii şi planuri nu au fost luate la timpul potrivit.

Sursa foto

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

...

Acum 4 ani

Bineînțeles că există! Ei nu citesc decât pe facebook. Câți copii mai citesc o carte?! Înainte să învețe tot to felulde aiureli ar trebui să învețe să citească și să înțeleagă ceea ce citesc!
Raspunde

mihai

Acum 4 ani

România pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte analfabetismul în rândul tinerilor! în şcolile româneşti lipsesc specialiştii care să ofere copiilor rămaşi în urmă sprijin pentru a recupera decalajele. Totodată, acumularea cunoştinţelor este cu 60% mai scăzută la elevii din România şi Bulgaria în comparaţie cu colegii lor din celelalte state europene. http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=7083&idm=1,095&idl=1
Raspunde

e-manuela

Acum 4 ani

Buna! Nenea,da' la ce le "traba"? La "capciuni" in nici un caz, iar ca sa "puie" ștampila, nu tra' "decât" sa cunosti "niște" simboluri grafice....
Raspunde

Inter L. Op.

Acum 4 ani

Dar câți parlamentari înțeleg un text la prima vedere ? După haosul legislativ, cam puțini. La televizor apar mai mult interlopii și maneliștii, nu oamenii de cultură. Nu trebuie uitat că avem cei mai mulți minoritari din Europa, care nu sunt atrași de carte, majoritatea dintre ei, ci mai degrabă atrași de Guță. Unii vin la școală doar pentru ”halocații” și ca să asculte manele în timpul orelor, cu acordul total al Ministerului, drept consfințit prin statutul elevului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus