Luni,
28.11.2022
Partial Noros
Acum
1°C

Planul de mobilitate: cum ar trebui să arate centura de sud a Sibiului. Plus noi legături cu Șelimbărul

Planul de mobilitate: cum ar trebui să arate centura de sud a Sibiului. Plus noi legături cu Șelimbărul

Discutată de mai mulți ani și re-scoasă în spațiul public cu ocazia fiecărui scrutin electoral, centura de sud a Sibiului este un proiect care ar avea nevoie de un buget de 16 milioane de euro, se arată în Planul de mobilitate urbană prezentat joi.

Traseul propus pentru această centură de sud pornește din Cristian, ocolește Sibiul inclusiv pe teritoriul Cisnădiei și Șelimbărului și se intersectează din nou la DN1/DN7 în zona centrului comercial din Șelimbăr. Potrivit Planului, această centură se va intersecta cu DN1 în zona Aeroportului Sibiu, a cărui pistă va fi ocolită pe la baza dealului extins. Traseul mai include capătul străzii Zăvoi, o intersecție cu Calea Poplăcii, după care această centură ar urma să parcurgă str. Ludoș, de unde – prin spatele cimitirului (zona dintre Cimitir și Școala de câini) – această centură ar urma să traverseze Calea Cisnădiei. Mai apoi, această centură ar ajunge – prin zona Dedeman – la o intersecție cu prelungirea bulevardului Mihai Viteazul în zona monumentului care amintește de bătălia de la Șelimbăr și, în cele din urmă, la o intersecție cu DN1 în zona benzinăriei Lukoil.

Pentru realizarea acestei centuri de sud ar trebui construiți 10,6 km de drum cu patru benzi și lărgite străzi existente cu o lungime de 1,84 km. Traseul centurii ar mai necesita și construirea a două poduri cu o lungime cumulată de 320 de metri.

Bugetul estimat pentru această centură este de maxim 16 milioane de euro și este condiționată de obținerea terenului, asigurarea fondurilor necesare și, mai ales, de colaborarea autorităților locale implicate, adică cele din Sibiu, Cristian, Șelimbăr și Cisnădie. Cei care au realizat acest plan sugerează ca această centură ar putea fi realizată și de către Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR).

Termenul de realizare a acestui proiect este, însă, unul mediu sau lung.

Noi conexiuni cu Șelimbărul

Planul propune și noi conexiuni cu Șelimbărul, atât rutiere, cât și pentru cei care folosesc bicicleta. Numărul noilor conexiuni propuse este patru: str. Ștefan cel Mare - str. Rampa Ştefan cel Mare – limita administrativă a municipiului – până la str. Nicolae Brana (Șelimbăr), ar fi o primă nouă rută propusă (0,9 km lungime).

Alături de aceasta, planul propune o nouă rută de 1,47 km care să pornească de la Gara Sibiu, pe prelungirea străzii Socului, pe sub pasajul Ștefan cel Mare.

Cea de-a treia nouă conexiune cu Șelimbărul este mult mai scurtă, de doar 42 de metri. Dar presupune legarea străzii Oașa, din Sibiu, cu strada Ioan Slavici, din Șelimbăr, peste Valea Săpunului.

În fine, cea de-a patra nouă legătură între cele două localități este prelungirea străzii Oștirii (cu 275 de metri), peste Valea Săpunului, până la o viitoare stradă a Șelimbărului, care va fi perpendiculară pe prelungirea bulevardului Mihai Viteazul.

Realizarea acestor patru noi conexiuni ar costa aproximativ 4,5 milioane de euro.

conexiuni-noi-cu-selimbarul-1 conexiuni-noi-cu-selimbarul-2 conexiuni-noi-cu-selimbarul-3

Proiecte în consultare publică

Proiectele propuse în cadrul Planului de mobilitate urbană pot fi consultate aici. Aceste propuneri au fost prezentate joi, în urma unui contract în care Primăria Sibiu a plătit asocierii mai sus amintite suma de 250.000 de euro. Proiectele din plan sunt supuse consultării publice, iar termenul de transmitere a eventualelor sugestii sau propuneri a fost extins până pe 30 decembrie 2016 (inițial era 15 decembrie 2016). ”Consultantul angajat pentru realizarea Planului așteaptă aceste sugestii în scris pe adresa de email contactmobilitate@sibiu.ro sau pe adresa Primăriei Sibiu, strada Samuel Brukenthal, nr. 2, Sibiu”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Tu es stultior quam asinus

Acum 5 ani

Problema intre 2 si 4 pe harta, centura ar trebui sa ocoleasca cart. V. Aurie (pe strada Agarbiciu - limita cartier), apoi linie cat de cat dreapta pana in zona Zavoi Turnisor (2 pe harta). Ridicol sa treci o varianta/centura prin mijlocul unei zone dens construite ce concentreaza cca 8000-10000 oameni.
Raspunde

Ion

Acum 5 ani

10.6 km pentru japonezi/nemti inseamna maxim 3 luni de munca, zic numa. Daca noi avem centura de sud in 10 ani sa ne consideram norocosi :)
Raspunde

Tu es stultior quam asinus

Acum 5 ani

Stai calm, nu se face vreodata....asta e asemanator cu planul din anii '20 (1926 sau 29) care la fel prevedea o centura in partea de vest (si nord), realizata partial de comunisti mai tarziu (Rahovei, Dima, Avrig, partial varianta veche in Strand, Autogarii, si ceva stradute in Tiglari). Atata timp cat Sibiul nu o sa fie capitala a ceva (regiune, stat), o sa avem parte doar de improvizatii provinciale, sau ai uitat in ce tara mancata de bucale, cocalari si curve, traiesti ?! :) Cel mult o sa se faca vreo legatura, o amarata de straduta pe o banda, gen asfaltarea drumului de pamant din Campsor, si atat ! Vezi ce panarama scumpa de ''pasarela'' auto au facut la gara Turnisor. bucale, care suge miliarde de Euro lunar din toata tara, de cate decenii se chinuie cu centura ? Asta era retorica. Nu o sa apucam noi bulevarde largi, tramvaie....Poate copii, copiilor nostri. Si sa vrei sa faci ceva, te impiedica democratia, ca vai nu se muta unu din cocioaba si ramai cu bulevard care se termina in gard de lemn :)
Raspunde

sibian100%

Acum 5 ani

Aiurea sa faci o centura care sa ocoleasca aeroportul cand se poate folosi o strada ca cea de dupa fostul Trident sa iesi in Zavoi prin Asachi si apoi o legatura pe dupa linia de tren prin Strand 2 cu Calea Poplacii si Valea Aurie
Raspunde

jonyjon

Acum 5 ani

Ai citit macar articolul, sa vezi ca se propune o latime de 4 benzi? Unde faci tu 4 benzi dupa Trident?
Raspunde

Tu es stultior quam asinus

Acum 5 ani

Un cretinism sa faci ceva nou, vital (daca se va face), si sa inghesui partial tot prin oras, in cartiere/zone construite la 1400, 1700 sau 1940, 1980.....Asta criticam in primul comment.
Raspunde

Observer

Acum 5 ani

De ce nu se face centura de sud pe valea Sevisului, asa cum se preconiza in urma cu cativa ani?
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Deci pentru Calea Cisnadiei NIMIC CONCRET. Pana si parcarile de la iesire s-au prevazut in alte zone (gen Mall) dar nu pe Calea Cisnadiei... Unde pe dreapta e Sibiu, nu Cisnadie (pana la un punct)... Ce nu intelege administratia din Sibiu e ca NU poti da vina pe Cisnadie pentru ca nu rezolva pe Calea Cisnadiei. Daca vrea Sibiul are ce face. Poate sa faca de pilda o parcare supraetajata pe partea reapta (dupa Electrica) si traseu de transport de la ea... Sau daca nu in spatele la Profi (dar una subterana sa nu stricam locul verde) Poate sa faca de pilda strapungere Strada Ludus - Scoala de caini, chiar daca ar fi pe cont propriu si asta s-ar duce intr-o strada de pamant... Cei de la Cisnadie ar fi obligati sa faca drum... D-na Fodor nu intelege ca la viitoarele alegeri vor in joc multe mii de voturi impotriva, pentru ca multi din cei de pe Arhitectilor au buletin de Sibiu, basca sunt si zone de pe Calea Cisnadiei care tin de Sibiu (dupa Scoala de Caini de exemplu) ... Toti acesti nu vor mai vota cu "baba" (am ajuns sa ii spun si eu asa pentru ca nu intelege problemele reale). Si nu intelege ca tot traficul asta in prostie + poluarea de fapt ne afecteaza si pe noi sibienii! Adios Fodor la urmatoarele alegeri!
Raspunde

hai-hui

Acum 5 ani

Ca sa ne intelegem... Studiul acesta de mobilitate a fost facut se pare aproape strict pentru orasul Sibiu, nu pentru zona metropolitana. Deci e pe jumatate inutil! Trebuia studiu pentru zona Metropolitana. De pilda unde e transportul public pe Calea Cisnadiei in studiu ? Si ce e aberatia cu 70 000 000 Euro ca sa faci Ttramvai ? De banii aia faci 3.5 centuri ocolitoare... Iar daca vrei sa fie cat de cat ecologica treaba pui zone/benzi cu acces strict pentru transportul public (+salvare/pompieri/politie).
Raspunde

ra

Acum 5 ani

punctul 8. legarea cu dn1
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus