Arena Platoș tocmai a încheiat poate cel mai bun sezon din istorie. Ocazie numai bună pentru a sta de vorbă cu Ioana Chitea, managerul complexului, despre cum se face turism de iarnă la Sibiu și cum se poate dezvolta și mai mult Păltinișul.
Reporter: E cel mai bun sezon de când s-a deschis Complexul Arena Platoș? Mi-ați putea da niște cifre, cam câți turiști estimați că ați avut, care au fost perioadele de vârf etc.?
Ioana Chitea: Într-adevăr, am avut un sezon foarte bun, și din punctul de vedere al condițiilor meteo dar și din punct de vedere al vizitatorilor! Cu multă muncă depusă, am reușit să funcționăm cu una din pârtii încă din 30 noiembrie 2016, ceea ce a stârnit pofta de schi, zăpadă și aer de munte pentru multă lume din toată țara! Cifrele sunt cele mai elocvente pentru a ilustra acest răspuns. Eforturile depuse de întreaga echipă s-au concretizat într-o creștere cu cu 30% a numărului vizitatorilor complexului nostru, față de sezonul trecut.
Rep.: Nu sunt meteorolog, dar mi s-a părut că a fost și cea mai geroasă iarnă din ultimii vreo cinci ani, ceea ce v-a ajutat foarte mult. Cât de dependenți sunteți de vreme?
I. C.: Iarnă geroasă este un pic prea mult spus. Colegii din departamentul de întreținere a pârtiilor au văzut și simțit nopți mult mai friguroase decât în acest sezon. A fost o iarnă cum ar trebui să fie, ca să spunem așa. Suntem dependenți de vreme în sensul că de asta depinde rapiditatea cu care putem face zăpada artificială și tot de vreme ține și păstrarea/menținerea acestei zăpezi.
Rep.: Ați făcut niște calcule, de unde vin turiștii? Câți sunt sibieni, câți sunt din alte județe sau străini?
I. C.: Clienții Arena Platoș Păltiniș vin din toată țara, asta fără dubiu. Totuși, preponderent sunt clienții din județul și orașul Sibiu, cam 50% din totalul clienților, urmați de cei din județele învecinate, aproximativ 30%. Ce ne încântă foarte mult este că din municipiul București ne-au venit cam 10% din totalul clienților din acest sezon, ceea ce înseamnă că Păltinișul, și Arena Platoș implicit, au devenit o alternativă serioasă la stațiunile de pe Valea Prahovei. De asemenea, faptul că cei din Galați, Constanța sau Botoșani ne aleg pe noi ca destinație de schiat nu poate decât să ne bucure.
Ne-au trecut pragul anul acesta și turiști din Anglia, Franța, Germania, Ungaria, chiar și Noua Zeelandă, care s-au bucurat fie de schi, fie de o tură pe tubing sau de un pahar vin fiert .
Rep.: Poate e doar o întâmplare, deși nu cred, dar am primit reclame la Arena Platoș inclusiv pe 9Gag. Cât de important e pentru voi să vă promovați direct pentru publicul țintă sau altfel decât prin metodele clasice? Cum faceți asta, dați-mi câteva exemple?
I. C.: Mixul de promovare al complexului este foarte de bine gândit de către o echipă de profesioniști digitali, PR sau marketing, astfel încât rezultatele să fie maxime, în funcție de obiectivele de promovare. Ne focusăm pe promovarea complexului ca atare, dar și pe evenimentele sezonului - iarna acesta numărând 12 evenimente marca Arena Platoș Păltiniș. Precum ai aflat deja, investim mult în promovarea digitală (website, social media) pentru a fi mai aproape de clienții noștri, pentru a-i informa în permanență despre noutățile și ofertele resortului. Canalele media folosite de noi sunt atât cele tradiționale (radio, print), dar și cele amintite mai sus.
Rep.: Cât de mult contează faptul că organizați constant evenimente pe pârtie și diversificați astfel oferta, nu vă limitați doar la schi și snowboard?
I. C.: De la bun început am considerat că organizarea cât mai multor evenimente sunt cheia spre a atrage oamenii la ski și la munte. Venim din lumea evenimentelor și știm că acestea dau sarea și piperul unei stațiuni montane. În jurul acestor evenimente am creat o comunitate care crește de la an la an, sunt foarte mulți tineri care au fost atrași spre sporturile de iarnă tocmai datorită acestor evenimente spectaculoase și unice în țară. Complementar, ne concentrăm eforturile în a oferi schiorilor cele mai bune servicii: de la pârtii preparate în fiecare seară în timpul vârfului de sezon, la școala de schi cu instructori calificați, bandă transportoare, grădiniță pe schiuri și alee de povești pentru cei mici până la fun park și tubing pentru doritorii de adrenalină, dar și metode de divertisment și petrecere a timpului liber.
Rep.: Sezonul bun care tocmai s-a încheiat vă dă speranțe pentru anii următori? Aveți în plan investiții noi peste vară, poate o extindere a complexului sau o creștere a ofertei? Dacă da, ce?
I. C.: Dacă nu am avea speranțe am fi închis de mult! Sperăm în relaxarea unei legislații extrem de închistate care nu ne permite nu doar nouă, ci oricărui jucător din acest domeniu să se dezvolte. Pârtiile Arena Platoș Păltiniș sunt de lungime medie, pentru că ne lovim de legislația amintită, nu pentru că vrem noi asta!
Rep.: Oferta locurilor de cazare în Păltiniș a crescut odată cu Arena Platoș? Ce condiții standard găsește un turist care vrea să vină câteva zile la schi? E suficient?
I. C.: Privind dezvoltarea Păltinișului în ultimii șapte ani, de când s-a deschis Arena Platoș, nu cred că este cineva care să poată spune că acest complex nu a fost cel mai important vector de dezvoltare a stațiunii. Gândiți-vă că doar sezonul acesta ne-au trecut pragul 250.000 de turiști. Dintre care aproape jumătate au înnoptat la Păltiniș. De dezvoltarea acestui complex depinde întreaga stațiune și suntem convinși că în momentul în care vom reuși să construim pârtii mai lungi, și serviciile de cazare din zonă vor exploda exponențial.
Rep.: Iarna aceasta s-a deschis oficial și pârtia de schi de pe Transalpina. Crește concurența pentru voi? Pârtia Oncești o considerați drept concurență sau are alt public?
I. C.: Noi am trecut de mult de faza „capra vecinului”. Am umblat prin prea multe stațiuni din lumea asta mare ca să nu ne dăm seama că pe cât oferta este mai bogată, pe atât crește și numărul turiștilor. Am învățat foarte multe din colaborarea strânsă cu regiunea austriacă Tirol și încercăm să împrumutăm cât mai mult know-how. Până la urmă, ei au stabilit standardul în ski în Europa, rețeta funcționează la perfecțiune. Important este să reușim să o implementăm și în România, să reușim să colaborăm cu celelalte resorturi sau pârtii din zonă pentru a deschide și mai mult porțile spre dezvoltarea acestui domeniu. Nu am tratat niciodată pârtia Oncești ca și concurență și chiar ne-am dori ca împreună cu ei și cu restul factorilor de decizie ai acestei zone minunate să putem crea o alternativă autohtonă la stațiunile de peste hotare. Suntem conștienți că ne despart 40-50 de ani de dezvoltare și nu dorim o comparație directă cu marile stațiuni din Austria, dar ne gândim poate cu speranța că schiorii români, având în zonă 30 km de pârtie nu vor mai parcurge 1500 km pentru a schia în alte părți.
Rep.: În ultimii ani ați venit cu oferte pentru distracție și pe timpul verii. Ce se va întâmpla vara aceasta?
I. C.: Complexul de schi și agrement se transformă vara într-un "fun-park cool", cu peste 17 activitati destinate publicului larg. Am dat startul activitaților de vară anul trecut și ne-am bucurat de feedback-ul bun de care am avut parte, în special referitor la atracția principală: sania de vară! Parcul de agrement și distracții Arena Platoș Păltiniș este dotat cu tot felul de elemente și echipamente utile pentru utilizarea acestora și pot mulțumi orice categorie de persoane: de la copii de 3 ani până la bunicii care-i însoțesc, sau sportivii de performanță. O parte dintre acestea, precum banda rulantă cauciucată, telescaunul, țarcul cu animale și aleea cu povești, destind și încântă și iarna, dar noile elemente de vară fac diferența dintre stațiunile clasice de munte și Arena Platoș Păltiniș: trasee de downhill și crosscountry, tiroliana, zorbingul, parcul de cățărat, potecile de drumeție, traseele pentru trotinete de teren, bagjump, trambulina, centrul de joacă gonflabil în aer liber, terenul de fotbal gonflabil cu suprafață umedă și alte nebunii.
Rep.: În concluzie, cât de optimiști sunteți acum pentru anii viitori?
I. C.: Optimiști suntem, sper doar ca din cauza piedicilor de ordin legislativ să nu ne piară cheful!
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: interviu , Arena Platoș Păltiniș , Pârtia Oncești , Paltinis , Valea Prahovei , Ioana Chitea , Ministerul Turismului , turisti , Noua Zeelandă , Arena Platoș , Pentru Sibiu , Keith Schilling , Clienții Arena Platoș Păltiniș , Pârtiile Arena Platoș Păltiniș , Complexul Arena Platoș Păltini
Vizualizari: 6989
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Nemo
Acum 2 ore
Nemo
Acum 2 ore
Sibian
Acum 4 ore
Arhitekt
Acum 4 ore
Bitt Dannman