Marţi,
25.01.2022
Innorat
Acum
-7°C

Ministrul Transporturilor: autostrada Ploiești – Brașov este la fel de importantă ca Sibiu – Pitești

Ministrul Transporturilor: autostrada Ploiești – Brașov este la fel de importantă ca Sibiu – Pitești

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a anunțat că s-a întâlnit cu reprezentanții Băncii Mondiale în cursul zilei de joi, pentru a discuta despre asistență financiară în construirea tronsonului de autostradă care să lege Ploieștiul de Brașov. Tronson a cărui importanță este, în opinia actualului ministru al Transporturilor, egală cu cea a autostrăzii Sibiu – Pitești.

La câteva zile după ce Cuc a invocat piedici în executarea tronsonului de autostradă Sibiu – Pitești, piedici care – în realitate – nu există (detalii aici), același ministru s-a întâlnit cu autoritățile locale din județele Brașov și Prahova. Ministrul Cuc a solicitat primarilor să se implice cât mai mult în proiectul autostrăzii, prin pregătirea planurilor parcelare necesare demarării procedurilor de expropriere a terenurilor necesare. Lipsa unor astfel de planuri parcelare a fost invocată de ministru și în legătură cu tronsonul Sibiu – Pitești. „Ideal ar fi ca toţi proprietarii din aceste zone sa aibă definitivate planurile cadastrale, iar acolo unde acestea nu există mizăm pe implicarea primăriilor. Ţinând cont de experienţa pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al autorizaţiilor de construcţie, acordate de primării pe coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcţie, edificată după finalizarea studiului de fezabilitate”, le-a transmis Cuc primarilor, potrivit agenției de presă Mediafax.

Ministrul ”se implică personal”

Răzvan Cuc a anunțat că tronsonul Ploiești – Brașov, care ar continua astfel autostrada construită de la marginea Bucureștiului și până la Ploiești, va fi construit cu sprijinul Băncii Mondiale, ca urmare a unei decizii guvernamentale. ”Sunt decis să supraveghez personal şi permanent evoluţia proiectului şi le-am spus şi celor de la CNAIR că Autostrada Ploieşti-Braşov este la fel de importantă ca Sibiu-Piteşti. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primarilor din zona pe unde va trece Autostrada”, a mai spus ministrul, citat de aceeași sursă. Sibiu – Pitești este considerată o prioritate la nivel european, autostrada proiectată pe acest traseu fiind inclusă pe coridorul IV pan-european.

Alte istorii și concesiuni

Pentru prelungirea autostrăzii A3, pe porțiunea Comarnic – Brașov (traversarea munților pe o lungime de 53 de km) guvernul condus de Victor Ponta a încercat – la fel ca și altele din trecut - varianta concesiunii. Procedura de selecție a desemnat chiar și o asociere câștigătoare, dar proiectul concesiunii a fost abandonat, în cele din urmă, în 2015, în urma unor ample discuții publice legate de costuri (aproximativ 8,5 miliarde de euro, care ar fi trebuit plătite firmelor care construiau pe banii lor autostrada în decurs de 26 de ani).

În acest moment, autostrada Ploiești – Brașov mai are un studiu de fezabilitate din 2006 și un acord de mediu eliberat acum zece ani. Lungimea aproximativă a acestui tronson ar fi de 173 de km, din care până acum a fost scos la licitație un lot de 6 km (Râșnov - Cristian). Contractul pentru construirea acestui tronson a fost atribuit în vara acestui an, la doi ani de la demararea procedurii de atribuire.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

me

Acum 4 ani

Pentru dezvoltarea țării toate autostrăzile construite sunt binevenite dar nu cred că tronsonul mai sus menționat este mai important decât Sibiu_Pitesti.
Raspunde

e-manuela

Acum 4 ani

Buna! Nenea, sigur ca aveti dreptate! Ambele sunt la fel de importante, si de aceea ele nu se vor realiza niciodată....
Raspunde

ministru amator

Acum 4 ani

Da, e important sa mearga bucurestenii la munte....economia reala si legaturile cu vestul, pot sa mai astepte!
Raspunde

roman

Acum 4 ani

acum inteleg de ce nu se face autostrada pitesti-sibiu, foarte simplu: PSD nu vrea sa intram in spatiul Schengen, intrarea in spatiul Schengen este conditionata de creare unui culoar constanta europa. deci nu vom fii pro europeni cu psd-sti la conducere, apropo ce suma din fonduri europene au fost consumate pana acum ? cred ca vreo 0 euro. o ducem bine, sa plateasca romanul taxe mari pentru salari mici, oricum avem crstere economica cu investiti 0 !!!!! hahahahahaha o ducem bine.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

olteanu

Acum 4 ani

Parerea mea personala este ca ploiesti- brasov este mult , mult mai importanta decat pitesti -sibiu....acum nu vreau sa intru in detalii....dar trafic mai ,,infernal,, decat bucuresti - brasov nu exista in romania la aceast moment....deci....
Raspunde

Dana

Acum 4 ani

Inseamna ca tu n-ai fost pe valea oltului. Brasov-bucuresti e o autostrada a mojicilor spre "munte", pe cand sibiu-pitesti e o autostrada a oamenilor care muncesc si produc sau au viitor mai luminos decat mojicii. Nu se va realiza nici una... UE stie ce pun la cale, cam toata lumea stie. Vor face Sibiu-Pitesti ca asa trebuie. Simplu. Daca vor autostrada "la munte", sa isi faca pe panii lor, miticii.
Raspunde

Omg

Acum 4 ani

Pitesti Sibiu face parte din coridorul 4 Pan European, leaga Occidentul de Turcia , leaga Bucurestiul si Constanta de restul Europei!! Dar ai spus in nick de unde esti, nu are rost sa iti mai explic, de la Brasov poate vii cu trenul dupa ce se termina autostrada , ca e legat doar de Vaslui, sa poata brasovenii sa-si viziteze bunicii..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus