Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a anunțat că s-a întâlnit cu reprezentanții Băncii Mondiale în cursul zilei de joi, pentru a discuta despre asistență financiară în construirea tronsonului de autostradă care să lege Ploieștiul de Brașov. Tronson a cărui importanță este, în opinia actualului ministru al Transporturilor, egală cu cea a autostrăzii Sibiu – Pitești.
La câteva zile după ce Cuc a invocat piedici în executarea tronsonului de autostradă Sibiu – Pitești, piedici care – în realitate – nu există (detalii aici), același ministru s-a întâlnit cu autoritățile locale din județele Brașov și Prahova. Ministrul Cuc a solicitat primarilor să se implice cât mai mult în proiectul autostrăzii, prin pregătirea planurilor parcelare necesare demarării procedurilor de expropriere a terenurilor necesare. Lipsa unor astfel de planuri parcelare a fost invocată de ministru și în legătură cu tronsonul Sibiu – Pitești. „Ideal ar fi ca toţi proprietarii din aceste zone sa aibă definitivate planurile cadastrale, iar acolo unde acestea nu există mizăm pe implicarea primăriilor. Ţinând cont de experienţa pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al autorizaţiilor de construcţie, acordate de primării pe coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcţie, edificată după finalizarea studiului de fezabilitate”, le-a transmis Cuc primarilor, potrivit agenției de presă Mediafax.
Ministrul ”se implică personal”
Răzvan Cuc a anunțat că tronsonul Ploiești – Brașov, care ar continua astfel autostrada construită de la marginea Bucureștiului și până la Ploiești, va fi construit cu sprijinul Băncii Mondiale, ca urmare a unei decizii guvernamentale. ”Sunt decis să supraveghez personal şi permanent evoluţia proiectului şi le-am spus şi celor de la CNAIR că Autostrada Ploieşti-Braşov este la fel de importantă ca Sibiu-Piteşti. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primarilor din zona pe unde va trece Autostrada”, a mai spus ministrul, citat de aceeași sursă. Sibiu – Pitești este considerată o prioritate la nivel european, autostrada proiectată pe acest traseu fiind inclusă pe coridorul IV pan-european.
Alte istorii și concesiuni
Pentru prelungirea autostrăzii A3, pe porțiunea Comarnic – Brașov (traversarea munților pe o lungime de 53 de km) guvernul condus de Victor Ponta a încercat – la fel ca și altele din trecut - varianta concesiunii. Procedura de selecție a desemnat chiar și o asociere câștigătoare, dar proiectul concesiunii a fost abandonat, în cele din urmă, în 2015, în urma unor ample discuții publice legate de costuri (aproximativ 8,5 miliarde de euro, care ar fi trebuit plătite firmelor care construiau pe banii lor autostrada în decurs de 26 de ani).
În acest moment, autostrada Ploiești – Brașov mai are un studiu de fezabilitate din 2006 și un acord de mediu eliberat acum zece ani. Lungimea aproximativă a acestui tronson ar fi de 173 de km, din care până acum a fost scos la licitație un lot de 6 km (Râșnov - Cristian). Contractul pentru construirea acestui tronson a fost atribuit în vara acestui an, la doi ani de la demararea procedurii de atribuire.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Băncii Mondiale , Victor Ponta , Activag Pitești , Răzvan Cuc , autostrada A1 inchisa , Autostrada Ploieşti , Asesoft Ploiești , Valori Bucureşti , Ministrul Cuc , Pentru Sibiu
Vizualizari: 2329
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Kukuruku
Acum 5 ore
Vlad christian
Acum 6 ore
Victor
Acum 6 ore
Steve
Acum 6 ore
Gabytza Gabor