Miercuri,
11.09.2024
Ploi Moderate
Acum
16°C

Sibieni naivi păcăliți cu prezentări pompoase să cumpere oale la suprapreț

Sibieni naivi păcăliți cu prezentări pompoase să cumpere oale la suprapreț

Deși internetul e plin de astfel de exemple, încă există numeroși sibieni ușor influențabili care ajung să cumpere produse obișnuite la prețuri exorbitante, apoi se plâng pe la colțuri că au fost înșelați. Și nimeni nu îi mai poate ajuta cu nimic.

Cum funcționează? O firmă cu nume ciudat dar cu înclinații către viață sănătoasă, precum ”Vita Life”, ”Healty Food” sau ”Young Forever” apelează o listă întreagă de oameni, majoritatea pensionari, pe care îi cheamă la o prezentare despre cum să mănânci și să trăiești sănătos. Prezentările au loc în săli de conferințe ale unor hoteluri frumoase.

Ajunși acolo, curioșii primesc diverse cadouri mărunțele și asistă vreo oră la o prezentare plină de cuvinte pompoase. Li se spune cât de nocivă e mâncarea din zilele noastre și câți oameni mor anual din cauza bolilor. Șmecheria vine abia la final. Ca o surpriză, de nicăieri se organizează o tombolă la care participă toți cei prezenți. Fericiții câștigători pot pleca acasă cu oale fantastice și obiecte cu care poți găti sănătos la reducerea incredibilă de 70 sau chiar 80 la sută. Adică trebuie să plătească doar 3.500 sau 4.000 de lei loc de 15.000 sau 17.000 de lei, sau ceva de genul. Culmea, e plină țara de pensionari cu bani. Mulți se roagă de organizatori să le dea un avans, cu ce au în buzunare, la ei, și când ajung acasă, ori la bancă, plătesc diferența. Seara sau a doua zi, de cele mai multe ori când află copiii sau nepoții ce au făcut, își dau seama de țeapă. Pe internet obiectele cumpărate la incredibila reducere se găsesc la câteva sute de lei. Chiar și pe eMag sau Olx. Așa ajung bătrânii naivi să facă pe urmă plângeri la Protecția Consumatorului, la ziare, Poliție sau să meargă să-și ceară banii înapoi. În general firma e de negăsit.

Iată cum sunt prezentate niște produse de acest gen de către o firmă care săptămâna aceasta a avut prezentări și clienți în Sibiu.

prezentare

Iată mai jos plângerea făcută de o pensionară din Sibiu, care în urmă cu doi ani a participat la o astfel de prezentare:

sesizare pensionara

Singura instituție care a luat măsuri a fost Oficiul pentru Protecția Consumatorului Sibiu, ai cărei inspectori au găsit firma și o serie de nereguli, mărunte ce-i drept, dar suficiente pentru a aplica amenzi. Ca să înțelegeți mai bine, angajații firmei scriu la un moment dat pe tablă prețuri și adaosuri comerciale, apoi le șterg. Ei spun că astfel i-au informat pe cei prezenți, inspectorii OPC au altă părere și arată că astfel de informații trebuie afișate tot timpul, în loc vizibil.

Iată mai jos un răspuns al Protecției Consumatorului, în urma unei sesizări:

raspuns opc

 

Exact ca în cazul prezentat mai sus, o astfel de firmă a susținut zilele trecute prezentări la Sibiu, la Hotelul Continental. Întâmplarea a făcut că despre aceste prezentări a aflat și un avocat din Sibiu, Lucia Maria Crăciuneanu, care în nume propriu a luat măsuri imediat. A trimis sesizări, a alertat reprezentanții hotelurilor din Sibiu cu privire la adevărata natură a activităților care se desfășoară în sălile închiriate și chiar a participat la o astfel de prezentare. Totul pentru că mama ei fusese pățită în trecut.

”Practic le-am stricat prezentarea. Am pus multe întrebări, am luat cuvântul, am cerut detalii, iar la final au renunțat să mai facă tombola cu fericiții câștigători. Chiar m-am rugat de ei, să vadă oamenii adevărata natură a evenimentului. Și-au strâns lucrurile și au plecat. Pe de altă parte, au fost oameni invitați care s-au luat de mine, nu înțelegeau că vreau să-i ajut, să îi protejez de o păcăleală pe care au pățit-o sute sau chiar mii în toată țara”, a povestit pentru Turnul Sfatului avocatul Lucia Maria Crăciuneanu.
Iată mai jos sesizarea trimisă la jumătatea săptămânii trecute de doamna avocat:

plangere

Inițial reprezentanții hotelurilor au răspuns că au încheiat un contract de închiriere cu firma respectivă și nu pot interveni asupra prezentărilor. Ulterior, dându-și seama ce se întâmplă cu adevărat, au reziliat contractul specificând că înțelegerea era pentru prezentări, nu pentru comercializarea unor produse. Chiar au felicitat-o pe doamna avocat pentru curajul de a demasca o astfel de înșelătorie.

Reporterul Turnul Sfatului l-a căutat pe administratorul firmei Vitalife Medical Solutions SRL, cea care a avut prezentări acum câteva zile la Sibiu. S-a recomandat David Bosi și vorbește limba română cu accent puternic. Pe de o parte se referă la clienți cu apelativele ”băbuțele”, ”pensionarii”, pe de altă parte n-are nicio jenă să vorbească despre activitatea firmei lui. Este absolut convins că nu greșește cu nimic și crede că esența comerțului o reprezintă adaosul comercial, care diferă de la firmă la firmă și depinde de domeniul de activitate. În definitiv, el nu obligă pe nimeni să cumpere nimic, strategia lui de marketing se bazează pe invitații și cuvinte frumoase. Decizia aparține sută la sută celor naivi.

”Nu e nimic ascuns. Și vă dau un exemplu. Orice produs are un adaos comercial. Mergeți la un restaurant și cumpărați o sticlă de cola. Dacă restaurantul sau hotelul e de cinci stele, dați pe o sticlă de cola 15 lei, și în altă parte poate o găsiți la un leu. La noi, când cineva cumpără ceva primește o prezentare detaliată a produsului, cunoaște prețul, pune mâna pe produs, nu îl obligă nimeni să cumpere. Avem foarte mulți clienți mulțumiți, avem oameni care revin la prezentările noastre. Avem și oameni care vin pe urmă supărați, fac scandal, vor banii înapoi. Nicio problemă, cine nu a fost mulțumit i-am returnat banii și ne-am luat produsul. Care este problema?”, a declarat administratorul societății.
Acesta a ținut să atragă atenția că el și firma lui fac parte din categoria comercianților serioși, însă pe piață cum foarte multe alte firme similare, care fac același lucru, dar care sunt țepari. De-a lungul timpului a primit multe plângeri și chiar amenzi de la Protecția Consumatorului, din această cauză, pe care le-a contestat în instanță.
”La Hotel Continental, unde am fost, în afară de noi prezintă și fac astfel de evenimente și alte firme. Nu o dată, nu de două ori, am pățit să vine oameni nervoși la mine. Ziceau: ”Domnule, am luat de la voi!”. Și când ne uitam la acte, erau de la alții. Dar oamenii ce zic? Tot firmă cu oale! Sincer, credeți-mă, investim o grămadă de bani în organizarea evenimentelor, avem angajați, plătim taxe și impozite la stat. Și când ajungem într-un oraș ne trezim cu vreun client care vrea ne facă rău, care intră peste noi, ne întrerupe activitatea, dacă cineva face scandal tu nu ai cum să mai promovezi produsul, oamenii nu mai au răbdare să asculte, își pierd încrederea. Ce putem face? Strângem bagajele și plecăm acasă! Dar cine ne despăgubește? Nimeni! Foarte greu este în România de astăzi să fii o firmă corectă și să împaci și capra și varza, știți cum se zice. Pentru ce atunci să dau eu servici la 30 și ceva de persoane?”, a mai declarat administratorul firmei arătate cu degetul.
Concluzia tot el a tras-o: Firma e victima!

”Pentru ce atâta stres? Să vând un produs, legal, și pe urmă tot eu să fiu amendat și să de mine să tragă toată lumea? Nu! Nu am nimic de ascuns! Răspundem pentru ceea ce facem, stăm de vorbă cu orice organ sau autoritate! Dar am pățit-o în multe orașe, cu actele în regulă, să fiu amendat. Cu certificate la zi, documente, tot, am fost amendat. Asta ar trebui s-o dau și eu la ziar! Știți ce zic agenții sau inspectorii care vin? ”Domnule, dacă tot am venit nu mai plecăm fără amendă!”. La Cluj-Napoca a venit Protecția Consumatorului, bineînțeles, după o plângere a unui domn care avea relații mari. A doua zi, după invitație, ne-am prezentat cu toate documentele, cu absolut tot. ”Nu, domnule, că trebuie să vă dăm amendă!”. Zic, nicio problemă, dați-mi amendă, dar eu o s-o contest la Tribunal. Asta a fost acum două luni. La care, el zice, în loc de 10.000 de lei amendă îmi dă doar 4.500, dar să n-o mai contest. De ce? Pentru că toate autoritățile astea de stat își iau comisioane după amenzile încasate. Ei asta urmăresc!”.

Sursa foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Zigma

Acum 6 ani

Cum, sibienii sa se lase pacaliti?! Doamne fereste! E ceva in neregula cu acest articol... Pai nu sunt sibienii miezul din fanta, cei mai minunati si destepti, cei care vad cel mai bine?! Ceva nu e ok aici...
Raspunde

Fydonk

Acum 6 ani

Multă frustrare in commentul tău, legată de sibieni... Ai complexe.
Raspunde

Unindivid

Acum 6 ani

Aveti ceva recomandari pt cei pagubiti ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus