Orașul Mediaș va avea în sfârșit o șosea ocolitoare. O va avea peste 3 ani, conform scenariului optimist, lansat de directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, aflat la Sibiu. Centura va fi o continuare a DN 14, respectiv va fi construită în regim de drum național, nu autostradă.
Sediul PSD Sibiu a fost joi, 4 octombrie, locul în care s-a vorbit la superlativ despre „Guvernul PSD” și despre realizările sale. La conferința de presă, condusă de liderul interimar al organizației județene a social-democraților, Bogdan Trif, și la care a fost invitat directorul CNAIR, s-a anunțat despre faptul că într-o lună va fi lansată licitația pentru proiectul construcției șoselei ocolitoare a orașului Mediaș. Subiectul a fost prezentat ca fiind un „succes al guvernării PSD”, în special al senatorului Viorel Arcaș, care luptă pentru centura Mediașului de peste 10 ani.
„Mediașul va avea în sfârșit centură ocolitoare, iar finanțarea acestui proiect vine exclusiv de la bugetul de stat. Iată că avem o echipă puternică de parlamentari, PSD-ul are reprezentant în guvernul României, iar directorul CNAIR este tot sibian de-al nostru. Împreună am reușit să convingem guvernul de necesitatea realizării acetui proiect care este vital pentru județul Sibiu. Știm cu toții ce probleme de trafic se întâmplă zi de zi în Mediaș, deci această centură o să vină ca o soluție salvatoare pentru Mediaș”, s-a lăudat Bogdan Trif.Povestea centurii Mediașului este una veche. Încă la începutul anilor 2000 a existat un împrumut de la Bănca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Bănca Mondială, dar „din diverse motive nu s-a întâmplat nimic de atunci”, spune directorul CNAIR. După mai mult de un deceniu se relansase un studiu de fezabilitate, dar care la fel a eșuat.
Când va fi gata centura Mediașului?
În 2018 se vorbește direct despre faza de proiectare și execuție. „Pe data de 10 noiembrie va fi vizibil anunțul de participare la licitație. Termenul de depunere a ofertelor este 10 ianuarie și sperăm să avem contract, dacă nu vom avea contestații, în martie 2019. Proiectare - un an de zile și după aceea începe construcția. În 2021 noi considerăm că vom putea circula pe această variantă de ocolire, în ipoteza în care nu există contestații. Este, într-adevăr o ipoteză optimistă, dar trebuie să luăm în calcul și scenariile pozitive”, a declarat Narcis Neaga la conferința de presă.
Acesta a vorbit despre continuarea „proiectului celor trei benzi pe Valea Oltului”, dar a anunțat și implementarea în acest an a unui proiect-pilot de construirea a unor parapeți cu role în cele mai periculoase curbe de pe DN7.
Cât va costa centura Mediașului?
Noutatea a fost salutată de senatorul Viorel Arcaș, care a depus mai multe interpelări în Parlament referitor la acest subiect, criticându-și oponenții. „Este prima dată când se anunță o licitație de execuție. Până acum am avut de-a face cu licitații de studii de fezabilitate. Și această licitație a fost blocată la un moment dat de Guvernul Cioloș. Pentru mine este o satisfacție și va fi o mare realizare dacă vom putea circula pe ea în 2021”, a spus Arcaș.
Prezent la conferință, senatorul Nicolae Avram a ținut să adauge că Sibiul este ignorat de alți parlamentari din județ. „Păcat când noi, parlamentarii de Sibiu, nu înțelegem că Sibiul nu este al nostru, ci noi suntem ai Sibiului (...) Se duce o luptă permanentă, probabil cu scopul X, ca Sibiul să fie cumva lăsat în urmă în ceea ce înseamnă unele investiții în infrastructură, învățământ, sănătate, ca probabil dumnealor să facă dovada că guvernarea PSD-ALDE nu are capacitatea să ducă la bun sfârșit programul de guvernare”.
După ce s-au terminat toate intervențiile de ordin politic, Narcis Neaga a adăugat detaliile tehnice legate de centura Mediașului.
Astfel, aceasta va avea o lungime de aproximativ 8,5 km. „Lucrarea este evaluată, conform studiului de fezabilitate, undeva la 87 de milioane de euro. Va fi construită în regim de drum național”, a spus directorul CNAIR. Șoseaua de ocolire va fi o prelungire a DN14 și va avea două benzi mai late decât în mod normal. „Încerăm să vedem acum dacă nivelul de trafic din 2018 cu prognoze 2020-2025 ne permite să expropriem la nivel de 70 de metri, cam cât are un coridor de autostradă, gândindu-ne în viitor că poate traficul va necesita o lărgire ulterioară și să nu avem probleme ulterioare cu exproprierea”, a explicat Neaga.
Acesta nu a putut estima un „scenariu negativ” - cu cât se poate lungi realizarea proiectului în cazul în care vor fi contestații: „Vă dau un exemplu, centura Bacăului trebuia să fie gata în 2013-2014, contestațiile au dus la tergiversarea proiectului cu 2 ani de zile”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Companiei Naţionale , valea oltului , Viorel Arcaș , Guvernul Cioloş , Bogdan Trif , Orașul Mediaș , Infrastructurii Rutiere , Banca Mondială , Nicolae Avramescu , Banca Internaţională , Narcis Neaga
Vizualizari: 2305
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Cornel Sibianul
Acum 6 ore
Ada
Acum 7 ore
Ioan Rotar
Acum 7 ore
Rotar
Acum 8 ore
EVREU