Duminică,
09.05.2021
Cer Senin
Acum
17°C

Optimizarea SEO si experienta utilizatorilor, o legatura din ce in ce mai stransa

Optimizarea SEO si experienta utilizatorilor, o legatura din ce in ce mai stransa

In ultima perioada, algoritmii folositi de Google pentru a ranka site-urile in paginile sale cu rezultate tin tot mai mult cont de experienta utilizatorilor (UX).

Tocmai din acest motiv, daca vrei ca business-ul tau online sa ocupe pozitii cat mai bune in Google, trebuie ca in procesul de optimizare SEO sa tii cont de acest aspect. In continuare, vom trece in revista situatiile unde se intrepatrunde optimizarea SEO, care vizeaza motoarele de cautare, si UX, care vizeaza utilizatorii, ambele avand un singur scop: crearea unei experiente de navigare cat mai placute cu putinta.

  1. Elemente de "paginatie"
Daca privesti elementele de baza ale unei pagini web, vei constata ca exista o legatura stransa intre optimizarea SEO si UX:
  1. a) Titluri si heading-uri
Un titlu de pagina optimizat si un tag <h1> vizibil le vor spune atat lui Google, cat si utilizatorilor despre ce este vorba in pagina respectiva, pe cand tag-urile <h2> ajuta la o mai buna structurare a paginii. 
  1. b) Link-uri externe
Link-urile externe create in timpul procesului de optimizare SEO ii transmit lui Google ca iti respecti sursele si le citezi, crescand in acelasi timp sansele ca acestea sa te citeze la randul lor. In plus, utilizatorii vor fi multumiti sa gaseasca link-uri catre alte site-uri de unde isi pot lua informatii.
  1. c) Continut de calitate 
Daca site-ul tau furnizeaza continut de calitate, vizitatorii vor petrece mai mult timp pe pagina si vor reveni si cu alta ocazie. Acest lucru ii transmite lui Google ca site-ul tau este unul interesant si relevant, iar crearea unui continut de calitate nu a fost trecuta cu vederea in timpul procesului de optimizare SEO. 
  1. Structura site-ului 
In momentul in care un utilizator ajunge pe site-ul tau, ultimul lucru pe care ti l-ai dori ar fi ca acesta sa nu gaseasca informatia cautata si sa plece inainte sa apuce sa viziteze si alte pagini. Acest lucru se numeste "bounce rate" (rata de respingere) si trebuie prevenita cu orice pret in procesul de optimizare SEO.

optimizare-seo

O modalitate de a avea o rata de respingere scazuta este sa iti structurezi site-ul foarte logic, in urma unui research amanuntit de cuvinte-cheie (categorii principale, sub-categorii, pagini de produs etc). Daca vei crea un "schelet" logic al site-ului, atat robotii Google, cat si utilizatorii il vor parcurge cu usurinta.

  1. Viteza site-ului
Viteza de incarcare a site-ului este un element crucial in optimizarea SEO, atat pentru Google, cat si pentru utilizatori. Si unii, si altii isi doresc sa "piarda" cat mai putin timp pe site-ul tau, iar fiecare secunda conteaza, de aceea trebuie sa fii atent cum se incarca imaginile si alte elemente "greoaie" ale paginilor.
  1. Experienta pe mobil
In ultima perioada, Google a inceput sa favorizeze versiunile de mobil ale site-urilor in paginile cu rezultate, motiv pentru care experienta pe mobil nu trebuie trecuta in niciun caz cu vederea in procesul de optimizare SEO. Homepage-ul trebuie regandit, pentru a include tot continutul relevant fara a fi supraincarcat, iar orice element aparent insignifiant, spre exemplu marimea butoanelor, va conta la UX.

Comentarii

1 comentarii

Vali

Acum 2 ani

Este un rezumat foarte corect al bazelor SEO
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus