Vineri,
04.12.2020
Cer Senin
Acum
10°C

Aproape istoric. CNAIR anunță constructorul primilor 13 km din autostrada Sibiu – Pitești

06 Martie 2019 18:26

Aproape istoric. CNAIR anunță constructorul primilor 13 km din autostrada Sibiu – Pitești

La un an și jumătate de la lansarea licitației pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a primului lot al autostrăzii Sibiu – Pitești, Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere a anunțat câștigătorii. Lotul dintre Șelimbăr și Boița ar urma a fi construit de una din companiile care s-a dovedit, până acum, printre cele mai serioase în domeniu. Cu toate acestea, anunțul făcut de CNAIR nu înseamnă și semnarea contractului.

Porr Construct SRL este compania desemnată de CNAIR drept câștigătoare a contractului de execuție și proiectare a primilor 13,7 km din autostrada care ar trebui să lege Sibiul de Pitești, parte a coridorului IV pan-european. Valoarea contractului ar urma să fie de 612,6 milioane de lei fără TVA (echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA).

Deocamdată, însă, cei de la CNAIR au stabilit doar câștigătorii contractului din punctul lor de vedere. Și asta deoarece în următoarele zece zile pot fi depuse contestații la acest anunț de atribuire de către celelalte opt companii care au mai depus oferte

Celelate opt oferte depuse în cadrul licitației sunt semnate de firma sibiană Construcții SA, alături de care au mai depus oferte Astaldi SpA, asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA - SC Pizzarotti SA, asocierea Itinera SpA - SC Retter Projectmanagement SRL, Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA), asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali și asocierea Trameco SA - Vahostav S.K. a.s. - Constructii Erbasu S.A. - East Water Drillings SRL). Cutumele ultimelor proceduri de acest fel, însă, arată că de cele mai multe ori astfel de anunțuri de atribuire sunt atacate la Consiliul național de soluționare a contestațiilor și, mai apoi, în instanță.

”În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului”, se arată într-un comunicat semnat de conducerea CNAIR și remis redacției Turnul Sfatului.

Cel mai optimist termen: 2023

În primele 12 luni de la semnarea contractului ar trebui realizat proiectul tehnic al lucrării, urmând ca execuția să se desfășoare pe parcursul a trei ani. Prin urmare, în cel mai optimist scenariu, în care nu vor fi depuse contestații la atribuire și nu vor apărea probleme în derularea contractului, primul lot al autostrăzii Sibiu – Pitești ar trebui să fie deschis circulației în martie 2023. De subliniat faptul că cei de la Porr Construct SRL au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de zece ani. ”Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig - Marșa - Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7”, se mai arată în comunicatul celor de la CNAIR.

Alte două în așteptare, unul tocmai lansat

În primăvara anului trecut, CNAIR a mai lansat licitațiile pentru alte două loturi ale autostrăzii Sibiu – Pitești. Este vorba de ”ciotul” de 0,98 de km care va mai rămâne de executat din lotul 1 (”ciot” care nu poate fi executat acum deoarece ar rămâne nefolosit) și de lotul 2 Boița – Cornetu (30,35 km) și lotul 3, Cornetu – Tigveni, care are o lungime de 37,40 km.

În plus, în cursul zilei de azi, CNAIR a mai anunțat că a transmis spre publicare prin SICAP a anunțului de participare aferent procedurii de atribuire a contractului "Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș". ”Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (km 81+900 - km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelul Momaia. Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2.000.162.437,00 Lei fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor”, se mai arată într-un comunicat al CNAIR.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani, iar termenul limita de depunere al ofertelor a fost stabilit pentru data de 14 mai 2019.

Citește și FOTO Primele imagini cu autostrada Sibiu – Pitești, așa cum va să fie. „Deocamdată ne mulțumim cu aceste simulări“

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Cetatean

Acum 1 an

O sa urmeze veșnicele contestații. De 30 ani nici un partid nu a modificat "legile" de dragul contestarii . Aceste condiții ne-au dus in urma cu dublu anilor .Suntem mai rau ca dupa al doilea razboi mondial ,calitate zero .
Raspunde

S

Acum 1 an

Pana unde încep munții aia mai complicați :))
Raspunde

TEPES

Acum 1 an

Cel mai serios era UMB. Dar oricum, va contesta cineva si justitia plina de bogatani va solutiona cand ii va doare in pl.
Raspunde

Saint Bartholomew

Acum 1 an

@TEPES Și UMB e un constructor foarte serios și bun. Sincer, Porr și UMB îmi par a fi cei mai ok constructori la ora aceasta în România pentru proiecte de infrastructură. Personal consider că Porr a fost o alegere foarte bună. Sper să rămână ei să se ocupe de acest lot. Spre exemplu, lotul 4 din Sebeș - Turda e construit de Porr (s-au mișcat ok cu toate blocajele birocratice, relocări de utilități, și alte complicații pe care le-au avut), și chiar arată foarte bine fiind finalizat de un an și ceva (chit că a fost deschis undeva prin iulie 2018 din cauza incompetenților de prin CNAIR). Tot ei au realizat și nodul rutier Turda dintre A1-A3-DN1... Având în vedere că au lucrat relativ ''rapid'' în condițiile impuse de ''partenerul serios'' numit statul Român, pe un relief similar cu cel dintre Sibiu și Boița, mă face să fiu pozitiv că această lucrare se va realiza mai bine și mai rapid decât s-ar fi putut realiza cu oricare alt constructor, poate doar exceptând UMB.
Raspunde

Adrian

Acum 1 an

De fapt, nu a fost scos la licitatie, doar s-a incarcat documentatia pe SICAP. Trebuie aprobata. In dulcele stil CNAIR nu se comunica exact. Ei bine, nu s-a scos, nu s-a lansat licitatia, din simplul motiv ca nu este aprobata de ANAP.
Raspunde

Luca

Acum 1 an

Praf in ochi ! De ce nu au lansat licitatii pentru toate loturile ? Pt ca nu au acordul de mediu , pt ca studiul de fezabilitate a fost facut la repezeala ! Asa ca , degeaba au declarat castigatorul pt lotul 1 , pt ca nu au toate avizele pt loturile 2,3, 4 !
Raspunde

sin-con

Acum 1 an

Eu cred ca cei mai seriosi si tari sunt cei de la sc CONSTRUCTII sa Sibiu.Nu? care ne-au facut stadionul Municipal harcea parcea. Cata nerusinare si obraznicatura din partea acestei societati de Kakao. Cum dracu le mai da voie sa participe la asemenea licitatii si lucrari? cu tapele care le da. Cred ca sunt tari de tot in a da spaga.
Raspunde

McD

Acum 1 an

BAI ASTIA SUNT NEBUNI!!! Nu au prevazut un nod rutier care sa faca legatura cu giratoriul de la Vestem unde se intersecteaza DN1 si DN7 ????? ..Nu pot sa cred, dar se pare ca asa este, de la Selimbar pana la Boita nu exista nicio iesire, cu toate ca ar fi necesare cel putin 2 ( la Vestem -pentru directia Avrig-Fagaras si la Talmaciu pentru directiile Podul Olt si Sadu)...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus