Marţi,
21.01.2025
Ceata
Acum
-1°C

Revoluționara ministră a Educației: patru tipuri de bacalaureat

Revoluționara ministră a Educației: patru tipuri de bacalaureat

Ministra Educației, Ecaterina Andronescu, a lansat astăzi așa-numita noua viziune sistemică a Învățământului românesc, numită „Educația ne unește”. Aceasta a propus modificări esențiale în domeniu pentru o nouă lege a educației.

Astfel, Andronescu vrea ca examenul de bacalaureat să fie împărțit în patru tipuri în viitoarea lege a educației. O variantă pentru filiera profesională, numită BAC T, din care lipsește Matematica, la fel ca la alte două variante – BAC A2 (socio-uman) și BAC V (vocațional). Matematica este doar în versiunea BAC A1 (științe), scrie Edupedu.ro.

Sursa: edupedu.ro Sursa: edupedu.ro

Sursa mai scrie că pentru ruta profesională, elevii vor studia fie 4 ani la liceele tehnologice, după care vor putea susține Bacalaureatul Profesional, numit BAC T, fie un certificat de competențe profesionale pentru studii de 3 ani.

Bacalaureatul T (tehnologic) va fi susținut, potrivit propunerii, la Limba română, Limba străină și Științe. Nu sunt detaliate tipurile de probe (scrise sau orale/practice).

Bacalaureatul A1 și Bacalaureatul A2, pentru studiile liceale de științe și studiile socio-umaniste, au o probă nouă – cea de creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini. Aceeași probă este întâlnită și la Bacalaureatul vocațional Bac V. „Nu cred că va fi foarte ușor de generat această materie, dar cred că va fi obligatorie, ea va avea caracter de interdisciplinaritate”, a declarat Ministrul Educației.

”Oricare din aceste formule de Bacalaureat pot fi alese. Cel care are un Bac vocațional se duce să facă studii superioare în domeniul respectiv, de exemplu”, a mai spus ministrul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

8 comentarii

nam

Acum 5 ani

Cand educatia incape pe mana politicienilor, si nu exista o strategie nationala pentru acest domeniu (unanim acceptata de toate "coloraturile" politice), se alege praful. Caragiale mai actual ca niciodata: "Tatiţo, unde nu e moral, acolo e corupţie, şi o soţietate fără prinţipuri, va să zică că nu le are!". Unde se va opri decaderea?
Raspunde

Babu

Acum 5 ani

Ministra?? Chiar daca e femeie trebuie scrisa ministru. Nu la feminin pentru ca nu are forma de feminin. Daca ati vrut sa o luati in bataie de joc, trebuiau puse ghilimele.....
Raspunde

TiTi

Acum 5 ani

"Mistreta" ajunge la psd-oi
Raspunde

un pedagog de scoala noua

Acum 5 ani

Numai idei crete are doamna!
Raspunde

rammstein

Acum 5 ani

patria de vrea prost !!!...pai de unde sa-si adune voturile ,daca nu de la analafabeti....daca tot e pe propuneri ai sa aiba fiecare bacul lui!!!!....si o luam alfabetic !...ministrul..accentuez ministrul a inceput cu litera A,T,V....nu atv-urile curvelor...si sa continam cu B.C,D.....dupa numele fiecaruia...astfel Popescu da bacul la litera P...si scrie ce vrea muschii lui,nota si-o da el si gata ...are diploma de bac...mai simplu nici nu se poate.....si uita asa tara asta are numai 'telectuali!...." Cand o vezi pe Dancila in fruntea Guvernului, iti dai seama ca educatia e degeaba in Romania, deoarece poti sa ajungi mare si daca esti bâtă".. Deci, e mai bine sa spui la niste copii: bai, voi nu veniti la examen ca oricum sunteti cretini, decat sa ii faci sa invete ca sa nu mai fie alanfabeti. ...pacat tara e distrusa moral,cultural,genetic....din parinti cretini,hoti,ce poate iesi???.....uitati-va in jur si vedeti cine ne conduce....aleluia...
Raspunde

S

Acum 5 ani

@babu Unde scrie ca mistourile trebuie puse în ghilimele? :)) Oricum am observat ca se pun prea multe ghilimele de câte unii prin presa, inclusiv la expresii, comparații sau metafore. O idioțenie. În rest, cu cat mai puțin bac, cu atât mai bine. Sa fie examen obligatoriu la admitere în facultate, dar cine nu are chef de asa ceva sa nu trebuiască sa dea o chestie atât de inutila ca bac-ul.
Raspunde

un pedagog de scoala noua

Acum 5 ani

Si sa fie examen de admitere si la liceu... cine n-are chef de carte sa-si vada de altele, nu sa arda gazul de pomana pe la scoli...
Raspunde

Constantin Mihaescu

Acum 5 ani

Proiectul de reorganizare în viziune sistemică a procesului de învățământ „Educația ne unește”este fără îndoială unul bun. El se bazează pe ultimele cuceriri ale științei în managementul sistemic și e rodul unui efort de cercetare considerabil al ISE. Cred că de data aceasta chiar se vor aduce îmbunătățiri substanțiale în educație. Dintre modificările de fond esențiale prevăzute în proiect două mi se par foarte importante: „flexibilitatea” și „viziunea sistemică” integratoare și optimizantă asupra procesului de învățământ, care garantează succesul lui. Conceptul de viziune sistemică științifică a fost lansat în manualul “MANAGEMENT SISTEMIC ȘTIINȚIFIC. CONCEPTE FUNDAMENTALE” Ed. CreateSpace, SUA, 2016 ( https://www.libris.ro/management-sistemic-stiintific-constantin-CMH978-1533-6976-46--p1046799.html ) Versiunea în limba engleză a acestui manual, bine cunoscută și apreciată de specialiști din lumea întreagă (pe prima poziție din Google in domeniu) este în studiu în Uniunea Europeană și iată că România e prima țară care o aplică. În ceea ce privește altă noutate, „Proba de creativitate” la bacalaureat, unii părinți au nelămuriri în legătura cu conținutul și rostul acesteia. Iată un posibil exemplu: La disciplina școlară „Antreprenoriat”, recomandată in curriculum de UE, am propus să se predea și „Modelul Universal al Organizării și Managementului” afacerilor, care împreună cu un „Ghid Pas-Cu-Pas” se găsește în manualul de mai sus. Apoi una din probele de creativitate la alegere la bacalaureat se intitulează: „Aplicarea Modelului Universal al Organizării și Managementului într-un proiect propriu de afacere sau de viață.” Astfel se stimulează elevul să aprofundeze cu maxim interes și nesilit de profesor cunoștințele obligatorii de management științific din acest manual și să le utilizeze la elaborarea unui plan de afacere sau din orice domeniu dorit potrivit aptitudinilor sale. Susținerea de către elev a acestui plan propriu în cadrul examenului de bacalaureat va fi cu siguranță o „probă de maturitate care evaluează capacitatea absolventului de a folosi, în mod practic, competențele dobândite pe parcursul întregului parcurs școlar obligatoriu, creativitatea, cunoștințele, abilitățile, aptitudinile și atitudinile absolventului” cum dorește doamna ministru Ecaterina Andronescu. Unii profesori au considerat această probă ca fiind un fel de concurs „Elevii au talent.” Așa e, dar ce este rău în asta, din moment ce ea e clar în folosul elevului, poate chiar pentru plăcerea lui? Orice manieră nouă de predare și evaluare în învățământ e bine-venită dacă este fundamentată științific în folosul elevului, eficientă și agreată de el.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus