Miercuri,
12.08.2020
Partial Noros
Acum
16°C

Calea ferată care trece prin nordul județului va fi recepționată de CFR în acest an

03 August 2019 10:20

Calea ferată care trece prin nordul județului va fi recepționată de CFR în acest an

CFR SA va recepționa pe etape, începând din această lună până la sfârșitul anului, lucrările la cei 170 de kilometri de cale ferată dintre Simeria și Sighișoara, parte a coridorului European Rin-Dunăre, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%.

“Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi 4 substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și varianate noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, a declarat directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.

Traseul liniei CFR:

Blandiana – Șibot, Orăștie – Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria – Vințu de Jos;

Alba Iulia – Vințu de Jos, Barabanț – Alba Iulia, Sântimbru – Barabanț, Coșlariu – Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Barabanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu;

Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;

Ațel – Mediaș, Mediaș – Copșa Mică, Copșa Mică – Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Ațel;

Sighișoara – Daneș, Daneș – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel – Sighișoara.

Lucrările de modernizare a celor 5 tronsoane de cale ferată au început în perioada 2011-2013. Când vor fi gata trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Jon Leon

Acum 1 an

Ca de modernizarea sibiu brasov sau alba nu poate fi vorba. Transportul feroviar consuma si polueaza cel mai putin, poate ar trebui sa mute tirurile pe trenuri si sa se gandeasca sa renoveze caile ferate mai repede.... dar, Romania....
Raspunde

S

Acum 1 an

Noi am avut ghinion la Sibiu ca nu ne-a prins revoluția cu cale ferata electrificata. Și uite asa coridorul european feroviar, modernizat, ne ocolește pe unde e cale ferata electrificata. Asta e, deocamdată noi vom fi cu autostrada, iar Mediasul cu trenul de (relativ) mare viteza.
Raspunde

McD

Acum 1 an

Ce vorbiti de tronsonul Vintul de Jos -Simeria, daca s-a ajuns la 60-65%...mai au in ritmul actual de lucru 3-4 ani si apoi vine greul Sighisoara-Brasov-Predeal care nici macar nu este licitat!!! ...ne vedem in 2030 cu trenul de maaaaare viteza pe anumite portiuni de maxim 160km/h...polonezii si austriecii construiesc pentru 250km/h, spaniolii, francezii, italienii pentru 300km/h si noi ne taram inca cu 140-150km/h pe doua tronsoane finalizate insumand cam 300km: Campina Bucuresti si Bucuresti-Constanta...in rest liniste...si de restul nici nu mai vorbim...
Raspunde

rosu

Acum 1 an

Acuma daca pe traseul Copșa Mică – Micăsasa 160 km/ora nu ajunge, apai nu stiu...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus